Ford Focus 1.6 EcoBoost 150 PS

Η 3η γενιά συμπυκνώνει τις αρετές των προηγούμενων δύο σε ένα πακέτο-βόμβα για τον ανταγωνισμό

  • -
  • -
με μια ματιά

Η 3η γενιά του μικρομεσαίου Focus εφαρμόζει ιδανικά τις αρχές του downsizing και ρίχνεται στη μάχη με μια φαρέτρα πλήρης πλεονεκτημάτων και καινοτόμων τεχνολογιών.

γλυκά
  • Ξεχωριστή αισθητική
  • Σπορ χαρακτήρας
  • Επιδόσεις – φρένα
  • Λειτουργία κινητήρα και ανάρτησης
  • Κράτημα – άνεση – ποιότητα κύλισης
  • Χώροι επιβατών
  • Εξοπλισμός
  • Πακέτο τεχνολογίας ασφάλειας
ξυνά
  • Πορτμπαγκάζ (εκδόσεις με ρεζέρβα, κανονική & ανάγκης)
  • Εργονομία κεντρικής κονσόλας - απαιτεί εξοικείωση
  • Συναρμογή σε κάποια σημεία της καμπίνας
  • Θόρυβος κύλισης από τους πίσω τροχούς
1.6 Ecoboost 182 PS

Θα περίμενε κανείς πως η έκδοση των 182 ίππων χαρακτηρίζεται από εκρηκτικότητα και ξεσπάσματα στις μεσαίες-υψηλές rpm. Ίσως μάλιστα κάποιοι ταμένοι στη σπορ οδήγηση να το απαιτούσαν κιόλας. Το Focus όμως δεν απαρνείται τον οικογενειακό του προσανατολισμό ούτε στην ισχυρότερη εκδοχή του 1.6 Ecoboost. Το υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ απλώνει γραμμικά και ήσυχα την πλουσιοπάροχη ισχύ και ροπή, τραβάει από χαμηλά με αξιοζήλευτη προθυμία και δείχνει σε κάθε σανίδωμα του γκαζιού την παραπάνω ισχύ που έχει συγκριτικά με το Focus των 150 PS. Την ίδια στιγμή, εντυπωσιάζει με την ποιότητα λειτουργίας, την ελαστικότητα και την αμεσότητά του. Το ταχύμετρο είναι ο μόνος μάρτυρας πως η επιτάχυνση γίνεται σε ρυθμούς αντίστοιχους μικρού GTi: τα 100 km/h από στάση γίνονται παρελθόν σε 7,9 sec μόλις και η επιτάχυνση σταματά στα 222 km/h τελικής ταχύτητας. Την ίδια στιγμή, η μέση κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 παραμένουν στα ίδια ακριβώς επίπεδα με την έκδοση των 150 PS (6,0 lt/ 100 km και 139 g/km αντίστοιχα).

απόψεις

To νέο Focus σε γοητεύει αρχικά με την σχεδιαστική του φρεσκάδα, που εμπνέεται από το νεανικό στιλ του Fiesta και έπειτα απο το γεγονός ότι επιτέλους μπήκε στην εποχή του downsizing. Ο 1600άρης Ecoboost(και στις δυο εκδοχές του), ζει και αναπνέει σε μια υπερτροφοδοτούμενη λογική γραμμικότητας και απλωμένης ροπής, κάτι που προσφέρει φιλτραρισμένη εκκρηκτικότητα αλλά γενναίες επιδόσεις. Αρκεί να ρίξεις μια ματιά στο ταχύμετρο για να τρομάξεις με τις τιμές που αναγράφονται, όμως το πάτημα όσο ραφιναρισμένο και αν εμφανίζεται, ευτυχώς παραμένει Focus. Στοιχείο επικοινωνιακής σχέσης με τον οδηγό και αίσθηση ασφάλειας και σιγουριάς.

 

Γιάννης Τσιγκρής

Στην πρώτη μας γνωριμία στην βροχερή Ανδαλουσία, η 3η γενιά του Focus εκπλήρωσε τις προσδοκίες μας. Προσδοκίες που ήταν ιδιαίτερα υψηλές, τόσο λόγω των καλών προκατόχων του όσο και του εξαιρετικού δείγματος του “αδερφού” C-ΜΑΧ, με το οποίο το σύγχρονο μικρομεσαίο Ford μοιράζεται πλαίσιο και κινητήρες. Η πρώτη δοκιμή επί ελληνικού εδάφους όχι μόνο επιβεβαίωσε την αρχική μας άποψη, αλλά έδειξε πως αυτό το Focus συνδυάζει και αναβαθμίζει τα καλά στοιχεία των δύο προηγούμενων γενεών: την ξεχωριστή εμφάνιση και την οδηγική υπεροχή της πρώτης με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της δεύτερης.

 

Κάνει “μπαμ”, επιτέλους

Το νέο Focus σε προδιαθέτει θετικά από την πρώτη κιόλας ματιά, χάρη στη φρέσκια του σχεδίαση. Θα μπορούσε να είναι ο άμεσος απόγονος του πρώτου Focus, σαν να μην υπήρξε η δεύτερη, μάλλον συντηρητική γενιά. Η συνταγή Kinetic design δίνει στο νέο μοντέλο χαρακτήρα, αν και όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις, μπορεί κάποιους αρχικά να τους ξενίσει. Το σίγουρο είναι πως αυτό το σχήμα έχει το χρόνο με το μέρος του. Δείχνει διαχρονικό, είναι νεανικό και εκπέμπει δυναμική και κομψότητα την ίδια στιγμή. Σε αυτό συμβάλλουν και οι διαφορετικές του διαστάσεις: με μήκος 4.358 mm, πλάτος 1.823 mm (χωρίς καθρέπτες) και ύψος 1.484 mm, το νέο 5θυρο μοντέλο είναι 21 mm μακρύτερο, 16 mm στενότερο και 16 mm χαμηλότερο από το προηγούμενο, ενώ το μακρύτερο κατά 8 mm μεταξόνιό του (2.648 mm) υπόσχεται ακόμη καλύτερους χώρους. Πέρα από το μάτι όμως, το μοντέρνο 5θυρο αμάξωμα κερδίζει και σε αεροδυναμική, με συντελεστή CD μόλις 0,295 (από 0,318)!

 

Focus στον οδηγό

Αν εξωτερικά το νέο Focus σε εντυπωσιάζει, το εσωτερικό του σε εξιτάρει. Προσεγμένα σε ποιότητα υλικά παντρεύονται με σπορ σχεδιασμό και πολυτελή διάκοσμο. Τα ξεχωριστά όργανα με τις γαλάζιες βελόνες και η high tech κεντρική κονσόλα σχήματος V είναι οι πρωταγωνιστές, ενώ η σωστή θέση οδήγησης με το μεγάλο εύρος ρυθμίσεων και ο πλούσιος εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι οι αφανείς συντελεστές στην συνολικά εξαιρετική εικόνα. Στα συν το πλήρες και καλαίσθητο Trip Computer, στα μείον η εργονομία της κεντρικής κονσόλας, που απαιτεί κάποια εξοικείωση λόγω της πληθώρας διακοπτών και η συναρμογή σε κάποια σημεία της καμπίνας (π.χ. στην ένωση του καλύμματος της εμπρός δεξιάς κολόνας με το ταμπλό).

Οι χώροι θα φιλοξενήσουν με περίσσεια άνεση τέσσερις και με μικρές παραχωρήσεις ακόμη και πέντε ενήλικες. Οι θήκες για μικροαντικείμενα μόλις που επαρκούν όμως, ενώ και το πορτμπαγκάζ είναι μικρότερο από του προηγούμενου Focus (385 lt) και ικανοποιεί μόνο στις εκδόσεις με κιτ επισκευής ελαστικού (363 lt έναντι 316 με ρεζέρβα ανάγκης και 277 με κανονικό τροχό). Τη λύση στη μεταφορά μεγάλου φορτίου δίνει η αναδίπλωση του πίσω καθίσματος (σε αναλογία 60/40) χάρη στην οποία δημιουργείται χώρος φόρτωσης 1.148 lt.

 

Και eco, και boost

Μπορεί οι πωλήσεις του να έχουν περάσει το φράγμα των 10 εκατομμυρίων μονάδων από το 1998 που λανσαρίστηκε, ωστόσο η εποχή του downsizing άφησε το Focus ανυπεράσπιστο απέναντι στον σύγχρονο υπερτροφοδοτούμενο ανταγωνισμό. Η βροντερή απάντηση από μεριάς Ford ακούει στο όνομα Ecoboost. Στην περίπτωσή μας πρόκειται για τον αλουμινένιο 1.600άρη EcoBoost που συνδυάζει άμεσο ψεκασμό βενζίνης, τούρμπο και διπλό ανεξάρτητο μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων (το γνωστό μας Ti-VCT). Οι επιλογές σε ισχύ είναι δύο, μία με 150 και μία 182 ίππων, ωστόσο η μέγιστη ροπή είναι ίδια και στις δύο - 240 Nm στις 1.600 rpm μόλις, που αυξάνει κατά 30 Nm με τη λειτουργία overboost (για μέχρι 15 δευτερόλεπτα). Ένα νέο, εξαιρετικό σε αίσθηση χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο διατίθεται ως στάνταρ, ενώ για όσους αναζητούν την ξεγνοιασιά του αυτόματου, μελλοντικά (τέλη του 2011) θα υπάρξει και το ημιαυτόματο PowerShift διπλού συμπλέκτη.

Η έκδοση των 150 ίππων που δοκιμάσαμε χαρακτηρίζεται από αξιοζήλευτα ποιοτική, γραμμική και ήσυχη λειτουργία. Ο “μικρός” Ecoboost “ακούει” στο πάτημα του γκαζιού, απλώνει σταδιακά την πλουσιοπάροχη ροπή του, εκμεταλλευόμενο ιδανικά την μακριά κλιμάκωση των σχέσεων και κινεί με ιδιαίτερα σβέλτο ρυθμό το Focus. Τα 100 km/h από στάση έρχονται σε 8,6 sec και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 210 km/h.

Θα περίμενε κανείς πως, σε τόσο γρήγορους ρυθμούς, η αμόλυβδη θα ρέει σαν ποταμάκι από το ρεζερβουάρ προς στους κυλίνδρους - λογικό κι επόμενο από έναν τούρμπο κινητήρα. Κι όμως, ο 1.600άρης Ecoboost αποδεικνύει πως το πρώτο σύνθετο της ονομασίας του δεν είναι φανφάρα του marketing. Αν εκμεταλλευτείς τις μακριές σχέσεις και την πλούσια ροπή χαμηλά, κινείσαι με παραπάνω από σβέλτο ρυθμό και με την κατανάλωση να παραμένει σε λογικά επίπεδα. Αν πάλι το κυνηγήσεις, μπορείς να δεις στο Trip Computer τα 6 lt/100 km μέσης κατανάλωσης που ανακοινώνει η Ford, χάρη και στην αμέριστη συνδρομή του στάνταρ Start/Stop και της ένδειξης αλλαγής ταχύτητας. Στα θετικά και οι χαμηλές εκπομπές CO2 που είναι κατά μέσο όρο 139 g/km.

 

Σταθερό στις αξίες του… και στο δρόμο

Ο Ecobost ταίριαξε ιδανικά με τα δυναμικά χαρακτηριστικά, τα οποία ήταν ανέκαθεν το σήμα κατατεθέν του Focus. Το νέο Focus είναι όπως ακριβώς το περιμένεις αν έχεις οδηγήσει και τα δύο προηγούμενα μοντέλα. Ευχάριστα ζωηρό όπως η πρώτη γενιά, ακόμη πιο ραφιναρισμένο από τη δεύτερη. Οι νέες ρυθμίσεις στην ανάρτηση (γόνατα εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω), η αύξηση σε μεταξόνιο και μετατρόχια, το εξελιγμένο ESP και το ηλεκτρονικό διαφορικό Torque Vectoring Control που περιορίζει το σπινάρισμα του εσωτερικού τροχού, έπιασαν τόπο. Σε συνεχείς στροφές του επαρχιακού δικτύου το Focus όχι μόνο κερδίζει την εμπιστοσύνη σου με το κράτημα, την αμεσότητα και την ομοιογένειά του, αλλά σου φτιάχνει τη διάθεση και σε προδιαθέτει να ανεβάσεις ρυθμό. Οι πιο απαιτητικοί θα θελήσουν ακόμη περισσότερη πληροφορία και λιγότερο τεχνητό βάρος από το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι, ίσως και ένα διακόπτη απενεργοποίησης του ESP. Τουλάχιστον, μπορείς να απενεργοποιήσεις το Traction Control. Όπως και να έχει, η αίσθηση ασφάλειας που προσφέρει το νέο Focus είναι κορυφαία. Να σημειώσουμε εδώ πως οι εκδόσεις Sport διαθέτουν ελαφρώς πιο σφικτή ανάρτηση που προσφέρει ακόμη καλύτερο έλεγχο του αμαξώματος με τίμημα λίγο θόρυβο κύλισης.

Και στον αυτοκινητόδρομο όμως το νέο Focus αφήνει πολύ καλές εντυπώσεις. Εκεί θα εκτιμήσεις τόσο την ευθυβολία και τη σταθερότητά του, όσο και την έλλειψη θορύβου στο εμπρός μέρος της καμπίνας που συμβάλλει σε ένα ιδιαίτερα ξεκούραστο και ευχάριστο ταξίδι. Εξαίρεση ο θόρυβος κύλισης από τους πίσω τροχούς που γίνεται αισθητός από τους πίσω επιβάτες. Ακόμη, ο κινητήρας δεν ακούγεται σχεδόν καθόλου ακόμη και στα 200 km/h, ταχύτητα στην οποία ο αεροδυναμικός θόρυβος παραμένει σε λογικά πλαίσια.

Τελικά, δεν είναι μόνο ο 1.6 Ecoboost που εντυπωσιάζει αλλά και τα δυναμικά χαρακτηριστικά, για ακόμη μια φορά. Είναι πραγματικά μαγικός ο τρόπος που το νέο Focus συνδυάζει τόσο καλό κράτημα με τόσο υψηλό επίπεδο άνεσης. Σε κάθε νέα γενιά Focus θεωρούμε πως η ανάρτηση Control Blade έφτασε στο απόγειο εξέλιξής της και κάθε φορά οι τεχνικοί της Ford μας διαψεύδουν και μας εντυπωσιάζουν.

συμπέρασμα

Το νέο Focus ικανοποιεί στο έπακρο τα “θέλω” και τα “χρειάζομαι” του σύγχρονου Έλληνα. Το μοντέρνο ντιζάιν εξασφαλίζει την απαιτούμενη διαφορετικότητα, η προσεγμένη καμπίνα ανεβάζει τη διάθεση και βολεύει με άνεση μια μικρή οικογένεια, ενώ ο εξαιρετικός Ecoboost βγάζει γλώσσα σε τεκμήρια και τέλη, τα πάει καλά με τις αντλίες βενζίνης και εντυπωσιάζει σε δύναμη και ποιότητα λειτουργίας. Τι άλλο να ζητήσει κανείς από ένα κορυφαίο μικρομεσαίο χάτσμπακ;

VIDEOS

Ford Focus 2011 5d

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...