ΟΔΗΓΟΥΜΕ Νέο Hyundai i20 2015
Η Hyundai όχι μόνο ξέρει τι κάνει, αλλά και πως το κάνει! Και αυτό γιατί κάθε της νέο αυτοκίνητο είναι ένα μεγάλο βήμα που τη φέρνει όλο και πιο κοντά στη κορυφή. Το νέο B-segment i20, θα πρέπει να το λάβει πολύ στα σοβαρά ο ανταγωνισμός
- -
- -
με μια ματιά
Η δεύτερη γενιά του i20, του εκπροσώπου της Hyundai στην απαιτητική κατηγορία των supermini.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Ποιότητα κατασκευής
- Κινητήρες
- Οδική συμπεριφορά
- Ευρυχωρία
ξινά
- Έλλειψη αυτόματης diesel έκδοσης
- Παλιομοδίτικο αυτόματο κιβώτιο 4 μόνο σχέσεων στο 1.4 βενζίνης
Το θέμα δεν είναι απλά να ξοδεύεις χρήματα, το θέμα είναι πρώτα από
όλα να ξέρεις τι θέλεις και δεύτερο να τα ξοδεύεις σωστά. Και αυτό
το… παιχνίδι της σωστής και δυναμικής εξέλιξης φαίνεται ότι το
κατέχει πολύ καλά η Hyundai, αφού κάθε της νέο αυτοκίνητο είναι ένα
πραγματικό άλμα από το προηγούμενο που τη φέρνει όλο και πιο κοντά
στη κορυφή.
Για παράδειγμα ρίξτε μια ματιά στο νέο i20 και θα καταλάβετε αμέσως τι εννοούμε. Γιατί το αυτοκίνητο είναι πιο ώριμο και πιο ευρωπαϊκό παρά ποτέ. Άλλωστε σχεδιάστηκε στο Design Center της Hyundai στο Russelsheim της Γερμανίας και πλέον μπορούμε να αναφερόμαστε στο i20 σαν ένα αυτοκίνητο που εξελίχτηκε και κατασκευάζεται στην Ευρώπη. Το οποίο έρχεται στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία «Β», όπου η Hyundai γνώρισε τη μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία, πουλώντας περισσότερα από 1.000.000 αυτοκίνητα από το 2002 έως σήμερα. Και αυτή η τρίτη απόπειρα στα σουπερμίνι, μετά τα Getz και i20 πρώτης γενιάς, αποτελεί την αιχμή του δόρατος για την εκπόρθηση του ευρωπαϊκού κάστρου.
Designing
Τη σχεδίασή του στη Hyundai την περιγράφουν ως «Fluidic
Sculpture» το οποίο δεν μπορούμε να σας το μεταφράσουμε, αλλά
έχουμε να σας πούμε με βεβαιότητα ότι το νέο i20 είναι το καλύτερα
σχεδιασμένο αυτοκίνητο που μας έχουν παρουσιάσει οι Κορεάτες μέχρι
σήμερα. Μπορεί να μην είναι τόσο προκλητικό όσο το i30, αλλά
σίγουρα έχει χαρακτήρα, δείχνει ομοιογενές, στιβαρό και
αεροδυναμικό, με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,30! Η νέα μάσκα είναι
πιο «ψαγμένη» και φαίνεται ότι πλέον η Hyundai να βρίσκει το
πρόσωπό της, ενώ η συνέχεια της σχεδίασης στο «τρίτο παράθυρο» του
δίνει μια πιο χαμηλή αίσθηση συνολικά. Όμως το πλάτος του δεν
κρύβεται και αυτό το κάνει να «στέκεται» πιο φαρδιά στα… πόδια του.
Τέλος το εσωτερικό ακολουθεί και αυτό την ίδια φιλοσοφία, με ώριμη
σχεδίαση, μόνο που εδώ υπάρχει και έξτρα bonus: η αναβαθμισμένη
ποιότητα. Προσοχή και στα χρώματα και στους συνδυασμούς, όπου οι
Κορεάτες έκαναν την έκπληξη!
Με τη νέα εμπρός μάσκα είναι όχι μόνο σοβαρά όμορφο αλλά και μεγαλύτερο, αφού το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 45 mm στα 2,57 m προσφέροντας 24 mm παραπάνω χώρο στα πόδια των πίσω επιβατών. Συνολικά είναι μακρύτερο κατά 40 mm στα 4,035 m αλλά ακόμα πιο σημαντικό είναι το γεγονός ότι έχει μεγαλώσει και στο πλάτος κατά 24 mm στα 1,734 m με αποτέλεσμα να χωρούν τρία άτομα πίσω, αποσπώντας το τίτλο του φαρδύτερου στη κατηγορία του. Όλα αυτά εκτός από την άνεση των επιβατών προσφέρουν και 326 λίτρα για τις αποσκευές που αυξάνεται στα 1.042 όταν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων οριζοντιωθούν. Καθόλου άσχημα για αυτοκίνητο της κατηγορίας «Β»!
Engineering
Αλλά αν η εικόνα και η σχεδίαση του κάθε προϊόντος είναι η μισή
του αξία, η άλλη μισή είναι η τεχνολογία του. Και εδώ όμως φαίνεται
ότι η Hyundai ξόδεψε σοφά το budget της σχεδιάζοντας νέους, αλλά
και εξελίσσοντας τους υπάρχοντες κινητήρες. Στο στρατόπεδο της
βενζίνης ο βασικός τετρακύλινδρος αλουμινένιος 1.25 γενιάς «kappa»
αποδίδει 75 (στις 5.500 rpm) και 84 ίππους (στις 6.000 rpm) με 122
Nm ροπής στις 4.000 rpm και για τις δύο εκδόσεις. Καταναλώνει κατά
μέσο όρο 4,7 lt/100 km και καταφέρνει να κινεί το νέο i20 με
μεγαλύτερη αξιοπρέπεια από όση θα περίμενε κανείς για τα 1.580 κιλά
του. Ο μεγαλύτερος 1.4 στους 100 ίππους πάντως του δίνει άλλο αέρα,
διατηρώντας τη διάταξη με τους διπλούς εκκεντροφόρους και τις 16
βαλβίδες (πάντα τετρακύλινδρος), μόνο που τώρα έχει κάνει δίαιτα
και έχει χάσει 14 κιλά, ζυγίζοντας 87 kg. Και τα λίγα κιλά πάντα
βοηθούν τη κατανάλωση να κρατιέται σε χαμηλά επίπεδα, που δεν
ξεπερνά τα 5,3 λίτρα για κάθε 100 km.
Στο στρατόπεδο του diesel ο βασικός υπερτροφοδοτούμενος (πάντα)
1.1 ήταν μια ευχάριστη έκπληξη κινώντας το αυτοκίνητο με άνεση με
τους 75 ίππους του στις 4.000 rpm και τα 180 Nm ροπής σε μόλις
1.750 rpm, ενώ ο μεγαλύτερος 1.4 φτάνει τους 90 ίππους με 240
ολόκληρα Nm ροπής παρακαλώ, στις 1.500 rpm. Τέλος, τους κινητήρες
ακολουθούν κιβώτια ταχυτήτων με πέντε και έξι σχέσεις για τα 1,4
λίτρα.
Όμως και πάλι τα καλύτερα είναι αυτά που έρχονται, αφού ο νέος 1.000άρης τρικύλινδρος T-GD1 (γενιά «kappa») που θα ακολουθήσει μέσα στη χρονιά, θα αποδίδει 100 και 120 ίππους σε δύο εκδοχές ισχύος.
Driving
Το i20 δεν έχει τίποτα να ζηλέψει στο δρόμο, ακόμα και από τον πιο απαιτητικό ανταγωνισμό. Πλέον μπορούμε να το περιγράψουμε σαν ευχάριστο και ακόμα-ακόμα διασκεδαστικό. Με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, μπορεί να μην ανοίγει νέους δρόμους ακολουθώντας τη βασική συνταγή της κατηγορίας, αλλά τα αμορτισέρ/ελατήρια είναι καλά διαλεγμένα και η συμπαγής καρότσα καταφέρνει να κάνει όλους τους δρόμους να φαίνονται εύκολοι, ακόμα και τις όποιες ανωμαλίες. Τελικά, το νέο i20 είναι άλλη μια απόδειξη πως η Hyundai βρίσκεται σε καλό δρόμο και καλά θα κάνουν ακόμα και οι… snob κατασκευαστές να την πάρουν πολύ στα σοβαρά.
συμπέρασμα
Ένα πολύ ενδιαφέρον σουπερμίνι χωρίς ουσιαστικά μειονεκτήματα. Τελικά, το νέο i20 είναι άλλη μια απόδειξη πως η Hyundai βρίσκεται σε καλό δρόμο και καλά θα κάνουν ακόμα και οι… snob κατασκευαστές να την πάρουν πολύ στα σοβαρά.