Honda UNI-CUB

Η λύση του -κοντινού- μέλλοντος για την προσωπική μετακίνηση

  • -
  • -

Η Honda φαίνεται πως έχει βαλθεί να εξελίξει κάθε δυνατό τρόπο μετακίνησης: από αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, μέχρι αεροσκάφη και… μονοθέσια, σαν το UNI-CUB. Το UNI-CUB αποτελεί εξέλιξη του U3-X που παρουσιάστηκε το 2009 και είναι ένα ατομικό όχημα μεταφοράς, σχεδιασμένο να κινείται αρμονικά ανάμεσα στο πλήθος. Μάλιστα, μπορείς να το καλείς μέσω του smartphone σου και αυτό να έρχεται να σε συναντήσει! Είναι ηλεκτροκίνητο, με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου να δίνουν αυτονομία 6 χιλιομέτρων και χαρακτηρίζεται από τις μικρές του διαστάσεις, το άνετο κάθισμα που ρυθμίζεται σε ύψος από 745 έως 825 mm και τη δυνατότητά του να κινείται προς όλες τις κατευθύνσεις, με τον τρόπο που το κάνει ένας άνθρωπος που βαδίζει. Άλλωστε, ίδια με του ανθρώπου είναι και η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει: 6 km/h. Κυρίαρχα στοιχεία στο UNI-CUB είναι η παγκόσμια ευρεσιτεχνία της Honda που έχει να κάνει με την διαχείριση της ισορροπίας με γυροσκόπια, καθώς και η καινοτομία του ομοιοκατευθυντικού συστήματος περιστροφής τροχού (Honda Omni Traction Drive System - τροχού πολλαπλής κατεύθυνσης, δηλαδή). Αμφότερα επιτρέπουν στον αναβάτη να στρίβει και να σταματά δίνοντας απλά την ανάλογη κλίση στο σώμα του, ελέγχοντας έτσι τόσο την ταχύτητα όσο και την κατεύθυνση. Έτσι, ο αναβάτης μπορεί ελεύθερα να μετακινηθεί εμπρός, πίσω, πλάγια και διαγώνια, ελισσόμενος εύκολα ανάμεσα σε ανθρώπινο πλήθος. Επιπλέον, οι συμπαγείς διαστάσεις του UNI-CUB επιτρέπουν στο χρήστη να ακουμπά τα πόδια του στο έδαφος και να παραμένει στο ίδιο ύψος με τους πεζούς. Με άλλα λόγια, το UNI-CUB συνυπάρχει αρμονικά με τον περίγυρο, είτε κινείται είτε βρίσκεται σε στάση.

Η τεχνολογία ελέγχου της ισορροπίας του UNI-CUB προέρχεται από τις ρομποτικές εφαρμογές της Honda (Honda Robotics), από τις οποίες ξεχωρίζει το ανθρωποειδές ρομπότ ASIMO. Συγκριτικά με το U3-X, το UNI-CUB έχει έναν δεύτερο τροχό που του δίνει την επιπλέον δυνατότητα να πραγματοποιεί επιτόπου στροφές. Η Honda πρόκειται τον Ιούνιο του 2012 να ξεκινήσει δοκιμές σε πραγματικό περιβάλλον, σε συνεργασία με το Εθνικό Μουσείο Αναδυομένων Επιστημών και Καινοτομίας της Ιαπωνίας. Αρχικός στόχος είναι η χρήση σε μουσεία, βιβλιοθήκες, αεροδρόμια αλλά και εμπορικά κέντρα ή μεγάλους εργασιακούς χώρους. Απώτερος στόχος είναι η χρήση του UNI-CUB να επεκταθεί αργότερα και σε εξωτερικούς χώρους τόσο στην Ιαπωνία όσο και σε άλλες χώρες.

Στο παρακάτω video μπορείτε να πάρετε μια ιδέα από τη χρήση του UNI-CUB.

 

Βασικές προδιαγραφές του UNI-CUB

Διαστάσεις (Μ x Π x Υ)

520 x 345 x 745 mm

Ύψος σέλας

745 – 825 mm

Τύπος μπαταρίας

Μπαταρία ιόντων λιθίου

Μέγιστη ταχύτητα

6 km/h

Αυτονομία

6 km

Περιβάλλον εφαρμογής

Εσωτερικοί χώροι χωρίς διαχωριστικά

 

Το UNI-CUB στη χρήση

Ομοιοκατευθυντική ελευθερία κίνησης παρόμοια με το ανθρώπινο βάδισμα

Το UNI-CUB έχει διάταξη δύο τροχών με πολύ μικρό μεταξόνιο. Ο εμπρός τροχός υιοθετεί το σύστημα κίνησης Honda Omni Traction Drive System που η Honda εξήγγειλε για πρώτη φορά το 2009. Ο πίσω τροχός κινείται κάθετα για να διευκολύνει το στρίψιμο. Εκμεταλλευόμενο τις διαφορετικές ταχύτητες περιστροφής των εμπρός και πίσω τροχών κατά τη διάρκεια των πλάγιων κινήσεων, το UNI-CUB μπορεί να μετακινείται εμπρός και πίσω, πλάγια και διαγώνια και να στρίβει επιτόπου, προσφέροντας ταχύτητα και ευελιξία στην κίνηση.

 

Κίνηση σε αρμονία με τον περίγυρο

Η αποκλειστική τεχνολογία ελέγχου ισορροπίας της Honda επιτρέπει στο χρήστη να ελέγχει ελεύθερα τους τροχούς του UNI-CUB, όπως ακριβώς ένας άνθρωπος διατηρεί την ισορροπία του. Με μία σχεδίαση προσαρμοσμένη στο περιβάλλον του χρήστη, το σύστημα του επιτρέπει να ελίσσεται κινούμενος δίπλα σε κάποιον ή ακόμα κρατώντας και το χέρι του.

 

Συμπαγείς διαστάσεις για εύκολη κίνηση σε επίπεδες και κεκλιμένες επιφάνειες σε χώρους χωρίς μπαριέρες

Χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις της συσκευής ο αναβάτης μαζί με το UNI-CUB καταλαμβάνουν τον ίδιο χώρο σε πλάτος με ένα άτομο που περπατά. Η βελτιστοποιημένη σχεδίαση των τροχών και ο ακριβής έλεγχος κίνησης/ισορροπίας αυξάνουν την ικανότητα του UNI-CUB για να ανεβαίνει σε κεκλιμένες επιφάνειες εσωτερικών χώρων χωρίς μπαριέρες.

 

Έλεγχος με μετατόπιση βάρους σε συνδυασμό με χειριστήριο αφής

Όταν ο χρήστης ελέγχει την κίνηση με μετατόπιση βάρους, ο αισθητήρας κλίσης της συσκευής ανιχνεύει την κατεύθυνση προς την οποία γέρνει, αφήνοντας το UNI-CUB να υπολογίσει την επιθυμητή κατεύθυνση και ταχύτητα. Ένα ακόμα πρακτικό στοιχείο είναι το σύστημα χειριστηρίου αφής ελέγχου μέσω smartphone και άλλων συσκευών.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...