ΟΔΗΓΟΥΜΕ τα νέα Ford C-MAX & Grand C-MAX 2015
Καθότι με μεγάλο όγκο πωλήσεων στην Ευρώπη και αντίστοιχη σημασία για τη Ford, το ανανεωμένο C-MAX απολαμβάνει πλέον τις πιο σύγχρονες εξελίξεις σε όλα τα επίπεδα
- -
- -
με μια ματιά
Πρόκειται κατά βάση για την πρακτική έκδοση του Ford Focus που διατίθεται ως κλασικό 5θυρο, 5θέσιο C-MAX και ως 7θέσιο Grand C-MAX με συρόμενες πίσω πόρτες και λίγο μεγαλύτερες διαστάσεις. Η ανανέωση του εξασφάλισε τις πλέον σύγχρονες εξελίξεις της Ford στα μηχανικά μέρη και την αισθητική.
γλυκά
- Πρακτικότητα καμπίνας
- Λειτουργία ανάρτησης
- Ποιότητα κύλισης
- Κράτημα
- Ηχομόνωση
- Πληρέστατη γκάμα κινητήρων
ξινά
- Το C-MAX δεν έχει κορυφαίους χώρους
- Ευαίσθητη κατανάλωση των EcoBoost
- Μέτρια ορατότητα εμπρός διαγώνια
Αντιλαμβάνεται τον κίνδυνο
Τα νέα ηλεκτρονικά υποσυστήματα των C-MAX και Grand C-MAX ενισχύουν περαιτέρω το επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας. Με τη βοήθεια ενός πιο εξελιγμένου ραντάρ, το νέο Active City Stop φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο μέχρι τα 50 km/h τώρα πια, ενώ την ίδια λειτουργία εκτελεί και το προαιρετικό Active Braking μεταξύ 8 και 180 km/h. Νέο είναι και το Adaptive Cruise Control που επιπρόσθετα σε ειδοποιεί εάν έχεις πλησιάσει πολύ το προπορευόμενο όχημα, ενώ το Cross Traffic Alert και το Park-Out Assist σε βοηθούν να ξεπαρκάρεις με ασφάλεια όταν δεν έχεις την απαραίτητη ορατότητα.
Τέλος, παρόν είναι και το σύστημα SYNC2 που σου δίνει τη δυνατότητα να επικοινωνείς με το αυτοκίνητο μέσω φωνητικών εντολών –ακόμα και για να απαντήσεις κλήση στο τηλέφωνο ή να συνθέσεις SMS- ώστε να μην αποσπάται η προσοχή σου από τα δρόμο. Επιπλέον, σε ορισμένες προς το παρόν χώρες, το SYNC2 αναλαμβάνει να ειδοποιήσει αυτόματα -μέσω του κινητού- τις αρχές εάν το αυτοκίνητο εμπλακεί σε σοβαρό ατύχημα.
Οι πανευρωπαϊκές του πωλήσεις το δείχνουν ξεκάθαρα: Το C-MAX γίνεται δεκτό με μεγάλη θέρμη από το κοινό, όντας το τρίτο πιο καλοπουλημένο μοντέλο της Ford αυτή τη στιγμή. Κι αυτό προφανώς δεν έπρεπε να αλλάξει κατά τη διαδικασία της «ενημέρωσής» του με τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις της εταιρείας. Προκειμένου λοιπόν να διαπιστώσουμε αυτό ακριβώς από πρώτο χέρι, βρεθήκαμε να το οδηγούμε στην ανοιξιάτικη Μαγιόρκα.
Σε δύο άξονες
Η σχεδίαση και οι κινητήρες είναι οι ράγες-οδηγοί της ανανέωσης του C-MAX. Η ευθυγράμμιση με τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Ford είναι πετυχημένη δίνοντας ένα αμάξωμα ενός όγκου φιλικό στο μάτι, ακόμα κι εάν δε σε γοητεύουν ιδιαίτερα τέτοιου είδους σχήματα. Οι απαλές γραμμές δίνουν μια αισθητική ισορροπία που δε σε ξενίζει, είτε έχεις απέναντί σου το 5θέσιο C-MAX των 4,38 m είτε το 7θέσιο Grand C-MAX των 4,52 m.
Αναβαθμισμένη είναι η σχεδίαση και στην καμπίνα, που έχει υλικά καλύτερης ποιότητας και φινιρίσματος. Από εκεί και πέρα κάθεσαι σωστά, η ορατότητα είναι όσο καλή γίνεται σε ένα αυτοκίνητο με τόσο κεκλιμένες εμπρός κολόνες και η εργονομία προϋποθέτει ένα μικρό διάστημα εξοικείωσης μετά το οποίο όλα είναι εύκολα. Ο διαθέσιμος χώρος του πίσω καθίσματος στο C-MAX δεν είναι κορυφαίος, όμως το πορτμπαγκάζ των 432 λίτρων (με ρεζέρβα ανάγκης) υπόσχεται να σε καλύψει. Εάν θέλεις κορυφαίους χώρους, πας καρφί για το 7θέσιο Grand C-MAX ακόμα κι εάν δε χρειάζεσαι τις δύο επιπλέον θέσεις. Έτσι κι αλλιώς στην πραγματικότητα αυτές απευθύνονται μόνο σε μικρά παιδιά, όπως άλλωστε συνήθως συμβαίνει σε τέτοιου μεγέθους 7θέσια. Το βασικό είναι ότι μαζί τους παίρνεις δύο συρόμενες πίσω πόρτες που κάνουν το μπες-βγες πιο εύκολο από ό,τι είχες ποτέ φανταστεί, λίγο μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ (448 λίτρα στη 5θέσια διάταξη) και κυρίως πολύ περισσότερο χώρο για τα γόνατα.
Από εκεί και πέρα, ο ανασχεδιασμός της κεντρικής κονσόλας έχει εξασφαλίσει έξτρα πρακτικές λεπτομέρειες ανεξάρτητα από το εάν διαλέγεις Grand C-MAX ή απλώς C-MAX, ενώ η σοβαρά αναβαθμισμένη ηχομόνωση φροντίζει για αθόρυβο και άνετο ταξίδι. Τον ίδιο σκοπό εξυπηρετούν βελτιώσεις που ξεκινούν από τα ηχομονωτικά υλικά, κάνουν μια στάση στα μηχανική μέρη και καταλήγουν στις πιο στιβαρές ζάντες, ώστε να απορροφώνται όσο περισσότεροι θόρυβοι και κραδασμοί γίνεται στο δρόμο τους για την καμπίνα.
Νέα γενιά κινητήρων
Το σημαντικότερο μηχανολογικό νέο του C-MAX έχει να κάνει με τους καινούργιους 1.500άρηδες κινητήρες του Focus, σε εκδόσεις βενζίνης (150 και 182 ίππους) και πετρελαίου (95 και 120 ίππους). Εμείς οδηγήσαμε την κορυφαία βενζινοκίνητη έκδοση, που αποδεικνύεται παραπάνω από επαρκής. Αποδίδει γραμμικά και δυνατά από χαμηλά, ώστε να καλύπτει ακόμα και τις περιπτώσεις που το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο μέχρι... τ’ αυτιά. Τη γκάμα των C-MAX και Grand C-MAX συμπληρώνει ο μικρός 1.000άρης EcoBoost με απόδοση 100 ή 125 ίππων, ενώ τους ντίζελ ένας 2λιτρος με 150 ή 170 ίππους. Εκείνη των 150 ίππων που οδηγήσαμε στο Grand C-MAX είναι η ιδανικότερη, αφού έχει και τη ροπή και την οικονομία που χρειάζεσαι. Καθότι 2λιτρη όμως είναι μάλλον εγκυκλοπαιδικής σημασίας για την αγορά μας.
Όπως και να έχει πάντως, κάπου ανάμεσα στα 99 g CO2/km του 1.5 TDCI ECOnetic και τους 182 ίππους του 1.5 EcoBoost, σίγουρα υπάρχει ο συνδυασμός επιδόσεων και οικονομίας που θα σε καλύψει. Αυτό που επίσης θα σε καλύψει με βεβαιότητα, είναι η συμπεριφορά στο δρόμο που κάθε άλλο παρά ένα χαμηλών τόνων μικρομεσαίο πολυμορφικό θυμίζει. Με στιβαρότητα και ακρίβεια στο πάτημά τους, τα C-MAX και Grand C-MAX δε γέρνουν παρά ελάχιστα και στρίβουν με τρόπο που σχεδόν όλα τα μικρά οικογενειακά ζηλεύουν. Κι εάν ο οδηγός εκτιμά τη ζωντανή και επικοινωνιακή διάθεση του αυτοκινήτου, οι επιβάτες απολαμβάνουν ένα δυνατό συναίσθημα ασφάλειας. Το οποίο προσυπογράφεται από νέα ηλεκτρονικά συστήματα που πρακτικά μεγιστοποιούν το χρόνο αντίδρασης του οδηγού σε μια απρόβλεπτη κατάσταση. Σε ό,τι έχει να κάνει με την άνεση, ομολογουμένως οι αψεγάδιαστοι δρόμοι στη Μαγιόρκα δεν είναι το καλύτερο πεδίο για να την αξιολογήσεις αλλά οι πίσω πολλαπλοί σύνδεσμοι έκαναν σαφή την ικανότητά τους να διαχειρίζονται τις όποιες ατέλειες της ασφάλτου με πολιτισμένο τρόπο.
Από τον Ιούνιο και μετά μάλιστα, το C-MAX θα αποδεικνύει του
λόγου το ακριβές και στο απόλυτο πεδίο δοκιμών που ονομάζεται
ελληνικοί δρόμοι. Μέχρι τότε, θα ξέρουμε και τις τιμές του.
Δείτε όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά των C-MAX & Grand
C-MAX
συμπέρασμα
Για όποιον ψάχνει συμπιεσμένη πρακτικότητα στο μέγεθος ενός μικρού οικογενειακού, το C-MAX παραμένει μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πρόταση. Ειδικά τώρα που απέκτησε ακόμα πιο πρακτική καμπίνα και ακόμα πιο αποδοτικούς κινητήρες, ώστε να συμπληρώνει εμφατικά μια απαράμιλλα ευχάριστη οδηγική εικόνα. Όποιος θέλει πραγματικά μεγάλους χώρους, καλύτερα να προτιμήσει το Grand C-MAX.