Οδηγούμε: Νέο Hyundai i10
Αλλαγή πλεύσης για τη Hyundai που σημαδεύει στην κορυφή σε όλους τους τομείς, αμφισβητώντας στα ίσια την ανωτερότητα ακόμα και των «premium» μοντέλων της κατηγορίας Α
- -
- -
Mε μια ματιά
Το νέο i10 διεκδικεί κάτι που μέχρι πρότινος ήταν έξω από τα νερά ης Hyundai: Αναγνώριση υψηλού κύρους και αλλαγή του ύφους, από βασικό εργαλείο, σε ολοκληρωμένο μικρό αυτοκίνητο με δυναμική καλά εξοπλισμένου μικρομεσαίου.
γλυκά
- Εμφάνιση
- Εξοπλισμός
- Ανάρτηση
- Ευκολία χρήσης
- Χώροι
ξινά
- Απόδοση κινητήρα
- Αίσθηση τιμονιού
Η Hyundai από το 1997 έχει το δικό της success story. Η πρώτη απόπειρα για αυτοκίνητο της κατηγορίας Α, έγινε με το Atos το οποίο έγραψε τη δική του χρυσή σελίδα στο ιστορικό του εμπορικού τμήματος της εταιρείας. Μικροί κινητήρες, μικροί τροχοί και ένα lay out που έφερνε σε δύσκολη θέση τους δύσπιστους απέναντι στην εταιρεία από την Κορέα, καθώς το 'value for money' εύρισκε τον ορισμό του στην κατηγορία. Η συνέχεια ήταν στο ίδιο μοτίβο, τόσο το 2000 όταν και ήρθε στο προσκήνιο το Atos Prime το οποίο και «κράτησε» έως το 2007 (από ένα σημείο και μετά, ως Atos σκέτο). Η Hyundai επανατοποθετήθηκε στην κατηγορία με νέο όνομα και το i10 έγινε η βάση της ονοματολογίας των μοντέλων στη γκάμα της, την ίδια στιγμή που σήκωνε ένα βαρύ φορτίο λόγω της επιτυχημένης εμπορικής πορείας των προκατόχων, που έδιναν πάντα προτεραιότητα στην κάλυψη των βασικών αναγκών, αφήνοντας τις «περιττές» πολυτέλειες να απασχολούν τους ανταγωνιστές. Από γενιά σε γενιά, το μικρό της Hyundai εξελισσόταν και «πλησίαζε» όλο και περισσότερο στις απατήσεις της εποχής, με τη λίστα του εξοπλισμού να μεγαλώνει αντίστοιχα. Είναι χαρακτηριστικό το ότι το πρώτο i10, μέσα σε διάστημα περί των 6 ετών, είχε κάνει σχεδόν μισό εκατομμύριο πωλήσεις γεγονός που δείχνει το πόσο επιτυχημένη ήταν η συνταγή, με την αξιοπιστία των μηχανικών μερών να είναι το «υπερατού» και την απλή κατασκευή να δίνει απαντήσεις στα βασικότερα ερωτήματα των καταναλωτών- που όπως αποδείχτηκε ήταν και τα πιο σημαντικά.
Η σύγχρονη εκδοχή του i10 -η δεύτερη γενιά- κατασκευάζεται στην Τουρκία και είναι σε πρώτη ανάγνωση μια ιδιάζουσα περίπτωση. Η Hyundai αποφάσισε όπως όλα δείχνουν, να αλλάξει επίπεδο. Τη στιγμή που άλλοι κατασκευαστές ανασύρουν από τα συρτάρια τους δόξες του παρελθόντος (βλέπε, Dacia by Renault και πιο πρόσφατα, Datsun by Nissan) προκειμένου να σηκώσουν το βάρος των budget κατασκευών, η παραδοσιακά budget Hyundai συνεχίζει την ανοδική πορεία του βασικού της μοντέλου και το «θέλει» απέναντι ακόμα και σε μοντέλα της μικρής κατηγορίας που θεωρούνται λόγω pedigree κυρίως, premium. Ακούγεται βαρυσήμαντο αλλά μετά την πρώτη επαφή με το αυτοκίνητο στη Σαρδηνία, το νέο i10 μπορεί να υποστηρίξει και με το παραπάνω το ρόλο για τον οποίο το προορίζει η Hyundai. Είναι απόλυτα σύγχρονο σε επίπεδο σχεδίασης, με όμορφες λεπτομέρειες που τονίζουν τον εξευρωπαϊσμό του μοντέλου (αλλά και της μάρκας γενικότερα- και αυτό είναι μια από τις επιδιώξεις όπως φαίνεται των επικεφαλής της εταιρείας. Επί διημέρου, όσο κράτησε το ταξίδι για την παρουσίαση, δεν ακούστηκε ούτε για μια φορά η λέξη «Κορέα» και τα παράγωγα αυτής), ενώ την ίδια στιγμή φαίνεται να έχει γίνει σοβαρή δουλειά στους τομείς της ποιότητας των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί αλλά και στην τελική εικόνα του προϊόντος, με φινίρισμα που στοχευμένα προωθεί την πλέον premium εικόνα στην καμπίνα των επιβατών. Ο διάκοσμος και ο εξοπλισμός σε βάζει σε σκέψεις αναφορικά με την κατηγορία στην οποία ανήκει το μοντέλο, καθώς παραπέμπουν σε αυτοκίνητα μεγαλύτερης κλάσης.
Τα i10 που είχαν διατεθεί στους δημοσιογράφους για την παρουσίαση, ήταν πολύ καλά εξοπλισμένα και εφοδιασμένα ως επί το πλείστον, με το νέο κινητήρα των 1,2 λίτρων που αποδίδει 87 ίππους στις 6.700 σ.α.λ. και 12,2 kgm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. Βοηθούμενο από την κλιμάκωση του κιβωτίου, το i10 είναι αρκούντως σπιρτόζο. Η ανάρτηση και οι 15άρες ζάντες συνδυάζονται εξαιρετικά στο δρόμο και δίνουν ένα συνολικό αποτέλεσμα εφάμιλλο των καλύτερων της κατηγορίας, με πολύ καλή ποιότητα κύλισης και εξαιρετική για τα δεδομένα της κατηγορίας, απόσβεση ανωμαλιών. Στα ίδια επίπεδα κυμαίνεται και ο έλεγχος του αμαξώματος υπό πίεση, με μόνη υστέρηση για όσους δίνουν σημασία σε αυτό, την αίσθηση του τιμονιού.
Οι χώροι για τους επιβάτες είναι καλοί, με αυτούς του πίσω καθίσματος να έχουν στη διάθεσή τους περισσότερο χώρο σε σχέση με το μέσο όρο της κατηγορίας. Κάτι που ισχύει και για το χώρο αποσκευών με χωρητικότητα 252 λίτρα, η οποία διαμορφώνεται στα 1.046 όταν αναδιπλωθεί το πίσω κάθισμα. Όλο αυτό το πακέτο που θα προσφέρεται σε λογική προφανώς τιμή (δεν είναι ακόμα διαθέσιμη, ούτε σαν πρόβλεψη), θα το δούμε στα μέρη μας από το νέο έτος και μάλιστα νωρίς. Μέχρι τότε, κρατάμε την πολύ θετική διάθεση για αναβάθμιση σε όλα τα επίπεδα, από τη σχεδίαση του μοντέλου και τον εξοπλισμό του, μέχρι την τοποθέτησή του στην αγορά και απέναντι από ανταγωνισμό που μέχρι τώρα ήταν έξω από το κάδρο.
Hyundai i10 1.0
O βασικός τρικύλινδρος χιλιάρης, χωρίς να εντυπωσιάζει με την απόδοσή του καταφέρνει και κερδίζει τις εντυπώσεις με τα λειτουργικά του χαρακτηριστικά. Χωρίς κραδασμούς και με γραμμική απόδοση, ο χιλιάρης είναι φυσική επιλογή για ένα αυτοκίνητο που προορίζεται για βασική επιλογή πρώτου αυτοκινήτου, στο οποίο τα στοιχειώδη φαίνονται (και είναι) επαρκή. Έτσι, και με την επιρροή που μπορεί να έχει ο κινητήρας στο χαρακτήρα ενός αυτοκινήτου, το σύνολο του 1,0 λίτρου φέρνει το μοντέλο πιο κοντά σε αυτό που περιμένει κανείς να δει από τον απόγονο του Atos. Από εκεί και πέρα, η ανάρτηση και πάλι «λάμπει» με τον τρόπο που διαχειρίζεται το βάρος των 973 κιλών (στην πλέον φορτωμένη έκδοση εξοπλισμού), η οποία είναι και ο ακρογωνιαίος λίθος της συνολικής αναβάθμισης του αυτοκινήτου. Με βάση αυτόν τον κινητήρα προκύπτει και μια έκδοση που λέγεται Blue Drive και εμφανίζει εκπομπές CO2 κάτω από το όριο των 100 γρ./χλμ.