Οδηγούμε: Νέο Opel Insignia
Αισθητική ανανέωση με τεχνολογική αναβάθμιση για το μεσαίο οικογενειακό. Η ευρεία γκάμα κινητήρων και αμαξωμάτων δίνει λύση σε κάθε ανάγκη
- -
- -
με μια ματιά
Φρεσκάρισμα για την γκάμα του Insignia με περιορισμένες επεμβάσεις στην εξωτερική εμφάνιση, ουσιαστικές παρεμβάσεις στο εσωτερικό ελέω infotainment και προσθήκη μιας πιο περιπετειώδους έκδοσης Country Tourer.
γλυκά
- Σύστημα Infotainment
- Εργονομία κονσόλας
- Οθόνη αφής 8 ιντσών
- Ποιότητα κύλισης
- Αεροδυναμική
- Έκδοση Country Tourer
ξυνά
- Βάρος αμαξώματος
- Απουσία κινητήρα μικρού κυβισμού στην έκδοση Country Tourer
Πέντε χρόνια μετά το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς Insignia, η Opel προχώρησε στην αισθητική ανανέωση της γκάμας, διορθώνοντας τα κακώς κείμενα που είχαν φανερωθεί όλα αυτά τα χρόνια και συμπληρώνοντας την οικογένεια αμαξωμάτων με μία τετρακίνητη εκδοχή με crossover χαρακτηριστικά.
Παρόλο που το επίσημο λανσάρισμα έγινε αρχές Σεπτέμβρη στο σαλόνι της Φρανκφούρτης, το ανανεωμένο Insignia παράγεται ήδη στο Russelsheim, λίγα χιλιόμετρα μακρύτερα. Ταξιδέψαμε στη Γερμανία για να οδηγήσουμε τη νέα γενιά η οποία υπόσχεται ποιοτικότερες διαδρομές, πιο οικονομικές λόγω των νέων κινητήρων και μέσα στο σύγχρονο πνεύμα της τεχνολογίας των συστημάτων Infotainment.
Φώτα, οθόνες και φύγαμε
Οι αισθητικές αλλαγές είναι επικεντρωμένες στα σημεία αναγνώρισης όπως η μάσκα, τα φανάρια και οι προφυλακτήρες. Η γρίλια μεγάλωσε αρκετά και τοποθετήθηκε χαμηλότερα στον προφυλακτήρα για περισσότερο δυναμισμό στην εμφάνιση. Εγκαταλείφθηκαν τα πολλά χρώμια κυρίως για πρακτικούς λόγους καθώς πίσω από τις γρίλιες σαρώνει την πορεία του αυτοκινήτου το ραντάρ από το προσαρμόσιμο cruise control και το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης. Τα φανάρια ανασχεδιάστηκαν πλήρως και διαθέτουν σιρίτι σχήματος Γ από Led που αποτελεί στοιχείο ταυτότητας. Στο πίσω μέρος τα φώτα πορείας έχουν αντίστοιχο σχήμα ώστε να διακρίνεται το Insignia ακόμη και στο σκοτάδι. Προς όφελος της βελτίωσης της αεροδυναμικής του αυτοκινήτου υπάρχει ενεργό κλείστρο στην εισαγωγή του αέρα ψύξης του κινητήρα το οποίο κλείνει για να αποτρέψει τη δημιουργία στροβιλισμών. Μετρήθηκε συντελεστής οπισθέλκουσας 0,25 που είναι ο κορυφαίος στην μεσαία κατηγορία και βοηθά στην οικονομία καυσίμου.
Στο εσωτερικό, οι αλλαγές είναι πιο σημαντικές κι έρχονται να διορθώσουν τις εργονομικές ατέλειες του προκατόχου. Τα χειριστήρια στην κεντρική κονσόλα είναι λιγότερα και πιο απλά στην εξοικείωση. Η οθόνη αφής των 8 ιντσών του συστήματος infotainment φροντίζει για να συγκεντρώνει τον έλεγχο των περιφερειακών, την ψυχαγωγία των επιβατών και τις λειτουργίες ενός smartphone, είτε αξιοποιώντας τα χειριστήρια στο τιμόνι, είτε με φωνητικές εντολές. Ο πίνακας οργάνων έχει αντικατασταθεί κι αυτός από μία οθόνη 8 ιντσών και πλέον οι αναλογικές ενδείξεις αποτελούν παρελθόν. Τα υλικά κατασκευής της καμπίνας είναι αναβαθμισμένα με κορυφαία επιλογή τα δέρματα Nappa που δίνουν πολυτελέστερο χαρακτήρα στο σύνολο.
Στα μηχανικά μέρη οι μηχανικοί της Opel πραγματοποίησαν βελτιώσεις στο πλαίσιο στα αμορτισέρ, τις αντιστρεπτικές και το σύστημα διεύθυνσης, προκειμένου να μειωθούν ο θόρυβος και οι κραδασμοί που φτάνουν στην καμπίνα για υψηλότερη άνεση.
Κινητήρες και …κίνητρα
Ξεκινώντας από τους βενζινοκινητήρες, ο βασικός της οικογενείας
Insignia είναι ο 1,6 λίτρων SIDI με απόδοση 170 ίππους, ο οποίος
ανταποκρίνεται ικανοποιητικά στα 1.600 κιλά του αμαξώματος. Βέβαια
υπάρχει ο γνώριμος των 1.4Τ με απόδοση 140 ίππους που αποτελεί την
πιο οικονομική επιλογή, ωστόσο είναι ενεργοβόρος και είναι πιο
λογική επιλογή αν επιλεχθεί με καύσιμο LPG. Το δίλιτρο μοτέρ SIDI
των 250 ίππων έρχεται να ικανοποιήσει όσους έχουν πιο σπορ
απαιτήσεις και φυσικά αντέχουν τα φορολογικά παρελκόμενα μιας
τέτοιας επιλογής. Η συγκεκριμένη έκδοση αλλά και η έκδοση OPC με τον V6 των 2,8 λίτρων έχουν
φιλολογικό χαρακτήρα για τα Ελληνικά δεδομένα. Πηγαίνοντας στους
diesel η κατάσταση αφορά ένα δίλιτρο μπλοκ CDTI που αποδίδει κατά
περίπτωση διαφορετικές ιπποδυνάμεις. Ξεχωρίζει ο πιο «πράσινη» με
απόδοση 140 ίππους και εκπομπές 99gr/km CO2. Η
ισχυρότερη με τους 163 ίππους συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο σε
δικίνητο ή τετρακίνητη εκδοχή. Ο «φαρμακερός» BiTurbo CDTI των 195 ίππων και των 400 Nm ροπή
ξεχωρίζει με την άμεση απόκριση σε μεγάλο εύρος στροφών χάρη στην
σειριακή υπερσυμπίεση δύο σταδίων. Το BiTurbo στη sedan έκδοση με
εξατάχυτο κιβώτιο επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 8,7” και η
τελική αγγίζει τα 230 km/h.
Ταμείο
Οι αλλαγές στην εμφάνιση, έχουν τη λογική φρεσκαρίσματος και στην ουσία ανανεώνουν το ενδιαφέρον του κοινού ανακατεύοντας λίγο την «τράπουλα» στη μεσαία κατηγορία. Οι σημαντικότερες επεμβάσεις που θα τις καρπωθούν οι νέοι πελάτες της Opel αφορούν τη νέα και πιο εργονομική κονσόλα και τα άφθονα τεχνολογικά καλούδια, που μπορεί να εκτοξεύουν το κόστος, όμως μας φέρνουν πιο κοντά στο αύριο της αυτοκίνησης. Οι βελτιώσεις στα μηχανικά μέρη συμπληρώνουν το παζλ καθώς κάνουν την κύλιση ποιοτικότερη και αρκετά πιο ήσυχη, ανεξαρτήτως έκδοσης, ωστόσο επί γερμανικών προδιαγραφών οδόστρωμα είναι δύσκολα αντιληπτές. Η ύπαρξη μόνο δίλιτρων diesel σηματοδοτεί περισσότερες φορολογικές υποχρεώσεις όμως είναι οι ενδεδειγμένες καθώς συνδυάζουν οικονομία χρήσης και ικανοποιητικές επιδόσεις. Οι βενζινοκινητήρες έχουν να υπερνικήσουν το μεγάλο απόβαρο, οπότε μοιραία οι τιμές της πραγματικής μέσης κατανάλωσης είναι λίγο τσιμπημένες.
Η νέα γενιά Insignia είναι ήδη διαθέσιμη για παραγγελία στη Ελλάδα. Δείτε αναλυτικά τις τιμές, τον εξοπλισμό και τα τεχνικά χαρακτηριστικά όλων των εκδόσεων:
Η κεντρική κονσόλα έχει νέα εμφάνιση και αίσθηση με ποικίλες
τεχνολογίες και λειτουργίες αιχμής
Insignia Country Tourer
Με αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 20mm και «περιπετειώδη» εμφάνιση λόγω των πλαστικών επενδύσεων σε μαρσπιέ και θόλους, η έκδοση Country Tourer του Insignia υπόσχεται ανέσεις σε χωμάτινα τερέν και περισσότερη ασφάλεια σε χιονισμένες επιφάνειες. Διαθέτει την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση FlexRide και σύστημα μόνιμης τετρακίνησης με συμπλέκτη Haldex ο οποίος μοιράζει ιδανικά τη ροπή στους δύο άξονες, σε ποσοστό που μπορεί να φτάσει μέχρι και 100% στον πίσω άξονα. Το πίσω διαφορικό είναι περιορισμένης ολίσθησης που χαρίζει πρόσφυση στις ακραίες συνθήκες. Στην καθημερινή οδήγηση η κίνηση μεταδίδεται μόνο στον εμπρός άξονα για μειωμένη κατανάλωση. Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει τον δίλιτρο turbo με απόδοση 250 ίππους και δύο diesel επίσης δύο λίτρων με απόδοση 163 και 195 (Bi-turbo) ίππων.