Δυναμική παρουσία με τρεις πρεμιέρες για την ΚΙΑ! H επίσημη ελληνική αντιπροσωπεία ΚΙΑ Ελλάς ΑΒΕΕ παρουσίασε στους φίλους του αυτοκινήτου στη χώρα μας την πλήρη γκάμα της, με τρία συγκεκριμένα μοντέλα να δεσπόζουν στο περίπτερο της. Στο ελληνικό κοινό αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά το νέο Xceed, αλλά και τα ηλεκτρικά e-Niro και e-Soul μέσα από τα οποία αποτυπώνεται η φιλοσοφία της κορεάτικης αυτοκινητοβιομηχανίας για το μέλλον της αυτοκίνησης. Φυσικά, δυναμική εμφάνιση κάνουν και όλα τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρίας που απαρτίζουν την πλούσια και πλήρης γκάμα της ΚΙΑ.
H νεότερη προσθήκη στη γκάμα της KIA σηματοδοτεί μία εναλλακτική πρόταση που συνδυάζει την πρακτικότητα ενός SUV με τα δυναμικά χαρακτηριστικά ενός χάτσμπακ. Το Xceed ανήκει στη κατηγορία των Crossover και ο περιπετειώδης χαρακτήρας του είναι το στοιχείο που το κάνει να ξεχωρίζει. Η αισθητική του κερδίζει και τους πλέον απαιτητικούς, ενώ η ποιότητα κατασκευής είναι αυτή που έχουμε συνηθίσει από την KIA, με την πρακτικότητα και τη τεχνολογία του να χαρακτηρίζονται από υψηλά στάνταρ. Το Xceed διατίθεται με τρεις υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες χωρητικότητας 1.000, 1.400 και 1.600 κ.εκ., με απόδοση 120, 140 και 204 ίππων, αντίστοιχα. Παράλληλα, είναι διαθέσιμο και με δύο κινητήρες πετρελαίου 1.600 κ.εκ. με 115 ή 136 ίππους. Αργότερα, θα ακολουθήσει και μία plug-in υβριδική έκδοση.
To νέο ηλεκτρικό crossover της κορεάτικης εταιρίας, δεν ξεχωρίζει απλά για τη μοντέρνα και διαφορετική σχεδίαση του, αλλά αποτελεί και μία ρεαλιστική ματιά της KIA στο μέλλον. Σχεδιασμένο στα κέντρα σχεδιασμού της KIA στην California των Ηνωμένων Πολιτειών και στη Namyang της Κορέας, το Niro ενσωματώνει την πρακτικότητα ενός compact SUV με την ηλεκτροκίνηση. Εφοδιασμένο με τη νέα γενιά ηλεκτρικών κινητήρων και με ένα πακέτο μπαταριών πολυμερούς λιθίου χωρητικότητας 64 kWh, το e-Niro προσφέρει αυτονομία 452 χιλιομέτρων με μία μόνο φόρτιση! Και φυσικά με μηδενικές εκπομπές ρύπων…
Το ηλεκτρικό Soul αποδεικνύει τη στρατηγική και την πίστη της κορεάτικης εταιρίας στα μοντέλα μηδενικής εκπομπής ρύπων. Η εξωτερική του σχεδίαση μπορεί να παραπέμπει στο παλιότερο μοντέλο, αλλά παραμένει το ίδιο ξεχωριστή και ελκυστική. Το κορεάτικο urban crossover προσφέρεται με δύο διαφορετικές εκδόσεις μπαταριών, της τάξεως των 39,2 και 64 kWh. Η μικρότερη και βασική συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 136 ίππους και διαθέτει 365 Nm ροπής με αυτονομία έως 277 χιλιόμετρα. Η μεγαλύτερη των 64 kWh, συνδυάζεται με τον ηλεκτρικό κινητήρα των 204 ίππων και η αυτονομία του αγγίζει τα 452 χιλιόμετρα, την ώρα που η ροπή σκαρφαλώνει στα 395 Nm. Κάτι ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι και οι δύο εκδόσεις του e-Soul έχουν δυνατότητα φόρτισης των μπαταριών τους από το 20% στο 80% μέσα σε μόλις 42 λεπτά, χρησιμοποιώντας ταχυφορτιστή 100 kW DC.
Το μικρό μοντέλο πόλης της ΚΙΑ προσφέρεται και στην έκδοση GT-line, για όσους περισσότερο ανήσυχους! Οι αισθητικές παρεμβάσεις του σχεδιαστικού τμήματος της κορεάτικης εταιρίας έχουν αναβαθμίσει την εικόνα του στη συγκεκριμένη έκδοση. Ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες, μεγαλύτεροι τροχοί διάστασης 16 ιντσών και η διπλή απόληξη της εξάτμισης συνθέτουν τη δυναμική εικόνα του Picanto GT-Line. O κινητήρας χαρίζει ζωντάνια στο ελαφρύ αμάξωμα και ουσιαστικά πρόκειται για μια κατασκευή που συνδυάζει τον ευχάριστο χαρακτήρα με την πρακτικότητα στην πόλη.
Εκτός από την έκδοση για όσους δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στα δυναμικά χαρακτηριστικά, το ΚΙΑ διατίθεται σε ακόμα μία για όσους επιθυμούν περισσότερο περιπετειώδη χαρακτήρα. Με εμφάνιση crossover, κάτι που μεταφράζεται σε πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος, αλλά αυξημένη απόσταση κατά 15 χλστ. από το έδαφος, αποτελεί μία μοναδική πρόταση στην κατηγορία. Φυσικά δεν πρόκειται για το απόλυτο εργαλείο εκτός δρόμου, αλλά σε βατό χωματόδρομο μπορεί να κινηθεί με χαρακτηριστική άνεση. Μάλιστα, ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί και ο πλούσιος εξοπλισμός του, με τη διαφορετικότητα της εμφάνισης του να το καθιστά ξεχωριστό.
H 3η γενιά του Ceed αποτελεί μία άκρως δελεαστική πρόταση στην κατηγορία των μικρομεσαίων. Με σαφώς πιο εξευρωπαϊσμένο χαρακτήρα και φιλοσοφία έχει κερδίσει μία σημαντική θέση στο άκρως ανταγωνιστικό C-Segment. Η σχεδίαση του αμαξώματος το καθιστά ιδιαίτερο, έχοντας ένα ιδιαίτερο και κομψό στυλ, διατηρώντας έντονα δυναμικά χαρακτηριστικά. Η ποιότητας κατασκευής είναι από τις κορυφαίες της κατηγορίας, την ώρα που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα σε επίπεδο τεχνολογίας και εξοπλισμού. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι προσφέρεται με μία σειρά από βενζινοκινητήρες από 120 έως και 204 ίππους ικανοποιώντας όλα τα γούστα, την ώρα που για όσους δίνουν έμφαση στην οικονομία είναι διαθέσιμο και με δύο κινητήρες ντίζελ απόδοσης 115 και 136 ίππων. Και φυσικά σε πολλά διαφορετικά επίπεδο εξοπλισμού.
Mε την ΚΙΑ να στοχεύει σε μεγαλύτερο κοινό, προσφέρει το Proceed με μία τελείως διαφορετική σχεδιαστική προσέγγιση, θυμίζοντας περισσότερο shooting break! Η αισθητική του ξεφεύγει από τα τετριμμένα και χαράσσει νέα μονοπάτια στην πιο προσιτή εκδοχή της κατηγορίας των μικρομεσαίων μοντέλων. Το Proceed τοποθετείται όσον αφορά το μέγεθος του, πάνω από την 5θυρη εκδοχή του Ceed, όσο και από αυτή με το πλέον πρακτικό αμάξωμα στέσιον βάγκον. Οι άνετοι χώροι και η πρακτικότητα είναι στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει, ενώ διατίθεται με τρεις κινητήρες βενζίνης απόδοσης 120, 140 ή 204 ίππων, αλλά και τον γνωστό πετρελαιοκινητήρα των 1.600 κ.εκ., αλλά με απόδοση 136 ίππους.
To B-SUV της ΚΙΑ διακρίνεται για τον δυναμικό χαρακτήρα, όσο και τη νεανική του εμφάνιση, που συνδυάζονται από την ευχάριστη οδηγική συμπεριφορά και τους σύγχρονες κινητήρες. Η αισθητική του κατέστησε άμεσα διαφορετικό σε σχέση με τον ανταγωνισμό, ενώ οι δυνατότητες εξατομίκευσης και διχρωμίας στο αμάξωμα τονίζουν ακόμα περισσότερο τα νεανικά χαρακτηριστικά του. Η ποιότητα κατασκευής και των υλικών να είναι αντίστοιχη με αυτή που προσφέρει η ΚΙΑ, ενώ ιδιαίτερο σημείο είναι η ευχάριστη οδηγική συμπεριφορά που το διαφοροποιεί σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα του ανταγωνισμού. Διατίθεται με την πλειονότητα των κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου της ΚΙΑ και σίγουρα αποτελεί μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πρόταση στην κατηγορία.
Η 4η γενιά του SUV της ΚΙΑ ανανεώθηκε το 2018 και μία από τις πλέον ενδιαφέρουσες εκδόσεις είναι αυτή με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.600 κ.εκ., ο οποίος και συνδυάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V! Κάτι αρκετά τολμηρό και ενδιαφέρον, σε μία προσπάθεια της ΚΙΑ να παντρέψει τις αρετές οικονομίας των δύο τεχνολογιών. Το σύστημα είναι σχετικά απλό, με τον ηλεκτροκινητήρα να είναι συνδεδεμένος με τον σφόνδυλο του τούρμποντίζελ, ενώ η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι τοποθετημένη κάτω από το χώρο αποσκευών. Ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί σαν γεννήτρια και φορτίζει τη μπαταρία κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα. Μάλιστα, ένα ακόμα πλεονέκτημα του υβριδικού συστήματος του Sportage είναι το γεγονός ότι μπορεί να συνδυαστεί με τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων!