GREEN CAR Mitsubishi Concept CA-MiEV
Hλεκτρικό χάτσμπακ με διαστάσεις σουπερμίνι, αυξημένη αυτονομία και δυνατότητα κίνησης εκτός των ορίων της πόλης
- -
- -
με μια ματιά
- Χάτσμπακ σε μέγεθος σουπερμίνι με αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης
- Αυτονομία (εκτιμώμενη) 300 km
- Ηλεκτροκινητήρας 109 ίππων
- Μηδενικές εκπομπές ρύπων
Η Mitsubishi είναι από τις πρώτες εταιρείες που
πίστεψε στην ηλεκτροκίνηση, βγάζοντας ήδη από το 2009 στην παραγωγή
το i-MiEV. Ωστόσο, η έρευνα της ιαπωνικής
εταιρείας στα ηλεκτρικά οχήματα έχει ξεκινήσει από πολύ παλιότερα,
το 1966. Για το μέλλον, και συγκεκριμένα μέχρι το 2020, η
Mitsubishi έχει θέσει ως στόχο το 20% των οχημάτων που παράγει να
χρησιμοποιούν τεχνολογία ηλεκτροκίνησης. Γι’ αυτό διερευνά όλη τη
γκάμα των τεχνολογιών ηλεκτροκίνησης: Pure Electric (EV, αμιγώς
ηλεκτρικά οχήματα), Hybrid Electric (HEV, υβριδικά οχήματα),
Plug-in Hybrid Electric (PHEV, υβριδικά με δυνατότητα φόρτισης της
μπαταρίας από δίκτυο παροχής ηλεκτρικού ρεύματος)
Συνδεδεμένο
Ευρύχωρο, κομψό, ελαφρύ και αποδοτικό, ένα μελλοντικό ηλεκτρικό όχημα όπως το Concept CA-MiEV –αλλά και οποιοδήποτε μελλοντικό ICE, HEV ή PHEV της Mitsubishi– θα συνδέεται με τον έξω κόσμο εφόσον το επιτρέπει η υποδομή με υπηρεσίες τηλεματικής όπως:
- αυτόματο e-mailing σε περίπτωση κλοπής,
- αυτόματο e-calling σε περίπτωση επείγουσας ανάγκης,
- τηλεχειρισμός (εκκίνηση/ μπλοκάρισμα κινητήρα, συναγερμός πανικού, κλείδωμα θυρών…),
- μεταφορά δεδομένων (χάρτες,…) από smartphone σε σύστημα αυτοκινήτου,
- παρακολούθηση κατάστασης μπαταρίας ή προθέρμανσης για τα EV ή PHEV (ήδη προσφέρεται με το Outlander PHEV), κλπ.
Το gocar λέει...
Μέχρι σήμερα, τα ηλεκτρικά θεωρούνταν ιδανικά μόνο για αστικές μετακινήσεις. Η Mitsubishi, έχοντας ήδη αποδείξει την τεχνογνωσία και την αφοσίωσή της στα EV, λανσάροντας το 2009 το i-MiEV στην αγορά, δείχνει ικανή να ηγηθεί στον συγκεκριμένο τομέα υποσχόμενη αυξημένες δυνατότητες κίνησης, λόγω κυρίως της μεγαλύτερης αυτονομίας. Το Concept CA-MiEV αποτελεί μια πρώτη γεύση από τα μελλοντικά μοντέλα της ιαπωνικής εταιρείας που θα μπορούν να κινούνται άνετα και εκτός αστικών ορίων.
Το δεύτερο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση είναι το υβριδικό Outlander Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV), ενώ στην έκθεση της Γενεύης 2013 είδαμε και δύο νέα πρωτότυπα, τα Concept GR-HEV και Concept CA-MiEV.
Concept CA-MiEV
Βασισμένη στα σχόλια των οδηγών του i-MiEV την τελευταία τριετία και στη συνεχή τεχνολογική πρόοδο των μπαταριών και των ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης, η Mitsubishi πιστεύει ότι πλέον τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV) είναι σε θέση να κινούνται εκτός αυστηρά αστικού περιβάλλοντος. Αυτό θέλει να αποδείξει με το CA-MiEV, ονομασία που προκύπτει από το Compact & Advanced technology-MiEV.
Αν και δεν προγραμματίζεται για παραγωγή, το πρωτότυπο αυτό δημιουργήθηκε για να προβάλλει τις διάφορες τεχνολογίες που η Mitsubishi σκοπεύει να λανσάρει μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα στα μοντέλα της. Ειδικότερα, το Concept CA-MiEV μπορεί να προσφέρει αυτονομία 300 km χάρη στη νέα γενιά συστημάτων EV, στις μπαταρίες υψηλής πυκνότητας, στο ελαφρύ βάρος και στην προηγμένη αεροδυναμική του. Η συγκεκριμένη αυτονομία καλύπτει περίπου τις εβδομαδιαίες ανάγκες μετακίνησης ενός μέσου Ευρωπαίου οδηγού*, που σημαίνει ότι είναι κατάλληλο για καθημερινή χρήση στα προάστια και εκτός πόλης γενικότερα. Άλλες καινοτομίες είναι η ασύρματη τεχνολογία φόρτισης, οι λειτουργίες με ενεργοποίηση μέσω smartphone, κλπ.
Αεροδυναμικός συντελεστής 0,26
Το Concept CA-MiEV αποτελεί προάγγελο των τεχνολογιών νέας γενιάς που θα εφαρμοστούν σε όλη τη γκάμα της Mitsubishi τα προσεχή χρόνια. Η σχεδίαση θα παίξει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη των μελλοντικών μοντέλων με σαφή έμφαση στις αεροδυναμικές επιδόσεις. Μετά το ρεκόρ στην κατηγορία του Global Small (βλέπε Space Star) με 0,27 Cd, το 5θυρο Concept CA-MiEV παίρνει τη σκυτάλη με στόχο το Cd 0,26! Με χαρακτηριστική σχεδίαση βέλους, το Concept CA-MiEV φέρνει την προηγμένη αεροδυναμική στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων, αλλά και χαρακτηριστικά τμήματα όπως η οροφή τύπου καλύπτρας που «σβήνει» στο πίσω τμήμα. Με λύσεις όπως το τελείως επίπεδο πάτημα, οι κάμερες οπισθοπορείας, οι ελάχιστες εισαγωγές αέρα και ο πίσω διαχύτης, το CA-MiEV υιοθετεί επίσης άφθονες εντυπωσιακές λεπτομέρειες – από ανάγλυφα εμπρός και πίσω φώτα σχήματος μπούμερανγκ μέχρι την ανοδική μεσαία γραμμή που ενσωματώνει οπτικά και τα πίσω φτερά δημιουργώντας μία εικόνα δυναμικής κίνησης.
Μπαταρία υψηλής πυκνότητας
Για το Concept CA-MiEV, η Mitsubishi λανσάρει την επόμενη γενιά συστήματος κίνησης υψηλής απόδοσης που περιλαμβάνει:
- Ολοκληρωμένη μονάδα ισχύος αποτελούμενη από ηλεκτροκινητήρα 109 ίππων (80 kW), μετατροπέας τάσης (inverter) και φορτιστής, που συμβάλλει στη διαχείριση ενέργειας, στη βέλτιστη αξιοποίηση χώρου και στη μείωση βάρους.
- Συμπαγής, επίπεδη μπαταρία – που καταλαμβάνει ελάχιστο χώρο επιτρέποντας πιθανές μετέπειτα εφαρμογές όπως η επέκταση της αυτονομίας και βοηθά στη μακροχρόνια απόδοση της μπαταρίας.
- Τεχνολογία ασύρματης φόρτισης μέσω μαγνητικής αντήχησης – με εύκολο χειρισμό, όπως ανακοίνωσαν το Σεπτέμβριο του 2011 οι WiTricity Corporation, IHI Corporation και Mitsubishi και αυτή τη στιγμή είναι υπό διερεύνηση και δοκιμή.
- Μπαταρίες ιόντων λιθίου με υψηλή πυκνότητα ενέργειας – για καλή ενεργειακή απόδοση και με άριστη εκμετάλλευση χώρου (28 Kwh διαθέσιμα από μία συστοιχία μπαταριών σχεδόν ίδιων διαστάσεων με τη σημερινή μονάδα 16 kWh).
* Μέση απόσταση οδήγησης στην Ευρώπη: 14.000
km/έτος (πηγή: ACEA)
ConceptCA-MiEV - Τεχνικές Προδιαγραφές
Διαστάσεις (MxΠ xΥ) Μεταξόνιο |
4.050 x 1.775 x 1.550 mm 2.550 mm |
|
Αεροδυναμικός συντελεστής Cd |
0,26 |
|
Αριθμός καθισμάτων |
5 |
|
Αυτονομία (εκτίμηση) |
300 km |
|
Ηλεκτροκινητήρας |
Μέγιστη ισχύς |
109 PS (80 Kw) |
Μπαταρία |
Τύπος |
Ιόντων λιθίου |
Χωρητικότητα |
28 kWh |
|
Ελεγκτής |
Μετατροπέας τάσης (Inverter) |
|
Μετάδοση Κίνησης |
Εμπρός |
green μοντέλα της Mitsubishi
Το πρώτο ηλεκτρικό όχημα μαζικής παραγωγής στον κόσμο κινείται με άνεση στην πόλη, μειώνοντας δραματικά το κόστος μετακίνησης και εκμηδενίζοντας τους εκπεμπόμενους ρύπους. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 64 PS και 180 Nm, ενώ η μπαταρία δίνει μέση αυτονομία 150 km (Διάβασε την πρώτη οδήγηση του i-MiEV εδώ).
Outlander 4WD Plug-in Hybrid Electric
Το υβριδικό SUV έχει δυνατότητα φόρτισης της μπαταρίας από δίκτυο παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, κάτι που του δίνει δυνατότητα κίνησης αποκλειστικά με ρεύμα για έως και 52 km. Οι μέσες τιμές για τις εκπομπές CO2 και την κατανάλωση βενζίνης είναι 44 g/km και 1,9 lt/100 km αντίστοιχα.
Το νέο μικρό της Mitsubishi που έρχεται να αντικαταστήσει το Colt κινείται από οικονομικούς κινητήρες βενζίνης 1,0 και 1,2 λίτρων με απόδοση 71 και 80 PS αντίστοιχα. Έμφαση έχει δοθεί και στη μείωση του βάρους, με τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται στα 4,0-4,1 lt/100 km και τις εκπομπές CO2 στα 92-96 g/km.