ΠΡΩΤΗ ΟΔΗΓΗΣΗ: Volvo S90 και V90
Η σειρά «90» αναδεικνύει με τον ιδανικό τρόπο τη σύγχρονη φιλοσοφία της Volvo σε όλους τους τομείς καταρρίπτοντας όλα τα κλισέ που συνόδευαν μέχρι τώρα τη σουηδική φίρμα
- -
- -
με μια ματιά
Αυτή είναι η ναυρχίδα της Volvo στις δυο της παραλλαγές με σεντάν και station wagon αμάξωμα. Σύγχρονο σε σχεδίαση και φιλοσοφία, με πληθώρα τεχνολογιών ασφάλειας και άνεσης. Αποκλειστικά με 2λιτρους κινητήρες, αλλά σε πολλές εκδόσεις απόδοσης που φτάνουν ακόμα και τους 407 ίππους. Άνετο, ευρύχωρο, ποιοτικό, με σπορ πινελιές.
η ασφάλεια σε πρώτο πλάνο
Η ασφάλεια διαδραμάτιζε πάντα πρωταγωνιστικό ρόλο στη φιλοσοφία της σουηδικής φίρμας και φυσικά συνεχίζει να το κάνει και στα νέα μοντέλα της S90 και V90. Η Volvo μάλιστα πρόσθεσε και νέα όπλα στην πλούσια φαρέτρα της. Πιο συγκεκριμένα το Run-off Road Mitigation που λειτουργεί σε ταχύτητες από 65 έως 140 km/h προλαμβάνει και αποτρέπει την έξοδο του αυτοκινήτου από το δρόμο.
Η σπουδαιότητα του συστήματος αναδεικνύεται μέσα από μελέτη που δείχνει ότι τα μισά από τα δυστυχήματα που γίνονται στην Αμερική αφορούν ακούσια έξοδο του αυτοκινήτου. Επιπλέον, το Run-off Road Protection, το οποίο παρουσιάστηκε πρώτη φορά στο XC90 προστατεύει τους επιβαίνοντες κατά τη σύγκρουση, εφόσον δεν μπορεί να αποφευχθεί, τεντώνοντας τις ζώνες ασφαλείας και διαμορφώνοντας έναν προστατευτικό κλοιό.
Η τεχνολογία City Safety περιλαμβάνεται επίσης στον βασικό εξοπλισμό των S90 και V90. Διαβάζει τους κινδύνους, ανιχνεύοντας οχήματα, μοτοσικλέτες, πεζούς ή μεγάλα ζώα και προειδοποιεί τον οδηγό ή αν δεν αντιδράσει αναλαμβάνει δράση επιβραδύνοντας ή και ακινητοποιώντας το αυτοκίνητο.
γλυκά
Ποιότητα
Άνεση
Σχεδίαση
Τεχνολογία
Ασφάλεια
Οδική συμπεριφορά
Κινητήρες
ξινά
Πλευρική ορατότητα από τις πίσω θέσεις
«Μικρός» συγκριτικά χώρος αποσκευών
Η νέα εποχή της Volvo την έφερε υπό μια έννοια σε ρήξη με το παρελθόν της και πιο συγκεκριμένα με τη συντηρητική πλευρά του, ανοίγοντάς της παράλληλα νέους ορίζοντες. Οι ενέσεις ρευστού και μάλιστα σε μεγάλες ποσότητες από τους Κινέζους της Geely επέτρεψαν στους Σουηδούς να επενδύσουν σε νέα τεχνολογία και φυσικά στη σχεδίαση. Εκεί όπου έκαναν τα μεγάλα βήματα, αφήνοντας πίσω τους το… «τετραγωνισμένο» παρελθόν τους, για χάρη μιας αρμονικής και αρκούντως δυναμικής αισθητικής, στοιχεία που συνθέτουν τη νέα ταυτότητα της σουηδικής εταιρείας.
Το XC90, το μεγάλο SUV της Volvo είναι το πρώτο δείγμα γραφής. Σπουδαία δοκιμή για το σχεδιαστικό τμήμα που κατάφερε σε ένα θεωρητικά, λόγω κατηγορίας, «άχαρο» όχημα να δώσει την αρμονία και την «ευελιξία» που δύσκολα βρίσκεις σε τέτοια μοντέλα. Η συνέχεια έρχεται με τα δίδυμα S90 και V90, που πατάνε στην ίδια με το XC90 ευέλικτη πλατφόρμα SPA και αποτελούν την εναλλακτική των Σουηδών στην δύσκολη κατηγορία των μεγάλων οχημάτων, εκεί όπου παραδοσιακά κυριαρχούν οι Γερμανοί της Mercedes-Benz, BMW και Audi.
Με νέα ταυτότητα… ευρωπαϊκού τύπου
Αφού το τμήμα σχεδιασμού της Volvo κατάφερε να κάνει ελκυστικό το θηριώδες XC90, η δουλειά που είχαν για τα S90 και V90 έμοιαζε παιχνίδι. Σε αυτό βοήθησαν και οι διαστάσεις, αφού το μεγάλο μήκος (4.963 mm) σε συνδυασμό με το χαμηλό ύψος (1.443 mm) και το αυξημένο πλάτος που αγγίζει τα δύο μέτρα πρόσφεραν σχεδόν τις ιδανικές αναλογίες προκειμένου να σμιλέψουν… ένα γλυπτό σε τέσσερις τροχούς. Σύγχρονο και παράλληλα τολμηρό, διαθέτει στοιχεία από τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της σουηδικής φίρμας, όπως η μεγάλη μάσκα, με τα φωτιστικά σώματα - σφυρί του Θωρ - τα ονομάζει η Volvo, αλλά τολμηρές πινελιές που το καθιστούν ξεχωριστό.
Μοντέρνα είναι η προσέγγιση και στο πίσω μέρος, με το V90, δηλαδή τη station wagon εκδοχή του σεντάν S90 να μοιάζει πιο αρμονική, με καλύτερη εκτέλεση στη σχεδίαση των πίσω φώτων, αλλά και την «κοφτή» οροφή που του χαρίζει πόντους σε σχεδίαση. Αντιθέτως αφαιρεί από τον διαθέσιμο όγκο του χώρου αποσκευών του V90, που στη βασική του εκδοχή είναι 560 λίτρα (500 λίτρα S90), ενώ με καθίσματα αναδιπλωμένα φτάνει τα 1.526 λίτρα.
Σε αυτόν τον τομέα η σειρά 90 υπολείπεται ελαφρώς του ανταγωνισμού, κάτι που αντιπαρέρχεται με την εσωτερική διαρρύθμιση και τους χώρους για τους επιβάτες. Άπλετοι, με ανέσεις που συναντάς σε λιμουζίνα, όπου οι πίσω επιβάτες κάθονται ακόμα και… σταυροπόδι, έχοντας αρκετό αέρα πάνω από το κεφάλι τους. Σχεδιαστικά οι Σουηδοί ακολουθούν μια μίνιμαλ προσέγγιση, χρησιμοποιώντας ελάχιστους διακόπτες. Τη θέση τους έχει πάρει μια μεγάλη κάθετη οθόνη αφής εννέα ιντσών, που δένει αρμονικά με τους ανάλογης τοποθέτησης αεραγωγούς. Η οθόνη σου παρέχει πρόσβαση στα… πάντα, από τον κλιματισμό, το ηχοσύστημα, το σύστημα πλοήγησης μέχρι και το πρόγραμμα οδήγησης που ρυθμίζει την απόδοση του κινητήρα, την απόσβεση των αμορτισέρ, αλλά και το τιμόνι.
Η φήμη που ακολουθεί τους Σουηδούς σχετικά με την ποιότητα
επιβεβαιώνεται και στα S90 και V90. Τα μαλακά πλαστικά συναντούν το
ξύλο και με τη σειρά τους το γυμνό μέταλλο, συνθέτοντας ένα
σύνολο ελκυστικό, ξεκούραστο στο μάτι που θα ικανοποιήσει και τον
πλέον απαιτητικό. Η θέση οδήγησης διαθέτει πολλές ρυθμίσεις που θα
επιτρέψουν σε συνδυασμό με το τιμόνι που μετακινείται και κατά τους
δύο άξονες, να βρείτε την ιδανική θέση, άσχετα με το ύψος σας.
Οδηγώ χωρίς χέρια
Το Pilot Assist είναι το νέο σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης της Volvo. Δηλαδή σε απλά Ελληνικά κάνει πιο εύκολη την οδήγηση, αλλά αφήνει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στα χέρια του οδηγού. Ακολουθεί τη διαγράμμιση του δρόμου, τα σήματα κυκλοφορίας και τα όρια, χωρίς όμως να χρειάζεται κάποιο προπορευόμενο όχημα για να κινηθεί, όπως απαιτεί το adaptive cruise control. Μάλιστα μπορεί να κινηθεί εντελώς μόνο του, αλλά θέλει τα χέρια στο τιμόνι, αφού διαβάζει μέσω αισθητήρων κάθε 15 δευτερόλεπτα περίπου αν υπάρχει κίνηση (ελαφριά) του τιμονιού και σε αντίθετη περίπτωση προειδοποιεί τον οδηγό να κρατήσει το τιμόνι αλλιώς θα απενεργοποιήσει το σύστημα.
Αυτό γίνεται μέχρι τα 130 km/h επίσημα, υπό τον περιορισμό των ορίων ταχύτητας της ΕΕ, ενώ στην πράξη θα μπορούσε να κινηθεί και με μεγαλύτερες ταχύτητες. Έτσι λοιπόν μεταφράζεται ο όρος ημιαυτόνομη, ενώ σύμφωνα με δηλώσεις της Volvo η εξέλιξη της αυτόνομης οδήγησης είναι σε προχωρημένο στάδιο και το 2018 θα είναι πραγματικότητα για τα μοντέλα της σουηδικής φίρμας.
Ωστόσο, αυτό το Volvo θέλεις να το οδηγείς. Το ενισχυμένο σασί
και το καλοστημένο πλαίσιο είναι τα κρυφά χαρτιά των S90 και V90. Η
φιλοσοφία του μοντέλου δεν προϊδεάζει για αυτό που θα διαπιστώσεις
στο δρόμο. Και δεν αναφερόμαστε στην άνεση που προσφέρει απλόχερα
σε μεγάλα ταξίδια, αλλά τη συμπεριφορά του στους πιο «σφιχτούς»
δρόμους του επαρχιακού δικτύου. Τουλάχιστον στους καλοστρωμένους
δρόμους στη Μάλαγα της Ισπανία. Επιπλέον να σημειώσουμε ότι τα
αυτοκίνητα της παρουσίασης ήταν εφοδιασμένα με τους τεράστιους
έξτρα τροχούς των 20 ιντσών και την επίσης έξτρα αερανάρτηση πίσω.
Με αυτά τα δεδομένα, το αυτοκίνητο γίνεται πιο… «μικρό», κρύβοντας
περίτεχνα τα πέντε μέτρα μήκους του και τους σχεδόν δύο τόνους
βάρους του. Στρεβλώσεις του αμαξώματος ή άτσαλες αντιδράσεις υπό
πίεση απλώς λάμπουν δια της απουσίας τους, κάνοντας το S90 και V90
εκτός από ασφαλές και αρκούντως ευχάριστο.
Ότι πάρεις 2.000 (cc)
Δεν αναφερόμαστε τις τιμές του νέου Volvo, αλλά στους κινητήρες του. Ίσως να φαντάζεστε ότι κάτω από το καπό αυτού του μεγάλου αυτοκινήτου φωλιάζουν κάποιοι θηριώδεις κινητήρες με έξι ή οκτώ κυλίνδρους. Όχι λοιπόν, αφού η Volvo πιστεύει ότι τόσο μεγάλα μοτέρ δεν ιδιαίτερα αποδοτικά και έτσι περιορίστηκε στους τέσσερις κυλίνδρους και μόλις στα 1.969 κυβικά εκατοστά. Η χωρητικότητα των κινητήρων είναι κοινή για όλους, είτε αυτοί είναι βενζίνης, είτε diesel. Η βασική έκδοση είναι η diesel D4 με απόδοση 190 ίππων και 400 Nm ροπής, ενώ η D5 με τους 235 ίππους και τα 480 Nm ροπής αποτελεί την ισχυρότερη εκδοχή του κινητήρα.
Όσον αφορά τους βενζινοκινητήρες υπάρχουν οι εκδόσεις T5 με 254 ίππους και 350 Nm ροπής και T6 με 320 ίππους και 400 Nm ροπής. Εδώ έμφαση δίνεται στις επιδόσεις, με τα 0-100 km/h να ολοκληρώνονται σε 7 και 6,1 sec αντίστοιχα για τις δύο εκδόσεις και σε συνεργασία με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων οκτώ σχέσεων. Λίγο αργότερα θα έρθει και η κορυφαία υβριδική έκδοση T8 που θα συνδυάζει την ισχυρή εκδοχή του θερμικού κινητήρα βενζίνης με τους 320 ίππους και ένα ηλεκτρικό μοτέρ που θα συμβάλει στην απόδοση με επιπλέον 65 kW και 240 Nm ροπής. Συνδυαστικά η έκδοση T8 θα αποδίδει 407 ίππους και 640 Nm ροπής! Επιπλέον θα παρέχει τη δυνατότητα κίνησης αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για απόσταση που φτάνει μέχρι τα 50 χιλιόμετρα.
Πάμε ταμείο
Τα νέα Volvo S90 και V90 θα είναι διαθέσιμα στην ελληνική αγορά από το τέλος Ιουνίου με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου και κίνηση στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς. Η βασική έκδοση του S90 που εφοδιάζεται με τον diesel κινητήρα D4 των 190 ίππων στην μια και μοναδική έκδοση Kinetik που διατίθεται και έχει την κίνηση εμπρός θα στοιχίζει 49.600 ευρώ. Το επίπεδο εξοπλισμού είναι πλούσιο και περιλαμβάνει - από το βασικό του επίπεδο - μεταξύ άλλων, τα συστήματα City Safety και Pilot Assist (ημιαυτόνομης οδήγησης), ηχοσύστημα με 10 ηχεία και διζωνικό αυτόματο κλιματισμό.
Η έκδοση D5 των 235 ίππων με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και
τετρακίνηση στοιχίζει 58.400 ευρώ. Εναλλακτικά με τα ίδια χρήματα
μπορείτε να στραφείτε στην έκδοση βενζίνης T6 με τους 320 ίππους, η
οποία συνδυάζεται επίσης με αυτόματο 8άρι κιβώτιο ταχυτήτων και
τετρακίνηση. Η οικονομική συγκυρία στην Ελλάδα δεν μοιάζει ιδανική
για την παρουσίαση ενός πολυτελούς μοντέλου, αλλά με αντικειμενικά
κριτήρια τα νέα Volvo S90 και V90 διαθέτουν τις προδιαγραφές με
εμφάνιση, ποιότητα, πρακτικότητα και ασφάλεια, για να
πραγματοποιήσουν μια αξιόλογη πορεία στην μεσαία πολυτελή κατηγορία
και παράλληλα να χαρίσουν λάμψη στη γκάμα της σουηδικής φίρμας.
συμπέρασμα
Το νέο Volvo S90 και V90 σίγουρα καταφέρνει να ξεχωρίσει μέσα σε μια απαιτητική και δύσκολη κατηγορία που κυριαρχούν οι Γερμανοί. Αυτό το κάνει με τη σχεδίασή του, τόσο εξωτερικά, όσο και εσωτερικά, αλλά και με την μηχανολογική του προσέγγιση σε επίπεδο κινητήρων και πλαισίου. Έχει τα εφόδια να διακριθεί και σε αυτά ανήκει δίχως άλλο και η τιμή του, που ξεκινά σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις λίγο κάτω από τα 50.000 ευρώ.