ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Opel Astra Sports Tourer 1.6 BiTurbo CDTi

Με τον αέρα του νικητή, το Astra προχωρά και εξελίσσεται, αποκτώντας μια έκδοση Sports Tourer που δίνει έμφαση στην πρακτικότητα

  • -
  • -
με μια ματιά

Αυτή είναι η πιο πρακτική έκδοση του Opel Astra με τα διακρικτικά Sports Tourer (ST). Διαθέτει βελτιωμένους χώρους σε σχέση με την προηγούμενη γενιά και σημαντικά χαμηλότερο βάρος. Επιπλέον, είναι πιο αποδοτικό και με την προσθήκη του νέου 1.6 BiTurbo diesel 160 ίππων προσφέρει και εξαιρετικές επιδόσεις.

η τεχνολογία στις υπηρεσίες σας

Η Opel προσφέρει προηγμένη τεχνολογία άνεσης και ασφάλειας στον βασικό ή τον προαιρετικό εξοπλισμό, ανάλογα με την έκδοση. Πιο συγκεκριμένα διαθέσιμα είναι:

  • Συνδεσιμότητα με Opel OnStar και IntelliLink.
  • Υπηρεσίες Opel OnStar και ένα ισχυρό Wi-Fi Hotspot.
  • Δυνατότητα ενσωμάτωσης τηλεφώνου με Apple CarPlay και Android Auto.
  • Τεχνολογία IntelliLux LED, σύστημα που προσαρμόζεται αυτόματα και συνεχώς στις συνθήκες κυκλοφορίας ενώ προσφέρει τη μέγιστη ισχύ φωτισμού.
  • Νέα γενιά εμπρός κάμερας Opel Eye, βελτιωμένη απόδοση και νέα επίπεδα ασφάλειας, διαβάζει για εσάς πριν από εσάς τα σήματα κυκλοφορίας και σας προειδοποιεί για τα όρια ταχύτητας.
  • Επιπλέον, το Opel Eye προσφέρει τη λειτουργία Forward Collision Alert με Collision Mitigation Braking που βοηθά τους οδηγούς να αποφύγουν ή να μειώσουν τη σφοδρότητα μιας εμπρόσθιας σύγκρουσης με το προπορευόμενο όχημα.
  • Σύστημα Integrated Brake Assist και Autonomous Emergency Braking, το οποίο αυξάνει την πίεση στα φρένα όταν υπάρξει κίνδυνος ή επενεργεί αυτόματα σε αυτά αν ο οδηγός δεν αντιδράσει κατάλληλα.
  • Συστήματα Διατήρησης Λωρίδας Κυκλοφορίας (Lane Keep Assist) και Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας Οχήματος (Lane Departure Warning).
  • Προειδοποίηση Πλαϊνού Τυφλού Σημείου (Side Blind Spot Alert).
  • Για άνεση στο παρκάρισμα υπάρχει το Park Assist με εμπρός και πίσω αισθητήρες υπερήχων. Επιπλέον, η νέα γενιά Advanced Park Assist αναγνωρίζει κατάλληλους χώρους στάθμευσης και παρκάρει αυτόματα το όχημα χωρίς ο οδηγός να αγγίζει το τιμόνι.
γλυκά

Πρακτικότητα

Χώροι

Άνεση

Ευελιξία

Κινητήρας 1.6 BiTurbo diesel

Ποιότητα κύλισης

Τεχνολογία

Καθίσματα

ξινά

Συγκρατημένη σχεδίαση

Λιγοστές θήκες για μικροαντικείμενα

Έχοντας στις περγαμηνές του τον βαρυσήμαντο τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2016, το Astra εξελίσσεται βλέπει μπροστά και η Opel διευρύνει τη γκάμα του προσθέτων μια πιο πρακτική έκδοση wagon. Μια κατηγορία στην οποία η Opel έχει καταθέσει τα διαπιστευτήριά της τα τελευταία 50 χρόνια και μπορεί μάλιστα να υπερηφανεύεται για τη ίδρυσή της.

Αρκετά νωρίτερα περίπου το 1930, με πρακτικά αυτοκίνητα που είχαν μεγάλους χώρους, αλλά δύο μόνο θέσεις, αφού προορίζονταν για «εργαλεία» δουλειάς και όχι για αναψυχή. Η ιδέα άρεσε στους Ευρωπαίους και εξελίχθηκε από την Opel. Το πέρασμα των χρόνων έφερε κάπου στις αρχές του ’60 το  Kadett A CarAvan, ένα όχημα αξιόπιστο σύμφωνα με τα δεδομένα της εποχής, που μπορούσε πλέον να μεταφέρει εκτός από τους «κάβουρες» και τις βρύσες του υδραυλικού και τα παιδιά του στις ελεύθερες ώρες του επαγγελματία.

Σήμερα, περισσότερο από 50 χρόνια μετά, η Opel συνεχίζει να επενδύει σε αυτή την κατηγορία, που χαίρει μεγάλης αναγνώρισης στην ευρωπαϊκή αγορά έχοντας το 21% του μεριδίου της και παρουσιάζει την δέκατη γενιά wagon. Εξάλλου και όσον αφορά την Opel, από τα πέντε Kadett και Astra που πουλήθηκαν το ένα ήταν σε έκδοση station wagon ή πιο συγκεκριμένα στα 24 εκατομμύρια αυτοκίνητα τα 5,4 εκατομμύρια ήταν wagon.


Η τεχνολογία στις υπηρεσίες σας
Η ιστορία αποτελεί παρακαταθήκη για το μέλλον του μοντέλου, εκεί που εστιάζει και η νέα έκδοσή του. Η άνεση μπαίνει σε πρώτο πλάνο και η τεχνολογία σιγοντάρει για τη δημιουργία ενός αυτοκινήτου στην υπηρεσία της οικογένειας. Μοντέρνα σχεδίαση, με κοινά στοιχεία από τις hatchback εκδόσεις όσον αφορά το εμπρός μέρος και μέχρι την τρίτη κολόνα. Μια νίκελ γραμμή που ξεκινά από την οροφή καταλήγει χαμηλά στο πίσω μέρος «κόβοντας» νοητά τον επιπλέον όγκο, που όπως όλα αποδεικνύουν δεν προέκυψε αβίαστα.

Η προσοχή στην αεροδυναμική το αποδεικνύει, με το συντελεστή οπισθέλκουσας να είναι Cd 0.27 τιμή η οποία είναι εντυπωσιακή για μοντέλο της κατηγορίας. Το κέρδος από αυτή την κίνηση πολλαπλό, αφού έτσι έχει μειωθεί ο θόρυβος στην καμπίνα των επιβατών, οι οποίοι εκτός από ησυχία απολαμβάνουν και ανέσεις κορυφαίου επιπέδου. Τα μελετημένα καθίσματα σε άνεση και στήριξη τώρα βρίσκουν εφαρμογή και στις πίσω θέσεις, οι οποίες προαιρετικά είναι και θερμαινόμενες. Η υπηρεσία OnStar με τα νέα συστήματα IntelliLink προσφέρουν άπειρες δυνατότητες συνδεσιμότητας και Wi-Fi για να παίζουν τα παιδιά αφήνοντας τους γονείς στην ησυχία τους.

Εκτός από την ησυχία του ο οδηγός θα απολαύσει τη βελτιωμένη εργονομία σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, αφού τώρα υπάρχει μια μεγάλη οθόνη αφής που αντικαθιστά τα αμέτρητα button, αφήνοντας μόνο τα απαραίτητα σε τρεις σειρές για το σύστημα πολυμέσων, τον κλιματιστικό και τις βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου. Η θέση οδήγησης διαθέτει 18 ρυθμίσεις και σε συνδυασμό με το τιμόνι που προσαρμόζεται και κατά τους δυο άξονες θα βρείτε εύκολα την ιδανική στάση που θα σας βολέψει όσον αφορά την οδήγηση αλλά και την άνεση.


Πιο ελαφρύ και πιο άνετο
Άνετα θα νιώσουν όλοι μέσα στο Astra Sports Tourer, αφού η νέα γενιά του έχει μεγαλώσει ελαφρώς σε όλες του τις διαστάσεις, αλλά το σημαντικότερο έχει καλύτερη διαχείριση χώρων. Έτσι, με το μήκος να είναι 4.702 mm το πλάτος 1.871 mm, το ύψος 1.510 mm και το μεταξόνιο 2.662 mm, ο οδηγός απολαμβάνει 26 mm περισσότερο χώρο για το κεφάλι του και οι πίσω επιβάτες επιπλέον 28 mm για τα πόδια τους. Ανάλογα μεγάλος είναι ο χώρος αποσκευών με όγκο 540 λίτρων έως 1.630 λίτρων με τα καθίσματα κάτω, η απασφάλιση των οποίων γίνεται αυτόματα με το πάτημα δύο πλήκτρων, ένα για κάθε πλευρά. Η διάταξη που πέφτουν είναι 40:20:40 παρέχοντας έτσι τη δυνατότητα για φόρτωση ενός αντικειμένου μεγάλου μήκους στη μέση, αφήνοντας παράλληλα ανέπαφες τις θέσεις για δυο άτομα αριστερά και δεξιά. Επιπλέον, αυτόματα ανοίγει η πέμπτη πόρτα του χώρου αποσκευών, με το πέρασμα του ποδιού σας κάτω από τον προφυλακτήρα, όπου υπάρχει ένας αισθητήρας αναγνώρισης κίνησης.

Το Sports Tourer πατάει πάνω στη νέα πλατφόρμα που χρησιμοποιεί το Astra και διακρίνεται για την ενισχυμένη ακαμψία και το μειωμένο βάρος, με τη βασική έκδοση να ζυγίζει μόλις 1.188 κιλά. Έτσι, σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο είναι ελαφρύτερο από 190 έως 110 κιλά, κάτι που φαίνεται άμεσα στον δρόμο. Εκεί το αυτοκίνητο καταφέρνει να κρύβει τον όγκο του και να σε κάνει να νιώθεις ότι οδηγείς ένα μικρότερο αυτοκίνητο. Στους στενούς δρόμους της Πορτογαλίας όπου το οδηγήσαμε εκτιμήσαμε την ευελιξία του και την άνεση που προσφέρει. Ακόμα και με τους μεγάλους τροχούς των 18 ιντσών κατάπινε τις όποιες κακοτεχνίες βρέθηκαν στο διάβα του με άψογο τρόπο, χάρη στην ήπια ρύθμιση της ανάρτησης.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και το τιμόνι, με αρκετή υποβοήθηση που κάνει ξεκούραστες τις μανούβρες, αλλά το καθιστά και λιγότερο επικοινωνιακό, στο πλαίσιο πάντα της γενικότερης φιλοσοφίας του μοντέλου, που σε καμία περίπτωση δεν διεκδικεί τον τίτλο της σπορ κατασκευής. Κάτι που θα μπορούσε να του προσφέρει εν μέρει ο νέος BiTurbo diesel κινητήρας των 1,6 λίτρων που ήρθε να αντικαταστήσει τον μεγαλύτερο και πιο βαρύ κατά 188 κιλά 2λιτρο diesel της προηγούμενης γενιάς. Η διόλου ευκαταφρόνητη δίαιτα που τον υπέβαλαν έχει άμεσο αντίκτυπο στον τρόπο που στέκεται το αυτοκίνητο στον δρόμο, με λιγότερο βάρος εμπρός και πιο ισορροπημένες αντιδράσεις στις στροφές. Κέρδος φυσικά προέκυψε και στους τομείς των επιδόσεις και εκπομπών ρύπων.

Με νέο αποδοτικό diesel 1.6

Ο νέος 1.6 BiTurbo αποδίδει 160 ίππους, δηλαδή 35 λιγότερους σε σχέση με τον προηγούμενο 2λιτρο diesel, έχει όμως τις ίδιες ρεπρίζ, αλλά μειωμένες τιμές κατανάλωσης 4,1 lt/100 km και ρύπων, με τις εκπομπές CO2 να είναι μόλις 109 gr/km. Χάρη στα δύο τούρμπο προσφέρει «γεμάτη» αίσθηση και απόδοση σε όλο το εύρος στροφών, με ροπή που φτάνει τα 350 Nm και είναι διαθέσιμη από τις 1.500 rpm. Ακόμα πιο χαμηλά, λίγο πάνω από το ρελαντί, στις 1.250 rpm είναι ήδη διαθέσιμα 320 Nm ροπής, με το τράβηγμα να είναι δυνατό σε κάθε πάτημα του γκαζιού και σε οποιαδήποτε φάση του κινητήρα, με τη λειτουργία του να παραπέμπει σε καλό βενζίνης. Ακολουθώντας την αυξημένη κίνηση στο στενό επαρχιακό δίκτυο του Πόρτο που δεν μας επέτρεψε να πιέσουμε, είδαμε 4,5 lt/100 km κατανάλωση και ακόμα όταν βρήκαμε την ευκαιρία να πατήσουμε το γκάζι λίγο παραπάνω η τιμή αυτή ανέβηκε στα 4,9 lt/100 km. Σε γενικές γραμμές η μέση πραγματική κατανάλωση σε συνδυασμό με το καλό σε αίσθηση και μακρύ σε κλιμάκωση 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων και το σύστημα Start & Stop κυμαίνεται κάτω από τα 6 lt/100 km, τιμή ικανοποιητική για το μέγεθος και τη φιλοσοφία του Sports Tourer.

Αυτός ήταν ο μοναδικός κινητήρας που είχαμε στη διάθεσή μας κατά την παρουσίαση. Ωστόσο, η γκάμα του πιο πρακτικού Astra είναι πλούσια και περιλαμβάνει μοτέρ βενζίνης και diesel με κυβισμό από 1,0 έως 1,6 λίτρα, με απόδοση από 95 έως 200 ίππων, κατανάλωση από 6,4 έως 3,4 lt/100 km και εκπομπές CO2 από 142 έως 89 gr/km, με τις προδιαγραφές όλων να είναι Euro6. Το νέο Opel Astra ST είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά σε τρεις εξοπλιστικές εκδόσεις Excellence, Business και Dynamic με τιμές που ξεκινούν από τα 20.300 ευρώ για την έκδοση με τον μικρό 1.000άρη τούρμπο κινητήρα βενζίνης με τους 105 ίππους. Η κορυφαία εκδοχή που οδηγήσαμε με τον 1.6 BiTurbo κινητήρα diesel με τους 160 ίππους είναι διαθέσιμη στην πιο πλούσια εξοπλιστικά έκδοση Dynamic με τιμή που ξεκινά από τα 26.700 ευρώ.

συμπέρασμα

Γενικότερα, θετική ήταν η πρώτη εντύπωση που αποκομίσαμε από την επαφή μας στο εξωτερικό με το νέο Opel Astra Sports Tourer, κρατώντας πέρα από την αδιαμφισβήτητη πρακτικότητα, την άνεση και την τεχνολογία, τη δουλειά που έχει γίνει στο πλαίσιο και φυσικά το νέο ελαφρύ και αποδοτικό μικρό κινητήρα diesel με τους 100 ίππους ανά λίτρο.

VIDEOS

Opel Astra Sports Tourer 2016

Opel Astra Sports Tourer COTY 2016 Drive Design

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...