ΠΡΩΤΗ ΟΔΗΓΗΣΗ: Ford Transit 2.0 EcoBlue diesel
Το επαγγελματικό της Ford επαναπροσδιορίζει τις αξίες του, εναρμονίζεται με τα νέα δεδομένα και δείχνει πιο σύγχρονο από ποτέ
- -
- -
με μια ματιά
Το Transit αναβαθμίζεται επί της ουσίας, αποκτώντας ένα νέο πιο μικρό, οικονομικότερο και πιο «καθαρό» κινητήρα, ικανό να κάνει ακόμα καλύτερο, το ήδη άρτιο επαγγελματικό Ford.
επαγγελματική… ασφάλεια
Χρησιμοποιώντας κάμερα και τεχνολογία ραντάρ ίδια με τα επιβατικά μοντέλα Ford, όπως τα Mondeo και S-MAX, προσφέρει τα παρακάτω βοηθήματα:
- Pre-Collision Assist με Pedestrian Detection - μειώνει τη σφοδρότητα εμπρόσθιων συγκρούσεων όπου εμπλέκονται οχήματα και πεζοί ή βοηθά τους οδηγούς να τις αποφύγουν τελείως.
- Adaptive Cruise Control - χρησιμοποιεί ραντάρ για να διατηρεί μία προκαθορισμένη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.
- Traffic Sign Recognition - ενημερώνει τους οδηγούς για το πιο πρόσφατο όριο ταχύτητας που έχει ανιχνευτεί, για τις πινακίδες ακύρωσης ορίων και τα απαγορευτικά προσπέρασης μέσα από οπτικές ενδείξεις στην οθόνη του πίνακα οργάνων.
Το αναβαθμισμένο σύστημα Δυναμικού Ελέγχου (ESC), είναι στάνταρ και στα δύο νέα μοντέλα και προσφέρει νέες λειτουργίες που βελτιώνουν την ευστάθεια σε ακραίες συνθήκες, μεταξύ των οποίων και τις τρεις ακόλουθες πατέντες Ford:
- Side Wind Stabilisation - Αυτή η νέα λειτουργία χρησιμοποιεί τα φρένα στη μια πλευρά του οχήματος ώστε να αντισταθμίσει μια ξαφνική πλευρική ριπή αέρα.
- Curve Control - Πρόκειται για το μοναδικό πρόγραμμα που σχεδίασε η Ford για την επιβράδυνση του οχήματος μέσα σε μία στροφή με σταθερό και ελεγχόμενο τρόπο (π.χ. κατά την έξοδο από αυτοκινητόδρομο με μεγάλη ταχύτητα).
- Roll Stability Control - Ο Έλεγχος Κλίσεων του Αμαξώματος εμποδίζει την ανατροπή του οχήματος, επεμβαίνοντας στη ροπή του κινητήρα και φρενάροντας επιλεκτικά τους τροχούς.
γλυκά
Κινητήρας EcoBlue diesel
Απόδοση
Κατανάλωση
Ανάρτηση
Άνεση
Ποιότητα κύλισης
Οδική συμπεριφορά
Διαμόρφωση αμαξώματος
ξινά
Ευπαθές στους πλευρικούς ανέμους (ψηλό Transit)
Ταξιδέψαμε στη Γερμανία και βρεθήκαμε στα προάστια του Μονάχου για να οδηγήσουμε το Ford Transit και Transit Custom με το νέο κινητήρα EcoBlue diesel. Στόχος της Ford είναι να βελτιώσει στα σημεία το επαγγελματικό της μοντέλο και παράλληλα να μειώσει το κόστος χρήσης, όπως αυτό προκύπτει από τα έξοδα κίνησης και συντήρησης.
Ο κανόνας λέει ότι ένα επαγγελματικό όχημα εστιάζει στην πρακτικότητα και τις μεταφορικές δυνατότητες που διαθέτει, προκειμένου να εκπληρώσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα καθήκοντά του. Στην Ford, όπως φαίνεται αυτό το έχουν πετύχει, αφού με την οικογένεια Transit έχουν καταφέρει να κυριαρχήσουν στις επιλογές των αγοραστών, σημειώνοντας μάλιστα μέσα στο 2015 αύξηση στις πωλήσεις.
Πέρα όμως από την επαγγελματική του φιλοσοφία το Transit διαθέτει μια διαφορετική προσωπικότητα από τον ανταγωνισμό, προτάσσοντας ως πλεονέκτημά του την «επιβατική» του διάσταση. Πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού όσον αφορά την τεχνολογία άνεσης και ασφάλειας και έναν πιο ήπιο χαρακτήρα σε επίπεδο άνεσης και οδικής συμπεριφοράς, σε βαθμό που θα έκαναν ακόμα και οικογενειακά μοντέλα να έρθουν σε δύσκολη θέση.
Με μπλε και πράσινους κόκκους
Έλεγε μια παλιά διαφήμιση γνωστού απορρυπαντικού που καθάριζε τα πάντα. Ο νέος 2λιτρος κινητήρας EcoBlue diesel έρχεται να παίξει αυτό το ρόλο και να «καθαρίσει» το Transit, προσφέροντας καλύτερη κατά 13% απόδοση σε σχέση με τον 2.2 TDCi που αντικαθιστά. Διατίθεται σε τρεις εκδόσεις με 105, 130 και 170 ίππους και ροπή 360, 385 και 405 Nm αντίστοιχα, προσφέροντας καλύτερες τιμές με απόλυτα κριτήρια και παράλληλα σημαντικά βελτιωμένη και με μεγαλύτερο εύρος λειτουργία.
Με τις αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων Euro 6, ο νέο 2λιτρος diesel κινητήρας της Ford δίνει έμφαση στη μείωση των ρύπων, με μείωση των εκπομπών CO2 κατά 10% και κατά 55% όσον αφορά τις εκπομπές NOx. Ένα εξελιγμένο σύστημα μετεπεξεργασίας καυσαερίων (SCR) Αυτό το επιτυγχάνει με τη χρήση βελτιστοποιημένου συστήματος καύσης με Σύστημα Μετεπεξεργασίας Καυσαερίων (SCR) χρησιμοποιώντας το υγρό AdBlue ή διάλυμα ουρίας.
Εφοδιασμένο με το σύστημα Start & Stop το νέο Transit εκπέμπει 174 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο, ενώ σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις καταναλώνει 6,6 lt/100 km. Στην πράξη και με εμάς πίσω από το τιμόνι του, στους δρόμου στα περίχωρα του Μονάχου είδαμε στον υπολογιστή ταξιδίου 8,9 lt/100 km, αλλά με φορτίο 600 κιλών, δύο άτομα και χωρίς ιδιαίτερη «φροντίδα» στο γκάζι.
Πέρα από τους ψυχρούς αριθμούς, ο νέος 2λιτρος Ecoblue diesel εντυπωσιάζει με την αθόρυβη λειτουργία του, την απουσία κραδασμών και το δυνατό του τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, σχεδόν κοντά στο ρελαντί. Η καμπίνα του Transit απέχει από την τυπική των επαγγελματικών μοντέλων, αφού είναι ιδιαίτερα προσεγμένη σε εργονομία, ποιότητα και εξοπλισμό. Οι θήκες δεν λείπουν, όπως και οι γνωστές στους επαγγελματίες θέσεις για τα παραστατικά πάνω από το κεφάλι στην οροφή.
Αίσθηση επιβατικού
Κάθεσαι ψηλά, έχοντας καλή περιμετρική ορατότητα, χάρη και στους μεγάλους πλαϊνούς καθρέπτες, αλλά και όλες τις ανέσεις, όπως το σύστημα πολυμέσων SYNC της Ford, που θα κάνουν τη δουλειά σου πιο εύκολη. Αρκούν λίγα λεπτά συμβίωσης μαζί του για να ξεχαστείς και να πιστέψεις ότι οδηγείς ένα μικρότερο σε όγκο αυτοκίνητο με σπουδαία ευελιξία. Το τιμόνι αποδεικνύεται μεστό σε πληροφόρηση, χωρίς να χαζεύει πουθενά. Ακολουθεί τις εντολές του οδηγού ακόμα και υπό πίεση σε δρόμους με στροφές ή υψηλές ταχύτητες. Τα μαγικά της φαίνεται να έκανε πάλι η Ford με την ανάρτηση, χωρίς να την απασχολεί που στη συγκεκριμένη περίπτωση έχει να κάνει με ένα επαγγελματικό και όχι ένα σπορ μοντέλο της.
Στο νέο Transit θα απολαύσεις την ποιότητα κύλισης και την άνεση που προσφέρει, που δείχνει ικανή να καταπιεί ακόμα και τους πλακόστρωτους δρόμους που θα βρεις στο διάβα σου με χαρακτηριστική ευκολία. Διαθέσιμη επιπλέον είναι και αερανάρτηση πίσω, που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να μένει παράλληλο με το δρόμο, άσχετα από το φορτίο που μεταφέρει. Το αντίδοτο στους πλευρικούς ανέμους, εκεί που είναι ευπαθή τα ψηλά μοντέλα όπως το Transit βρήκε - ως ένα βαθμό - η Ford, με ένα σύστημα το οποίο ονομάζει Side Wind Stabilisation.
Ακόμα πιο φιλικό στη χρήση είναι το μικρότερο Transit Custom του
ενός τόνου, το οποίο αξιοποιεί με καλύτερο τρόπο το πλεονέκτημα που
του δίνει ο νέος κινητήρας. Στην περίπτωσή του η μέση εργοστασιακή
κατανάλωση είναι 6,1 lt/100 km με τις εκπομπές CO2 να περιορίζονται
στα 157 gr/km, που μεταφράζεται σε 13% μειωμένες τιμές σε σχέση με
το απερχόμενο μοντέλο. Τα νέα συστήματα (δείτε box) δανεισμένα
κατευθείαν από τα επιβατικά Mondeo και S-Max χαρίζουν στο Transit
μια μεγαλύτερη αίσθηση ασφάλειας, καθιστώντας το Transit ένα
αξιόλογο και αναμφίβολα αξιόμαχο συνεργάτη σε κάθε επαγγελματία. Τα
ανανεωμένα Ford Transit και Transit Custom θα είναι διαθέσιμα σε
εκδόσεις με κίνηση εμπρός, πίσω και στους τέσσερις τροχούς, με την
εμπορική τους πορεία στην Ελλάδα να ξεκινά από τον Αύγουστο σε
τιμές περίπου 1.000 ευρώ πιο πάνω από τις αντίστοιχες εκδόσεις της
προηγούμενης γενιάς.
συμπέρασμα
Στην πρώτη μας επαφή με το Transit γνωρίσαμε το «καθαρό» και οικονομικό EcoBlue diesel κινητήρα της Ford. Εκτιμήσαμε τη λειτουργία του και για μια ακόμα φορά απολαύσαμε την ποιότητα κύλισης, την άνεση και την οδική συμπεριφορά των αυτοκινήτων της φίρμας με το οβάλ σήμα και μάλιστα όχι σε κάποιο σπορ μοντέλο αλλά στο επαγγελματικό Transit. Τελικά εκεί στη Ford έχουν τον τρόπο να κάνουν ότι έχει ρόδες να στρίβει, χωρίς παράλληλα να χάνουν το στόχο τους που είναι ένα πρακτικό επαγγελματικό όχημα που θα ανταπεξέλθει με αξιώσεις στα καθήκοντά του.