ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Audi A3 Sportback e-tron
Νέα εποχή για την Audi καθώς το πρώτο υβριδικό με δυνατότητα φόρτισης είναι γεγονός. Αμιγώς ηλεκτροκίνητο για 50 χιλιόμετρα διαδρομής, το Α3 e-tron με τους 204 ίππους έχει επιδόσεις sport hatch και συμβιβάζει το τερπνόν με τα του ωφελίμου.
- -
- -
Όταν στα τεχνικά στοιχεία ενός υβριδικού αναφέρονται μόλις 7,6 sec για τα 0-100km/h, τότε θα πρέπει να υποψιαστείς ότι δεν έχουμε να κάνουμε με ένα μοντέλο που θυσιάζει τις επιδόσεις στο βωμό του …περιβάλλοντος. Και πώς θα μπορούσε να είναι αλλιώς όταν η Audi παίρνει την απόφαση να βγάλει στην παραγωγή το πρώτο της υβριδικό τύπου plug-in. Με αφορμή την απονομή για τα βραβεία Audi Urban Future Awards 2014 ταξιδέψαμε στο Βερολίνο και οδηγήσαμε το νέο Α3 Sportback e-tron, ενώ οι γερμανοί γιόρταζαν της 25η επέτειο από την Πτώση του Τείχους. Μαζί τους κι εμείς.
Δραστικό υβρίδιο
Το A3 Sportback e-tron δεν διαφέρει αισθητικά από τη γνώριμη 5θυρη υλοποίηση και χωροταξικά προσφέρει παρόμοιους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Ο 1.400άρης TFSI των 150 ίππων συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 75 kW και ένα ολοκαίνουριο 6τάχυτο S-tronic κιβώτιο σε μια σειριακή διάταξη. Η ηλεκτρική ενέργεια αποθηκεύεται σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 8,8kWh που είναι τοποθετημένη στο πάτωμα κάτω από το πίσω κάθισμα. Αρκούν δύο ώρες φόρτισης από παροχή υψηλής ισχύος ή κάτι λιγότερο από τέσσερις ώρες σε κοινή πρίζα για να μπορεί το Α3 να κινηθεί αποκλειστικά ως ηλεκτρικό για απόσταση 50 χιλιομέτρων. Με γεμάτες τις μπαταρίες έχει κατανάλωση σε μικτό κύκλο κίνησης μόλις 1,5 lt/100km και εκπομπές CO2 35gr/km. Το e-tron έχει σύστημα ανάκτησης της ενέργειας κατά το φρενάρισμα κι ένα εξελιγμένο σύστημα διαχείρισης της θερμοκρασίας των κυψελών της μπαταρίας ώστε να διατηρούνται στη βέλτιστη συνθήκη λειτουργίας.
Ο TFSI και ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδουν συνδυαστικά έως και 204 ίππους που μεταφέρονται στους εμπρός τροχούς και τα 350 Nm ροπής που αποδίδονται από τις 1.600 έως τις 3.500 rpm είναι ικανά να χαρίσουν χαμόγελα ευχαρίστησης σε όσους αρέσει το γκάζι και μάλιστα ιδιαίτερα αθόρυβα και …ψαρωτικά για τους γύρω. Το υβριδικό σύστημα έχει αρκετά συμπαγείς διαστάσεις αξιοποιώντας τις δυνατότητες που παρέχει το πάτωμα MQB.
Αθόρυβο όσο πρέπει
Το A3 e-tron εκκινεί πάντα ως ηλεκτρικό κι αναλόγως το mode
λειτουργίας και το πόσο βαρύ πόδι έχεις, μπαίνει σε λειτουργία η
υβριδική διάταξη. Το μοτέρ ακούγεται όσο πρέπει για να αισθάνεσαι
ότι υπάρχει κάτι ψυχωμένο κάτω από το καπό και δεν έχει υποστεί η
μάρκα …απονεύρωση λόγω των οικολογικών προτεραιοτήτων. Δεν έχει τη
δύναμη που είχαμε συναντήσει στο Golf GTE που είχαμε οδηγήσει πριν
από μήνες πάλι στο Βερολίνο, αλλά θα ικανοποιήσει ακόμη και τους
πιο καχύποπτους για το αν ένα υβριδικό μπορεί να προσφέρει οδηγική
ευχαρίστηση. Φορτίζοντας από βραδύς έχεις όση ενέργεια χρειάζεσαι
για να πάς στη δουλειά σου με καθεστώς μηδενικών ρύπων, ενώ όταν θα
παραστεί ανάγκη, δεν υπάρχει κανένας απολύτως περιορισμός. Ο
σταθμός φόρτισης του Α3 e-tron έχει πολλαπλές δυνατότητες που
ουσιαστικά τοποθετούν το αυτοκίνητο σε ένα εντελώς διαφορετικό
τρόπο χρήσης κι οργάνωσης των μετακινήσεων. Για παράδειγμα ο
προκλιματισμός της καμπίνας γίνεται ελεγχόμενα με κατάλληλη
εφαρμογή από smartphone για μεγαλύτερη οικονομία. Το A3 Sportback
e-tron είναι διαθέσιμο για παραγγελία στην Ελλάδα και η τιμή του
διαμορφώνεται στις 40.000 ευρώ.