Leaf your Life


Το νέο Nissan Leaf εισβάλλει στην ελληνική πραγματικότητα και δεν θα το δείτε να συχνάζει σε βενζινάδικα. Ήρθε και είναι σαν να σου λέει, ώρα να αλλάξεις τρόπο ζωής!

Κυριακή μεσημέρι. Πασχίζω να κρατήσω ψηλά τα βλέφαρά μου παρακολουθώντας το GP της Σιγκαπούρης. Η έννοια του συναρπαστικού μηχανοκίνητου κόσμου της F1 μάλλον χρειάζεται αναθεώρηση αν θέλει η ταχύτερη μορφή αγώνων να διατηρεί ζωηρά και χορτάτα από θέαμα και συναγωνισμό τα μάτια των θεατών.

Μετα από 4 - 5 αποτυχημένες προσπάθειες πετιέμαι σαν να έβλεπα εφιάλτη από τον καναπέ. Δεν βρίσκω κανένα ενδιαφέρον στη στρατηγική και μόνο που σερβίρει η Μέκκα του Motorsport, στην παρούσα φάση. Αν και ακόμα υπνωτισμένος κατευθύνομαι συνειδητά προς τη ντουλάπα με τα εργαλεία, ψαχουλεύω, βρίσκω μια προέκταση μπαλαντέζας, την κουμπώνω στην πρίζα του μπαλκονιού και αμολάω καλούμπα.

Το Leaf είναι ακριβώς από κάτω και θέλει γέμισμα, ε… φόρτιση!

Electric dreams

Πρέπει να το είδα όνειρο στον σύντομο ύπνο μου. Κάτι σαν «να προλάβω να φορτίσω». Επι της ουσίας με τις μπαταρίες στο 89% δεν το λες αφόρτιστο, όμως όταν ξέρεις ότι η επόμενη μέρα - και νύχτα - θα σε βρει σε φάση φωτογράφισης πρέπει να οπλίσεις τις μπαταρίες σου στο μέγιστο βαθμό, όπως άλλωστε κάνεις και με το κινητό σου πριν φύγεις από το σπίτι. Και πόσο πιο ενδιαφέρον έχει να ταΐζεις ενέργεια το μεταφορικό σου μέσον από το ίδιο σου το σπίτι και τις οικιακές πρίζες που είναι συνδεδεμένες με τον προσωπικό πάροχο ρεύματος. Νιώθεις αυτόνομος!

Τι είναι όμως το Nissan Leaf;

Θα ρωτήσει κάποιος που δεν ξέρει, κάποιος που δεν ασχολείται καθημερινά με τα αυτοκίνητα βρε αδερφέ, άσε που δεν έχει γίνει εικόνα στα μάτια του από την συχνή εμφάνισή του στο δρόμο. Λογικό στην Ελλάδα γιατί η επίσημη εμφάνιση έγινε μέσα στο 2018, αφορά τη δεύτερη γενιά που έρχεται με πλήθος βελτιώσεων να συνεχίσει μια εγκυκλοπαιδική για την χώρα μας, αλλά υπαρκτή παγκοσμίως επιτυχία.

Επι της ουσίας η πρώτη γενιά εμφανίστηκε το 2010. Ξεκίνησε ως μια νέα πλευρά του Nissan Intelligent Mobility, του οράματος της εταιρείας για την αλλαγή του τρόπου με τον οποίο τα αυτοκίνητα τροφοδοτούνται, οδηγούνται και ενσωματώνονται στην κοινωνία. Φυσικά μιλάμε για ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα που δεν χρειάζεται ειδικές γνώσεις από τον οδηγό του.

Οδηγείται όπως ένα συμβατικό αυτοκίνητο, απλώς δεν κάνει φασαρία, δεν καίει βενζίνη ή πετρέλαιο και δεν ρυπαίνει όταν κινείται.

Επιπλέον, τα λιγότερα κινούμενα μέρη σημαίνουν και χαμηλότερο κόστος συντήρησης, οι μηδενικές εκπομπές ρύπων σημαίνουν απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ το καθαρό του προφίλ του επιτρέπει καθημερινή κυκλοφορία στο αστικό κέντρο, αποχαιρετώντας μια για πάντα δακτυλίους και περιορισμούς.

Σήμερα, 8 χρόνια μετά την εμφάνιση του Leaf στην παγκόσμια αγορά, η Nissan μπορεί να θεωρηθεί ηγέτης στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.

Οι μηδενικές εκπομπές ρύπων σημαίνουν απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ το καθαρό του προφίλ του επιτρέπει καθημερινή κυκλοφορία στο αστικό κέντρο.

Μέσα στα πλαίσια της σημασίας στην εξέλιξη, είναι και η πρόσφατη ανακοίνωση της συμμετοχής στο αμιγώς ηλεκτροκίνητο παγκόσμιο πρωτάθλημα Formula E. Το αμιγώς ηλεκτροκίνητο αγωνιστικό μονοθέσιο, είναι μάλιστα το πρώτο Ιαπωνικής προέλευσης που θα συμμετέχει στο συγκεκριμένο, ενδιαφέρον και άποψη προσφοράς θεάματος, πρωτάθλημα και θα αγωνιστεί σε 12 διαφορετικές τοποθεσίες, ανά την υφήλιο.

Η απόδειξη της επιτυχίας του Leaf είναι η εμπορική πορεία του, έχοντας δικαίως την ταμπέλα του πιο καλοπουλημένου ηλεκτρικού στον κόσμο με τα νούμερα διαρκώς να αυξάνονται και τις παραγγελίες να ξεπερνούν τις προσδοκίες. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Nissan περισσότερα από 350.000 Leaf κινούνται παγκοσμίως, νούμερο που για την πρώτη γενιά είχε σταθεροποιηθεί λίγο πάνω από τις 280.000.

Δικαίως λοιπόν ο τίτλος του best seller στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα του ανήκει πριν καν την εμφάνιση του επίκαιρου Leaf.

Από την αυγή του 2018 με τη δεύτερη γενιά του μοντέλου η ζήτηση απογειώθηκε, οι παραγγελίες ξεπέρασαν τις προσδοκίες και το ηλεκτρικό Nissan φεύγει σαν ζεστό ψωμί από τη γραμμή παραγωγής προς τους πελάτες.

Νεα ήθη, νέο Leaf

Το Leaf δεν έχει ανάγκη να βαφτεί, να στολιστεί, να φορέσει κάτι sexy για να εντυπωσιάσει με την παρουσία του στο δρόμο. Προτιμά την casual εμφάνιση της μικρομεσαίας φυσικότητας.

Το εκκεντρικό σχεδιαστικό στιλ δεν επιλέχθηκε από τη Nissan και ορθώς έπραξε, όταν ο στόχος είναι να προσελκύσει τον μέσο αγοραστή φέρνοντάς τον πιο κοντά στην ιδέα της ηλεκτροκίνησης. Κάτι υπέρμετρα φουτουριστικό και με δυσανάλογο κόστος μάλλον θα απωθούσε έως και θα τρόμαζε το κοινό της Nissan που άλλωστε είναι συνηθισμένο σε ρεαλιστικές προτάσεις από την Ιαπωνική εταιρεία.

Αν ήθελαν οι Ιάπωνες να απευθυνθούν αποκλειστικά σε υψηλά βαλάντια θα μπορούσαν να το κάνουν, όμως θα ξέφευγαν από την λογική της προσφοράς ενός πρακτικού καθημερινού αυτοκινήτου που θα αρχίσει να το καλοβλέπει και ο δύσπιστος της ηλεκτροκίνησης.

Το Leaf λοιπόν είναι εδώ με όλα τα οφέλη της ηλεκτροκίνητης υπόστασής του και με πλούσιο τεχνολογικό ρεπερτόριο από το πάνω ράφι της επίκαιρης αυτοκινητοβιομηχανίας, χωρίς να περιμένει πότε οι τιμές των ηλεκτροκίνητων να εξισωθούν με αυτές των συμβατικών, με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Δεν ξεχωρίζει λοιπόν σαν τη μύγα στο γάλα, ανάμεσα στον σωρό των αυτοκινήτων, μπορεί να του λείπει αυτή η δημιουργική εξωστρέφεια, όμως κάτω από την οικογενειακή σεμνότητα που το χαρακτηρίζει κρύβει hi-tech αρετές.

Θα σε κερδίσει με μικρές λεπτομέρειες που του δίνουν ταυτότητα, όπως η αιωρούμενης σχεδίασης οροφή, η ημιδιάφανη μπλε μάσκα V-motion, που πριν συναντήσει το καπό φιλοξενεί κάτω από πορτάκι τις πρίζες φόρτισης (μία για απλή και μια για ταχεία φόρτιση). Θα το θυμάσαι επίσης για τα τύπου μπούμερανγκ πίσω φώτα, τη διχρωμία της πόρτας του χώρου αποσκευών, τον ψευδοδιαχύτη και την απουσία εξάτμισης, αλλά μέχρι εκεί.

Στο σύνολο παραμένει εύπεπτο και ενσωματώνεται στην πραγματικότητα των ελληνικών δρόμων. Η αεροδυναμική είναι προσεγμένη και τα δεδομένα μιλούν για Cd: 0,28 ώστε να εξυπηρετεί την ροή του αέρα με τις μικρότερες δυνατές αντιστάσεις. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 40 κιλοβατώρων (10 KWh παραπάνω από τις 30 kWh της προγενέστερης έκδοσης) είναι έξυπνα αποθηκευμένες στο πάτωμα, σε ειδικό υποπλαίσιο, εξοικονομώντας χώρο στην καμπίνα επιβατών και τοποθετώντας χαμηλά το κέντρο βάρους, κάτι ευεργετικό για την οδική συμπεριφορά του.

Ο ηλεκτροκινητήρας είναι στην γνώριμη θέση που συναντάμε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης και αποκαλύπτεται όταν σηκωθεί το καπό. Η αναβάθμισή του, τον βρίσκει τώρα με απόδοση 150 ίππων με τη ροπή στα 320 Nm (43 ίππους και 66 Nm επιπλέον) κάτι που σημαίνει σε επίπεδο επιδόσεων 7,9’’ για τα πρώτα 100 Km/h από στάση και τελική ταχύτητα που περιορίζεται στα 144 km/h, κυρίως για προστασία της αυτονομίας.

Η φόρτιση των μπαταριών σε απλή οικιακή παροχή 3 kW διαρκεί περίπου 21 ώρες, χρόνος που αν έχεις προμηθευτεί Wallbox (6,6 kW - 32Α, κόστος 1.000-1.300 €) πέφτει σημαντικά, στις 7,5 ώρες. Σε ταχυφορτιστή 50 kW, όπως αυτός της εταιρείας Fortisis που εδρεύει στα Polis Park, είναι εφικτή η επανάκτηση του 80% της ενέργειας σε 40-60 λεπτά.

Σύμφωνα με υπολογισμούς της Nissan, το κόστος κίνησης του Leaf είναι κάτι παραπάνω από 2 ευρώ ανά 100 km! Η θεωρητική αυτονομία μιλάει για 389 km σε χρήση αστικού κύκλου και 270 km σε μικτό κύκλο, σύμφωνα με το νέο αυστηρότερο πρότυπο μέτρησης κατανάλωσης WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) που εφαρμόζεται από φέτος στην Ευρώπη και αντικαθιστά το υπεραισιόδοξο NEDC (New European Driving Cycle).

Φυσικά το σύστημα είναι εφοδιασμένο με σύστημα προστασίας της μπαταρίας σε περίπτωση επανειλημμένων ταχυφορτίσεων σε μικρό χρονικό διάστημα. Ο απαιτούμενος χρόνος για διαδοχικές ταχυφορτίσεις ενδέχεται να είναι μεγαλύτερος εάν λόγω της θερμοκρασίας της μπαταρίας ενεργοποιηθεί το σύστημα προστασίας της.

Επιπλέον η Ιαπωνική εταιρεία δουλεύοντας με το πρότυπο CHAdeMO των ηλεκτροκίνητων οχημάτων έχει ήδη χτίσει το πιο ανταγωνιστικό δίκτυο φόρτισης στην Ευρώπη με 4.600 ταχυφορτιστές μέχρι σήμερα.

Στην Ελλάδα τα πράγματα δεν είναι τόσο ρόδινα, τουλάχιστον για την ώρα, σε επίπεδο επικράτειας. Στην Αττική η κατάσταση μπορεί να χαρακτηριστεί καλή με βάση τους 25-30 δημόσιους σταθμούς φόρτισης, που βρίσκονται σε φάση λειτουργίας αλλά και ανάπτυξης, με στόχο να ανέβουν σε αριθμό.

Οι αναγγελίες της ΔΕΔΗΕ βέβαια μιλούν για μια ραγδαία ανάπτυξη σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων που μέχρι το 2020 θα περιλαμβάνει 1.000 με 1.500 για την ηπειρωτική Ελλάδα και 100 με 150 για τα νησιά. Το μόνο που μένει είναι η ελπίδα και αναμονή. Σαν έξτρα παροχή πάντως στους κατόχους Leaf είναι και η φιλοξενία φόρτισης στους αντιπροσώπους Nissan που έχουν ή μελλοντικά θα αποκτήσουν την υποδομή της εταιρείας.

Φυσικά την υποστήριξη και συντήρηση των Leaf έχει αποκλειστικά η κεντρική αντιπροσωπεία της Nissan, που έχει στήσει τον ανάλογο χώρο στα αυστηρά ευρωπαϊκά πρότυπα που ορίζει ο κατασκευαστής. Αργότερα στα σχέδια είναι κάτι ανάλογο στην Θεσσαλονίκη, ώστε να καλυφθούν και τα Βόρεια γεωγραφικά διαμερίσματα της χώρας.

Ο περιοδικός έλεγχος του Leaf είναι ετήσιος ή στα 30.000 km (όποιο από τα δυο συμβεί πρώτα), όπου εκτός των άλλων γίνεται διάγνωση στο ιστορικό φόρτισης.

Εκτός από την 12ετή εγγύηση για αντιδιαβρωτική προστασία και την 3ετή συνολικά (ή 100.000 km) για το αυτοκίνητο, η Nissan προσφέρει 5ετή εγγύηση (ή 100.000 km) στα μέρη της ηλεκτρικής μετάδοσης και 8ετή όσον αφορά τη μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία μάλιστα περιλαμβάνει και τη σταδιακή πτώση χωρητικότητας κάτω από 9 μπάρες (μέγιστο 12 στον πίνακα οργάνων).

Πατήστε On

Η είσοδος στο εσωτερικό σε φέρνει αντιμέτωπο με μια σύγχρονη και ευρύχωρη μικρομεσαία καμπίνα, που έχει εκμεταλλευτεί καλά τα 4.590 mm μήκους και τα 2.700 mm του μεταξονίου του. Τέσσερις ενήλικες βολεύονται και ταξιδεύουν αρχοντικά και μόνο ο μεσαίος, που προκύπτει εμβόλιμα στην πίσω θέση θα εκφράσει παράπονο, κυρίως για το φαρδύ τούνελ ανάμεσα στα πόδια του. Στην λειτουργικότητα του Leaf περιλαμβάνεται ο κανονικός χώρος για αποσκευές 405 lt, που με αναδίπλωση των καθισμάτων φτάνουν τα 1.176 lt.

Σχεδιαστικά ακολουθεί τη λογική και δεν πετάει στα σύννεφα, προσφέρει δε αξιοπρεπέστατη Ιαπωνική συναρμολόγηση και καλοφινιρισμένα υλικά, αν και στο μεγαλύτερό τους σύνολο δεν είναι μαλακά. Μικρό το κακό αν είσαι ρεαλιστής και δείχνεις ενδιαφέρον στην ουσία, που στο Leaf υπάρχει πολύ ζουμί.

Το ηλεκτροκίνητο προφίλ του γίνεται αντιληπτό από τον πίνακα οργάνων. Αριστερά από το παραδοσιακό αναλογικό ταχύμετρο, μία ψηφιακή οθόνη 7’’ αναλαμβάνει τον καταιγισμό πληροφοριών του ηλεκτρικού συστήματος. Ενημερώνει για την κατανάλωση ρεύματος και την ανάκτηση της ενέργειας, την αυτονομία, τις λεπτομέρειες της φόρτισης, την κατάσταση των μπαταριών, τη θερμοκρασία τους και μια σειρά από χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με το ηλεκτρικό σύστημα αλλά και ολόκληρο το αυτοκίνητο. Για συνδεσιμότητα φροντίζει η νέα οθόνη αφής TFT επίσης 7’’ με λειτουργίες Apple CarPlay και Android Auto, Bluetooth και ραδιόφωνο DAB.

Σχεδιαστικά ακολουθεί τη λογική και δεν πετάει στα σύννεφα, προσφέρει δε αξιοπρεπέστατη Ιαπωνική συναρμολόγηση και καλοφινιρισμένα υλικά.

Η τελευταία έκδοση του Συστήματος Πλοήγησης Nissan Connect EV , εκτός από τις τυπικές λειτουργίες πλοήγησης, περιλαμβάνει επίσης πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για τα πλησιέστερα σημεία φόρτισης. Επίσης, ο οδηγός μπορεί να ενημερωθεί με εφαρμογή που θα κατεβάσει στο κινητό του για το επίπεδο της μπαταρίας και τον χρόνο φόρτισής της, αλλά και να ενεργοποιήσει τον κλιματισμό από απόσταση ώστε να εξοικονομεί μπαταρία, θερμαίνοντας ή ψύχοντας το εσωτερικό όσο αυτό φορτίζεται.

Το Leaf δεν ενσωματώνει μόνο τη νέα τεχνολογία ηλεκτροκίνησης της Nissan, αλλά και τον αυτόματο πιλότο ProPILOT που του επιτρέπει να κινείται αυτόνομα σε μια λωρίδα κυκλοφορίας (κυρίως σε σύγχρονους αυτοκινητόδρομους και με καλή διαγράμμιση). Σε συνδυασμό με το cruise control, επιταχύνει και επιβραδύνει ανάλογα με τη ροή των υπόλοιπων οχημάτων, ενώ αναλαμβάνει επίσης να παρκάρει το Leaf σε παράλληλες ή κάθετες θέσεις στάθμευσης.

Άλλες τεχνολογίες που φροντίζουν για την ασφάλεια στην οδήγηση είναι η Έξυπνη Παρέμβαση Εσφαλμένης Αλλαγής Λωρίδας και η Προειδοποίηση Πίσω Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας.

Μόλις πατήσεις το On χαμηλά στην κονσόλα, ένας σιωπηλός ηλεκτροκίνητος κόσμος ενεργοποιείται και είναι έτοιμος να σε υπηρετήσει. Ο περιστροφικός διακόπτης εκεί που συνήθως υπάρχει λεβιέ, σε περιμένει να επιλέξεις την αυτόματη λειτουργία και από εκεί και πέρα, το πόδι πιέζει το γνωστό δεξί πεντάλ της επιτάχυνσης.

Είναι τόσο ήσυχο που θυμίζει λιμουζίνα.

Μοτέρ φασαριόζικο δεν υπάρχει για να ακουστεί και μόνο ο χαρακτηριστικός ήχος, αυτό το απαλό σφύριγμα του ηλεκτροκινητήρα, φτάνει στα αυτιά σου και σύντομα εξαφανίζεται.

Εδώ να τονίσουμε ότι για την ασφάλεια των πεζών στις ήσυχες γειτονιές η Nissan έχει προβλέψει την λειτουργία VSP, η οποία με την ενεργοποίησή της αναπαράγει τεχνητό ήχο, διαφορετικό για την όπισθεν, μέχρι την ταχύτητα των 30 km/h και το Leaf κάνει αντιληπτή την παρουσία του, χωρίς να τρομάζει με την ξαφνική του εμφάνιση. Μόλις αναπτύξεις ταχύτητα επικρατούν ήχοι από την κύλιση των τροχών με την άσφαλτο, που ουσιαστικά δεν πρωταγωνιστούν ως ένδειξη καλής ποιότητας κύλισης και ηχομόνωσης. Αεροδυναμικοί θόρυβοι δεν προλαβαίνουν καν να εμφανιστούν στην κοντή τελική ταχύτητα που περιορίζει το Leaf η Nissan.

Ο εσωτερικός του κόσμος σε πείθει για την ποιότητα και από εδώ και πέρα πρέπει να σε πείσει το ίδιο το Leaf για τα κατορθώματα του στο δρόμο. Πιέζεις το γκάζι και νιώθεις το έντονο και άμεσο τράβηγμα, ενώ όσο περισσότερο βυθίζεις το πόδι σου στο πεντάλ τόσο σε επιβραβεύει η επιτάχυνση, σε βαθμό που επιβεβαιώνει τα νούμερα που ανακοινώνει ο κατασκευαστής του παρά τα σχεδόν 1.600 κιλά που μεταφέρει. Φροντίζει μάλιστα να τα κρύβει πολύ καλά, κάτι που φαίνεται και από τις επιδόσεις αλλά και από την συνολική του συμπεριφορά στο δρόμο.

Αν παρασυρθείς από την επιτάχυνση και ψάχνεις σπορ απόσταγμα, μάλλον βρίσκεσαι στο λάθος αυτοκίνητο. Ναι μεν η αποτελεσματικότητα είναι παρούσα, όμως δείχνει ότι δεν είναι για υπερβολές και η αυτονομία άλλωστε με βαρύ πόδι ροκανίζεται δραματικά. Μπορείς να εξαντλήσεις το απόθεμα των μπαταριών σε κάτι παραπάνω από μισάωρο αν κινείσαι με ταχύτητες κοντά στην τελική του ή να φερθείς πιο μυαλωμένα όπως συνηθίζει και οφείλει ο χρήστης ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Το πόδι ελαφρύ πάνω στο πεντάλ, ο διακόπτης Eco να ανάβει την φωτεινή του ένδειξη στο ταμπλό και το μάτι, όταν δεν σημαδεύει το δρόμο, να κάνει μια φευγαλέα περατζάδα από την ένδειξη αυτονομίας, το ποσοστό φόρτισης των μπαταριών, την σπατάλη ενέργειας και την ανάκτησή της στο άσε και στο φρένο. Πρωτοποριακό για την ανάκτηση ενέργειας είναι και το e-Pedal, που με τη χρήση του εξοικονομεί μια κιλοβατώρα ανα 100 km. Ενεργοποιείται μέσω ενός διακόπτη στη βάση της κεντρικής κονσόλας και επιτρέπει στον οδηγό να χρησιμοποιεί μόνο το δεξί πεντάλ για γκάζι-φρένο.

Η λειτουργία του θυμίζει λούνα παρκ και συγκρουόμενα! Όταν ο οδηγός αφήσει λίγο το πεντάλ του γκαζιού, το Leaf επιβραδύνει ελαφρά. Όταν το σηκώσει περισσότερο, το φρενάρισμα γίνεται πιο έντονο και όταν σηκώσει εντελώς το δεξί πόδι, τότε το αυτοκίνητο ακινητοποιείται. Το σύστημα ενεργοποιεί τα φώτα φρένων όταν ο οδηγός σηκώσει το πόδι από το πεντάλ, προκειμένου να ειδοποιούνται οι οδηγοί των οχημάτων που ακολουθούν.

Προσοχή όμως: Το e-Pedal δεν υποκαθιστά πλήρως το φρένο, ιδίως σε συνθήκες όπου απαιτείται έντονη επιβράδυνση, όπως φρενάρισμα πανικού. Οδηγώντας φυσιολογικά θα εκτιμήσεις το εύστοχο τιμόνι, θα απολαμβάνεις τη συνεχή αίσθηση επιτάχυνσης και θα νιώθεις την εμπιστοσύνη που σου δημιουργεί το θετικό στήσιμο.

Πρωτοποριακό για την ανάκτηση ενέργειας είναι και το e-Pedal, που με τη χρήση του εξοικονομεί μια κιλοβατώρα ανα 100 km.

Συγκρατημένες κλίσεις από την ανάρτηση και ουδέτερη συμπεριφορά χωρίς παρατράγουδα είναι ο γενικός κανόνας ακόμα και σε γρήγορο ρυθμό. Αν το παρακάνεις, το τιμόνι χάνεται ελαφρώς στον τομέα της πληροφόρησης και το πεντάλ του φρένου αποκτά λαστιχένια αίσθηση, χωρίς να σημαίνει όμως ότι ξεχνά την αποστολή της επιβράδυνσης. Η αδράνεια κυρίως στις αλλαγές πορείας, κάνει την επίσκεψή της και τότε εμφανίζεται το ESP να δηλώσει τα όρια. Η άμεση εμφάνιση της πληθωρικής ροπής εκτοξεύει το αυτοκίνητο στην έξοδο των στροφών με ευκολία και αν επιμένεις να πιέζεις βαθιά το γκάζι, το στρίγκλισμα από το εσωτερικό ελαστικό δηλώνει την υπερβολή.

Στην πόλη βρίσκεται στο στοιχείο του. Τα συνεχή σταμάτα ξεκίνα, φροντίζουν για την ανάκτηση ενέργειας και το απόθεμα των μπαταριών δεν ξελιγώνει την αυτονομία. Στην διάρκεια της δοκιμής και στο σχετικό όργανο στην ψηφιακή οθόνη, τα 16-18 kWh/100 Km ήταν τιμές που εκπροσωπούσαν την κατανάλωση ενέργειας, που πρακτικά εξασφαλίζουν μια αυτονομία ανάμεσα στα 200 με 250 χιλιόμετρα. Για κάποιον λοιπόν που η ζωή του είναι τακτοποιημένη όσον αφορά την καθημερινότητα της εβδομάδας του και τις αποστάσεις που έχει να διανύσει, το Leaf δεν θα τον πληγώσει με σύντομη αναζήτηση πρίζας και ενδεχομένως να βγάλει το εργασιακό πενθήμερο με μια φόρτιση.

Για να γίνει εφικτό αυτό η καθημερινή διαδρομή μέχρι την επιστροφή στη βάση, δεν θα πρέπει να ξεπερνά κατά πολύ τα 40 km. Και φυσικά χωρίς το δεξί πόδι του οδηγού να πέφτει σαν αμόνι!

Με το βλέμμα στο μέλλον

Με μια ρεαλιστική πρόταση στα οικογενειακά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Nissan με το Leaf δηλώνει το παρών. Λογικό σε κόστος αγοράς για τα σημερινά δεδομένα της κατηγορίας που ανήκει, σχεδόν αμελητέο κόστος στη χρήση και με καθαρό αποτύπωμα απέναντι στην επιβάρυνση του πλανήτη. Διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις (Acenta: € 32.990, N-Connecta: €35.490 και Techna: € 37.490), υπερκαλύπτει από την βάση του τις απαιτήσεις σε επίπεδο τεχνολογιών και εξοπλισμού, ενώ όσο ανεβαίνεις τις εκδόσεις απολαμβάνεις πληρότητα καινοτομιών και premium στοιχεία.

Ο αντίλογος θα ζητούσε παραπάνω αυτονομία και γιατί όχι πιο σπορ διάθεση. Η Nissan δεν μένει με σταυρωμένα χέρια και δείχνει ετοιμόλογη προσφέροντας μια έκδοση με μπαταρίες 60 kWh που θα προσφέρει ακόμη μεγαλύτερη αυτονομία και θα λανσαριστεί εντός του 2019, αλλά και με έκδοση Nismo που αποτελεί μια πρόγευση για το τι θα ακολουθήσει. Μπορεί η τελευταία να αφορά αποκλειστικά την Ιαπωνική αγορά, να περιορίζεται σε βελτιώσεις οπτικές και στοχευμένες στην δυναμική συμπεριφορά και όχι στα νούμερα απόδοσης, όμως αποτελεί προάγγελο εξελίξεων στην διαρκώς αναπτυσσόμενη ηλεκτροκίνητη πιάτσα.

Με το βλέμμα στο μέλλον και με μια ρεαλιστική πρόταση στα οικογενειακά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Nissan με το Leaf δηλώνει το παρών.

Ευχαριστούμε τα Polis Park στην οδό Ριζάρη και την εταιρεία Fortisis για την φιλοξενία στις εγκαταστάσεις τους κατά την διάρκεια της δοκιμής.

Συντελεστές

Παραγωγή : GOCAR ORIGINAL WORKS

Συντελεστές

Κείμενο : Γιάννης Τσιγκρής - Υπεύθυνος Δοκιμών gocar.gr

Φωτογραφία - Βίντεο: Σπύρος Κανατάς

Μοντάζ: Εύη Περράκη

Web development: AntMoves

Δημοσιεύτηκε: 2 Οκτωβρίου 2018

Σου άρεσε; Μοιράσου το με τους φίλους σου

Viber


ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ