ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΑΙΣΘΗΣΗ ΧΡΗΣΤΙΚΟΤΗΤΑ DESIGN

Υποδεχτείτε το αυτοκίνητο που ανοίγει διάπλατα τις πύλες του μέλλοντος που δημιουργείται με γοργό ρυθμό στο Ingolstadt: το Audi Q4 e-tron. Το πρώτο ηλεκτρικό συμπαγές SUV της Audi.

Το πέρασμα από τις πύλες αποκαλύπτει τη διαδρομή που πυρετωδώς διαμορφώνει με την ύψιστη τεχνολογία της αυτοκίνησης το think-tank της Audi - μια διαδρομή με συναρπαστικά βήματα. Την αυτονομία 700 χιλιομέτρων του A6 E-tron Concept. Τη νέα τεχνολογία που φορτίζει τη μπαταρία στο 80% σε 25 λεπτά μόλις. Την εκθαμβωτική αεροδυναμική Cd 0,22 για μείωση της αντίστασης στον αέρα. Την ευφυή πλατφόρμα ΡΡΕ που εξοικονομεί άπλετους χώρους με τη χωροταξία της μπαταρίας και των τροχών. Το Head-Up Display επαυξημένης πραγματικότητας και τα 27 εξαρτήματα του εσωτερικού από ανακυκλωμένα υλικά.

Στην εκθαμβωτική αυτή διαδρομή ταχέως βηματισμού προς το μέλλον, το Q4 e-tron είναι ένα από τα ορόσημα - ως το πρώτο συμπαγές αμιγώς ηλεκτρικό SUV από το Ingolstadt. Ένα κομβικό αυτοκίνητο στη στρατηγική επένδυσης 12 δισεκατομμυρίων Ευρώ της Audi για να διαθέτει το 2025 είκοσι αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα συν δέκα υβριδικά, με απώτερο στόχο να αντιπροσωπεύουν τα ηλεκτρικά το 50% των πωλήσεών της μάρκας ως τότε. Και στη συνέχεια, να παύσει από το 2026 τη διάθεση στην Ευρώπη αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Θα έρθουν λαμπρές ημέρες: οι ηλεκτρικές επόμενες γενιές των Α3 και Α4, των συμπαγών ή μεγάλων SUV και των μπερλινών της Audi, η ανάπτυξη των μπαταριών στην οποία επενδύει ο όμιλος VW, τρεις ακόμα αμιγώς ηλεκτρικές νέες πλατφόρμες, η μείωση 30% των εκπομπών CO2 όλης της γκάμας της Audi ως το '25. Ήδη, σήμερα, η Audi διαθέτει την πλουσιότερη εξηλεκτρισμένη γκάμα - δέκα υβριδικά και πέντε ηλεκτρικά μοντέλα! - Στο γύρισμα της νέας δεκαετίας, θα λογίζεται ως ο μεγάλος πιονέρος στην ηλεκτρική επανάστασης της ιστορίας της αυτοκίνησης.

Το μέλλον της ηλεκτρικής κίνησης

Σε όλη τη διαδρομή προς το μέλλον, το μόνο που ακούγεται είναι η υπόκωφη ηλεκτρική βοή, ο ήχος της νέας αυτοκινητικής εποχής. Το Q4 e-tron είναι ένα κυλιόμενο high-tech εργαστήριο, όπου κάτω από το κάθισμα των πίσω επιβατών ένας ηλεκτροκινητήρας κινεί τους πίσω τροχούς.

Η προσθήκη ενός ακόμα ηλεκτρικού κινητήρα στον εμπρός άξονα το μετατρέπει σε τετρακίνητο, στην κορυφαία έκδοση Q4 50 e-tron quattro έχει ισχύ 299 ίππων και επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,2 δευτερόλεπτα. Με την πισωκίνητη διάταξη οι εκδόσεις Q4 35 e-tron και Q4 40 e-tron αποδίδουν 170 PS και 204 PS αντίστοιχα.

Μπορείτε, με μια φόρτιση, να καλύψετε 520 συνεχή χιλιόμετρα σε αυτή τη διαδρομή προς το μέλλον - είναι η αυτονομία που χαρίζει στο Q4 e-tron η μεγαλύτερη από τις δύο μπαταρίες, των 77 kWh. Μια μικρότερη, ελαφρύτερη, χωρητικότητας 52 kWh, συνοδεύει την έκδοση Q4 35 e-tron. Κι όσο για τη φόρτιση, ο ενσωματωμένος φορτιστής 125 kW προσφέρει τη δυνατότητα - όταν συνδεθεί με αντίστοιχο ταχυφορτιστή - να αντλήσει σε 10 λεπτά φόρτιση 130 χιλιομέτρων (σύμφωνα με τις μετρήσεις WLTP).

Το Q4 e-tron έχει μελετηθεί από το Ingolstadt σε κάθε του λεπτομέρεια για την εξοικονόμηση ενέργειας: κατά κύριο λόγο, οι σχεδιαστές του έχουν πετύχει τον εξαιρετικό συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης Cd 0,26 στην έκδοση Sportback (και Cd 0,28 στην Q4 e-tron) μεταξύ άλλων με ρυθμιζόμενους τρισδιάστατους αεραγωγούς, με panels στο δάπεδο και με την αεροδυναμική μελέτη των καθρεπτών.

Επιπλέον, η λειτουργία ελεύθερου τροχασμού (coasting) προσφέρει μέγιστη ενεργειακή απόδοση και το προηγμένο σύστημα ψύξης διασφαλίζει την άριστη αποδοτικότητα της μπαταρίας, για να μην χάνεται αυτονομία από εξωγενείς παράγοντες. Προηγμένη τεχνολογία στην υπηρεσία της ηλεκτροκίνησης…

Η ηλεκτρική οδηγική αίσθηση

Το Q4 e-tron προσφέρει την «έκρηξη» ροπής με το άγγισμα του γκαζιού και την οδήγηση με το κιβώτιο μονής σχέσης που έχει κάθε αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο - αλλά συνδέοντάς την με μια σειρά κορυφαίων ηλεκτρονικών τεχνολογιών.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει - προαιρετικά με paddles στο τιμόνι - ανάμεσα στα τρία επίπεδα ανάκτησης της ενέργειας του φρεναρίσματος, με το ανώτερο αυτών να επιτρέπει την οδήγηση με ένα πεντάλ, επιτυγχάνοντας έτσι έναν σημαντικό βαθμό φρεναρίσματος με την απελευθέρωση του γκαζιού.

Η τετρακίνητη έκδοση Q4 50 e-tron, το νέο κεφάλαιο της λαμπρής ιστορίας quattro της Audi, λειτουργεί αυτόματα: για να μην χάνεται άσκοπα ούτε καν ελάχιστη ενέργεια, ο εμπρός κινητήρας μπαίνει σε λειτουργία αυτόματα και μόνο όταν το λογισμικό το κρίνει αναγκαίο.

Ο συνδυασμός της τετρακίνησης με το σύστημα Torque Vectoring, που κατανέμει αυτόματα τη ροπή στον εξωτερικό τροχό σε κάθε στροφή, μαζί με το πολύ χαμηλό κέντρο βάρους που διασφαλίζεται με την τοποθέτηση της μπαταρίας στο δάπεδο και ανάμεσα στους δύο άξονες, προσφέρουν πρωτόγνωρη αίσθηση κατευθυντικότητας, πρόσφυσης και αίσθησης στιβαρότητας και πλήρους συγκρότησης του Q4 e-tron, σε όλες τις φάσεις της στροφής.

Πρόκειται για μια δυναμική οδηγική «ιεροτελεστία» στην οποία η Audi μένει πιστή, ταγμένη στο αγωνιστικό της ένδοξο παρελθόν, παρά τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Εξάλλου, πέραν των παραπάνω, εξακολουθεί η οδική του συμπεριφορά να γεννάται από ένα εξαιρετικά στιβαρό πλαίσιο με υψηλή αναλογία χάλυβα εξαιρετικά υψηλής αντοχής, μαζί με την άρτια ρυθμισμένη ανάρτηση - πολλαπλών συνδέσμων, πίσω - και με τα ελαφρώς φαρδύτερα πίσω ελαστικά στις ζάντες 19 ως 21 ιντσών.

Στο κόκπιτ, πριν ξεκινήσετε την διαισθητική επαφή σας με το δρόμο, μπορείτε να κάνετε τις ειδικές ρυθμίσεις της απόδοσης του Q4 e-tron διαλέγοντας το δυναμικό προφίλ οδήγησης από τον διακόπτη του Audi drive select και να βασιστείτε στην ευρεία σουίτα ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης.

Ένα από αυτά, το predictive efficiency assist, θα είναι εκεί για να προβλέπει και να σας πληροφορεί για την ενεργειακή απόδοση και την υπολειπόμενη αυτονομία. Προαιρετικά, το Q4 e-tron διατίθεται και με σπορ ανάρτηση, προοδευτικό τιμόνι και ανάρτηση με έλεγχο απόσβεσης.

Καθημερινή χρηστικότητα

Βασισμένο στην πλατφόρμα, ΜΕΒ του ομίλου Volkswagen, με μήκος 4,59 μέτρα, με μακρύ μεταξόνιο 2,76 μέτρων, με την τοποθέτηση της μπαταρίας ανάμεσα στους δύο άξονες και των τροχών στα άκρα του αμαξώματος, το Q4 e-tron προσφέρει χώρο για τους επιβάτες που παραπέμπει σε πολύ μεγαλύτερο SUV, αλλά και μεγάλο χώρο αποσκευών 520 λίτρων!

Όμως η πρακτικότητά του δεν σταματά εκεί: η τοποθέτηση του κινητήρα στον πίσω άξονα - πέραν των μηχανικών οφελών αυτής της επιλογής - απελευθερώνει χώρο εμπρός ώστε οι τροχοί να επιτυγχάνουν κύκλο στροφής μόλις 10,2 μέτρων, άκρως εντυπωσιακό για το μέγεθος και την κατηγορία του Q4 e-tron. Αυτό το κάνει ευέλικτο στην πόλη - ακριβώς όπως χρηστικό στο ταξίδι το κάνουν οι χώροι 25 λίτρων για μικρά αντικείμενα στο εσωτερικό, τα 75 κιλά που αντέχουν οι ράγες οροφής και οι 1,2 τόνοι που δύναται να ρυμουλκεί το ηλεκτρικό SUV.

Πριν καν μπείτε στο Q4 e-tron μπορείτε να ρυθμίσετε, μέσω της εφαρμογής myAudi app στο smartphone σας, τη θερμοκρασία της καμπίνας. Κι έπειτα, οδηγώντας, να έχετε τη σιγουριά πως σε κάθε έκτακτη ανάγκη θα επέμβει η σουίτα των ηλεκτρονικών συστημάτων Audi pre sense, που περιλαμβάνει τεχνολογίες όπως προειδοποίηση αναχώρησης λωρίδας (lane departure warning), υποβοήθηση στροφής (turn assist system), αποφυγή σύγκρουσης (collision avoidance assist), αλλά και το adaptive cruise assist που ρυθμίζει την απόστασή σας από τα προπορευόμενα οχήματα στον αυτοκινητόδρομο.

Electric design

Το Q4 e-tron υιοθετεί την «ηλεκτρική» σχεδίαση της Audi - εκείνη που τα διαφοροποιεί από τα Audi με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ο δυναμισμός, παρότι το ίδιο ισχυρός, έχει μια διαφορετική παραλλαγή εδώ: εκφράζεται με το κάθετο και υψηλό ρύγχος, που φιλοξενεί τη χαρακτηριστική μάσκα με το ανάγλυφο e-tron. Με πολλαπλά πολυγωνικά στοιχεία, όπως οι αεραγωγοί. Με τους κοντούς προβόλους και τους μυώδεις θόλους, που είναι σαν να τους φέρνει η αγωνιστική αύρα του θρύλου του quattro.

Πέρα από τις σφηνοειδείς και αιχμηρές γραμμές των πλευρών του, το πίσω μέρος του Q4 e-tron είναι εξίσου εντυπωσιακό: δυναμικό SUV με την κλασική φιλοσοφία της τρίτης κολώνας, ή σπορ Coupe CUV με την έντονη κλίση της οροφής προς την πίσω αεροτομή, στην έκδοση Sportback. Και στις δύο περιπτώσεις τα πίσω φώτα συνδέονται με την εντυπωσιακή ενιαία, σε όλο το πλάτος, λωρίδα φωτισμού.

Σε μια παγκόσμια πρωτιά, το Q4 e-tron σας δίνει τη δυνατότητα να επιλέξετε ανάμεσα σε τέσσερις διαφορετικές φωτεινές «υπογραφές» των εμπρός LED φωτιστικών σωμάτων, και να τις συνδυάσετε προαιρετικά και με LED προβολείς. Συνοδεύεται από 8 χρώματα και τρεις εκδόσεις εξοπλισμού - τις basic, advanced και S line.

Η σχεδιαστική έμπνευση, αντίστοιχη με του αμαξώματος, είναι ορατή και σε κάθε σημείο του εσωτερικού: το κόκπιτ, στραμμένο προς τον οδηγό, συνδυάζεται με τη νέα γενιά του πολυλειτουργικού και πεπλατυσμένου τιμονιού με επιφάνειες αφής για έλεγχο με ολίσθηση και κύλιση και με την οθόνη 10,25 ιντσών του ψηφιακού πίνακα οργάνων Virtual Cockpit. Κι επίσης, με το εντυπωσιακό head-up display επαυξημένης πραγματικότητας.

Στην προέκτασή του, το cockpit συνεχίζεται με την κεντρική «αιωρούμενη» κονσόλα με επένδυση black panel και με πρωτότυπα και hi-tech ένθετα και οικολογικού χαρακτήρα υλικά. Σε αυτήν κυριαρχεί η οθόνη αφής 10,1 του infotainment με το λειτουργικό ΜΜΙ (διαθέσιμη και σε 11,6'' προς το τέλος του έτους) που προσφέρει πλήρη συνδεσιμότητα με το smartphone, προηγμένο σύστημα πλοήγησης μέσω και του Audi connect για πληροφορίες σε αληθινό χρόνο, φωνητική λειτουργία και δυνατότητα σύνδεσης στο διαδίκτυο.

Προχωρώντας προς το μέλλον

Το Q4 e-tron είναι ένα κομβικό σημείο στη διαδρομή της Audi προς το μέλλον: η αμιγώς ηλεκτρική πρόταση του Ingolstadt σε μια από τις πιο ραγδαία αναπτυσσόμενες κατηγορίες της Ευρώπης, αυτή των C-SUV. Δεδομένου πως φέρνει στην παραγωγή όλη αυτή την τεχνολογία, δεν είναι εύκολο κανείς να φανταστεί τι επιφυλάσσει η Audi στο εγγύς, ή απώτερο, μέλλον. Αναμφίβολα προμηνύεται συναρπαστικό, εκτός από εξηλεκτρισμένο!

Συντελεστές

Παραγωγή : GOCAR ORIGINAL WORKS

Συντελεστές

Concept - Επιμέλεια: Γιάννης Λημναίος

Web development: GOCAR

Δημοσιεύτηκε: 30 Ιουλίου 2021

Σου άρεσε; Μοιράσου το με τους φίλους σου

Viber


ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ