Citroen C5 1.6 THP

Σε ταξιδεύει

  • -
  • -
Ισχύς155 PS
Ροπή240 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,6 sec
Κατανάλωση μ.κ.7,1 lt/100km
Εκπομπές CO2167 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Τα Citroen πάντα ήταν ένα ξεχωριστό κεφάλαιο στην αυτοκίνηση. Τα αυτοκίνητά της ποτέ δεν κινούνταν σε γκρίζες ζώνες. Ή τα αγαπούσες, ή τα μισούσες! Εγώ, εντυπωσιάστηκα από το C5 και το αγάπησα. Η πρώτη μου επιλογή για ταξίδια.

γλυκά
  • Οδική συμπεριφορά
  • Άνεση
  • Επιδόσεις

 

ξυνά
  • Εσωτερική σχεδίαση
απόψεις

Νέα σελίδα για τη Citroen και μία ευχάριστη έκπληξη για όλους μας που είχαμε συνδέσει τη γαλλική εταιρεία στη μεσαία κατηγορία με το …εφάπαξ. Γυρίζεις το κλειδί και στα πρώτα χιλιόμετρα σου αποκαλύπτεται ένα αυτοκίνητο που αναζητά δρόμο για να τον μετατρέψει σε χαλί. Η υδροπνευματική είναι απαραίτητη προσθήκη, ενώ η επάρκεια δύναμης λόγω turbo θα εκτιμηθεί σε κάθε απαιτητικό προσπέρασμα.

Βασίλης Παπαδόπουλος

 

Hydractive III+

Η θεωρεία πίσω από τις αναρτήσεις είναι σχεδόν απλοϊκή και έτσι θα την περιγράψουμε. Απλοϊκά. Λοιπόν η θεωρία λέει ότι καλό θα ήταν να ενώσουμε την απόσβεση (βλέπε αμορτισέρ) των αναρτήσεων μεταξύ τους και για τον σκοπό αυτό η Citroen χρησιμοποιεί ένα κλειστό κύκλωμα υγρών. Με τον τρόπο αυτό και επειδή τα υγρά είναι ασυμπίεστα, όταν η μια ρόδα πέφτει σε λακκούβα και πιέζεται το υγρό μέσα στο αμορτισέρ, αυτό διοχετεύεται στα υπόλοιπα αμορτισέρ που έτσι κρατούν την καρότσα παράλληλη με το έδαφος. Μια κίνηση, ή μάλλον η έλλειψη αυτής, κρατά τους επιβάτες σε γραμμική κίνηση χωρίς πάνω-κάτω, ενώ το ίδιο πρέπει να πούμε και για την καρότσα που επειδή δεν γέρνει και δεν ταλαντεύεται προσφέρει καλύτερη συμπεριφορά, καθώς δεν υπάρχουν μετατοπίσεις δυνάμεων που φορτίζουν ανεξέλεγκτα τις αναρτήσεις.

Όμως επειδή όπως είπαμε τα υγρά είναι ασυμπίεστα, το μόνο που θα καταφέρναμε με την χρήση τους, θα ήταν θα ήταν να έχουμε μια ανάρτηση …κούτσουρο, που θα κινούνταν σπασμωδικά. Οι τεχνικοί της Citroen λοιπόν, για να ελέγξουν την απόσβεση τοποθέτησαν σφαίρες εκτόνωσης, θα λέγαμε, όπου στο μέσον υπάρχει μια μεμβράνη που διαχωρίζει το υγρό από το αέριο (που συμπιέζεται) και που βρίσκεται στο άλλο μισό της σφαίρας και το οποίο λειτουργεί σαν ελατήριο, απορροφώντας έτσι τη κίνηση των αναρτήσεων. Ιδιοφυές; Σίγουρα!

Ναι, ξέρουμε θα μας πείτε ότι οι αναρτήσεις αυτές πάντα ήταν εστία προβλημάτων για τα αυτοκίνητα της Citroen, αλλά τώρα με νέα υλικά και μεθόδους έχουν λύσει τα όποια προβλήματά τους, αφήστε που πιστεύουμε ότι τα προβλήματα του παρελθόντος οφείλονταν περισσότερο στην συντήρηση του συστήματος, που ήταν όντως ακριβή (προσθέστε εδώ και το χεράκι του έλληνα μηχανικού) και λιγότερο στη σχεδίασή του.

Τα αυτοκίνητα υπάρχουν για να μας υπηρετούν, να υπηρετούν την ακόρεστη όρεξή μας για αυτοκίνηση. Την ονειρική μας διάθεση για το πέρα και το μακριά. Είναι τα οχήματα που μας μεταφέρουν πιο κοντά στα όνειρά μας. Το μαγικό χαλί που θα μας ταξιδέψει μακριά από όσα μας πιέζουν, από όσα καταπιέζουν τη καθημερινότητά μας.

Κανένας όρος δεν θα μπορούσε να περιγράψει καλύτερα το νέο C5, γιατί είναι ακριβώς αυτό, το μαγικό χαλί που θα μας πάει μακριά. Όσο πιο μακριά, τόσο πιο καλά, λες και το αυτοκίνητο αυτό κατασκευάστηκε μόνο για αυτό το σκοπό. Μπαίνεις, αδειάζεις κάνα-δύο ρεζερβουάρ, κατεβαίνεις και είσαι τόσο ξεκούραστος, λες και έχεις πάει στη γωνία για τσιγάρα!

Και για όλα αυτά ευθύνονται πρώτα από όλα οι αναρτήσεις, διπλά ψαλίδια εμπρός και υστερούντες βραχίονες πίσω. Όμως αυτή είναι η μισή αλήθεια, γιατί η άλλη μισή κρύβεται στις υδροενεργητικές ΙΙΙ+ (τρίτης γενιάς) αναρτήσεις του αυτοκινήτου, που δεν είναι τίποτα άλλο από μια εξελιγμένη μορφή των γνωστών υδροπνευματικών αναρτήσεων που εξελίσσει η Citroen από την εποχή των DS. H Citroen προσφέρει το αυτοκίνητο και με συμβατικά αμορτισέρ. Όμως πιστέψτε μας τα περισσότερα χρήματα που κοστίζει η υδροενεργητική ανάρτηση αξίζουν με το παραπάνω. Και μπορεί να είναι γενικά μαλακό, αλλά αξίζει γιατί δεν είναι μονό η άνεση που σε κερδίζει, αλλά και η συμπεριφορά του αυτοκινήτου, που είναι όχι μόνο απόλυτα προβλέψιμη, αλλά παράλληλα προσφέρει πολλά περιθώρια ασφάλειας. Ελαφρά υποστροφική, αλλά πάντα καλύπτοντας τα λάθη του οδηγού. Και μια συμβουλή, εάν επιλέξετε την υδροενεργητική ανάρτηση, μην προτιμήσετε ελαστικά χαμηλού προφίλ, γιατί η «ξερή» αίσθησή τους δεν ταιριάζουν με τη λειτουργία της.

Ο δεύτερος λόγος των υπερθετικών που θα διαβάσετε οφείλονται στον νέο υπερσυμπιεζόμενο κινητήρα που εκμεταλλεύεται την υπερπλήρωση ανά ζεύγος κυλίνδρων για να ξεπεράσει το turbo lag. Αν σας ενδιαφέρει, το THP είναι τα αρχικά των Turbo High Pressure. Είναι μόλις 1,6 λίτρων, αλλά αυτό δεν τον εμποδίζει να κινεί με άνεση τα 1.510 κιλά της καρότσας και πολύ καλύτερα από τους ατμοσφαιρικούς των 1,8 και 2,0 λίτρων. Επιτέλους, τώρα το αυτοκίνητο κινείται με την αξιοπρέπεια που του αξίζει. Οι επιδόσεις του και το εξάρι κιβώτιο του επιτρέπουν να προσπερνά εύκολα και να μην θεωρεί τις ανηφόρες ανυπέρβλητα εμπόδια, χάρη κυρίως στην εξαιρετική ανταπόκριση του κινητήρα στις μεσαίες στροφές. Δηλαδή από τις 2.000 (αφού κάτω από αυτές τις στροφές ο κινητήρας δείχνει αναιμικός, αφού η πίεση του υπερσυμπιεστή είναι ακόμα χαμηλή) και μέχρι τις 4.000 στροφές, ενώ από εκεί και πάνω παίρνεις και έξτρα μπόνους. Κάτι που όμως δεν είναι απαραίτητο για να κινηθείς γρήγορα -απλά παίξτε με το ικανοποιητικό κιβώτιο- αφήστε που η κατανάλωση ανεβαίνει κατακόρυφα. Αντίθετα, αν περιοριστείτε κάτω από τις 4.000 σ.α.λ. ο κινητήρας κρίνεται ιδιαίτερα οικονομικός και μπορεί να κατέβει ακόμα και κάτω από τα δέκα λίτρα για κάθε εκατό χιλιόμετρα.

Για το τέλος αφήσαμε την γλυκιά, στα όρια του ανατρεπτικού, σχεδιαστική ελαφρότητα των αυτοκινήτων της Citroen που τα θέλει μακριά από την τευτονική αυστηρότητα των πιο βόρειων λαών. Εδώ δεν θα βρείτε τον συγκαλυμμένο καθωσπρεπισμό των γερμανικών καμπαρέ του Μονάχου, αλλά μια διάθεση παιχνιδιάρικη, κάτι σαν το γαλλικό μπουρλέσκ. Ευχάριστα όλα αυτά, όμως θα προτιμούσαμε ένα πιο ευφάνταστο εσωτερικό και με μια πιο ποιοτική διάθεση, γιατί ας μην ξεχνάμε υπάρχει και ανταγωνισμός.

Άλλωστε το C5 είναι ένα αυτοκίνητο που ο οδηγός του θα θέλει να βιώσει μαζί του χιλιόμετρα ατέλειωτα. Όσο πιο πολλά, τόσο πιο καλά! Είναι ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο, τόσο σχεδιαστικά, όσο και λειτουργικά. Και στο ρόλο του δρομέα μεγάλων αποστάσεων είναι αχτύπητο.

συμπέρασμα

Το C5 είναι ένα αυτοκίνητο που ο οδηγός του θα θέλει να βιώσει μαζί του χιλιόμετρα ατέλειωτα. Όσο πιο πολλά, τόσο πιο καλά!

VIDEOS

Citroen C5

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...