BMW 116i - 2010

Αναγκαία προσθήκη

  • -
  • -
Ισχύς122 PS
Ροπή160 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,8 sec
Κατανάλωση μ.κ.7,5 lt/100km
Εκπομπές CO2143 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Ο πιο προσιτός τρόπος να μπεις στον κόσμο της BMW. Η Σειρά 1 είναι η πρόταση των Βαυαρών στα πολυτελή μικρομεσαία και ο 1.600άρης κινητήρας αποτελεί τη βασική επιλογή στη γκάμα.

με τη ματιά του Κώστα Λούβαρη

Ο μικρός κινητήρας είναι απόλυτα αποδεκτός, όμως αισθητικά πάντα θα προτιμώ την cabrio έκδοση. Με τον κινητήρα αυτό, η πολύ όμορφη ανοικτή έκδοση θα μπορούσε να μεταβληθεί σε ένα σχετικά οικονομικό «σκεύος αναψυχής».

γλυκά
  • Αίσθηση οδήγησης
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Συμπεριφορά στο δρόμο
  • Χαρακτήρας
ξυνά
  • Χώροι πίσω
  • Επιδόσεις

Η BMW χρειάζονταν ένα «εισαγωγικό» αυτοκίνητο. Μόνο που, όπως πάντα, το έκανε με τον δικό της τρόπο. Πάντα διαφορετικό, πάντα ξεχωριστό και πάντα πιστό στις αρχές της. Αν είσαι BMW, έχεις δύο μεγάλα προβλήματα. Πρώτα από όλα, την ίδια την ιστορία σου που πάντα πρέπει να υπηρετείς και δεύτερον, το πιστό σου αγοραστικό κοινό, το οποίο δεν μπορείς ποτέ να απογοητεύσεις. Βέβαια, ας μην ξεχνάμε ότι αυτά τα προβλήματα είναι πολύ ευχάριστα για το marketing, που βρίσκει το δρόμο του στρωμένο με ροδοπέταλα, αλλά ελάτε για λίγο στη θέση των σχεδιαστών.

Όμως δεν τελειώσαμε εδώ, γιατί σε αυτή τη εξίσωση καλό θα ήταν να προσθέσουμε ακόμα μια παράμετρο: αυτή της «κεντρικής ιδέας» της BMW, που δεν είναι άλλη από την τεχνολογική υπεροχή των αυτοκινήτων της, η οποία σαν «σήμα κατατεθέν» της εταιρείας θα πρέπει πάντα να κάνει τη διαφορά από τον συναγωνισμό. Ακόμα ένα πρόβλημα σε ένα «cost effective» κόσμο, δηλαδή. Τι συμπέρασμα βγάζουμε λοιπόν; Το αυτονόητο: ότι μια BMW δεν μπορεί να είναι τίποτα λιγότερο από μια BMW.

 

Οι παράμετροι

Καταλαβαίνετε λοιπόν τα προβλήματα και τις δύσκολες επιλογές που είχαν να πάρουν οι σχεδιαστές στην προσπάθειά τους να σχεδιάσουν ένα «εισαγωγικό» αυτοκίνητο σαν τη Σειρά 1 1ης γενιάς. Γιατί δεν θα έπρεπε να είναι μόνο μια πραγματική BMW, αλλά και ανταγωνιστική σε ότι έχει να κάνει με τις δυνατότητες και την τιμή. Πως συνδυάζονται όλα αυτά χωρίς συμβιβασμούς; Γιατί, όπως είπαμε, σε ορισμένα πράγματα απλά δεν μπορούσαν να γίνουν συμβιβασμοί.

Πρώτα από όλα το αυτοκίνητο δεν μπορούσε να έχει την κίνηση εμπρός, γιατί όλες οι BMW από καταβολής κόσμου έχουν την κίνηση πίσω. Μια επιλογή που αυτόματα περιόριζε τους εσωτερικούς χώρους, αφού ο κινητήρας έπρεπε να τοποθετηθεί κατά τον διαμήκη άξονα με το τούνελ του διαφορικού δεν βοηθά και αυτό. Έπειτα, η ποιότητα δεν μπορούσε να υπολείπεται των υπολοίπων αυτοκινήτων των Βαυαρών, με την τιμή όμως να μην υπολείπεται του ανταγωνισμού.  Άντε τώρα να βγάλεις άκρη μέσα από τις τόσες αντικρουόμενες σχεδιαστικές, αλλά και πρακτικές απαιτήσεις.

 

Το αποτέλεσμα

Παρουσιάστηκε το 2004 με πέντε πόρτες, αλλά δεν αγαπήθηκε ιδιαίτερα, ίσως γιατί ήταν πολύ συντηρητικό, αν και διέθετε όλα όσα μπορεί να ζητήσει κανείς από ένα BMW. Όμως αυτό πολύ λίγο επηρέασε την BMW, η οποία είχε ένα πολύ πλατύτερο σχέδιο στο μυαλό της, από μια και μόνο εκδοχή της Σειράς 1. Και αυτό επειδή ακολούθησε η τρίθυρη έκδοση (πιο όμορφη), η cabrio (πολύ πιο όμορφη) και η coupe (ακόμα πιο όμορφη) που ολοκλήρωσαν την αρχική ιδέα, μαζί βέβαια με μεγάλη ποικιλία κινητήρων. Έτσι, φτάσαμε στο 2007, οπότε προχώρησε και στο πρώτο facelift. Στην περίπτωση της Σειράς 1, φαίνεται πως η επιτυχία είναι ένα πιάτο που τρώγεται κρύο!

 

Κλασική σχεδίαση BMW

Θα την χαρακτηρίζαμε σαν ασύμμετρη με πολύ μεγάλο αναλογικά χώρο κινητήρα και ελάχιστους προβόλους εμπρός και πίσω. Όμως αυτά είναι τα χαρακτηριστικά της σχεδίασης όλων των αυτοκινήτων της BMW που τα διαχωρίζουν από τον ανταγωνισμό, τονίζοντας συγχρόνως και την μηχανολογική τους διαφοροποίηση. Δηλαδή φωνάζει: «Κοιτάτε, έχω τον κινητήρα εγκάρσια εμπρός και την κίνηση πίσω!». Με διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) 4,250 x 1.750 x 1,420 m, η πεντάθυρη Σειρά 1 πρώτης γενιάς βρίσκεται στα πλαίσια του ανταγωνισμού, όπως άλλωστε και το μεταξόνιο των 2,660 m, που μπορεί να είναι από τα μεγαλύτερα, το… «τρώει» όμως ο διαμήκης τετρακύλινδρος κινητήρας, ο οποίος μάλιστα είναι τοποθετημένος αρκετά βαθιά μέσα στη καρότσα, για καλύτερη οδική συμπεριφορά.

Εκτός από αυτά όμως, και όλα τα υπόλοιπα σχεδιαστικά στοιχεία μιλούν για BMW και το σίγουρο είναι ότι δεν πρόκειται ποτέ να το μπερδέψετε με οτιδήποτε άλλο, είτε σας ικανοποιεί αισθητικά, είτε όχι.

Το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό με την ποιότητα σε πολύ υψηλό επίπεδο, αν και ολίγο άχρωμο. Αλλά η cocooning αίσθηση που αναδίνει, σε συνδυασμό με τη χαμηλή θέση οδήγησης (κάτι που όμως αλλάζει χάρη στις πολλές θέσεις ρύθμισης του καθίσματος και του τιμονιού), είναι πάντα ευχάριστη. Τελικά, σου δίνει μια αίσθηση συγκρατημένης πολυτέλειας, χωρίς κραυγαλέες αισθητικές παρεμβάσεις. Στα μείον, τα καθίσματα που, αν και προσφέρουν ικανοποιητική πλευρική στήριξη, είναι προς το σκληρό και οι χώροι για τα πόδια των πίσω που είναι περιορισμένοι. Αντίθετα, ο χώρος αποσκευών είναι ικανοποιητικός (330-1150), όπως άλλωστε η εργονομία και η τευτονική σχεδίαση που χαρακτηρίζει τα ευανάγνωστα όργανα.

 

Σε αναζήτηση περισσότερης δύναμης

Στο δρόμο, η 116i μας άφησε με ανάμεικτα συναισθήματα. Και αυτό γιατί η καρότσα είναι στημένη για πολύ περισσότερη ιπποδύναμη, με αποτέλεσμα να δείχνει ότι… βαριέται τον κινητήρα. Οι αναρτήσεις είναι σφιχτές (όπως αρέσουν σε εμάς) και υποδειγματικές, με διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω να ελέγχουν απόλυτα την κατάσταση. Το τιμόνι προσφέρει εξαιρετική αίσθηση και η όλη ανταπόκριση θυμίζει ένα σωστά στημένο σπορ αυτοκίνητο. Δεν γέρνει, δεν υποστρέφει, παρά μόνο όπως πρέπει (δηλαδή ελάχιστα στην είσοδο της στροφής), τα τέσσερα δισκόφρενα με το ABS είναι υπέρ δυνατά, αλλά από εκεί και πέρα ο κινητήρας των 1,6 λίτρων με τον άμεσο ψεκασμό των 122 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. δεν μπορεί να κάνει πολλά πράγματα για τα 1.245 κιλά και έτσι το σύστημα αντισπιναρίσματος κατατάσσεται στη λίστα με τις πολυτέλειες. Η ροπή πάλι των 160 Nm, που εμφανίζεται αρκετά ψηλά στις 4.250 rpm, δεν είναι ό,τι καλύτερο και απαιτεί να κρατάτε τις στροφές ψηλά, ιδιαίτερα στις πρώτες σχέσεις.

Έτσι, όλο το βάρος των επιδόσεων πέφτει πάνω στο κιβώτιο των έξι σχέσεων (με την όπισθεν δίπλα στη πρώτη) που αναλαμβάνει να γεμίσει τα κενά με τα πρώτα 100 km/h να απαιτούν 10,1 sec. Σε αίσθηση πάντως, το κιβώτιο είναι αρκετά ακριβές και γρήγορο και αυτό είναι ευχάριστο, γιατί πάνω του θα στηριχτείτε για να κινηθείτεβ σβέλτα, κάνοντας συνεχείς αλλαγές, ενώ θα πρέπει να συνηθίσετε και το δούλεμα του συμπλέκτη και στην πρακτική των πολλών στροφών, στις δύο πρώτες σχέσεις τουλάχιστον.

Ο μοντέρνος κινητήρας πάντως είναι πολύ ομαλός στη λειτουργία του και με 3.000 rpm στο ταχύμετρο ταξιδεύει άνετα με 120 km/h, ενώ αν ανέβετε ακόμα 1.000 στροφές η ταχύτητα ταξιδίου ανεβαίνει στα 140 km/h. Με αυτές τις στροφές, η κατανάλωση των 8,5 lt/100 km που μας έδειξε ο υπολογιστής ταξιδιού, είναι μια πολύ καλή τιμή. Το πλεονέκτημα της μίας σχέσης παραπάνω. Αλλά όπως είπαμε, αν θέλετε να κινηθείτε γρήγορα θα πρέπει να δουλέψετε γι’ αυτό. Και αυτό ανεβάζει την κατανάλωση, κατακόρυφα. Και μια άχρηστη πληροφορία, η τελική του ταχύτητα ξεπερνά τα 200 km/h.

 

Δεν, αλλά

Δεν μπορούμε να πούμε ότι μας ενθουσίασε, αλλά από την άλλη δεν σχεδιάστηκε ούτε για να βάλει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά ούτε για να μας ανεβάσει την αδρεναλίνη στα ύψη. Αν τη χρησιμοποιήσετε σαν ένα καθημερινό αυτοκίνητο (χωρίς όμως πολλές απαιτήσεις για τους πίσω επιβάτες) θα σας καλύψει πλήρως και θα σας ανταμείψει με τον έντονο χαρακτήρα του. Οι BMW το έχουν αυτό το κακό: σας κατακτούν και μετά δεν μπορείτε να κάνετε χωρίς αυτές!

συμπέρασμα

Μια πραγματική BMW με όλα τα υπέρ και κατά της εταιρείας. Ακόμα και αν δεν την αγαπήσεις, δεν μπορείς παρά να την παραδεχτείς!

VIDEOS

BMW Σειρά 1 5d

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...