Ο τρικύλινδρος 1.000άρης βενζινοκινητήρας είναι αποκλειστικότητα στη Fabia κάτι που μόνο θετικά προσφέρει στο ελαφρύ αμάξωμα. Χαμηλό κόστος συντήρησης και αραιά διαστήματα service είναι καλοδεχούμενα στην εποχή μας, ενώ ταυτόχρονα δεν συμβιβάζει την εικόνα της απόδοσης.
Πιο συγκεκριμένα, διατίθεται ατμοσφαιρικός με 75 ίππους αποκλειστικά με χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο, ο οποίος σύμφωνα με την εταιρεία καταναλώνει 4,8 lt/100 km. Η turbo πλευρά του προσφέρεται με δύο αποδόσεις: 95 και 110 ίππων με τον τελευταίο να συνδυάζεται είτε με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων DSG, είτε με το χειροκίνητο 6άρι. Η μέση κατανάλωση του υπερτροφοδοτούμενου συνόλου σύμφωνα με την εταιρεία αγγίζει τα 4,5 lt/100 km, ενώ αρκετά χαμηλά είναι οι εκπεμπόμενοι ρύποι CO2 (103 g/km), στοιχείο σημαντικό τη στιγμή που πληρώνει κανείς τα τέλη κυκλοφορίας.
Με την top επιλογή στα χέρια μας, τους 110 ίππους, τα 200 Nm ροπής και σύμμαχο το ταχύ και εύστοχο 7άρι DSG, η κόκκινη Fabia στην πλούσια και στιλάτη έκδοση Monte Carlo, αποδεικνύεται σβέλτη και πρόθυμη να βγάλει τον δυναμισμό της εικόνας και στο δρόμο. Ο μικρός TSI με άμεσο ψεκασμό και υπερτροφοδότηση διαπρέπει σε ψυχή και προθέσεις απόδοσης. Πρόθυμος από χαμηλά και με αμεσότητα αντίδρασης στο γκάζι, όταν ξεπεράσει η βελόνα στο στροφόμετρο τις 1.500 σ.α.λ., μετουσιώνει σε απολαυστικές επιταχύνσεις και θετικό συμπέρασμα την ποιότητα απόδοσης.
Στο θεωρητικό επίπεδο τα εξαιρετικά νούμερα επιδόσεων απεικονίζονται επισήμως από 194 km/h τελικής ταχύτητας και 10,1’’ για τα πρώτα 100 km/h από στάση, κάτι που δεν δείχνει να απέχει από την πραγματικότητα. Στην πράξη το επιπλέον κόστος των € 1.500 για τις υπηρεσίες του DSG, θα αποζημιώσει τον οδηγό από την πρώτη στιγμή που θα κινηθεί σε αστικό περιβάλλον. Πολλαπλασιάζει τα οφέλη ευκολίας χωρίς να κουκουλώνει την οδηγική απόλαυση, ακόμα και όταν αναζητά κανείς σπορ αποτέλεσμα σε δρόμο με στροφές. Στον ανοικτό δρόμο δεν δυσκολεύεται να διατηρήσει ταχύτητες κοντά στην τελική, με την ευθύβολη αίσθηση και την ατάραχη συμπεριφορά να εμπνέει ασφάλεια. Παράλληλα διατηρεί τις στροφές χαμηλά κάτι που παρασύρει θετικά και την κατανάλωση. Ρεαλιστικά μπορεί να κινείται σβέλτα καθημερινά χωρίς να ξεπερνά τα 6,5 lt/100 km, ενώ αν αναζητά με βαρύ πόδι τις επιδόσεις δεν θα βρεθεί ποτέ στην δυσάρεστη θέση να αντικρίζει διψήφια νούμερα στο trip computer. Φυσικά δεν υπάρχει λόγος να ξεζουμίζεις το εύστροφο μοτέρ για να πας γρήγορα, παρα μόνο όταν θες να επιβεβαιώσεις τα νούμερα επιδόσεων.