FIAT 500L TREKKING
Η Fiat δίνει υποσχέσεις για περιπέτειες, στολίζοντας και αμπαλάροντας κατάλληλα το υπερυψωμένο 500αράκι.
- -
- -
με μια ματιά
Το πέμπτο μέλος της οικογένειας του Fiat 500 προβάλει τον περιπετειώδη χαρακτήρα με αισθητικές επεμβάσεις, ψηλωμένο αμάξωμα και …Trekking διάθεση.
γλυκά
- Χώροι
- Ποιότητα κύλισης
- Απόσβεση ανάρτησης στο χώμα
- Απόδοση Traction+
- Ροπάτος κινητήρας (1.6 MultiJet II)
- Περιφερειακή ορατότητα
ξυνά
- Αίσθηση τιμονιού
- Τιμή αγοράς
Είναι η πέμπτη εκδοχή του Fiat 500 και η οικογένεια καλύπτει ολόκληρη τη γκάμα ενδιαφερόντων του κοινού που αναγνωρίζει το 500αράκι ως fashion icon. Αποτελεί μετεξέλιξη του 500L και προσβλέπει στους δραστήριους οικογενειάρχες που τα Σαββατοκύριακα φορτώνουν τα μπαγκάζια και γιατί όχι, παίρνουν που και που τα βουνά.
Αισθητικά ο χαρακτήρας του 500L Trekking τελευταίου φαίνεται από τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και τις προστατευτικές ποδιές εμπρός και πίσω. Επιπλέον αυξήθηκε η απόσταση από το έδαφος κατά 10% και πλέον ανέρχεται στα 14,5 εκατοστά.
Η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς και για να διασφαλιστεί επιπλέον πρόσφυση σε μη ασφάλτινο τερέν έχουν επιλεγεί ελαστικά Mud and Snow τα οποία μπορούν να τραβήξουν το Trekking από ήπιας μορφής κωλύματα που οφείλονται σε λάσπη, χιόνι ή άμμο.
Επειδή τα ελαστικά και οι ποδιές δεν φτάνουν χρησιμοποιείται το σύστημα Traction+ το οποίο αξιοποιεί την υποδομή του συστήματος ελέγχου ευστάθειας και φρενάρει τον κινητήριο τροχό που έχει χάσει την επαφή με το έδαφος. Το Traction+ είναι λειτουργικό για ταχύτητες έως τα 30km/h και έχει προγραμματιστεί να προσομοιώνει τη συμπεριφορά ενός συμβατικού μπλοκέ ασκώντας ενεργοποιώντας απ’ ευθείαν το υδραυλικό κύκλωμα των φρένων. Ο περιπετειώδης χαρακτήρας σταματά τη στιγμή που θα βρεθεί νεροφάγωμα όπου υπάρχει περίπτωση να «κρεμαστεί» στους διαγώνιους τροχούς και να ακινητοποιηθεί όπως κάθε άλλο δικίνητο αυτοκίνητο.
Απόλαυση στο χώμα
Αγαπημένος προορισμός για το Trekking είναι οι βατοί χωματόδρομοι όπου οι πέτρες δεν εξέχουν τόσο όσο να πληγώσουν τα ευαίσθητα σημεία. Το διαπιστώσαμε σε χωμάτινη διαδρομή μέσα από τους αγρούς στα περίχωρα του Μιλάνου όπου το οδηγήσαμε. Η ανάρτηση αποσβένει σωστά και δεν κουράζει αν διατηρείς μια ομαλή ταχύτητα κίνησης στο χώμα και όχι κινούμενος αργά, γιατί τότε οι τροχοί «διαβάζουν» και την παραμικρή ανωμαλία του εδάφους ταλαιπωρώντας τους επιβαίνοντες. Ανεβάζοντας λίγο ρυθμό αντιλαμβάνεσαι ότι η μειωμένη πρόσφυση σε συνδυασμό με το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι, δεν παρέχουν πληροφόρηση για τη γωνία των κατευθυντήριων τροχών, οπότε συνεχίζεις μαντεύοντας τη διαδρομή. Αφού εξοικειωθείς λίγο ακόμη μετά διασκεδάζεις κυρίως παίζοντας με τη μεταφορά βάρους.
Στον ασφαλτόδρομο οι διαφορές στην οδική συμπεριφορά με το συμβατικό 500L είναι αδιόρατες. Ότι έχει χάσει λόγω της αύξησης της απόστασης από το έδαφος το έχει κερδίσει από την προφόρτιση της ράβδου στρέψης και της σφιχτότερης ρύθμισης των αμορτισέρ.
Πόντους στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας έχει κερδίσει το Trekking χάρη στο προαιρετικό σύστημα αποφυγής σύγκρουσης «City Brake Control» που λειτουργεί έως τα 30km/h και αναλαμβάνει την ασφαλή ακινητοποίηση εφόσον ανιχνευτεί κίνδυνος. Επικουρικά προσφέρεται και κάμερα η οποία κάνει πιο εύκολο το παρκάρισμα.
Δύο diesel κι ο TwinAir
Το Fiat 500L Trekking διατίθεται ήδη στην Ελλάδα με δύο
turbodiesel κι έναν βενζίνης. Ο πιο προσιτός diesel είναι ο
MultiJet II των 1,3 λίτρων με τους 85 ίππους και 5άρι
κιβώτιο. Έχει δύσκολο έργο καθώς το απόβαρο υπερβαίνει τα 1.300
κιλά, έτσι οι επιδόσεις περνούν σε δεύτερη μοίρα. Τα 15,3 δευτ. που
απαιτεί για το 0-100km/h και η τελική των 160km/h αναδεικνύουν το
θέμα, παρόλα αυτά είναι οικονομικός με μικτή κατανάλωση 4,3l/100km
και εκπομπές CO2 114gr/km. Πιο ιδανική επιλογή φαντάζει
ο έτερος MultiJet II των 1,6 λίτρων με τους 105 ίππους και 320Nm
ροπή που χαρίζει 0-100km/h σε 12,0 δευτ. και 175km/h τελική.
Στέκεται στο «ύψος» των περιστάσεων, ειδικά στις προσπεράσεις υπό
φορτίο και είναι αρκούντως οικονομικός με μικτή κατανάλωση
4,7l/100km και εκπομπές CO2 122gr/km. Ο κινητήρας
βενζίνης είναι ο οκταβάλβιδος 0.9 TwinAir Turbo με τους 105 ίππους
και τα 145Nm ροπής που, ενώ έχει παρόμοιες επιδόσεις με τον 1.6
MultiJet, είναι πολύ πιο ενεργοβόρος στην πράξη, καθώς η έλλειψη
ροπής χαμηλά αναγκάζει τον οδηγό να πατά πιο γενναία το δεξί
πεντάλ. Ο TwinAir διατίθεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο ή το αυτόματο
MTA. Οι τιμές του 500L Trekking έχουν ήδη ανακοινωθεί
και έχει ξεκινήσει η διάθεσή του.
συμπέρασμα
Προσεγγίζει τις ανάγκες των δραστήριων οδηγών παρέχοντας άφθονους χώρους και αυξημένες δυνατότητες κίνησης χωρίς όμως να υπερβάλει για την ελευθερία που έχει κυρίως εκτός ασφάλτου. Με δύο diesel και τον TwinAir αρχικά διαθέσιμους μπαίνει στη λίστα όσων επιθυμούν ένα οικογενειακό με εκδρομικό χαρακτήρα.