ΠΡΩΤΗ ΟΔΗΓΗΣΗ: SsangYong XLV 1.6 Diesel AWD
Οδηγούμε στην πόλη των «ταυρομάχων» το νέο SUV της SsangYong, το οποίο ακούει στο όνομα XLV και «χτυπάει» τον ανταγωνισμό του με τον τεραστίων διαστάσεων χώρο αποσκευών του
- -
- -
με μια ματιά
Το XLV αποτελεί μία «επιμηκυμένη» έκδοση του Tivoli και προσφέρει έναν τεράστιων διαστάσεων χώρο αποσκευών, με στόχο το βραβείο πολυχρηστικότητας.
Οι Κορεάτες ήθελαν να κατασκευάσουν ένα αυτοκίνητο με πολυμορφικό χαρακτήρα, SUV δυνατότητες και μοντέρνο design. Έχοντας ήδη έτοιμη τη “μαγιά", το Tivoli δηλαδή, δημιουργήθηκε η ιδέα του XLV. Το νέο SsangYong XLV αποτελεί τη δεύτερη σημαντικότερη προσθήκη στην ανανεωμένη γκάμα της εταιρείας και έρχεται να δώσει λύσεις κυρίως πολυχρηστικές, με δυνατά χαρτιά τον τεραστίων διαστάσεων χώρο αποσκευών και τις ευρωπαϊκές του σχεδιαστικές γραμμές. Το νέο μοντέλο υπόσχεται να μαγνητίσει το ενδιαφέρον τόσο των οικογενειαρχών όσο και των νεαρών ηλικιών που έχουν ανάγκη για μια ευρύχωρη καμπίνα.
γλυκά
-Δυναμική σχεδίαση
-Μοντέρνο σαλόνι
-Ποιότητα κατασκευής
-Χώροι
-Πρακτικότητα
-Οδική συμπεριφορά
-Ποιότητα κύλισης
-Εξοπλισμός
-Εγγύηση/Παροχές
ξινά
-Σχεδίαση πίσω τμήματος-Ορατότητα πίσω-Αδύναμος κινητήρας diesel
Made in Korea
Τα SsangYong Tivoli και XLV κατασκευάζονται στην Νότια Κορέα από την SsangYong Motor, το 73% της οποίας ανήκει στην ινδική Mahinda & Mahindra. Η SsangYong αποτελεί την παλιότερη αυτοκινητοβιομηχανία της Κορέας (από το 1954) και κατασκεύαζε ανέκαθεν 4x4 και SUV μοντέλα.
Το XLV βασίζεται στην πλατφόρμα του Tivoli με το μεταξόνιο να μένει σταθερό στα 2.600 mm, ωστόσο το συνολικό μήκος έχει αυξηθεί από την 3η κολώνα και πίσω κατά 238 mm, φτάνοντας συνολικά τα 4.440 mm. Αυτή η επιμήκυνση είναι και η αιτία που δημιουργείται ο μεγάλος χώρος αποσκευών των 720 λίτρων! Η τιμή αυτή δεν είναι όμως σε βάρος της υπόλοιπης καμπίνας, μιας και 5 ψηλοί ενήλικες μπορούν να ταξιδέψουν άνετα μέσα στο νέο SUV. Τα πίσω καθίσματα έχουν τη δυνατότητα να ρυθμίσουν την κλίση της πλάτης τους έως και 32,5 μοίρες, καθώς και να αναδιπλωθούν σε διάταξη 60:40, επιτρέποντας αρκετές επιλογές διαμόρφωσης του χώρου. Επίσης, υπάρχουν πολλές θέσεις για μικροπράγματα, χώρος για μπουκάλια 1,5 λίτρου στα πλαϊνά των εμπρός θυρών, «κρυμμένος» αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη μοκέτα και πρίζα 220V/115V. Η ευρωπαϊκή λογική σχεδίασης έχει διατηρηθεί και στο cockpit του μοντέλου που έρχεται αυτούσιο από το Tivoli, με τα υλικά να είναι και εδώ ποιοτικά και με καλό επίπεδο συναρμολόγησης. Φυσικά, λόγω των δεδομένων της εποχής, δεν λείπουν τα gadgets και η οθόνη αφής 7 ιντσών από την κονσόλα, η οποία χρησιμοποιείται για την ενημέρωση, την πλοήγηση (TomTom) και την ψυχαγωγία. Ακόμα, διαθέτει θύρες AUX, USB & HDMI που επιτρέπουν την αναπαραγωγή ήχου από εξωτερικές πηγές, καθώς και σύστημα Bluetooth που δίνει τη δυνατότητα (και) ασύρματης σύνδεσης iPod και iPhone.
Εξωτερικά, οι σχεδιαστές δεν φάνηκαν να ίδρωσαν ιδιαίτερα, μιας και μέχρι την 3η κολόνα, το XLV θα το μπέρδευε εύκολα κανείς με τον μικρότερο αδερφό του. Κρατώντας όμως την ευρωπαϊκή αύρα και τις μοντέρνες γραμμές, το νέο «επιμηκυμένο» SUV καταφέρνει να μαγνητίζει τα περισσότερα βλέμματα στο διάβα του με εκφράσεις τόσο θαυμασμού όσο και απορίας. Σύμφωνα με τον Soo Won Lee, επικεφαλής του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης της εταιρείας, ο στόχος ήταν σχεδιαστικά να αγγίξουν την ελκυστική κατηγορία των shooting brake, ενώ ταυτόχρονα να συνδυάσουν την πρακτικότητα ενός MPV μοντέλου. Το XLV τοποθετείται στη μεσαία κατηγορία των SUV και καλείται να αντιμετωπίσει κυρίως τον σκληρό ανταγωνιστή Nissan Qashqai, με σκοπό να «κλέψει» από τις πωλήσεις του best seller της ελληνικής αγοράς.
Το νέο XLV έρχεται στην Ελλάδα με μοτέρ 1.6 βενζίνης και diesel,
τα οποία πληρούν τις προδιαγραφές Euro 6. Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας
βενζίνης 1.6 e-XGi160 αποδίδει 128 ίππους στις 6.000 rpm, ενώ η
μέγιστη ροπή είναι 160 Nm ροπής στις 4.600 rpm. Είναι ένα σύγχρονο
μοτέρ, το οποίο υπόσχεται χαμηλό θόρυβο, δονήσεις και τραχύτητα.
Ωστόσο, εμείς επιλέξαμε να οδηγήσουμε στους δρόμους της Μαδρίτης το
XLV με τον πετρελαιοκινητήρα e-XDi160, μιας και
έχει μεγαλύτερη ζήτηση στη χώρα μας. Ο diesel κινητήρας αποδίδει
115 ίππους στις 3.400-4.000 rpm και ροπή
300 Nm από τις 1.500 έως και τις 2.500 rpm, ενώ
συνδυάζεται και με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Οδηγώντας σε
επαρχιακό κυρίως δίκτυο, με απλή καθημερινή χρήση του δεξιού
πεντάλ, η τιμή της μέσης κατανάλωσης φλέρταρε στην περιοχή των
6 lt/ 100 km. Τιμή αρκετά κοντά με αυτή που
ανακοινώνει το εργοστάσιο της SsangYong, που είναι 5,1 lt/ 100 km.
Ο κινητήρας 1.6 diesel έχει εκπομπές ρύπων CO2 της τάξης των 117
g/km για την έκδοση 2WD, με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και σύστημα
ISG (Idle Stop & Go), ενώ στην περίπτωση της AWD έκδοσης οι
εκπομπές ρύπων είναι 127 g/km CO2.
Όσο για τις επιδόσεις, εκεί φαίνεται το diesel μοτέρ να… τα βρίσκει
σκούρα, μιας και έχει να κινήσει ένα αμάξωμα κατά 50 κιλά βαρύτερο
συγκριτικά με το Tivoli (συνολικά 1.505 κιλά).
Μπορεί να μην έχει τη φιλοσοφία ενός αυτοκινήτου «επιδόσεων» και να
κυνηγάει τα «νούμερα» (γι’αυτό και οι Κορεάτες συνεχίζουν να μην
ανακοινώνουν επίσημα το 0-100 km/h), αλλά μία επιπλέον «δόση» ροπής
θα συμφωνούσαμε όλοι πως είναι κάτι που λείπει.
Η SsangYong είναι ειδική στο χώρο της τετρακίνησης εδώ και 60+
χρόνια, οπότε δεν θα μπορούσαμε να μην επιλέξουμε να οδηγήσουμε την
έκδοση με το σύστημα AWD. Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα
τετρακίνησης του XLV είναι ίδιο με αυτό του Tivoli. Φρόντιζε καθόλη
τη διάρκεια της δοκιμής μας την κατανομή της ροπής μεταξύ των δύο
αξόνων και προσαρμοζόταν αυτόματα, αναλόγως με το είδος του
οδοστρώματος που κινούμασταν - αν και δεν κινηθήκαμε off road για
να διαπιστώσουμε τις πραγματικές της δυνατότητες. Επίσης,
ηλεκτρονικά μπορεί κανείς να επιλέξει και το κλείδωμα της ροπής
ανάμεσα στους άξονες μέχρι και τα 40 km/h, σε περίπτωση που
χρειάζεται να περάσει δύσκολα εκτός δρόμου εμπόδια. Βέβαια, κάτι
τέτοιο πρέπει να γίνεται με… προσοχή, αφού η απόσταση του
αμαξώματος από το έδαφος είναι 167 mm και η γωνία προσέγγισης και
διαφυγής είναι 20 και 20,8 μοίρες αντίστοιχα.
Η θέση οδήγησης μπορεί να ρυθμιστεί αρκετά ψηλά, επιτρέποντας καλή ορατότητα, με το μόνο μελανό σημείο να είναι οι πίσω γωνίες λόγω των φαρδιών κολόνων. Με τη βοήθεια όμως της κάμερας οπισθοπορείας και τους αισθητήρες οδήγησης, αυτό το πρόβλημα λύνεται και το XLV μπορεί να είναι ευέλικτο ακόμα και στην αστική καθημερινότητα. Η αίσθηση του τιμονιού είναι καλή και προσφέρεται με τρεις εύστοχες διαβαθμίσεις στο βάρος της υποβοήθησης (Comfort, Normal και Sport). Το πλαίσιο είναι κατασκευασμένο από ατσάλι υψηλής και υπερυψηλής αντοχής, κάτι που το καθιστά στιβαρό και ασφαλές. Στους ισπανικούς δρόμους που το οδηγήσαμε ήταν ευχάριστο, άνετο και αθόρυβο, ενώ η κλίση του αμαξώματος στις στροφές ήταν μικρή. Σε αυτό βοηθάει και το σύστημα ανάρτησης, το οποίο αποτελείται ειδικά για την τετρακίνητη έκδοση από γόνατα McPherson εμπρός και άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω, χαρίζοντας ακόμα μεγαλύτερη άνεση και πρόσφυση (στις προσθιοκίνητες εκδόσεις, πίσω υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας).
Η ασφάλεια για τους Κορεάτες είναι ένας σημαντικός παράγοντας,
γι’ αυτό και το νέο XLV έρχεται «φορτωμένο» με αρκετά «καλούδια».
Εξοπλίζεται στάνταρ με 7 αερόσακους, που περιλαμβάνουν μετωπικούς,
πλευρικούς και κεφαλής, αλλά και αερόσακο για τα γόνατα του οδηγού.
Επίσης διαθέτει Σύστημα Ελέγχου Ευστάθειας (ESP) που συνοδεύεται
από τα Συστήματα ARP (Active Rollover Protection – Ενεργή Προστασία
από την Ανατροπή), Brake Assist (Σύστημα Υποβοήθησης
Φρεναρίσματος), Hill Start Assist (Σύστημα Υποβοήθησης Εκκίνησης
στην Ανηφόρα), ESS (Emergency Stop Signal – Φώτα Φρεναρίσματος με
λειτουργία Κινδύνου) και Σύστημα Ελέγχου Πίεσης των Ελαστικών
(TPMS). Παράλληλα, τα φώτα ημέρας LED είναι στάνταρ εξοπλισμός, ενώ
τα φώτα υψηλής απόδοσης (xenon) είναι προαιρετικά διαθέσιμα.
Με το Tivoli, η SsangYong έκανε την καλύτερη δυνατή επανατοποθέτησή
της στην ευρωπαϊκή αγορά. Το XLV ήρθε για να επιβεβαιώσει ότι η
κορεάτικη φίρμα δεν αστειεύεται και έχει "κλειδώσει" το στόχο της:
την αύξηση των πωλήσεων και στη Γηραιά Ήπειρο.
συμπέρασμα
Η SsangYong συνεχίζει να εκπλήσσει την Ευρώπη θετικά, προσθέτοντας ένα ακόμα ενδιαφέρον μοντέλο στη γκάμα της. Προσφέρει μικρούς κινητήρες, τεράστιους χώρους, σύστημα τετρακίνησης και SUV χαρακτήρα σε μια ελκυστική συσκευασία. Η κορεάτικη φίρμα έχει δύσκολο στόχο, μιας και καλείται να αντιμετωπίσει την συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των SUV στη χώρα μας και μεγάλα ονόματα αυτοκινητοβιομηχανιών. Η ανανεωμένη γκάμα της εταιρείας δεν έχει να ζηλέψει κάτι από τον ανταγωνισμό της, ωστόσο καλείται να πείσει τους υποψήφιους αγοραστές της κατηγορίας για την αξία της, κάτι που σίγουρα χρειάζεται χρόνο και επένδυση. Εκτός από τα εφόδια με τα οποία είναι προικισμένο το XLV, η δελεαστική τιμή και τα 5 χρόνια δωρεάν σέρβις/ εγγύηση/ οδική βοήθεια είναι σημαντικοί παράγοντες που δεν πρέπει κανείς να αμελήσει…