Δύναμη Εξέλιξης Video Photos Coupe SUV

Kia XCeed

Εκεί στη Δύση…

…γεννιούνται οι πιο πετυχημένες εκφάνσεις των σύγχρονων SUV.
Ανατολικότερα όμως κάποιοι έχουν αντίθετη άποψη.


Η σύλληψη και το πνεύμα προέρχονται από την Κορέα και η υλοποίηση γίνεται στην καρδιά της Ευρώπης. Το νέο XCeed παντρεύει δυναμισμό με περιπέτεια και απλά ανεβαίνει επίπεδο.

Σχεδιάζεται και εξελίσσεται μηχανολογικά στην Φρανκφούρτη της Γερμανίας, κατασκευάζεται στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο στην Ζίλινα της Σλοβακίας και στοχεύει ξεκάθαρα στην απαιτητική ευρωπαϊκή αγορά. Σενάριο που θυμίζει Kia Ceed, όμως αφορά το νεότερο τέκνο της Κορεατικής φίρμας που λοξοδρόμησε προς τα δημοφιλή SUV/Crossover για να σταδιοδρομήσει. Και πολύ καλά έκανε!

Αρμονία και δυναμισμός

Ένα SUV πρεπει να δείχνει την πλευρά της περιπέτειας, να διαθέτει στοιχεία που σημαδεύουν τις προθέσεις για περιήγηση στην εξοχή και διάθεση να εκδράμει εκτός του αστικού ρόλου. Από την άλλη, πού το χάνεις πού το βρίσκεις, η πόλη είναι το συνηθέστερο στέκι για το αποτύπωμα των τροχών του.

Τι αναζητά λοιπόν ο υποψήφιος ιδιοκτήτης; Μα φυσικά τα πάντα και εδώ η Kia ούτε συμβιβάστηκε, ούτε είδε την υπόθεση αμυντικά. SUV με την κλασική ερμηνεία του ρόλου και δυνατότητα τετρακίνησης υπήρχε και υπάρχει στην γκάμα της και αν χρειαζόταν κάτι “προχώ” και εμπορικά μοντέρνο θα το έβρισκε αντικρίζοντας στα μάτια το μικρομεσαίο Ceed. Τη φευγάτη του έκδοση δηλαδή με την ταμπέλα XCeed.

Το XCeed βέβαια δεν είναι μια εκδοχή του Ceed που κουμπώνει στην κατηγοριοποίηση crossover, αλλά ένα αυθυπόστατο μοντέλο με ξεχωριστή προσωπικότητα από το mainstream μικρομεσαίο της Κορεατικής φίρμας.

Η δύναμη της εξέλιξης

Το νέο XCeed δεν είναι ακριβώς SUV αλλά CUV, δηλαδή ενσωματώνει στην σπορ οντότητά του τον όρο Coupe για να δείξει ότι είναι και φαίνεται κάτι ανώτερο απ’ ό,τι θα περίμενες. Και όλα αυτά τα εκλαϊκεύει με την καλή έννοια, δηλαδή φέρνει τον πήχη στα μέτρα μεγάλης αγοραστικής μάζας.

Αν κάτι υπάρχει κοινό ανάμεσα σε Ceed και XCeed είναι το πάτωμα, κάτι που μαρτυρά και το ίδιο μεταξόνιο. Εδώ η στιβαρή πλατφόρμα K2 δεν υπήρχε λόγος να μην χρησιμοποιηθεί. Αποδεδειγμένα άκαμπτη και με διαστάσεις που χαρίζουν χωροταξικά οφέλη στο XCeed.

Οι εμπρός πόρτες είναι το επόμενο κοινό σημείο και εδώ σταματούν οι ομοιότητες. Επανασχεδιασμός και αναλογίες που διαφέρουν, είναι ορατές ακόμα και αν δεν είναι δίπλα δίπλα τα δυο αυτοκίνητα. Το καπό είναι μακρύτερο, η καμπίνα τραβηγμένη προς τα πίσω και η ανασηκωμένη ουρά τονώνει το εκτόπισμα που αναζητά κανείς από ένα SUV.

Το νέο XCeed δεν είναι ακριβώς SUV αλλά CUV, δηλαδή ενσωματώνει στην σπορ οντότητά του τον όρο Coupe, για να δείξει ότι είναι και φαίνεται κάτι ανώτερο απ’ ό,τι θα περίμενες.

Από την άλλη, η κουπέ γραμμή στην οροφή δηλώνει το “παρών” και βάζει το λιθαράκι της στο αθλητικό μοτίβο της προσωπικότητας XCeed.

Παντρεύει μοναδικά το στιλ των κουπέ με στοιχεία SUV και τα στοιχεία δυναμισμού δεν προκύπτουν μόνο στο σύνολο αλλά και στις λεπτομέρειες. Μάσκα και προφυλακτήρες με ξεχωριστή ταυτότητα, LED ημέρας σε μοτίβο “ice cube”, LED εντυπωσιακά φώτα πίσω και άβαφες επενδύσεις στα μασπιέ και στις αψίδες των τροχών για να δηλώνουν την Crossover υπόσταση.

Κερασάκι οι απολήξεις τραπεζοειδούς σχήματος που καμουφλάρουν τις εξατμίσεις στον διαχύτη. Στο πληθωρικό αλλά δυναμικό σε στιλ αμάξωμα προκύπτουν διαστάσεις που εμφανίζονται στα επιπλέον 85 mm μήκους και 26 mm πλάτους σε σχέση με ένα Ceed.

Η σχεδιαστική σύνδεση με το επιβλητικό Stinger είναι υπερ του, ενώ η είσοδος στο εσωτερικό αποκαλύπτει μια προσέγγιση που δεν εστιάζει στον εντυπωσιασμό, αλλά στην ουσία, με βάση την εξέλιξη και τα δεδομένα της εποχής.

Digital εσωτερικός κόσμος

Μια hi-tech premium αύρα είναι εμφανής, τόσο όσον αφορά την ποιότητα των υλικών όσο τις παροχές, την αισθητική και συναρμολόγηση.

Συμβάλλει ο ολοκαίνουριος ψηφιακός πίνακας οργάνων που κάνει πρεμιέρα σε ένα Kia και η μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος infotainment.

Ο πίνακας Supervision των 12,3’’ αντικαθιστά (προαιρετικά) τα παραδοσιακά αναλογικά όργανα και στα μοντέλα που εξοπλίζονται με σύστημα Drive Mode Select προσαρμόζει ανάλογα τα γραφικά, τους χρωματισμούς και τις ενδείξεις στο επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης (Normal ή Sport).

Στο κέντρο του ταμπλό με την οδηγοκεντρική σχεδίαση δεσπόζει η οθόνη αφής 10,25’’ του συστήματος infotainment (8’’ στη βασική έκδοση). Έχει υψηλή ανάλυση (1920x720) και προσφέρει συνδεσιμότητα μέσω Android Auto και Apple CarPlay, έλεγχο με φωνητικές εντολές, κάμερα οπισθοπορείας και υπηρεσίες πλοήγησης TOMTOM (Live Traffic, δελτίο καιρού, κάμερες ταχύτητας κλπ).

Φυσικά, το νέο Kia XCeed εξοπλίζεται με την αφρόκρεμα των συστημάτων υποβοήθησης ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), που κάνουν την οδήγηση πιο άνετη, πιο ξέγνοιαστη και ασφαλή. Ανάμεσά τους τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών (FCA), διατήρησης λωρίδας (LKAS), αυτόματου ρυθμιστή ταχύτητας (SCC) με λειτουργία Stop and Go, ενημέρωσης για κάθετα διερχόμενα οχήματα κατά την όπισθεν (RCCW) και αυτόματου παρκαρίσματος (SPA).

Πιο χαμηλά στην κονσόλα υπάρχει ειδική θέση ασύρματης φόρτισης smartphone (προαιρετικός εξοπλισμός), ενώ ο προαιρετικός εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ηχοσύστημα JBL Premium και θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός και πίσω, τιμόνι και παρμπρίζ.

Θέσεις για μικροαντικείμενα έχουν την τιμητική τους, οι επιβάτες ακόμα και αν είναι λεβεντόπαιδα θα βρουν έναν καλό λόγο για την πρακτικότητα και τις ανέσεις της καμπίνας, ενώ για τις κύριες αποσκευές τους υπάρχουν πίσω 426 lt, αποθηκευτικού χώρου.

SUV με αίσθηση Coupe

Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος, που σε νούμερο εκπροσωπείται από 172 mm έως 184 mm (εξαρτάται από τη διάσταση των τροχών που φοράει το XCeed), συμβάλλει στην ψηλότερη θέση οδήγησης, χαρακτηριστικό επιθυμητό στους περισσότερους οδηγούς, καθώς προσφέρει άπλετη ορατότητα. Η τελευταία πλήττεται μόνο από την φαρδιά πίσω κολώνα που κλέβει αρκετά από το οπτικό πεδίο.

Με το τιμόνι στα χέρια διαπιστώνεις ότι το ΧCeed έχει μια ιδιαίτερα στενή σχέση με τον δρόμο, από αυτές που απολαμβάνεις όσο περισσότερα χιλιόμετρα διανύεις μαζί του.

Το στιβαρό πλαίσιο υποστηρίζεται από νέες ρυθμίσεις στην ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός – πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) συγκριτικά με το Ceed και εμπρός αμορτισέρ με υδραυλικά bump-stops που προσφέρουν πιο ομαλή και προοδευτική λειτουργία, καλύτερο έλεγχο του αμαξώματος και πιο άμεσες αντιδράσεις στις εντολές του τιμονιού.

Πρακτικά όλα αυτά τα εισπράττεις και η αίσθηση που σου μεταφέρει είναι αυτή που αναζητάς από ένα καλοστημένο αυτοκίνητο, φτιαγμένο για οδήγηση. Το XCeed δικαιώνει τους μηχανικούς της Kia, στρίβει σαν ένα καλοστημένο hatchback και ισοπεδώνει μεγάλες λακκούβες και ανωμαλίες σαν ένα ψηλό SUV!

Προσφέρει υψηλό περιθώριο πρόσφυσης και εμπιστοσύνη στον οδηγό να πιέσει και να επιβραβευτεί με αποτελεσματικότητα, ασφάλεια, αλλά και οδηγική ευχαρίστηση.

Την ίδια στιγμή η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία ακόμη και με τροχούς 18’’ και σε συνδυασμό με την προσεγμένη ηχομόνωση εξασφαλίζουν ιδιαίτερα ξεκούραστο ταξίδι. Ο μοντέρνας τεχνολογίας κινητήρας αναλαμβάνει να ζωηρέψει το φλογερό ταμπεραμέντο του και οι 140 ίπποι πορεύονται αγκαζέ με τα 242 Nm ροπής, εξασφαλίζοντας γεμάτη απόδοση και δυναμικές επιδόσεις.

Ο 1.4 T-GDi είναι φυσικά υπερτροφοδοτούμενος και με άμεσο ψεκασμό, συνδυάζεται για την περίσταση με ένα 6άρι σωστά κλιμακωμένο κιβώτιο ταχυτήτων και επιταχύνει σε 9,4’’ τα πρώτα 100 km/h. Η τελική του ταχύτητα ανακοινώνεται στα 200 km/h και συνολικά το Ceed δείχνει πρόθυμο να επιβεβαιώσει τις τιμές. Σημασία έχει ότι αποδίδει πολιτισμένα σε όλο το εύρος και η πρόθεσή του να αποδώσει δυναμικές επιταχύνσεις και ρεπρίζ διευκολύνει το σπορ ρυθμό.

Αν επιθυμείς βέβαια το μέγιστο από πλευράς επιδόσεων τότε θα καβατζάρεις τα διψήφια νούμερα όσον αφορά την κατανάλωση, ενώ με σύνεση και λογική στο βάρος του δεξιού ποδιού, οι συνηθέστερες τιμές θα γυροφέρνουν τα 8 lt/100 km.

XCeed, η αιχμή του δόρατος για την Kia

Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει επίσης τους υπερτροφοδοτούμενους βενζίνης 1.0 T-GDi (120 PS) και 1.6 T-GDi (204 PS) αλλά και τον 1.6 Smartstream turbodiesel με 115 και 136 ίππους που συνδυάζεται με 48volt υβριδικό σύστημα για μεγαλύτερη οικονομία. Όλοι οι κινητήρες πλην του 1.0 T-GDi συνδυάζονται και με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη DCT 7 σχέσεων, ενώ το 2020 θα προστεθούν στη γκάμα υβριδικές εκδόσεις 1.6 Plug-in Hybrid.

Το νέο ΧCeed αποτελεί μια ακόμα αιχμηρή πρόταση της Kia σε μια εμπορική κατηγορία και έρχεται με γεμάτο το καλάθι σε όλους τομείς. Δεν είναι το αυτοκίνητο που απλά σε πείθει με τον υπαρκτό ρεαλισμό των δεδομένων του, αλλά και αυτό που σου δημιουργεί το συναίσθημα να το αναζητήσεις. Είτε απλά το δεις, είτε μάλιστα ακόμα περισσότερο το οδηγήσεις.

Δεν είναι μόνο μόστρα και υποσχέσεις, αλλά ένας ικανός εκπρόσωπος μιας νέας τάξης πραγμάτων. Στρογγυλοκάθεται με αυτοπεποίθηση δίπλα σε κάθε ανταγωνιστή των μικρομεσαίων Crossover, ακόμα και ανάμεσα στην κρεμ ντε λα κρεμ των premium εκπροσώπων.

Με τη σπορ εσανς της εμφάνισης, την αθλητική του εικόνα και τα δυναμικά του χαρακτηριστικά κερδίζει τις αρχικές εντυπώσεις, ενώ οι επιδόσεις κουμπώνουν στο συνολικό στήσιμο και εμπνέουν τον απαιτητικό. Ένα ακόμα διαβατήριο προς την επιτυχία για την Kia είναι στρωμένο στο δρόμο του XCeed.

Το XCeed δικαιώνει τους μηχανικούς της Kia, στρίβει σαν ένα καλοστημένο hatchback και ισοπεδώνει μεγάλες λακκούβες και ανωμαλίες σαν ένα ψηλό SUV

Συντελεστές

Παραγωγή : GOCAR ORIGINAL WORKS

Συντελεστές

Κείμενο : Γιάννης Τσιγκρής - Υπεύθυνος Δοκιμών gocar.gr

Φωτογραφία - Βίντεο: Σπύρος Κανατάς

Μοντάζ: Εύη Περράκη

Web development: GOCAR

Δημοσιεύτηκε: 31 Δεκεμβρίου 2019

Σου άρεσε; Μοιράσου το με τους φίλους σου

Viber


ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ