Πρώτη Οδήγηση: Suzuki SV650 ABS
Ένας SVελτος τρόπος να επιστρέψεις με στιλ στα προσιτά γυμνά!
- -
- -
με μια ματιά
Η νέα Suzuki SV 650 ανανεώνεται ολοκληρωτικά, αποκτά την γοητευτικά minimal εμφάνιση και ουσιαστικές σύγχρονες αλλαγές σε κινητήρα και περιφερειακά και ξαναμπαίνει στη μάχη των γυμνών μοτοσυκλετών.
Μια πρώτη γεύση από SV 650 μας έδωσε η επίσημη αντιπροσωπεία της Suzuki στην Ελλάδα, σε μια ευχάριστη παρουσίαση με έδρα το café «Βαγόνι» στην Βαρυμπόμπη και χώρο δράσης τις γύρω διαδρομές. Για την Suzuki, το SV 650 σηματοδοτεί τη δυναμική της επανεμφάνιση στη μεσαία κατηγορία προσιτών δικύλινδρων μοτοσυκλετών. Μια ιστορία που ξεκινά από το 1999, όπου για μια δεκαετία και 2 γενεές γνώρισε επιτυχία προσφέροντας ένα low budget V2 για καθημερινή και σπορ μετακίνηση. Από το 2009, το SV αποσύρθηκε διακριτικά και ως συνέχειά του ακολούθησε το αμφιλεγόμενο Gladius, που ουσιαστικά ζούσε στην σκιά των πετυχημένων της εποχής V-Strom. Με τον ανταγωνισμό να προσφέρει ενδιαφέρουσες προτάσεις σε μια κλάση που αναζωπυρώνεται, και με το Yamaha MT-07 να καρπώνεται το μεγαλύτερο κομμάτι στην πίτα των πωλήσεων, η Suzuki όφειλε να επιστρέψει με κάτι λαχταριστό. Κάπως έτσι το όνομα SV επέστρεψε στην επικαιρότητα.
Το SV και τα αδέρφια του...
Εκτός από την SV650, διαθέσιμα για γνωριμία ήταν το νέο Van Van 200 και η GSX-S 1000 στην streetfighter και F εκδοχή της. Το μεν VanVan διατηρεί την κλασική ρετρό λογική ενός on-off που κουμπώνει στην μοτοσυκλετιστική μόδα της εποχής. Είναι μικρό, ελαφρύ αλλά υπερευρύχωρο με την καναπεδάτη σέλα του και ιδανικό για καθημερινή μετακίνηση και περιήγηση παντός εδάφους. Χρησιμοποιεί τον αειθαλή μονοκύλινδρο 200άρι κινητήρα της Suzuki που διαθέτει ψυγείο λαδιού και ψεκασμό για να εκσυγχρονίσει τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του. Μπορεί να μην βάζει φωτιά στο δρόμο όμως σε εκπλήσσει με την ευελιξία και την προοδευτικότητα των αντιδράσεων όταν αναζητήσεις το παιχνίδι μαζί του. Φυσικά το αμμώδες ή οποιοδήποτε μαλακό έδαφος για το Van Van είναι ότι το βούτυρο για το ψωμί!
Σε εντελώς διαφορετικό μήκος κύματος τα GSX-S 1000, όπου η δύναμη η σπορ αίσθηση και οι δυνατότητες των περιφερειακών(πλαίσιο-αναρτήσεις-φρένα) απογειώνουν τις αισθήσεις του αναβάτη. Με έναν εξημερωμένο(αν μπορείς να το πεις για τους 150 ίππους του) 4κύλινδρο χιλιάρη καταγωγής GSX-R, η Suzuki προσφέρει ζουμερές επιδόσεις και όρθια στάση θέσης για να διευκολύνει την καθημερινότητα. Στην έκδοση F ο παιχνιδιάρικος χαρακτήρας διανθίζεται και με τουριστικές βλέψεις από την ύπαρξη ολόσωμου φαίρινγκ, ζελατίνας και πιο αποδοτικών φωτιστικών σωμάτων. Δυστυχώς λίγο ο ασφυκτικός χρόνος, πολύ περισσότερο η σφιχτή διαδρομή του Αγ. Μερκούρη …και τα ωφέλιμα συμπεράσματα έγιναν υπόσχεση για το μέλλον, σε κάποια από τις επόμενες δοκιμές.
TIMEΣ
Van Van 200: € 4.595GSX-S 1000: € 13.995
GSX-S 1000F: € 14.395
Στον κόσμο των Naked
Για το 2016 η SV650 επιστρέφει με την λιτή σχεδίαση ενός naked
και με την λογική της ευέλικτης και γοητευτικής στην όψη
μοτοσυκλέτας. Μπορεί να μη γεμίζει με υπερβολές το μάτι και να μην
προσφέρει εξωτικό στιλ, όμως το αποτέλεσμα είναι ενδιαφέρον στο
σύνολο και αυτό που λέμε, τόσο-όσο! Καθαρές και απλές γραμμές που
θυμίζουν μοτοσυκλέτα στην παραδοσιακή της έννοια. Η αδύνατη
σιλουέτα συνδυάζεται με ένα τύπου χωροδικτυώματος κομψό ατσάλινο
πλαίσιο, την χυτή αλλά επίσης λιτή ουρά και την μονοκόμματη σέλα,
το στενό ρεζερβουάρ με το όρθιο τιμόνι και φυσικά τον στρογγυλό
προβολέα μπροστά που δίνει μια ρετρό-café racer εσανς.
Από την άλλη βέβαια η νέα SV650 μόνο οπισθοδρομική δεν είναι! Ο V2
των 645 κ.εκ που υμνείται από το λανσάρισμά του, προ του
millennium, μέχρι την δοξασμένη V-Strom εποχή, έχει περάσει
ταχύρρυθμα μαθήματα εκσυγχρονισμού για να αποκτήσει την πιστοποίηση
EURO4, χωρίς μάλιστα να χάσει σε απόδοση. Παραπάνω από 60 αλλαγές
έχουν πραγματοποιηθεί στα σωθικά του και στην τροφοδοσία, ενώ
παράλληλα έχει κερδίσει το σύστημα SES (Suzuki Easy Start) με το
οποίο αρκεί ένα στιγμιαίο πάτημα στο μπουτόν της μίζας για την
εκκίνηση του κινητήρα, αλλά και το Low RPM Assist, που ουσιαστικά
σου επιτρέπει να απελευθερώνεις τον συμπλέκτη όταν ξεκινάς, χωρίς
γκάζι. Με ένα ηλεκτρονικό βοήθημα διαχείρισης, το μοτέρ ανεβάζει
τις στροφές όσο χρειάζεται ώστε να πει αντίο σε σβήσιμο ή
σκορτσάρισμα και κάπως έτσι το SV ανοίγει τα φτερά του ακόμα και
στους άπειρους αναβάτες που θέλουν να δοκιμάσουν τον κόσμο της
μοτοσυκλέτας.
Εργονομικά άλλωστε, το όρθιο τιμόνι και το καλό για την κλάση του
κόψιμο διευκολύνει την ευελιξία, ενώ το ύψος σέλας δεν θα ζορίσει
ακόμα και αναστήματα στα 1.60 m. Το επίσης καλό είναι ότι και
σχεδόν "δίμετρο" λεβεντόπαιδο να είσαι, δεν θα νιώσεις
εγκλωβισμένος και με κλειδωμένες γωνίες στα πόδια, στην ανθρώπινα
σχεδιασμένη θέση οδήγησης του SV. Πίσω από το στενό - είναι η
αλήθεια - τιμόνι ένας καλαίσθητος ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι
μπροστά στο οπτικό πεδίο του αναβάτη και πρόθυμος να τον
βομβαρδίσει πληροφορίες ακόμα και όταν ο καλοκαιρινός μεσημεριανός
ήλιος σημαδεύει κατάματα την LCD οθόνη. Στροφόμετρο, ταχύμετρο,
ένδειξη θερμοκρασίας και βενζίνης, όλα ψηφιακά και νοικοκυρεμένα
χωρίς να δημιουργούν πονοκέφαλο ενημέρωσης. Φυσικά δεν λείπουν
πληροφορίες trip computer σχετικά με την ένδειξη ταχύτητας στο
κιβώτιο, την αυτονομία, την στιγμιαία και μέση κατανάλωση, καθώς
και την ώρα.
Πρόθυμο για όλα
Σύμφωνα με τη Suzuki, ο γνωστός V2 στα σύγχρονα δεδομένα του
αποδίδει 75 ίππους και 64 Nm ροπή, ενώ και η μέση κατανάλωση
ανταγωνίζεται τον κόσμο των σκούτερ με τα 3,84 lt/100 km. Όλα αυτά
τα στοιχεία δίνουν την εντύπωση ότι η SV 650 προσφέρει έναν καλό
λόγο για να απολαμβάνεις καθημερινά την μοτοσυκλέτα σου και ο
καλύτερος τρόπος να το διαπιστώσεις είναι όταν το καβαλήσεις.
Η πρώτη εντύπωση είναι απόλυτα φιλική. Νιώθεις ότι βρίσκεσαι σε ένα
αθλητικό σύνολο, στενό, χωρίς να ανοίγει τα πόδια που φωλιάζουν
γύρω από ένα κομψό ρεζερβουάρ των σχεδόν 14 λίτρων. Ένα κομπακτ και
ευέλικτο σύνολο που υπόσχεται εύκολες στιγμές ακόμα και με
κυκλοφοριακή συμφόρηση στον αστικό ιστό.
Πέρα από τις υποσχέσεις όμως που πιθανόν διαπιστώσουμε μελλοντικά,
η πράξη περιλαμβάνει βουνό με την ανάβαση προς Μερκούρη να μας
περιμένει. Χωρίς να είναι η ιδανική διαδρομή, η SV650 ελίσσεται
πρόθυμα και αέρινα στις εντολές που τις δίνεις, οι αναρτήσεις
προσφέρουν μια σφιχτή ενδοτικότητα που χτίζει εμπιστοσύνη να
επιτεθείς και μόνο η ποιότητα της ασφάλτου και η θερμοκρασία των
ελαστικών θα σου βάλει φρένο στην προσπάθεια. Αν εξασφαλίσεις τα
δυο προηγούμενα, οι μπίλιες στα μασπιέ δεν θα αργήσουν να αφήσουν
τις σπίθες στην άσφαλτο (φαντάζομαι, δεν το διαπίστωσα).
Ο κινητήρας είναι κλασσικά πρόθυμος στις χαμηλομεσαίες, ενώ η
εξάτμιση εκπέμπει ένα μελωδικό V2 τραγούδι χωρίς να το παρακάνει.
Αν ψάχνεις επιπλέον dB στα αυτιά σου οι Yoshimura είναι διαθέσιμες,
όπως και οι εξατμίσεις άλλων κατασκευαστών, για να απελευθερώσουν
ήχο, βάρος και άλογα που υπάρχουν στην ψυχή του SV. Το μοτέρ δεν
διστάζει να στροφάρει στα κόκκινα, αν και δεν είναι απαραίτητο ούτε
ιδιαιτέρως ωφέλιμο την στιγμή που σου σερβίρει ελαστικότητα και
ζουμερές δόσεις ροπής σχεδόν από το μηδέν. Τα φρένα αποδίδουν
ικανοποιητικά και το ABS δεν επεμβαίνει με το παραμικρό, ούτε
«αμολάει» ανησυχητικά τον βαθμό επιβράδυνσης. Και μέσα σε όλα αυτά
διαπιστώνεις, όπου και να πέσει το βλέμμα σου, την ποιότητα που
έχουν χαρακτηριστεί οι μοτοσυκλέτες Made in Japan, με την SV650 να
είναι άξια εκπρόσωπος.
Γενικότερα η νέα πρόταση της Suzuki σου αφήνει γεύση ομοιογένειας
ως ικανότατο σύνολο για να ροκανίζεις επαρχιακές στριφτερές
διαδρομές αλλά και έναν καλό λόγο να την χρησιμοποιείς καθημερινά
στις αστικές σου συνήθειες. Διαθέσιμη σε λευκή, μπλε, κόκκινη και
μαύρη (ματ), η SV 650 είναι ήδη στις εκθέσεις, ενώ επώνυμοι
βελτιωτές έχουν επιληφθεί από νωρίς, ώστε οι πιστοί του customizing
να μην νιώσουν παραπονεμένοι. Άλλωστε, το ελκυστικό naked της
Suzuki προσφέρεται και για αυτό!
SUZUKI
SV 650
ABS
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας
V2,
90o, 645 κ.εκ
Ισχύς
75 PS/8.500 rpm
Ροπή 64 Nm/8.100 rpm
Κατανάλωση 3,84 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 13,8 lt
Βάρος 197 kg (πλήρης υγρών)
Ελαστικά 120/70-17’’(Ε), 160/60-17’’(Π)
Μεταξόνιο 1.445 mm
Μήκος 2.140 mm
Ύψος σέλας 785 mm
Τιμή € 6.895
συμπέρασμα
Η νέα Suzuki SV 650 έρχεται να γοητεύσει όσους θέλουν να κάνουν την εισαγωγή τους στις σπορ street, αλλά και να ικανοποιήσει τους έμπειρους που ψάχνουν κάτι προσιτό, οικονομικό και απολαυστικό για να τριγυρίζεις ολημερίς και ολονυχτίς σε ορεινό και αστικό στροφιλίκι. Η στενή σιλουέτα και η ελαφριά αίσθηση, συνδυάζεται με ένα διαχρονικά αποδοτικό κινητήρα που γνωρίζει δεύτερη νεότητα με Euro4 πιστοποίηση. Καλοστημένη, ποιοτική και ζωηρή σε διάθεση και χαρακτήρα, ήρθε να ταΐσει με ρεαλισμό την μοτοσυκλετιστική νιότη που κάθε αναβάτης κρύβει κάπου βαθιά μέσα του. Είναι ήδη διαθέσιμη στις εκθέσεις από € 6.895 και σύντομα θα ακολουθήσει από την Suzuki επίσημος κατάλογος αξεσουάρ αποκλειστικά για SV, ώστε ο κάτοχος να βάζει την πινελιά του κατά το δοκούν.