ΟΔΗΓΟΥΜΕ το νέο Audi Q2
Το baby Q3 σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή με την εμφάνισή του. Είναι όμως τόσο καλό όσο δείχνει;
- -
- -
με μια ματιά
Το νέο μέλος της οικογένειας ‘Q’ της Audi ουσιαστικά κατατάσσεται στην κατηγορία των crossover πόλης, κάτω από το Q3 και απευθύνεται σε ένα πιο νεανικό κοινό που αναζητά την πολυτέλεια, το στυλ και - γιατί όχι - την περιπέτεια.
Κυρίες και κύριοι, δεν νομίζω ότι χρειάζονται συστάσεις. Το Audi Q2 είναι αυτό ακριβώς που δηλώνει η ονομασία του: το ολοκαίνουργιο μικρό SUV που τοποθετείται κάτω από το δημοφιλές Q3. Ή, με άλλα λόγια ο άμεσος αντίπαλος του Mini Countryman. Ομολογώ πως το Q2 με εντυπωσίασε από την πρώτη στιγμή του το είδα τον περασμένο Μάρτιο, στην έκθεση της Γενεύης, όπου δεν δυσκολεύτηκε να κλέψει την παράσταση στο σταντ της Audi. Μικρό σε μήκος (μόλις 4,19 m), αλλά με δυναμισμό που ξεχειλίζει χάρη τόσο στις αναλογίες (χαμηλό στα 1,51 m και φαρδύ στα 1,79 m), όσο κυρίως στην επιβλητική μάσκα εμπρός και την φαρδιά 3η κολόνα, που συμβάλλει με την χρωματική της αντίθεση στη συνολική φινέτσα του μικρού SUV. Αναμφίβολα, το Q2 καταφέρνει να δείχνει φρέσκο και όχι μια ακόμη παραλλαγή της γνωστής σχεδιαστικής συνταγής “Audi”, δηλώνοντας ωστόσο σαφέστατα την καταγωγή του από το Ίνγκολστατ. Και να ’μαι τέσσερις μήνες μετά, πάλι στην Ελβετία αλλά στη Ζυρίχη αυτή τη φορά, στο δεύτερο ραντεβού με το πιο ενδιαφέρον Audi των τελευταίων ετών. Μόνο που τώρα έχω το κλειδί του στο χέρι…
γλυκά
- Γκάμα κινητήρων
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα κατασκευής
- Μοντέρνα εμφάνιση
- Ευρυχωρία
- Δυνατότητες εξατομίκευσης
ξινά
- Μέτρια ορατότητα πλάγια πίσω
Εναλλακτικό οικογενειακό
Ας μη γελιόμαστε: ελάχιστοι θα επιλέξουν το Q2 για να πάρουν
σβάρνα τα βουνά. Οι περισσότεροι θα το προτιμήσουν ως μια νεανική,
μοντέρνα εναλλακτική στα premium μικρομεσαία hatchback αλλά και
έναντι μεγαλύτερων SUV παραπλήσιας τιμής. Ένα ρόλο που το γερμανικό
μοντέλο μπορεί να παίξει με άνεση, χάρη στη μεγάλη για το μέγεθός
του ευρυχωρία. Δεν περιμένεις από ένα τόσο μικρό αυτοκίνητο να έχει
τόσο μεγάλους χώρους για μια τετραμελή οικογένεια – πέμπτος δύσκολα
θα βολευτεί λόγω του ογκώδους κεντρικού τούνελ και του
περιορισμένου πλάτους πίσω. Ακόμη και το πορτμπαγκάζ είναι
υπέρ-ικανοποητικό με χωρητικότητα 405 λίτρα, όντας μεγαλύτερο ακόμη
και από του A3 Sportback.
Περνώντας στα εμπρός καθίσματα, η ψηλή θέση οδήγησης είναι το μόνο που θυμίζει SUV. Η σχεδίαση έχει σαφείς αναφορές στο Α3 και συνοδεύεται από άριστη ποιότητα κατασκευής, άψογη εργονομία και πλούσιο εξοπλισμό άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας. Φυσικά, ο εξοπλισμός γίνεται όλο και πιο εντυπωσιακός όσο πιο βαθιά μπει το χέρι στην τσέπη, με στοιχεία όπως ο ψηφιακός πίνακας οργάνων virtual cockpit με οθόνη 12,3 ιντσών, το Head-Up Display, τα Audi connect SIM και Wi-Fi hotspot για σύνδεση στο διαδίκτυο, το ηχοσύστημα της Bang & Olufsen και η οθόνη του συστήματος infotainment MMI στο ταμπλό. Γενικά, οι πιθανοί συνδυασμοί εξοπλισμού και διακόσμου για την καμπίνα είναι αμέτρητοι, για να μπορείς να την προσαρμόσεις ακριβώς στις ανάγκες και τις επιθυμίες σου.
TFSI & TDI ιδανικοί για την Ελλάδα
Οι επιλογές σε κινητήρες είναι έξι στον αριθμό. Σε βενζίνη,
βασικός αλλά και ιδανικός για την ελληνική αγορά είναι ο μικρός
3κύλινδρος 1.0 TFSI τούρμπο των 116 ίππων που πλαισιώνεται από τους
4κύλινδρους 1.4 TFSI και 2.0 TFSI των 150 και 190 ίππων αντίστοιχα.
Τρεις είναι οι εκδόσεις και στους diesel TDI, ξεκινώντας από τα 1,6
λίτρα και τους 116 ίππους και φτάνοντας στον 2.0 TDI των 190 ίππων.
Ενδιάμεσος “σταθμός” o 2.0 TDI με τους 150 ίππους. Στον τομέα της
μετάδοσης υπάρχει ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων ή
εναλλακτικά ένα 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη S Tronic, ενώ η
τετρακίνηση quattro είναι προνόμιο των 2λιτρων TFSI και TDI και
συνοδεύεται από πίσω ανάρτηση τεσσάρων συνδέσμων. Στις
προσθιοκίνητες εκδόσεις πίσω υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας, ενώ
μπροστά σε κάθε περίπτωση συναντάμε γόνατα McPherson.
Από τους κινητήρες, οδηγήσαμε τους τρεις πιο ενδιαφέροντες για την
Ελλάδα. Ο 1.000άρης TFSI κινεί με
προθυμία το μικρό SUV χωρίς μάλιστα να καίει πολλή βενζίνη. Στη
διαδρομή μας είδαμε γύρω στα 6,5 με 7 lt/100 km στο trip computer
χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Το λιλιπούτειο μοτέρ νιώθει καλύτερα
στις μεσαίες και ψηλές στροφές και, εκτός από σπιρτόζικος είναι και
πολιτισμένος σε λειτουργία, παρότι 3κύλινδρος. Ο
1.6 TDI από την άλλη
εκμεταλλεύεται την περισσότερη ροπή που αποδίδει χαμηλά και, χωρίς
να βάζει φωτιά στην άσφαλτο, ανεβάζει γραμμικά ρυθμό δίνοντας καλές
επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση πετρελαίου (γύρω στα 6,0 είδαμε στο
trip). Δυστυχώς η Audi δεν έχει ακόμη ανακοινώσει επίσημα στοιχεία
επιδόσεων και κατανάλωσης για τους κινητήρες αυτούς.
Ο 1.4 TFSI είναι αυτός που
φέρνει στην επιφάνεια όλες τις αρετές του καλοστημένου Q2, ειδικά
με το 7άρι S Tronic που οδηγήσαμε. Έχει δύναμη παντού και δίνει
εξαιρετικές επιδόσεις (0-100 km/h σε 8,5 sec) χωρίς να φέρνει ούτε
στιγμή σε δύσκολη θέση το πλαίσιο. Και όλα αυτά με εργοστασιακή
μέση κατανάλωση 5,2 lt/100 km (7,5 με 8 είδαμε στη διαδρομή μας με
σβέλτη-πολύ γρήγορη οδήγηση), χάρη και στο σύστημα COD που
απενεργοποιεί δύο από τους 4 κυλίνδρους όταν οι ανάγκες φορτίου από
το μοτέρ είναι μικρές.
Σπορ SUV
Φαίνεται πως οι μηχανικοί της Audi είχαν αποστολή να χτυπήσουν τον άμεσο ανταγωνιστή, το Mini Countryman, στο πιο δυνατό του σημείο: την οδική συμπεριφορά. Και τα κατάφεραν! Οδηγικά, το μικρό ‘Q’ εντυπωσιάζει με την αμεσότητά του. Θυμίζει χάτσμπακ με σπορ χαρακτήρα. Κρατάει καλά, αλλάζει κατεύθυνση χωρίς να χαζεύει και στρίβει με περίσσεια αυτοπεποίθηση, παίρνοντας πολύ μικρές κλίσεις και εμπνέοντας εμπιστοσύνη στον οδηγό. Σε αυτό συμβάλλει και το τιμόνι με την τεχνολογία Progressive steering που γίνεται πιο γρήγορο όσο περισσότερο το στρίβεις. Μπορεί να μην διακρίνεται σε πληροφορία, αλλά είναι ακριβές και άμεσο.
Την ίδια στιγμή, η σφικτή ανάρτηση προσφέρει εντελώς αθόρυβη και ποιοτική κύλιση και απορροφά αποτελεσματικά τις λακκούβες - τουλάχιστον τις ελάχιστες που συναντήσαμε στους ελβετικούς δρόμους που γενικώς θυμίζουν μπιλιάρδο. Μόνο σε συνεχείς, κυματοειδείς ανωμαλίες παρατηρήσαμε μια μικρή αδυναμία των αμορτισέρ να τις αποσβέσουν. Τα παραπάνω σχόλια ισχύουν τόσο στα μοντέλα με τη βασική ανάρτηση, όσο και με το σύστημα Audi drive select μέσω του οποίου ο οδηγός ρυθμίζει τα χαρακτηριστικά απόδοσης του αυτοκινήτου σε τιμόνι, ανάρτηση και (αυτόματο) κιβώτιο, με πέντε διαφορετικά modes: comfort, auto, dynamic, efficiency και individual. Φυσικά, συστήματα υποβοήθησης του οδηγού όπως αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση της πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας, αυτόματο παρκάρισμα και κίνηση σε μποτιλιάρισμα ή αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, συμπεριλαμβάνονται στην τεχνολογική φαρέτρα του μικρού SUV.
Άριστες είναι οι εντυπώσεις και από την ηχομόνωση που κρατά το εσωτερικό ήσυχο, ιδανικό για μακρινά ταξίδια. Είναι χαρακτηριστικό πως μόνο ένα απόμακρο θρόισμα από τους καθρέπτες ακούγεται και όχι πάντα. Τέλος, αν και οι κοντοί πρόβολοι και η απόσταση από το έδαφος που ανέρχεται στα 15 cm υπόσχονται κάποιες εκτός δρόμου ικανότητες στις τετρακίνητες εκδόσεις, είμαστε σίγουροι πως ελάχιστοι θα είναι τελικά αυτοί που θα βουτήξουν το Q2 σε λάσπες, νεροφαγώματα και χωμάτινα εμπόδια με το πεδίο δράσης του να αφορά κυρίως χιονισμένες διαδρομές χειμερινών αποδράσεων.
Το Audi Q2 αναμένεται στην χώρα μας στις αρχές Νοεμβρίου, σε
τιμές που πιθανότατα θα ξεκινούν κάτω από τα 23.000 ευρώ για την
έκδοση 1.0 TSI. Θα έχει πολύ ενδιαφέρον να δούμε τις ανατροπές που
θα φέρει στην ελληνική αγορά…
συμπέρασμα
Δεν υπάρχει αμφιβολία πως το Q2 θα αποτελέσει την επόμενη εμπορική επιτυχία της Audi. Το μικρό SUV θα κλέψει πωλήσεις τόσο από μεγαλύτερα και ακριβότερα SUV και crossovers, όσο και από 5θυρα μικρομεσαία χάτσμπακ. Και όχι άδικα αφού εκτός από χώρους για μια τετραμελή οικογένεια, έχει ακόμη μοντέρνα σχεδίαση, ποιότητα Audi, ευχάριστη οδική συμπεριφορά και κινητήρες που κουμπώνουν ιδανικά στις ανάγκες της ελληνικής αγοράς.