Opel: Νέος κινητήρας BiTurbo Diesel
Αρχικά στο Insignia με 195 ίππους
- -
- -
Μια ενδιαφέρουσα προσθήκη για το Insignia αρχικά η οποία στο μέλλον θα επεκταθεί και σε άλλα μοντέλα της Opel αφορά έναν νέο δίλιτρο diesel. Ο κινητήρας δεν είναι εντελώς καινούριος, αλλά θα χρησιμοποιηθούν το μπλοκ και τα βασικά δομικά μέρη του 2.0CDTi, όμως με την προσθήκη συστήματος με δύο παράλληλους υπερτροφοδότες καυσαερίων. Η συγκεκριμένη προσθήκη αυξάνει την απόδοση του κινητήρα κατά 35 ίππους και κατά 50Nm την ροπή. Έτσι από τον Ιανουάριο του 2012 ο δίλιτρος CDTI θα παράγει 195PS, ροπή 400Nm και μέση κατανάλωση
5,4 lt/100 km, με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα να είναι144 g/km.
Το τεχνολογικό ατού του τετρακύλινδρου common rail είναι ένα σύστημα σειριακής υπερσυμπίεσης δύο σταδίων, κάτι που μέχρι πρότινος περιοριζόταν σε λίγες και ακριβές μάρκες. Η Opel επιχειρεί τώρα να προσεγγίσει ένα ευρύτερο κοινό.
Το σύστημα BiTurbo του Insignia περιλαμβάνει δύο υπερσυμπιεστές διαφορετικού μεγέθους οι οποίοι λειτουργούν ξεχωριστά ή ταυτόχρονα. Ο ένα υπερσυμπιεστής έχει μικρότερη φτερωτή, επιταχύνει γρηγορότερα στις χαμηλές στροφές και ανταποκρίνεται αμεσότερα στο πεντάλ του γκαζιού. Έτσι ελαχιστοποιείται το φαινόμενο της υστέρησης του turbo (γνωστό κι ως turbo lag). Ξεκινώντας από τις 1500 rpm, ο οδηγός έχει ήδη στη διάθεσή του 350Nm ροπής. Στη μεσαία κλίμακα στροφών, και οι δύο υπερσυμπιεστές λειτουργούν ταυτόχρονα, με τον μεγαλύτερο να συμπιέζει τον αέρα εισαγωγής πριν γίνει πλήρης συμπίεση από τον μικρότερο. Με μία βαλβίδα παράκαμψης ελέγχεται συνεχώς το ποσοστό των καυσαερίων που οδηγείται στο μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή. Πάνω από τις 3000rpm όλα τα καυσαέρια ρέουν απευθείας στο μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή, αυξάνοντας ακόμα περισσότερο τη διαθέσιμη ισχύ.
Και διπλό σύστημα ψύξης
O δίλιτρος CDTI BiTurbo εφοδιάζει με ξεχωριστό σύστημα ψύξης του αέρα τροφοδοσίας για κάθε turbo.
Στις χαμηλές στροφές, ένας υδρόψυκτος εναλλάκτης θερμότητας είναι αποκλειστικά συνδεδεμένος με τον μικρό υπερσυμπιεστή και φροντίζει για την ψύξη του αέρα πριν μπει στο θάλαμο καύσης. Στις μεσαίες στροφές η μεγαλύτερη τουρμπίνα διαθέτει συμβατικό intercooler αέρα-αέρα.
Πέρα από το σύστημα ψύξης του αέρα τροφοδοσίας, η Opel βελτιστοποίησε περαιτέρω την απόδοση του κινητήρα με την καινοτόμο τεχνολογία Cleantech που ελέγχει τη διαδικασία καύσης μέσω ηλεκτρονικού κυκλώματος κλειστού βρόγχου. Αισθητήρες τοποθετημένοι στους προθερμαντήρες μετρούν την πίεση 130.000 φορές το λεπτό, διασφαλίζοντας ότι ο κινητήρας πάντα λειτουργεί στο βέλτιστο «παράθυρο» των μέγιστων επιδόσεων και με ελάχιστη κατανάλωση και εκπομπές CO2. Επίσης η τρίτη γενιά του συστήματος άμεσου ψεκασμού Common Rail που λειτουργεί με πιέσεις μέχρι 2.000 bar, διοχετεύει το καύσιμο σε πιεζοηλεκτρικά μπεκ υψηλής ακρίβειας που παράγουν μέχρι οκτώ ψεκασμούς ανά κύκλο λειτουργίας. Έτσι επιτυγχάνεται μία διαδικασία καύσης υψηλής ακρίβειας με ελαχιστοποιημένο θόρυβο και εκπομπές ρύπων.
Ο νέος κινητήρας συνδυάζεται με all-wheel drive (AWD) και σύστημα Start/Stop. Το Insignia 2.0 BiTurbo CDTI διατίθεται με όλους τους τύπους αμαξωμάτων, ενώ η τιμή του θα ξεκινά από 34.900 Ευρώ.