Fiat DIESEL: Flashback

Από τον diesel άμεσου ψεκασμού του '87 στην τεχνολογία MultiJet ΙΙ του 2009

  • -
  • -
Μοντέλα Alfa Romeo diesel


MiTo 1.3 JTDM-2 85 PS

MiTo 1.3 JTDM-2 95 PS

Giulietta 1.6 JTD 105 PS



Η Fiat είναι από τους πρωτοπόρους παγκοσμίως στην εξέλιξη της τεχνολογίας των diesel. Το ιταλικό γκρουπ πραγματοποιεί εδώ και πολλά χρόνια σημαντικές έρευνες για την εξέλιξη των κινητήρων diesel, γιατί πιστεύει ότι αποτελούν μια εξαιρετική λύση για τον καταναλωτή, προσφέροντας χαμηλή κατανάλωση, αξιοπιστία, χαμηλό κόστος συντήρησης και πολύ καλή ροπή που κάνει ευχάριστη την οδήγηση.
Οι τεχνολογικές καινοτομίες του Fiat Group στον τομέα των πετρελαιοκινητήρων είναι πολλές και σημαντικές. Το 1987 π.χ., το Fiat Group παρουσίασε τον πρώτο πετρελαιοκινητήρα άμεσου ψεκασμού για χρήση σε επιβατικό αυτοκίνητο, ενώ δέκα χρόνια αργότερα, σε συνεργασία με τη Bosch, ξεκίνησε την εφαρμογή της τεχνολογίας Common Rail, που αποτέλεσε σταδιακά βασικό στοιχείο όλων των σύγχρονων πετρελαιοκινητήρων.
Από το 2003, οι diesel της Fiat βασίζονται στην τεχνολογία MultiJet, που από το 2009 πέρασε στη δεύτερη γενιά της, τη MultiJet ΙΙ. Νεότερος εκπρόσωπος της οικογένειας MultiJet είναι ο 1.300άρης diesel που “φοριέται” σε πολλά μοντέλα της Fiat, της Alfa Romeo, της Lancia αλλά και άλλων εταιρειών.

Ας δούμε όμως τις καινοτομίες της Fiat στους diesel πιο αναλυτικά:

 

1987
Ο πρώτος πετρελαιοκινητήρας άμεσου ψεκασμού για χρήση σε επιβατικό αυτοκίνητο (Fiat Croma). 

Το 1987 το Fiat Group, παρουσίασε τον πρώτο πετρελαιοκινητήρα άμεσου ψεκασμού με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και τοποθετήθηκε στο Fiat Croma. H κατανάλωση καυσίμου ήταν υποδειγματική: 15% χαμηλότερη από έναν κινητήρα πετρελαίου, προηγούμενης γενιάς με προθάλαμο καύσης και 30% λιγότερο από έναν βενζινοκινητήρα.


1997
Τεχνολογία Common Rail. 

Κατά την εξέλιξη της τεχνολογίας άμεσου ψεκασμού, οι ερευνητές της Fiat ανακάλυψαν ότι χρειαζόταν ηλεκτρονική διαχείριση του κινητήρα προκειμένου να μειωθεί το επίπεδο κραδασμών, η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων. Αυτό έγινε εφικτό το 1997, μετά από χρόνια ερευνών της Fiat και της Bosch, με την εφαρμογή της τεχνολογίας Common Rail που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στην Alfa Romeo 156.


2003
Τεχνολογία MultiJet και SDE (Small Diesel Engine). 

Το 2003, η Fiat δημιούργησε την τεχνολογία MultiJet, τη δεύτερη γενιά Common Rail πολλαπλού ψεκασμού με σημαντικότερα οφέλη τη μείωση θορύβου και κραδασμών καθώς και τη σημαντική μείωση εκπομπής μικροσωματιδίων. Η τεχνολογία Multijet σχεδιάστηκε για κινητήρα χωρητικότητας 1,3 λίτρων, το μικρότερο κινητήρα πετρελαίου που κατασκευάστηκε ποτέ.


2009
MultiJet II. 

Το σύστημα MultiJet II περιλαμβάνει περισσότερες και ταχύτερες εγχύσεις καυσίμου ανά πλήρη κύκλο λειτουργίας του κινητήρα. Με αυτό τον τρόπο επιτεύχθηκε καλύτερο management της καύσης και το αποτέλεσμα ήταν μείωση του θορύβου, αύξηση της ισχύος, μείωση της κατανάλωσης και μείωση των εκπομπών CO2 κατά 3% και των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx) κατά 20%.

 

Οι δοκιμές Fiat & Alfa Romeo diesel του gocar.gr


Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM 95 PS



Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTD 105 PS



Fiat Panda 1.3 MJT 75 PS



Fiat Punto 1.3 MJT 85 PS


Μοντέλα Fiat diesel



Panda Classic 1.3 16v MTJ 75 PS
Panda 1.3 MJT 75 PS
Panda 4x4 1.3 MJT 75 PS
Panda Trekking 1.3 MJT 75 PS
500 1.3 16v MJT 95 PS
500L 1.3 Multijet 85 PS
Punto 1.3 MJT 75 PS
Punto 1.3 MJT 85 PS
Punto 1.3 MJT MTA 95 PS
Bravo 1.6 16v MTJ 120 PS
Qubo 1.3 16v MTJ 75 PS
Qubo 1.3 16v MTJ 95 PS
Doblo 1.6 16v MTJ 105hp
Sedici 2.0 MTJ 135 PS 4x2
Sedici 2.0 MTJ 135 PS 4x4

VIDEOS

Fiat Multijet II_Benefits 3

Fiat Multijet II_Benefits 2

Fiat Multijet II_Benefits 1

Fiat Multijet II & Multiair Engines

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...