Έχουμε αφήσει την Αθήνα καταμεσής του μεσημεριού και με πληρωμένα τα τελευταία διόδια στην πλάτη της πόλης, προσπαθώ να βρω ένα άνοιγμα στον αυτοκινητόδρομο για Λαμία ανάμεσα σε σκόρπιες στοίβες αυτοκινήτων. Μέχρι τότε κινούμαστε στα όρια της παραβατικότητας, με μια καμπίνα απόλυτα σιωπηλή όταν αποφασίζουν οι συνταξιδιώτες να έχουν χείλη ερμητικά κλειστά.
Κανείς τους όμως δεν μπορεί να παραμείνει αμίλητος παραπάνω από τον χρόνο μέχρι την επόμενη αναπνοή και ευτυχώς γιατί προσωπικά δεν είμαι από αυτούς που σπαταλάνε λέξεις χωρίς λόγο μέσα στην ημέρα. Το σενάριο της παραγωγής σήμερα, θέλει να διακτινιζόμαστε σε κάποιο από τα συνηθισμένα «στούντιο» του GOCAR, εδώ δίπλα μωρέ καμία 200ριά χιλιόμετρα δρόμος.
Πλησιάζει 17:00 και δεν έχει ακουστεί ούτε κλικ από κάμερα και το φωτογραφικό παρεάκι δεν δείχνει να αγχώνεται γιατί η νύχτα είναι μεγάλη και μπροστά μας όπως τους ακούω να συζητάνε μεταξύ τους, μεταξύ άλλων.
Με ποικιλία θεματολογίας σαν μουσικό χαλί στα αυτιά μου, ο δρόμος ανοίγει και το πόδι τεντώνει στη μοκέτα! 160 km/h στις 4.000 rpm, 190 km/h πεντακόσιες rpm παραπάνω και 230 km/h στις 5.000 rpm, δηλαδή εκεί που ο κινητήρας χτυπάει την πόρτα των 150 ίππων του! To Golf δείχνει ακλόνητο, σε αυτές τις ταχύτητες, με την ενδοτικότητα της ανάρτησης να ισορροπεί την άνεση με την πληροφορία και την ασφάλεια με την αποτελεσματικότητα.
Αν δεν επικρατούσε η μηχανολογική συμπάθεια, για τα μόλις 440κάτι συνολικά χιλιόμετρα του αυτοκινήτου, ίσως να διατηρούσα κι άλλο τεντωμένο το δεξί πόδι στην κατηφοριά που είχα εμπρός μου, για να ταΐσω την περιέργεια. Άλλωστε υπήρχε κάβα χιλίων επιπλέον στροφών με την ιπποδύναμη σταθερή στο πικ της. Το θέμα όμως είναι ότι είμαστε μέσα σε ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο που δεν είναι GTi, αλλά λίγα χρόνια πριν με τις επιδόσεις του και τη συνολική του απόδοση θα μπορούσε να είναι. Δεν είναι πολυτελές μεσαίο ή μεγάλο, αλλά λίγα χρόνια πριν θα διέπρεπε και εκεί με την άνεση και την ταξιδιάρικη αίσθηση που προσφέρει.
Δεν είναι limo, ούτε hi-tech κατασκευή για λίγους, αλλά ένα αυτοκίνητο για το ευρύ κοινό που σε επίπεδο τεχνολογίας, gadget και σύγχρονων συστημάτων και εφαρμογών έχει απλώσει τα πλοκάμια του στα εκλεκτότερα τεχνολογικά ράφια του ομίλου.
Το Golf τελικά έχει τον τρόπο του να παραμένει υπόδειγμα στην επικαιρότητα και η ιστορία το επιβεβαιώνει! Από το 1974 που εμφανίστηκε με στόχο να εξελίξει το ρόλο που ξεκίνησε μεταπολεμικά το Beetle ως αυτοκίνητο του λαού, διέπρεψε! Είχε το κοκαλάκι της νυχτερίδας που λένε και του πήγαν όλα ρόδινα.
Από την θεωρία του «όλα πίσω» πήγε στο «όλα εμπρός», με την σχεδιαστική πένα του Giugiaro να δίνει την δογματική κεντρική ιδέα που έμεινε ανεξίτηλη σαν tattoo στα χρόνια που ακολούθησαν. Το Golf εξελίχθηκε και ήταν πάντα επίκαιρο και πρωτοπόρο, όμως πάνω σε αυτή τη σχεδιαστική λογική που συνδέει το πριν με το μετά κινήθηκαν και οι επόμενες γενιές.
Επτά για την ώρα που ακόμα και αν κάποιοι ισχυριστούν ότι δεν ήταν υπέροχες, τα στοιχεία των πωλήσεων είναι η αναγνώριση που βάζει την Volkswagen σε ηγετικό ρόλο στον μικρομεσαίο χώρο.