ΟΔΗΓΟΥΜΕ στην Ελλάδα: Ford Mondeo 1.6 TDCi
Πίσω από το τιμόνι του απολαμβάνεις οδήγηση. Σε οποιαδήποτε άλλη θέση του σαλονιού του απολαμβάνεις άνεση. Αυτός ακριβώς ο συνδυασμός είναι το δυνατό χαρτί του Mondeo που στη νέα γενιά θέλει να αναβαθμίσει σοβαρά τη δυναμική του
- -
- -
με μια ματιά
Το Mondeo είναι ουσιαστικά ολοκαίνουργιο κι έχει βλέψεις να εντυπωσιάζει με κάθε πτυχή του, χωρίς βέβαια να χάσει το ταλέντο του στο να μετατρέπει το οδηγείν σε μια απολαυστική διαδικασία.
Στα έγκατα της γης
Ένα πολύ ευχάριστο διάλλειμα στη διαδρομή μας με το Ford Mondeo, ήταν και η στάση στο Μεταλλευτικό Πάρκο Φθιώτιδας και η πολύ ενδιαφέρουσα ξενάγηση από ανθρώπους που ξέρουν και αγαπάνε το αντικείμενο. Οι μέθοδοι με τις οποίες γινόταν η συλλογή του βωξίτη μέσα από το βουνό είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακές, ιδιαίτερα εάν σκεφτείς και τις συνθήκες που αντιμετώπιζαν οι εργαζόμενοι. Εάν βρεθείτε προς τα εκεί, σας συστήνουμε ανεπιφύλακτα να κάνετε μια στάση.
γλυκά
- Λειτουργία ανάρτησης
- Ποιότητα κύλισης
- Άνεση
- Σπορ αίσθηση
- Κράτημα
- Χώροι καμπίνας και πορτμπαγκάζ
- Εξοπλισμός
ξινά
- Με το αυτοκίνητο φορτωμένο ο 1.600άρης φτάνει στο όριό του
- Όχι κορυφαία συναρμογή
- Η κατανάλωση, όταν το πιέσεις
Ακόμα κι αν τα μεσαία οικογενειακά έχουν χάσει πλέον ένα κομμάτι της αίγλης τους στην downsized ελληνική αγορά, είναι σαφές ότι διανύουν μια εξαιρετικά φορμαρισμένη περίοδο σε επίπεδο νέων μοντέλων. Προφανώς αυτό ισχύει και για την νέα, τέταρτη, γενιά του Ford Mondeo που σε εντυπωσιάζει ακόμα κι εάν δεν ξέρεις ότι κάτω από την ψαρωτική σχεδίαση κρύβεται ένα νέο πλαίσιο, 25 κιλά ελαφρύτερο και ταυτόχρονα πιο στιβαρό. Η μεγάλη μάσκα οδηγεί το μάτι σε ένα 5θυρο αμάξωμα με οροφή που σβήνει στο τελείωμά της, ώστε σε συνδυασμό με τα μικρά τζάμια να δημιουργεί κουπέ διάθεση. Η δεύτερη διαθέσιμη επιλογή είναι η Wagon (σεντάν υπάρχει μόνο σε υβριδικό) που αν και λιγότερο δυναμική είναι πολύ κομψή και ισορροπημένη. Το συνολικό μήκος και των δύο είναι πρακτικά ίδιο, στα 4,87 m όπως και το πλάτος στα 1,85.
Άλμα
Αυτή τη φορά το Mondeo δεν είναι μόνο το πιο σπορ αυτοκίνητο της κατηγορίας. Πλέον η ποιότητα κύλισης έχει ξεφύγει από το πλαίσιο του ανταγωνισμού και βρίσκεται σε premium επίπεδο. Ειδικά η ολοκαίνουργια πίσω ανεξάρτητη ανάρτηση απορροφά όλες τις ανωμαλίες με τρόπο σχεδόν απίστευτο και χωρίς να παράγει παρά ελάχιστο θόρυβο – πρόβλημα που συχνά συνοδεύει τους πολλαπλούς συνδέσμους. Μόνο σε πολύ τραχύ οδόστρωμα ο θόρυβος από το δρόμο είναι λίγο τονισμένος, κυρίως για εκείνους που κάθονται στο πίσω κάθισμα, χωρίς όμως να αλλοιώνει τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα ενός αυτοκινήτου τόσο σταθερού κι ευθύβολου που σε κρατάει ολόφρεσκο όσο μακριά κι εάν πηγαίνεις.
Όταν πάλι το πιέσεις, θα εντυπωσιαστείς για άλλη μια φορά. Δύσκολα περιμένεις από ένα 5μετρο οικογενειακό βάρους 1.500 kg να είναι τόσο αποτελεσματικό κι ευχάριστο στο στροφιλίκι. Ναι μεν έχει χάσει κάτι από την ακονισμένη ακρίβεια του προηγούμενου Mondeo όμως αυτό είναι κυρίως απόρροια της ηλεκτρικής υποβοήθησης του τιμονιού. Στην ουσία εξακολουθεί να σου «κάνει το κέφι» με την σπορ αίσθηση που σου μεταφέρει, ώστε να εκμεταλλεύεσαι στο έπακρο την εξαιρετικά υψηλή πρόσφυση, ενώ δεν έρχεται ποτέ σε δύσκολη θέση, φρενάρει δυνατά και αντιδρά με πράο τρόπο. Επιπλέον, τα ηλεκτρονικά συστήματα είναι εκεί για να σε προφυλάξουν από λάθη και να περιορίσουν το σπινάρισμα στις εξόδους των αργών στροφών, όσο κι εάν οι 115 ίπποι του 1.6 TDCI δε φτάνουν ούτε για το ζέσταμα του πλαισίου. Ο παλαίμαχος -και προς αντικατάσταση- 1.600άρης είναι μεν ελαστικός και δεν κάνει φασαρία, όμως από εκεί και πέρα θα πρέπει να έχεις λελογισμένες απαιτήσεις σε επιδόσεις. Με 0-100 km/h σε 12,1 sec οι επιταχύνσεις από στάση δεν είναι το φόρτε του, ειδικά εάν είναι φορτωμένο, όμως εάν έχεις διαλέξει τη σωστή από τις 6 ταχύτητες του χειροκίνητου κιβωτίου με τον πολύ θετικό λεβιέ, προσπερνάς με ασφάλεια και διατηρείς υψηλή ταχύτητα σε κάθε είδους δρόμο. Αν εκμεταλλευτείς τη σιγουριά του πλαισίου, κινείσαι αεράτα και δεν ζορίζεις πολύ το μοτέρ, θα απολαύσεις και οικονομία σε καύσιμο. Αν πάλι κυνηγήσεις τις επιδόσεις, η εργοστασιακή μέση κατανάλωση των 4,2 lt/100 km στην πραγματικότητα θα προσεγγίσει το 7άρι. Οι εκπομπές CO2 είναι στα 109 g/km συμβάλλοντας σε χαμηλά τέλη κυκλοφορίας. Από τα τελευταία απαλλάσσεται η έκδοση ECOnetic με εκπομπές CO2 94 g/km και μέση εργοστασιακή κατανάλωση 3,6 lt/100 km. Εντυπωσιακές τιμές για ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο.
Μικρό όταν το οδηγείς, μεγάλο όταν το ζεις
Με 2,85 m μεταξόνιο, το Mondeo είναι τεράστιο στην καμπίνα του. Αυτό σημαίνει άπλετο χώρο ακόμα και για πέντε, ενώ στην περίπτωση που πίσω κάθονται μόνο δύο τότε μιλάμε για βασιλικές ανέσεις. Ακόμα περισσότερο μάλιστα στην περίπτωση του Wagon αμαξώματος, που δίνει ακόμη περισσότερο αέρα για το κεφάλι. Η πρακτικότητα πάντως είναι σε κάθε περίπτωση δεδομένη, αφού ό,τι αμάξωμα κι εάν διαλέξεις παίρνεις μια μεγάλη 5η πόρτα. Για την ιστορία, με ρεζέρβα ανάγκης η χωρητικότητα του 5θυρου είναι στα 541 και του Wagon στα 500 λίτρα. Ναι μεν ένα Passat για παράδειγμα είναι ακόμα μεγαλύτερο, όμως όπως και να το κάνεις μιλάμε για πορτμπαγκάζ που θέλει προσπάθεια για να γεμίσει.
Επιπλέον, εκτός από καταφανώς εστιασμένη στην απόλυτη άνεση, η καμπίνα είναι και πολύ λειτουργική, με μπόλικες ευρύχωρες θήκες για μικροαντικείμενα και σωστή εργονομία. Ποιοτικά η πρώτη εντύπωση είναι πολύ θετική χάρη κυρίως στο αφράτο πλαστικό που καλύπτει το επάνω μέρος του ταμπλό και θα πρέπει να ψάξεις με μεγαλύτερη προσοχή στη λεπτομέρεια για να βρεις μερικά σημεία που η συναρμογή και το φινίρισμα υστερούν του κορυφαίου ανταγωνισμού. Συνολικά πάντως το νέο Mondeo έχει όλα όσα χρειάζεται για να σε καλοπιάσει, ενώ η θέση οδήγησης έρχεται πανεύκολα στα μέτρα σου και το κάθισμα είναι πολύ αναπαυτικό, οπότε μένουν μόνο οι παχιές εμπρός κολόνες που περιορίζουν λίγο την ορατότητα να αφαιρούν κάποιους πόντους.
Λογική τιμή, υψηλή αξία
Ο σκοπός για το νέο Mondeo δεν ήταν η απόλυτα χαμηλή βασική τιμή
αλλά μια γκάμα με δυνατή σχέση τιμής/αξία. Ακόμα λοιπόν και η
βασική έκδοση 1.6 TDCi Trend που με την απόσυρση
και την προσφορά ξεκινάει από τα 23.635 ευρώ δεν
έχει καμία έλλειψη, προσφέροντας ένα υπερπλήρες πακέτο χωρίς η τιμή
να ξεφεύγει από του ανταγωνισμού. Από εκεί και πέρα, υπάρχει ένα
μεγάλο αλλά κι ενδιαφέρον σκαλοπάτι 3.160 ευρώ, το οποίο σε οδηγεί
στην έκδοση Titanium. Εκεί θα βρεις στοιχεία άνεσης και ασφάλειας
που ανεβάζουν σε άλλη διάσταση την εμπειρία Mondeo, όπως για
παράδειγμα η ηλεκτρική πίσω πόρτα και τα φώτα LED που έχουν
εξαιρετική απόδοση και προσαρμόζονται αυτόματα σε όλες τις
συνθήκες. Στάνταρ είναι και τα υποσυστήματα ενεργητικής ασφάλειας
τελευταίας τεχνολογίας, όπως η προειδοποίηση για ακούσια παρέκκλιση
από την λωρίδα και η αναγνώριση των σημάτων του ΚΟΚ. Κερασάκι στην
τούρτα της ασφάλειας είναι οι δύο ακριανές πίσω ζώνες ασφαλείας
όλων των εκδόσεων, με ενσωματωμένους αερόσακους μειώνουν τον
κίνδυνο τραυματισμού του θώρακα.
ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ
συμπέρασμα
Ένα μικρό βήμα προς τα πίσω σε σπορ αίσθηση συγκριτικά με το προηγούμενο Mondeo, περνάει απαρατήρητο μπροστά στα άλματα που έχουν γίνει σε κάθε άλλο τομέα. Το μεγαλύτερο αφορά στην άνεση και την ποιότητα κύλισης που πλέον είναι σε αμιγώς premium χωράφια. Συμπληρώνονται δε από ανταγωνιστική τιμή, εντυπωσιακή σχεδίαση, υπερσύγχρονη τεχνολογία, τεράστιους χώρους και οδηγικό ταμπεραμέντο χαρισματικό για την κατηγορία.