ΟΔΗΓΟΥΜΕ τη νέα Mercedes-Benz GLC Coupe
Με την παρουσίαση της GLC Coupe η Mercedes-Benz ενισχύει τη δυναμική της στην κατηγορία των SUV με ένα μοντέλο αποτελεσματικό σε όλους τους τομείς
- -
- -
με μια ματιά
Αυτή είναι η Coupe εκδοχή της GLC που διακρίνεται για τη σχεδίαση και τη δυναμική συμπεριφορά της, έχοντας ως προίκα από τη συμβατική έκδοση την άνεση, την ποιότητα και την πολυτέλεια.
Δίπλα στην GLC η Mercedes-Benz έρχεται να βάλει την Coupe εκδοχή
της, κοιτάζοντας πλέον στα μάτια την BMW X4, έστω και αν αυτό έγινε
με ένα χρόνο καθυστέρηση. Το διάστημα αυτό όμως ήταν ικανό για να
μελετήσει επιμελώς το μάθημά της και να παρουσιαστεί καλά
διαβασμένη διεκδικώντας το άριστα με αξιώσεις.
Χορταστικές διαστάσεις
Η GLC Coupe τοποθετείται κάτω από τη γνωστή μας πλέον GLE Coupe, αλλά μόνο μικρή δεν την λες. Με γενναιόδωρες διαστάσεις και πιο συγκεκριμένα έχοντας μήκος 4,73 m, ύψος 1,6 m και πλάτος 1,89 m, η Coupe είναι κατά 76 mm μακρύτερη από τη συμβατική GLC, αλλά με ίδιο μεταξόνιο (2.870 mm), έχοντας παράλληλα 40 mm μεγαλύτερο πλάτος, ενώ αντίθετα είναι κατά 37 mm χαμηλότερη. Αυτό είναι εξάλλου και το κύριο χαρακτηριστικό της γνώρισμα. Η κυρτή οροφή, με το αλά κουπέ τελείωμα και την εντελώς διαφορετική εικόνα που του χαρίζει αυτή η επιλογή.
Τα λεπτά πίσω φωτιστικά σώματα LED συμπληρώνουν την εικόνα, δένοντας αρμονικά με το σύνολο που τώρα μοιάζει πιο επιθετικό και σπορ. Στο εσωτερικό η εικόνα είναι γνώριμη από τη συμβατική έκδοση του μοντέλου, με τις όποιες διαφορές να εστιάζονται και πάλι πίσω. Η πρόσβαση στις πίσω θέσεις είναι πιο δύσκολη, αφού αν δεν προσέξεις το κεφάλι σου θα έρθει σε στενή επαφή με την κυρτή οροφή. Αφού περάσεις στο εσωτερικό θα απολαύσεις τη γνωστή ποιότητα και πολυτέλεια που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της Mercedes-Benz.
Η οθόνη επτά ιντσών με στιλ tablet που στέκεται επάνω στο ταμπλό ανήκει όπως είναι φυσικό στον βασικό εξοπλισμό και συνδυάζεται με ένα κορυφαίο σύστημα infotainment που παρέχει όλες τις δυνατότητες σύνδεσης. Το touchpad στην κεντρική κονσόλα έχει λειτουργία αφής κάνοντας πιο εύκολη την πρόσβαση στο σύστημα. Η άνεση βρίσκεται σε πρώτο πλάνο, τόσο όσον αφορά τους χώρους όσο και την ποιότητα που προσφέρει η ανάρτηση στο ταξίδι. Τα μόνα παράπονα θα προέρθουν από τους πίσω επιβάτες, των οποίων το κεφάλι θα φλερτάρει με την οροφή αν το ύψος του ξεπερνά το μέσο όρο, ενώ και οι πιο ευαίσθητοι, μετά από πολύωρη χρήση, ίσως παραπονεθούν για τη σκληρότητα των καθισμάτων.
Ωστόσο η GLC Coupe παρά το ιδιαίτερο του σχήματός της προσφέρει απλόχερα χώρους κάτι που υπογραμμίζεται και από τον όγκου του χώρου αποσκευών. Στη βασική του μορφή είναι 491 λίτρα, ενώ με αναδιπλωμένες τις πλάτες των πίσω καθισμάτων η τιμή αυτή εκτοξεύεται στα 1.400 λίτρα, με κανονικό σχήμα που επιτρέπει τη φόρτωση μεγάλων αντικειμένων.
Φαίνεται σπορ και είναι!
Η σπορ διάσταση ενός τέτοιου μεγάλου και ψηλού μοντέλου δεν είναι συνθήκη απαραίτητη για να του χαρίσει τη διάκριση. Ωστόσο αν αυτή περιλαμβάνεται στον… βασικό εξοπλισμό του είναι ικανή να το κάνει να ξεχωρίσει και μάλιστα με διαφορά από τα άλλα μοντέλα του είδους. Στη Mercedes-Benz κατάφεραν μάλιστα να συνδυάσουν όσον αφορά την GLC Coupe, τα δυναμικά χαρακτηριστικά με την κορυφαία άνεση και ποιότητα κύλισης, σε τέτοιο βαθμό που σε κερδίζει με το… καλημέρα. Πίσω από το τιμόνι της GLC Coupe νοιώθεις άνετα, με τη θέση οδήγησης να έρχεται στα μέτρα σου ανεξάρτητα από το ύψος και τον όγκο που διαθέτεις. Μετά από τα πρώτα μέτρα διαπιστώνεις ότι είναι πέρα από ισοπεδωτική και αρκετά φιλική. Το πλαίσιο είναι κατά 15 mm πιο χαμηλό, ενώ και το τιμόνι είναι πιο γρήγορο με διαφορετικό λόγο (15,1:1 αντί 16,1:1), σε σχέση πάντα με τη συμβατική GLC.
Επιπλέον διατίθεται και με αερανάρτηση Air Body Control που της χαρίζει ένα ακόμα ατού, αφού σε αυτή την περίπτωση γίνεται και εξαιρετικά άνετη. Σε κάθε περίπτωση προσφέρει αυτοπεποίθηση στον οδηγό, τόσο στις στροφές, όσο και στις μεγάλες ευθείες της εθνικής με απαγορευτικές ταχύτητες. Η καλή αεροδυναμική Cd 0,31, σε συνδυασμό με την προσεγμένη ηχομόνωση την κάνει άριστο δρομέα μεγάλων αποστάσεων. Οι εύρωστοι κινητήρες συμβάλουν με τη σειρά τους σε αυτή την κατεύθυνση, αφού ακόμα και στις «μικρές» 2λιτρες εκδόσεις τους προσφέρουν άλογα και ροπή σε αφθονία.Η διαδρομή που είχε επιλέξει η Mercedes-Benz για την παρουσίαση της GLC Coupe ήταν στενή και γεμάτη στροφές και αυτό δεν έγινε τυχαία όπως μπορέσαμε να διαπιστώσουμε οδηγώντας το νέο της «αστέρι». Εκεί η GLC Coupe γίνεται πιο… μικρή. Κρύβει τις μεγάλες διαστάσεις της και αποκτά ευελιξία και αμεσότητα στις εντολές του οδηγού. Πιο σπορ από τη συμβατική GLC, καταπίνει τις καμπές με χαρακτηριστική ευκολία, ενώ δεν διστάζει να «βουτήξει» με αυτοπεποίθηση στις κλειστές στροφές. Σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στην ανάρτηση που ακόμα και στη βασική της μορφή Dynamic Select διαθέτει πέντε επιλογές ρυθμίσεων: ECO, Comfort, Sport, Sport+ και Individual, που μεταμορφώνουν το μεγάλο SUV σε μια σπορ κατασκευή, για τα δεδομένα της κατηγορίας των SUV.
Με τρεις συν πέντε κινητήρες
Στην αρχή η Mercedes-Benz GLC Coupe θα είναι διαθέσιμη με δύο κινητήρες 2,2 λίτρων diesel και ένα 2λιτρο βενζίνης. Έτσι, έχουμε τις GLC 220 d 4MATIC Coupe με απόδοση 170 ίππων και GLC 250 d 4MATIC με 204 ίππους και την GLC 250 4MATIC Coupe βενζίνης με απόδοση 211 ίππων και 350 Nm ροπής. Πιο αναλυτικά η «μικρή» έκδοση diesel αποδίδει 400 Nm ροπής, καταναλώνοντας 5,0 lt/100 km καυσίμου, ενώ εκπέμπει 131 gr CO2 ανά km. Η επιτάχυνση από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h ολοκληρώνονται σε 8,3 sec με τη μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 210 km/h.
Η ισχυρότερη εκδοχή diesel με τους 204 ίππους αποδίδει την εντυπωσιακή τιμή των 500 Nm ροπής, με τη μέση κατανάλωση να είναι ίδια με αυτή της μικρότερης εκδοχής του κινητήρα στα 5,0 lt/100 km, όπως εξάλλου ίδια είναι και η τιμή των εκπομπών CO2. Η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 7,6 sec, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 222 km/h, με τις αντίστοιχες τιμές της βενζινοκίνητης έκδοσης να είναι 0-100 km/h σε 7,3 sec και 222 km/h, με κατανάλωση 7,0 lt/100 km και εκπομπές CO2 159 gr/km.
Αργότερα, μέσα στον χρόνο θα ακολουθήσουν πέντε ακόμα εκδόσεις μεταξύ αυτών μια Plug-In Hybrid (δείτε box) και η κορυφαία από την Mercedes-AMG με 367 ίππους και 0-100 km/h σε 4,9 sec. Επιπλέον θα προστεθεί η GLC 300 4MATIC Coupe βενζίνης με 245 ίππους και η βασική diesel 200 d με 136 ίππους. Στο Τορίνο είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε μία από τις επερχόμενες εκδόσεις, την GLC 350 d 4MATIC με 258 ίππους και 620 Nm ροπής. Ο συγκεκριμένος κινητήρας εντυπωσιάζει με τη ραφιναρισμένη λειτουργία του, χωρίς κραδασμούς και θόρυβο στο εσωτερικό, αλλά παράλληλα με ένα εκρηκτικό προφίλ όσον αφορά τις επιδόσεις. Η θηριώδης ροπή σε συνδυασμό με το νέο γρήγορο 9άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων κάνει τις επιταχύνσεις καταιγιστικές όσα και αν είναι τα χιλιόμετρα στο ταχύμετρο, ενώ η στάνταρ τετρακίνηση βάζει τη δύναμη κάτω χωρίς να αφήνει το αυτοκίνητο να… «χαζεύει».
Σίγουρα η Mercedes-Benz GLC Coupe έρχεται να βάλει φωτιά στην ειδική αυτή κατηγορία για λίγους και αναμφίβολα τυχερούς, προσφέροντας ένα ολοκληρωμένο πακέτο άνεσης και δυναμικής συμπεριφοράς. Η τιμή της GLC Coupe στην Ελλάδα θα ξεκινά από τα 59.710 ευρώ για τη βασική diesel 220 d, με την 250 d να στοιχίζει 61.130 ευρώ και τη βενζινοκίνητη 250 να αγγίζει τα 61.160 ευρώ.
ηλεκτρικά όνειρα
Την ευκαιρία να οδηγήσουμε την Plug-In Hybrid έκδοση της GLC Coupe, είχαμε κατά την παρουσίαση του μοντέλου στο Τορίνο. Αν και η παραγωγή της έχει προγραμματιστεί για το τέλος του χρόνου οι Γερμανοί είχαν κάποιο «δείγμα» για τους δημοσιογράφους ώστε να διαμορφώσουμε μια πρώτη εικόνα σχετικά με την πιο προηγμένη τεχνολογικά GLC Coupe 350 e 4MATIC. Κάτω από το καπό της κρύβεται ο 2λιτρος κινητήρας βενζίνης, στην απόδοση του οποίου συμβάλει και ένα ηλεκτρικό μοτέρ. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 320 ίππους, προσφέροντας εκρηκτικές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (0-100 km/h σε 5,9 sec, μέγιστη ταχύτητα 235 km/h) ενώ αντίθετα οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 59 – 64 gr/km. Πέριξ του ξενοδοχείου επιλέξαμε να την οδηγήσουμε κάνοντας χρήση μόνο του ηλεκτρικού μοτέρ. Εκτός από αθόρυβη όπως είναι λογικό, αποδείχθηκε και αρκετά πρόθυμη στις εντολές του δεξιού μας ποδιού, επιταχύνοντας δυναμικά και φυσικά άμεσα, πλεονέκτημα των ηλεκτροκινητήρων. Η απόσταση που καλύψαμε αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια ήταν περίπου 20 χιλιόμετρα μέχρι την επιστροφή μας στο ξενοδοχείο, με τον υπολογιστή να δείχνει απόθεμα ενέργειας που έφτανε το 30%, όταν η θεωρητική αυτονομία αγγίζει τα 34 χιλιόμετρα.
συμπέρασμα
Η Mercedes-Benz GLC Coupe τοποθετείται στην ανώτερη κατηγορία των μεσαίων SUV έχοντας όλα τα εφόδια για να κάνει μια εξαιρετική πορεία. Συνδυάζει την αισθητική που αναζητούν κάποιοι για να ξεχωρίσουν, με την κορυφαία άνεση που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της γερμανικής φίρμας, αλλά και τη δυναμική συμπεριφορά που θα κάνει τη διαφορά.