ΔΟΚΙΜΗ: Honda CRV 1.6 i-DTEC
O μικρός πετρελαιοκινητήρας i-DTEC απογειώνει τις προσδοκίες του νέου CR-V
- -
- -
με μια ματιά
Οικονομία επιπέδου supermini, επιδόσεις και συμπεριφορά που κοπιάρουν μικρομεσαίες προτάσεις και όλα αυτά εγκλωβισμένα σε σώμα SUV. Αυτά ακριβώς πρεσβεύει η Honda με το νέο CR-V 1.6 i-DTEC.
Βιώνουμε αισίως την 4η γενιά CR-V, που ζυγώνει το
κατώφλι της εικοσαετίας σαν μοντέλο από το 1995 που
πρωτοεμφανίστηκε. Ένα αυτοκίνητο που ξεκίνησε ως road εκδοχή των
SUV της εποχής, αλλά δεν θα σε απογοήτευε αν επέλεγες την off road
περιήγηση προς τη φύση. Από την άλλη και παρά την τετρακίνηση, ποτέ
δεν υποστήριζε ότι ήρθε για να αποπλανήσει τους φίλους της
περιπέτειας, αλλά σκοπός ήταν να ξεχωρίσει με το συνδυασμό
πρακτικότητας-χρηστικότητας σερβίροντας ευρυχωρία και
αποτελεσματικότητα για όλα τα γούστα.
Σχεδιάστηκε κυρίως για χρήση σε δρόμο και αυτή η φιλοσοφία το
ακολούθησε και στις επόμενες γενιές με την τελευταία να αποτελεί το
ιδανικό πακέτο ποιοτικής και φινετσάτης εκπροσώπησης στον χώρο των
SUV. Σε μια εποχή όμως όπου οι δίλιτροι κινητήρες χάνουν την
δημοφιλία τους και στην χώρα μας τουλάχιστον διώκονται δια ροπάλου,
το downsizing είναι επιβεβλημένο αν ψάχνεις την επικαιρότητα. Τι
έλειπε λοιπόν από την εξίσωση που θα συμπλήρωνε τη γκάμα; Μα φυσικά
ο μικρός turbodiesel 1.6 i-DTEC που θα δώσει νόημα στην φρέσκια
γενιά για ανάκαμψη.
γλυκά
- Κομψή σχεδίαση
- Πολυτέλεια
- Ποιότητα
- Απόδοση κινητήρα
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Πρακτικότητα
- Χώροι
- Εξοπλισμός
- Κατανάλωση
ξινά
- Χωρίς τετρακίνηση
- Απουσία αυτόματου κιβωτίου
- Τιμή
Κερασάκι στην τούρτα CR-V
Ο νέος κινητήρας της σειράς Earth Dreams Technology που πρωτογνωρίσαμε στο Civic αποτελεί και έναν καλό λόγο να φωλιάσει κάτω από το καπό του CR-V και να προσφέρει μια σειρά από οφέλη που δύσκολα συναντάς σε αυτοκίνητο της κατηγορίας. Καθημερινή είσοδος στον πράσινο δακτύλιο με CO2 στα 119 gr/km, μέση κατανάλωση σύμφωνα με τον κατασκευαστή στα 4,5 lt/100 km, αλλά και 120 ίππους πακέτο με 300 Nm ροπής συμπληρώνουν ένα μέρος των χαρισμάτων του. Όποιος φυσικά ψάχνει για αυτόματο κιβώτιο και τετρακίνηση μάλλον θα αναγκαστεί να ανηφορίσει στην γκάμα γιατί εδώ πολύ απλά, δεν προβλέπονται.
Το «μικρό» CR-V λοιπόν προσφέρεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο και
αποκλειστικά μπροσθιοκίνητο, σε μια προσπάθεια να ακολουθήσει το
trend της εποχής που με βάση τα πανευρωπαϊκά στατιστικά της
κατηγορίας η τετρακίνηση δεν είναι το πρώτο ζητούμενο και η
οικονομία η κύρια προτεραιότητα που θέτει ο αγοραστής. Φυσικά
ευρυχωρία και κάθε έξυπνη λύση που προάγει την πρακτικότητα
καλοδεχούμενη, ποιότητα, εξοπλισμός και διάκοσμος παίζουν τον ρόλο
τους και τα ζητούμενα μοιάζουν σα να είναι κομμένα και ραμμένα για
το SUV της Honda. Η εργονομία, το επίπεδο εξοπλισμού και η
γενικότερη αισθητική είναι τυπικά Honda και κερδίζει εύκολα
υπερθετικούς χαρακτηρισμούς. Οι χώροι είναι φτιαγμένοι για 5
επιβάτες, το σαλόνι προδιαθέτει για φιλοξενία και ο χώρος αποσκευών
των 589 λίτρων για ...εκδρομή!
Αν και σχεδόν 200 κιλά βαρύτερο από το Civic, το πληθωρικότερο σε
διαστάσεις CR-V δεν δείχνει να δυσανασχετεί στον δρόμο. Η εξήγηση
είναι εν μέρει απλή. Αν υπολογίσεις τα σχεδόν 50 κιλά λιγότερο του
μικρού i-DTEC σε σχέση με τον μεγαλύτερο των 2.2 λίτρων, την
απουσία τετρακίνησης και βάρους που την συνοδεύει, αλλά και τις
ποιοτικότερες ρυθμίσεις σε ανάρτηση και τιμόνι αντιλαμβάνεσαι τους
λόγους για το κολακευτικό αποτέλεσμα. Ακολουθεί υπάκουα τις εντολές
του οδηγού προσφέρει μια ισορροπία άνεσης και αποτελεσματικότητας
και ο i-DTEC απλώνει σχεδόν από το ρελαντί τα χαρίσματά του.
Αποδοτικός μέχρι ψηλά με χαρακτηριστική ποιοτική γραμμικότητα και
με νούμερα (0-100km/h:11,2’’, τελική ταχύτητα: 182 km/h) που
υποστηρίζουν τον δυναμισμό του, το μικρό πετρελαιοκίνητο διαμάντι
της Honda είναι ζωηρό και ταλαντούχο.
Η σωστή και αμφιθεατρική θέση οδήγησης, η φιλικότητα και εργονομική
φιλοσοφία του εσωτερικού και η πολιτισμένη αίσθηση και λειτουργία
σε προδιαθέτει για εκδρομικές στιγμές πίσω από το τιμόνι του
πρόθυμου και φιλόξενου Honda. Με το trip computer να δείχνει από
8,3 μέχρι 4,9 lt/100 km, νιώθεις ότι οι ισχυρισμοί του κατασκευαστή
επιβεβαιώνονται ο ένας μετά τον άλλον. Η χαμηλότερη τιμή μάλιστα
ήρθε χωρίς να εκμεταλλευτούμε το πρόγραμμα Eco που "γαληνεύει" το
χάρτη και προάγει την οικολογία.
Η οικονομία καυσίμου δείχνει ότι μπορεί να συναγωνιστεί ακόμα και
τα καλά supermini, οι επιδόσεις και η συμπεριφορά στέκονται με
αξιώσεις κοντά στα επίκαιρα μικρομεσαία αυτοκίνητα, ενώ η
πρακτικότητα και η χωροταξική μελέτη προβληματίζουν τον ανταγωνισμό
των SUV για την δημιουργικότητα τους. Τελικά, το CRV 1.6 i-DTEC
αφήνει μια γλυκια γεύση εντυπώσεων στον ουρανίσκο.
συμπέρασμα
Η αλμυρή τιμή ουσιαστικά είναι και το μοναδικό αξιόλογο μειονέκτημα που βρίσκεις εκ πρώτης όψεως στο CR-V με τον 1.6 i-DTEC. Θα μπορούσες να συμπεριλάβεις επίσης την απουσία τετρακίνησης και το αυτόματο κιβώτιο που αν πραγματικά τα χρειάζεσαι θα τα βρεις στις μεγαλύτερες εκδόσεις κινητήρων. Το «μικρό» CR-V με τις μεγάλες δυνατότητες προσφέρεται σε δυο εκδόσεις εξοπλισμού (Comfort και Elegance) με την βασική να διαπρέπει σε επίπεδο και την ανώτερη να προσφέρει κάθε κομφόρ που αναζητά ο πλέον απαιτητικός. Ζητάει στην καλύτερη περίπτωση κάτι παραπάνω από 27 χιλιάδες με απόσυρση, ενώ η κορυφή της τιμής καταλόγου φρενάρει οριακά λίγο πριν τα 30 χιλιάρικα. Παρηγοριά για το CRV και το κοινό που θα επενδύσει σε αυτό η premium ταμπέλα που δικαίως κουβαλάει!