ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Νέα γενιά OPEL CORSA
Αισθητικά ανανεωμένη και βελτιωμένη ουσιαστικά σε κάθε τομέα για το οποίο έχει γίνει κάποια αναφορά στο παρελθόν, η νέα γενιά Corsa εφοδιάζεται με νέους κινητήρες από 1.000 κ.εκ. και βάζει πλώρη για τη μεγάλη αναμέτρηση στα supermini.
- -
- -
με μια ματιά
Η πέμπτη γενιά Corsa συνεχίζει την επιτυχημένη ιστορία 32 χρόνων χτίζοντας σε ένα νέο πλαίσιο, ένα ανανεωμένο αισθητικά supermini που δεν ξεχνά την καταγωγή του
Πέντε Γενιές Corsa
1η: 1982 - 1993
Το δημιούργημα του Erhard Schnell είχε μήκος μόλις 3,62 μέτρα με συμπαγείς διαστάσεις και αναλογίες. Με δυναμική φόρμα προσέλκυε κυρίως το αντρικό κοινό κυρίως λόγω του GSi των 100 ίππων. Στη γκάμα προστέθηκε το 1985 η πεντάθυρηέκδοση.
2η: 1993 - 2000
Ο Hideo Kodama ανέλαβε να κάνει πιο προσφιλή τη δεύτερη γενιά στο γυναικείο κοινό. Μακρύτερο και πιο ευρύχωρο, καθιέρωσε υψηλότερα πρότυπα ασφάλειας στην κατηγορία χάρη στο ABS και τους αερόσακους. Οι βενζινοκινητήρες διέθεταν άμεσο ψεκασμό.
3η: 2000 - 2006
«Παιδί» του Kodama, η τρίτη γενιά αυξήθηκε και πάλι σε μήκος κατά δέκα εκατοστά και σε συνδυασμό με το μεγάλο πλάτος και το μακρύτερο μεταξόνιο ήταν αρκετά ευρύχωρο. Εφοδιάζονταν με κινητήρες ECOTEC και turbo diesel άμεσου ψεκασμού Euro 4.
4η: 2006 – 2014
Οι τρίθυρες και πεντάθυρες εκδόσεις ακολουθούν ξεχωριστούς δρόμους καλύπτοντας διαφορετικές ανάγκες. Το μήκος του οριοθετείται κάτω από 4 μέτρα και η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει την τεχνολογία ecoFLEX για οικονομία και απόδοση.
Συνολικά και οι 4 γενιές πούλησαν 12,4 εκ. μονάδες παγκοσμίως εκ των οποίων 11,8 εκατομμύρια μόνο στην Ευρώπη.
go shopping
Το νέο Corsa θα διατίθεσαι σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού Enjoy, Color Edition και Cosmo. Η βασική έκδοση enjoy περιλαμβάνει ABS, ESP, έξι αερόσακους, hill start, CD με USB και BlueTooth, A/C, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/καθρέπτες, κεντρικό κλείδωμα, φώτα ημέρας και υποδοχή Isofix. Η λίστα εξατομίκευσης είναι μακροσκελής και αρκετά ενδιαφέρουσα, ενώ εννέα πακέτα προαιρετικών στοιχείων άνεσης, συνδεσιμότητας, χειμώνα, driver assistance και κοσμητικών επιλογών θα ικανοποιήσουν και τον πλέον απαιτητικό πελάτη. Αναλυτικά ο τιμοκατάλογος του Corsa 5D και του Corsa 3D εδώ.
Ο αναβρασμός στην κατηγορία των supermini συνεχίζεται καθώς όλοι οι παραδοσιακοί παίκτες έχουν κάτι καινούργιο να πουν. Μετά το ανανεωμένο Polo, το νέο Yaris και τα επερχόμενα Hyundai i20 και Skoda Fabia, οι υπάρχουσες επιλογές και όσες οσονούπω καταφτάνουν, διαμορφώνουν ένα πολύ ενδιαφέρον παιχνίδι που θα κριθεί στις λεπτομέρειες. Η πέμπτη γενιά Corsa τηρεί την γερμανική κουλτούρα της οπτικής συνέχειας και της προσεκτικής αναβάθμισης τύποις και ουσίας. Είναι δύσκολο εγχείρημα να εξελίσσεις την εικόνα ενός τόσο μαζικού μοντέλου και να φρεσκάρεις κάτι που ακολουθεί την ετικέτα «Corsa» αλλά θα πρέπει να είναι μοντέρνο και στιλάτο.
Σύγχρονη εικόνα
Από σχεδιαστική πλευράς η νέα γενιά Corsa υιοθετεί χαρακτηριστικά από τα Adam και Astra ως μέρος της εταιρικής ταυτότητας, ενώ παράλληλα η τρίθυρη και πεντάθυρη εκδοχή προσεγγίζουν με ιδιαίτερη επιτυχία κοινό διαφορετικών προτεραιοτήτων. Η πιο σπορτίφ 3θυρη παραπέμπει σε coupe και η πεντάθυρη καλύπτει τις ανάγκες ενός λειτουργικού οικογενειακού αυτοκινήτου.
Στην όψη κυριαρχούν οι προβολείς σε σχήμα φτερού με φώτα ημέρας LED και η χαμηλή τραπεζοειδή μάσκα με μία δυναμική χρωμιωμένη μπάρα που φιλοξενεί τον λογότυπο της Opel. Ο εμπρός προφυλακτήρας ακολουθεί την ίδια σπορ φιλοσοφία και οι προβολείς ομίχλης ενσωματωμένοι στους αεραγωγούς είναι χωροθετημένοι στα άκρα, χαρίζοντας μεγαλύτερο πλάτος για περισσότερο δυναμισμό. Ενδιαφέρον οπτικά έχει το ανάγλυφο «σκαλοπάτι» στο καπό και το «νεύρο» στο κάτω μέρος των θυρών. Στο πίσω μέρος, τα φανάρια προεξέχουν λόγω σχήματος και χωρίζονται σε δύο τμήματα από την πόρτα του πορτμπαγκάζ.
Αναβαθμίσεις ουσίας
Από πλευράς διαστάσεων η νέα γενιά παρέμεινε ίδια σε σχέση με τον προκάτοχο κι αυτό είναι θέμα επιλογής ώστε να διατηρείται η ιεραρχία μεγέθους στη γκάμα της Opel. Το μεταξόνιο των 2510mm δεν διαφοροποιήθηκε κι ενώ οι υποψίες οδηγούν στη χρήση του ίδιου πατώματος, οι Γερμανοί είναι κατηγορηματικοί: «Το πλαίσιο της νέας γενιάς Corsa δεν κληρονομεί ούτε ένα εξάρτημα από το προηγούμενο μοντέλο. Βελτιστοποιήσαμε ακόμα και την πιο ‘ασήμαντη’ βίδα για να πετύχουμε μία καλύτερα οδηγική εμπειρία με νέα επίπεδα άνεσης, ακρίβειας και απόλαυσης», δήλωσε ο Michael Ableson, αντιπρόεδρος του Μηχανολογικού της Ευρώπης.
Το νέο πλαίσιο είναι πιο άκαμπτο και ανασχεδιάστηκε πλήρως ό,τι έχει να κάνει με το σύστημα διεύθυνσης και οδικής συμπεριφοράς. Κατά πρώτον χαμήλωσε το κέντρο βάρους κατά 5mm. Η αρχιτεκτονική των αναρτήσεων είναι η διαδεδομένη των γόνατων MacPherson εμπρός και του ημιάκαμπτου άξονα πίσω, ωστόσο τα νέα ακραξόνια και η νέα γεωμετρία δίνουν το στίγμα της νέας γενιάς. Έτσι το Corsa Ε έχει αμεσότερο σε απόκριση τιμόνι και η υποστροφή είναι πιο ήπια και δεν επιβαρύνεται από την κλίση του αμαξώματος στις στροφές.
Το στιβαρότερο εμπρός υποπλαίσιο αυξάνει την ακαμψία, ενώ τα αναβαθμισμένα παρεμβύσματα στις βάσεις στήριξης παρέχουν βελτιωμένη απόδοση σε ανώμαλα οδοστρώματα. Η νέα σειρά ελατηρίων και αμορτισέρ αποδίδουν καλύτερα μειώνοντας τη βύθιση στο απότομο φρενάρισμα, αυξάνοντας τα περιθώρια ασφάλειας στις ακραίες συνθήκες.
Ο πίσω άξονας έχει επίσης ανασχεδιαστεί και η ισχυρότερη αντιστρεπτική αναλαμβάνει την ελάττωση των κλίσεων και καλύτερη συμπεριφορά και ευστάθεια στο στρίψιμο. Αναπόφευκτο είναι ένα μικρό κοπάνημα στις εγκάρσιες ανωμαλίες και στα κοφτερά σαμαράκια.
Στο νέο Corsa προσφέρονται δύο set up αναρτήσεων «Comfort» και «Sport» που συνδυάζονται με τις αντίστοιχες διαστάσεις τροχών. Η Comfort εφοδιάζεται με τροχούς από 14 έως 16 ίντσες. Η Sport έχει πιο σκληρά ελατήρια και αμορτισέρ, ειδική γεωμετρία και χαρτογράφηση του συστήματος διεύθυνσης για πιο άμεση απόκριση και συνδυάζεται με 17άρηδες τροχούς ή προαιρετικά 16 ιντσών.
Καλωσορίσατε στο νέο εσωτερικό
Στην καμπίνα επιβατών η εικόνα σε σχέση με τον προκάτοχο φέρνει μεγάλα χαμόγελα σε όσους θα επιθυμούσαν ένα πιο trendy χώρο φιλοξενίας από την Opel. Πλέον η διαμόρφωση των δομικών στοιχείων έχει γίνει ως προς το πλάτος και η κεντρική κονσόλα δένει αρμονικά στο σύνολο με καλαίσθητες επιλογές διακόσμησης αναλόγως της έκδοσης. Επιλέγοντας Uplevel και Design Edition προσφέρονται γαλβανισμένα ή βαμμένα φιλέτα, ειδικά σχεδιασμένα για να χαρίζουν στο εσωτερικό εξατομικευμένο χαρακτήρα.
Στο ταμπλό συνδυάζονται μαλακά στην αφή πλαστικά στο πάνω μέρος
και στιβαρά τμήματα που φαίνονται συναρμολογημένα ώστε να αντέξουν
στο χρόνο χωρίς τριγμούς. Η ογκώδης κεντρική κονσόλα πλέον έδωσε τη
θέση της σε ένα πιο διακριτικό και σύγχρονο σχήμα που ενσωματώνει
την οθόνη αφής του συστήματος IntelliLink infotainment. Προσφέρει
συνδεσιμότητα με smartphones και ηλεκτρονικές συσκευές ψυχαγωγίας,
ενώ αρκετές λειτουργίες διατίθενται μέσω εφαρμογών όπως η πλοήγηση
BringGo και τα Stitcher και TuneIn για διαδικτυακό ραδιόφωνο. Το
IntelliLink είναι συμβατό με Apple- και Android. Διατίθενται
συνδέσεις USB και Bluetooth, ενώ μπορεί να χρησιμοποιηθεί και η
Siri Eyes Free. Η 7άρα οθόνη χρησιμοποιείται και για την
οπισθοπορεία ωστόσο η κακή ευκρίνεια σε κάνει να μην την
εμπιστεύεσαι πάντα. Χωροταξικά πέντε ενήλικες μπορούν να ταξιδέψουν
μεταφέροντας αποσκευές 285 λίτρων με την ίδια άνεση όπως στον
προκάτοχο.
Ο εξοπλισμός άνεσης που φέρνει η νέα γενιά Corsa έχει ενδιαφέρον
ιδιαίτερα για όσους έχουν την έδρα τους σε ψυχρότερες περιοχές.
Εκτός από θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, προσφέρεται σύστημα
θέρμανσης της στεφάνης του τιμονιού και θερμαινόμενο εμπρός
παρμπρίζ για εύκολο ξεθάμπωμα και ξεπάγωμα ειδικά όταν επικρατούν
συνθήκες παγετού και σχηματιστεί στρώμα πάγου στο κρύσταλλο.
Εσωτερικό νέου Corsa E
Εσωτερικό Corsa τέταρτης γενιάς
Μια απλή σύγκριση στις φωτογραφίες και μπορείτε να διατυπώσετε άποψη χωρίς καν να αγγίξετε τα υλικά κατασκευής και να αντιληφθείτε την ποιοτική υλοποίηση.
Στον εξοπλισμό ασφαλείας κυριαρχεί η δεύτερη γενιά του συστήματος εμπρός κάμερας Opel Eye που περιλαμβάνει: Σύστημα Αναγνώρισης Οδικής Σήμανσης (Traffic Sign Recognition), Προειδοποίηση Αλλαγής Λωρίδας Οχήματος (Lane Departure Warning), Υποβοήθηση Μεγάλης Σκάλας Φώτων, (High Beam Assist), Ένδειξη Απόστασης Προπορευόμενου Οχήματος (Following Distance Indication)και Σύστημα Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης (Forward Collision Warning). Επικουρικά το hill start assist κάνει εύκολη τη ζωή στο σταμάτα-ξεκίνα σε δρόμο υπό κλίση. Ο ηλεκτρονικός περιοριστής ταχύτητας είναι ιδιαίτερα χρήσιμος κατά την οδήγηση στην πόλη για να μην ξεχαστεί ο οδηγός και υπερβεί το όριο ταχύτητας με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Νέοι κινητήρες και κιβώτια
Η Opel βρίσκεται εν μέσω της πλέον μαζικής ανανέωσης στη γκάμα κινητήρων στην ιστορία της. Στα επόμενα τρία χρόνια αναμένονται 18 νέοι κινητήρες βενζίνης και diesel. Στο νέο Corsa η σημαντική είδηση αφορά το νέο 3κύλινδρο 1.000άρη ECOTEC Direct Injection Turbo. Μετά το Adam, ο τρικύλινδρος κινητήρας μπαίνει σε ένα βαρύτερο μοντέλο με περισσότερες απαιτήσεις στη χρήση. Εξελίχθηκε από λευκό φύλλο χαρτί και έρχεται να ανταγωνιστεί το τρικύλινδρο δέος του Ecoboost. Είναι ο μόνος που διαθέτει αντικραδασμικό άξονα κι αυτό έχει σαν συνέπεια να είναι ιδιαίτερα φιλικός λόγω μειωμένου θορύβου και κραδασμών. Συνολικά σαράντα εξαρτήματα και επιμέρους μονάδες έχουν βελτιστοποιηθεί ακουστικά από την αρχή της εξέλιξης, όπως το μπλοκ κυλίνδρων, το σύστημα ψεκασμού καυσίμου και ο στρόφαλος. Ο κινητήρας έχει δύο εκδοχές απόδοσης 90 και 115 ίππων που παράγουν 170 Nm μέγιστη ροπή που είναι διαθέσιμη από τις 1.800 rpm. Ο νέος βενζινοκινητήρας 1.0 Turbo συνδυάζεται με ένα νέο μικρότερων διαστάσεων, 6άρι κιβώτιο με ελαχιστοποιημένες εσωτερικές τριβές για καλύτερη απόδοση και καλύτερο κούμπωμα στις αλλαγές.
Νέος στην οικογένεια είναι ο 1,4 λίτρων turbo των 100 ίππων, που αποδίδει μέγιστη ροπή 200 Nm σε μεγάλο εύρος στροφών, από 1.850 μέχρι 3.500 rpm. Η γκάμα των βενζινοκινητήρων περιλαμβάνει ακόμη τον βασικό των 1,2 λίτρων με 70 ίππους και έναν 1.400άρη με 90 ίππους που μπορεί να συνδυαστεί με τρία διαφορετικά κιβώτια: μηχανικό, πλήρως αυτόματο και το Easytronic 3.0.
Η πλέον δημοφιλής πετρελαιοκίνητη έκδοση του Corsa που έσερνε των άρμα των πωλήσεων μέχρι τώρα θα εξακολουθεί να παρέχει τις υπηρεσίες και στο μέλλον. Ο 1.3 diesel της νέας γενιάς Corsa πληροί τις απαιτήσει του Euro 6 και είναι ριζικά ανανεωμένος σε επίπεδο εξαρτημάτων και λογισμικού για να πετύχει ομαλότερη απόδοση ισχύος και καλύτερα χαρακτηριστικά θορύβου. Θα διατίθεται στην έκδοση ισχύος με 95 ίππους και 190 Nm μέγιστη ροπή.
Οδηγικές εντυπώσεις
Οδηγώντας στα περίχωρο της Φρανκφούρτης είναι άμεσα αντιληπτές οι αλλαγές που φέρνει η νέα γενιά. Η ποιότητα κύλισης είναι αισθητά πιο αναβαθμισμένη και φαίνεται όχι μόνο όταν περνάς από τα πέτρινα καλντερίμια των μικρών οδών, αλλά και στο ανοιχτό δίκτυο. Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε ότι συνολικά η ηχομόνωση είναι βελτιωμένη παραπέμποντας σε μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας. Η αίσθηση των φρένων είναι καλύτερη σε σχέση με τον προκάτοχο, το κιβώτιο έχει πλέον πολύ σαφέστερο κούμπωμα και το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση είναι ακριβέστερο και μεταφέρει πληροφορίες όταν αλλάζει γωνία.
Το 1.000άρη μοτέρ των 115 ίππων είναι ιδιαίτερα ήσυχο και χωρίς κραδασμούς. Βέβαια δεν έχει το «τράβηγμα» του EcoBoost των 125 ίππων κυρίως λόγω της μικρότερης ροπής που αποδίδει. Μάλλον είναι ισοδύναμος με τον μικρό των 100 ίππων αλλά τον κερδίζει στα σημεία λόγω του πιο ραφιναρισμένου ήχου που παράγει.
Οδηγώντας την έκδοση 1.0T με τους 115 ίππους και το σπορ πακέτο ανάρτησης με τους 17άρηδες τροχούς αποκομίζεις την αίσθηση ενός ολοκληρωμένου πακέτου που δεν έχει σπορ προσανατολισμό αλλά σχεδιάστηκε να ανεβάσει τον μέσο όρο ικανοποίησης σε περισσότερους τομείς και κυρίως αυτούς που σχετίζονται με την καθημερινή χρήση.
συμπέρασμα
Αναβαθμισμένη συνολικά και ειδικότερα σε επιμέρους τομείς όπου υστερούσε ο προκάτοχος, η νέα γενιά Corsa μπαίνει πάνοπλη στη μάχη της πιο καυτής κατηγορίας για την ελληνική αγορά. «Κλειδί» ο νέος 1000άρης τρικύλινδρος με απόδοση 90 ή 115 ίππους και ο ανανεωμένος diesel των 1,3 λίτρων που δίνει τον παλμό στις πωλήσεις.