ΟΔΗΓΟΥΜΕ το Renault Kadjar στην Ελλάδα
Έχει το νέο γαλλικό crossover τα φόντα για να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία του Nissan Qashqai;
- -
- -
με μια ματιά
Το νέο crossover της Renault διατίθεται σε προσθιοκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις, με κινητήρες βενζίνης και diesel.
Το πρωτοείδαμε το Νοέμβριο του 2015 στην έκθεση αυτοκινήτου στο Ελληνικό, αλλά έπρεπε να περάσουν 7 μήνες για να κάνει ντεμπούτο στην αγορά. Τόσο χρειάστηκε η αντιπροσωπεία για να εξασφαλίσει -μετά από σκληρή διαπραγμάτευση με το εργοστάσιο- ανταγωνιστικές τιμές, που ξεκινούν από 20.850 ευρώ. Το GOCAR άδραξε την ευκαιρία και, στα πλαίσια της επίσημης δημοσιογραφικής παρουσίασης του μοντέλου, έκανε την 1η LIVE VIDEO ΔΟΚΙΜΗ στην Ελλάδα! Ο λόγος για το ολοκαίνουργιο μεσαίο crossover της Renault που διατίθεται σε προσθιοκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις και ακούει στο όνομα Kadjar.
Οθόνη TFT
Η οθόνη TFT στο κέντρο του πίνακα οργάνων ρυθμίζεται σε 5 διαφορετικούς χρωματισμούς και 4 στυλ εμφάνισης:
- Κλασσικό ταχύμετρο που συνδυάζεται με στροφόμετρο με «βελόνα», ενώ υπάρχει και ψηφιακή ένδειξη της ταχύτητας στο κέντρο.
- Σπορ ταχύμετρο με την ένδειξη της ταχύτητας να εμφανίζεται στο κέντρο και ένα απλοποιημένο στροφόμετρο.
- Ταχύμετρο με λειτουργία «οικονομίας», με γράφημα που δείχνει την ιδανική διακύμανση της κατανάλωσης και την ταχύτητα στο κέντρο.
- Μια απλοποιημένη έκδοση του ταχύμετρου χωρίς στροφόμετρο.
Kadjar 4x4
Η τετρακίνηση συνδυάζεται αποκλειστικά με τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 dCi 130 και τρία mode λειτουργίας: 2WD, 4WD Auto και 4WD Lock. Σύμμαχους στις off road εξορμήσεις αποτελούν η απόσταση από το έδαφος (200 mm), οι γωνίες προσέγγισης και διαφυγής (18 και 28 μοίρες αντίστοιχα) και οι ειδικές ποδιές εμπρός και πίσω που προστατεύουν το κάτω μέρος του αμαξώματος.
γλυκά
- Σχεδίαση μέσα κι έξω
- Απόδοση κινητήρα 1.5 dCi
- Τεχνολογία άνεσης και ασφάλειας
- Ευρυχωρία και πρακτικότητα καμπίνας
- Ποιότητα κατασκευής
- Άνεση ανάρτησης
- Οδική συμπεριφορά
ξινά
- Άβολες ποτηροθήκες
Που θα πει…
Σύμφωνα με τους Γάλλους, το όνομα KADJAR (Κατζάρ) είναι σύνθεση των ‘KAD’ και ‘JAR’. Το ‘KAD’ είναι εμπνευσμένο από τη λέξη ‘quad’, τις τετράτροχες γουρούνες παντός εδάφους και το ‘JAR’ προέρχεται από τις γαλλικές λέξεις ‘agile’ και ‘jaillir’, που σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνουν ευελιξία, ελευθερία και ικανότητα. Το Kadjar βασίζεται στην πλατφόρμα CMF του ομίλου Renault-Nissan και μοιράζεται τα περισσότερα μηχανικά του μέρη με το Nissan Qashqai. Ωστόσο, δεν πρόκειται για το ίδιο αυτοκίνητο με διαφορετικά σήματα. Το Kadjar διαφοροποιείται αισθητά.
Καταρχήν, εμφανισιακά έχει τη δική του ταυτότητα με στοιχεία από το μικρότερο Captur. Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζουν τα στενόμακρα φώτα LED που αποτελούν σχεδιαστική συνέχεια της χαρακτηριστικής μάσκας, στο κέντρο της οποίας δεσπόζει το μεγάλο σήμα της μάρκας. Ο δυναμισμός συνεχίζεται και στο πλάι, με τους τονισμένους ώμους πάνω από τους θόλους των τροχών, ενώ πίσω σχεδιαστικά highlights είναι τα τρισδιάστατα φωτιστικά σώματα. Η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος είναι 200 mm, τιμή που συναντάς μόνο σε SUV με off road βλέψεις. Συνολικά το γαλλικό crossover είναι πολύ όμορφο, ξεχωριστό και ξεκάθαρα Renault.
Ευρύχωρο, ποιοτικό και hi tech
Με μήκος 4,45 m, πλάτος 1,84 m και ύψος 1,61 m, το Kadjar είναι μεγαλύτερο από το Qashqai και… λοξοκοιτά ακόμη και μοντέλα της αμέσως επόμενης κατηγορίας. Άλλωστε, το ιδιαίτερα μακρύ μεταξόνιο των 2,65 m (σχεδόν όσο ένα Smart Fortwo, ολόκληρο!) δίνει τεράστια ευρυχωρία στο εσωτερικό. Στις πίσω θέσεις υπάρχει άπλετος χώρος για τα γόνατα και το κεφάλι, ενώ το φάρδος είναι τόσο μεγάλο που επιτρέπει τη μεταφορά τρίτου ενήλικα χωρίς πολλές παραχωρήσεις. Παράλληλα, ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 527 λίτρα (472 dm3 σε VDA), νούμερο που εκτινάσσεται στα 1.478 λίτρα με την (πανεύκολη) αναδίπλωση του πίσω καθίσματος. Μάλιστα, το κάθισμα του συνοδηγού μπορεί επίσης να αναδιπλωθεί επιτρέποντας τη μεταφορά αντικειμένων με μήκος που ξεπερνά τα 2,5 μέτρα.
Στη θέση του οδηγού, εκτιμάς αμέσως τα άνετα καθίσματα, την ποιότητα κατασκευής και την εργονομία. Το επάνω μέρος του ταμπλό καλύπτεται από μαλακό υλικό, ενώ ο πίνακας οργάνων δίνει μια high-tech αύρα με την οθόνη TFT στο κέντρο του, η οποία αφενός προσφέρει πληθώρα πληροφοριών, αφετέρου προσαρμόζεται στα γούστα σου με 4 προφίλ ενδείξεων και 5 διαφορετικούς χρωματισμούς. Βασιλιάς στην κονσόλα είναι η οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων R-Link 2 με λειτουργία που θυμίζει τάμπλετ (click, drag, scroll κλπ). Πρόκειται ουσιαστικά για το κέντρο ελέγχου του οχήματος αφού από εδώ ελέγχεις για παράδειγμα την πλοήγηση και το ηχοσύστημα, συνδέεις το κινητό σου μέσω Bluetooth, έχεις πρόσβαση σε διάφορες χρήσιμες εφαρμογές και ρυθμίζεις τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης. Τέτοια είναι το αυτόματο σύστημα παρκαρίσματος (εσύ ελέγχεις απλώς το γκάζι και το φρένο και αυτό στρίβει αυτόματα το τιμόνι), το αυτόματο σύστημα φρεναρίσματος, το σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, η προειδοποίηση τυφλής γωνίας, η αναγνώριση πινακίδων ορίων ταχύτητας και η κάμερα οπισθοπορείας.
Άνεση και ασφάλεια
Η γκάμα κινητήρων του Kadjar απαρτίζεται από τρεις επιλογές. Σε βενζίνη υπάρχει ο 1.2 TCe (turbo) με 130 ίππους και σε πετρέλαιο ο “πασπαρτού” 1.5 dCi με 110 ίππους και ο 1.6 dCi των 130 ίππων, ο οποίος είναι ο μόνος από τους τρεις που συνδυάζεται και με τετρακίνηση. Το Kadjar που οδηγούμε κινείται από τον 1.500άρη diesel που αποδίδει 110 PS και 260 Nm ροπής, συνδυάζοντας σύμφωνα με τη Renault αξιοπρεπείς επιδόσεις (0-100 σε 11,9 sec και τελική 182 km/h) με ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση 3,8 lt πετρελαίου (και όχι βενζίνης, όπως είπαμε στη LIVE VIDEO ΔΟΚΙΜΗ ) για κάθε 100 km. Αντίστοιχα, οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 99 g/km! Στην πράξη το μοτέρ είναι ροπάτο και γραμμικό, ανεβάζοντας με σβέλτο ρυθμό ταχύτητα και διατηρώντας την εύκολα στο ταξίδι. Η μέση κατανάλωση που είδαμε στη σύντομη διαδρομή μας (αυτοκινητόδρομος και ορεινός δασικός δρόμος) ήταν κάπου στα 6,5-7 lt/100 km, χωρίς καμία προσπάθεια για οικονομία.
Από τα πρώτα κιόλας μέτρα, το Kadjar σου δίνει την αίσθηση πως είναι ευχάριστο στην οδήγηση. Καλό σε βάρος τιμόνι, 6άρι κιβώτιο με γλυκιά αίσθηση και χωρίς να σκαλώνει στις αλλαγές και ανάρτηση (γόνατα Μακφέρον εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) που απορροφά αποτελεσματικά κάθε είδους ανωμαλίες. Ένας πολύ μικρός γδούπος που νιώθεις σε κάποιες περιπτώσεις οφείλεται στους μεγάλους τροχούς 17 ιντσών. Κατά τα λοιπά, η συμπεριφορά της ανάρτησης είναι υποδειγματική. Ακόμη και αν το πιέσεις στις στροφές, το Kadjar δείχνει κάπως μαλακό αλλά χωρίς να γέρνει υπερβολικά ή να χάνει σε κράτημα. Δεν είναι το σπορ crossover που σε προκαλεί να οδηγείς συνεχώς επιθετικά, αλλά κρατάει γερά και εμπνέει ασφάλεια και σιγουριά. Άξια αναφοράς είναι ακόμη τα δυνατά και ανθεκτικά φρένα, αλλά και η ηχομόνωση της καμπίνας.
Τελικά
Με το Kadjar η Renault μπαίνει με αξιώσεις σε μια ενδιαφέρουσα
και πολύ ανταγωνιστική κατηγορία. Το γαλλικό μοντέλο είναι γεμάτο
πλεονεκτήματα: όμορφο, σβέλτο, οικονομικό, άνετο, ασφαλές,
καλοεξοπλισμένο, πολύ ευρύχωρο και με λογική τιμή που για την
έκδοση 1.5 dCi ξεκινά από 22.340 ευρώ. Πρόκειται με λίγα λόγια για
ένα ιδιαιτερα προικισμένο οικογενειακό crossover.
ΦΩΤΟ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ, RENAULT
συμπέρασμα
Με πολλά, σημαντικά υπέρ και δίχως ουσιαστικά μειονεκτήματα, το Renault Kadjar καλύπτει κάθε ανάγκη και επιθυμία του σύγχρονου οικογενειάρχη. Συνδυάζει όμορφη και ξεχωριστή εμφάνιση, άνεση και ασφάλεια στην οδήγηση, τεράστιους χώρους και συστήματα που βοηθούν τον οδηγό στο δρόμο. Το 1.5 dCi αναμένεται να αποτελέσει το μήλον της Έριδος στη γκάμα και δικαιωματικά, αφού προσφέρει επιδόσεις και οικονομία καυσίμου σε λογική τιμή.