Πρώτη Οδήγηση: KIA Picanto 2017

Αυτό το Picanto είναι πικάντικο απ’ όλες τις απόψεις!

  • -
  • -
με μια ματιά

Η τρίτη γενιά του KIA Picanto συνεχίζει στη λογική των προκατόχων του προσφέροντας οικονομία, ευελιξία και ανέσεις, προσθέτοντας τώρα δυναμικό στυλ και καλύτερη οδική συμπεριφορά.


Τι αναζητά κανείς σε ένα αυτοκίνητο πόλης; Ευελιξία σίγουρα, οικονομία αναμφίβολα, αλλά και στιλ, ανέσεις και εξοπλισμό που θα κάνουν ευχάριστες τις αστικές περιπλανήσεις. Και παρότι δεν πρόκειται για οικογενειακά αυτοκίνητα, είναι ευπρόσδεκτοι οι χώροι που θα βολέψουν τα παιδιά στο καθημερινό πέρα-δώθε σε σχολεία και δραστηριότητες, ή τους φίλους στη βραδινή έξοδο. Όχι και λίγα, ε; Σε μια κατηγορία που το περιθώριο κέρδους για τους κατασκευαστές είναι ελάχιστο.

Πως τα χωράς όλα αυτά σε ένα αυτοκίνητο 3,6 μέτρων; Η KIA βρήκε τον τρόπο. Είχε δώσει βέβαια μια ιδέα με τα δύο προηγούμενα Picanto, του 2004 και του 2011, αλλά με την 3η γενιά ξεπέρασε τον εαυτό της – και τον ανταγωνισμό! Ξεκινώντας από τη σχεδίαση, το νέο Picanto σε κερδίζει με το δυναμισμό του. Η χαρακτηριστική μάσκα της KIA εμπρός δένει αρμονικά με τους ευμεγέθεις προβολείς και τη μεγάλη εισαγωγή αέρα στον προφυλακτήρα, ενώ πίσω είναι τα φωτιστικά σώματα σχήματος ‘C’ που κερδίζουν τις εντυπώσεις, είτε είναι αναμμένα είτε όχι. Ειδικά η έκδοση GT Line, εκτός από μεγαλύτερους τροχούς και ελαφρώς πιο σκληρά ελατήρια, έχει ακόμη πιο επιθετική εμφάνιση.



Αλλά και το εσωτερικό είναι μοντέρνο και προσεγμένο σε κάθε του λεπτομέρεια. Ο οδηγός εκτιμά με το καλημέρα το άνετο κάθισμα, την σωστή εργονομία και τον ευανάγνωστο πίνακα οργάνων. Η ποιότητα είναι ένα από τα δυνατά στοιχεία του αυτοκινήτου. Τόσο τα υλικά όσο και η συναρμογή τους είναι κορυφαία για την κατηγορία, ενώ στοιχεία όπως η δερμάτινη επένδυση στο τιμόνι και τα καθίσματα αναβαθμίζουν σημαντικά τον διάκοσμο.

Εδώ να πούμε πως οι δερμάτινες επενδύσεις θα είναι στάνταρ από το δεύτερο κιόλας επίπεδο εξοπλισμού, ενώ υπάρχουν και αλλά στοιχεία που κάθε άλλο παρά αυτονόητα είναι στη μικρή κατηγορία, όπως η μεγάλη οθόνη αφής 7'' του συστήματος infotainment με πρωτόκολλα Apple CarPlay και Android Auto, κάμερα οπισθοπορείας με εξαιρετική ευκρίνεια και 3D πλοήγηση, τα πίσω ηλεκτρικά παράθυρα που ανοίγουν μέχρι κάτω (σε άλλα μοντέλα δεν ανοίγουν καν!), η το κεντρικό υποβραχιόνιο εμπρός!

Παρότι το εξωτερικό μήκος παρέμεινε ίδιο με του απερχόμενου μοντέλου (3.595 mm), οι χώροι εσωτερικά αυξήθηκαν τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές. Τέσσερις ενήλικες με ανάστημα μέχρι 1,80 θα βολευτούν στην καμπίνα ενώ ο χώρος αποσκευών αυξήθηκε από τα 200 στα 255 λίτρα (1.010 με αναδιπλωμένο πίσω κάθισμα), τιμή κορυφαία αν εξαιρέσουμε το αρκετά μεγαλύτερο KA+.

Η ψηλή θέση οδήγησης συμβάλλει στην καλή ορατότητα και σε συνδυασμό με τις μικρές εξωτερικές διαστάσεις και το τιμόνι που κόβει αρκετά δίνοντας μεγάλη ευελιξία, καθιστούν το Picanto ιδιαίτερα εύκολο στην οδήγηση, μέσα κι έξω από την πόλη. Οδηγικά το μικρό ΚΙΑ είναι μια ευχάριστη έκπληξη. Κρατάει πολύ καλά προσφέροντας άριστη αίσθηση και εμπιστοσύνη στον οδηγό να το πιέσει, ενώ ταυτόχρονα η ανάρτηση (γόνατα MacPherson εμπρός - ημιάκαμπτος άξονας πίσω) διακρίνεται για το υψηλό επίπεδο άνεσης και ποιότητας λειτουργίας της.

Ειδικά στο ταξίδι απολαμβάνεις σταθερότητα και αξιοθαύμαστη για την κατηγορία ηχομόνωση. Αυτό που εισπράττεις τελικά είναι ένα ιδιαίτερα ήσυχο, άνετο και καλοστημένο μικρό. Γενικά το Picanto δείχνει πολύ πιο ραφιναρισμένο στο δρόμο από τους περισσότερους ανταγωνιστές του.



Όσον αφορά τους κινητήρες, θα είναι διαθέσιμοι τρεις βενζίνης. Αρχικά ο 1000άρης και ο 1.2, αμφότεροι ατμοσφαιρικοί και αργότερα μέσα στη χρονιά θα ακολουθήσει ο 1.0 Turbo με ισχύ 100 ίππων. Στη Βαρκελώνη όπου βρεθήκαμε στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του μικρού ΚΙΑ, οδηγήσαμε τους δυο πρώτους, οι οποίοι συνδυάζονται με ένα καλό σε αίσθηση 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο - ο 1.2 θα διατίθεται και με αυτόματο 4 σχέσεων.

Ο μικρός τρικύλινδρος χιλιάρης αποδίδει 67 ίππους και 96 Nm ροπής. Είναι ελαστικός από χαμηλά και έχει νεύρο, όντας πολύ πιο πρόθυμος από αυτό που σε προϊδεάζουν τα νούμερα επιδόσεων (0-100 km/h σε 14,3 sec, τελική ταχύτητα 161 km/h). Διακρίνεται και σε οικονομία, με την ΚΙΑ να κάνει λόγο για μέση κατανάλωση 3,9 lt/100 km για τις τετραθέσιες εκδόσεις που έχουν και ελαφρώς μακρύτερες σχέσεις στο κιβώτιο, ενώ η αντίστοιχη τιμή για τις πενταθέσιες με ISG (σύστημα start/stop του μοτέρ) είναι στα 4,2 lt/100 km. Εμείς, οδηγώντας την πρώτη είδαμε εύκολα στο trip computer νούμερα κοντά στα 6, εντός κι εκτός πόλης, σε ανηφορικές και κατηφορικές διαδρομές και χωρίς ιδιαίτερη φροντίδα στο γκάζι.

Αν θες επιδόσεις, ο τετρακύλινδρος 1.2 με τους 84 ίππους και τα 122 Nm ροπής έχει την απάντηση: 0-100 km/h σε 12,0 sec και τελική ταχύτητα 173 km/h, με τη μέση κατανάλωση να ανακοινώνεται στα 4,5 lt/100 km (με ISG). Ωστόσο, η διαφορά σε σχέση με τον 1.0 εστιάζεται κυρίως στις υψηλές στροφές, όποτε, αν η χρήση είναι αποκλειστικά αστική και περιαστική, ο μικρός βενζινοκινητήρας ικανοποιεί απόλυτα.

Τα πρώτα Picanto αναμένονται στην Ελλάδα τον Ιούλιο, με τη βασική έκδοση 1.0 να ξεκινά από τα 10.300 ευρώ, προσφέροντας όλα τα βασικά στοιχεία άνεσης και ασφάλειας (6 αερόσακοι, ESP, air-condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηχοσύστημα κλπ). Η αμέσως επόμενη έκδοση θα έχει διαφορά γύρω στα 1.000 ευρώ και θα έχει πραγματικά πλούσιο εξοπλισμό προσθέτοντας στα παραπάνω ζάντες αλουμινίου 15’’, infotainment με οθόνη αφής 7’’, πλοήγηση και κάμερα οπισθοπορείας, δερμάτινο σαλόνι και πίσω ηλεκτρικά παράθυρα.

συμπέρασμα

Συνολικά, το νέο KIA Picanto θυμίζει αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας, τόσο σε ποιότητα, εξοπλισμό και ανέσεις, όσο και σε οδηγική αίσθηση. Αν προσθέσουμε σε αυτά τους καλούς χώρους, τους ζωντανούς κινητήρες, την 7ετή εργοστασιακή εγγύηση και το δυναμικό του στυλ, έχουμε να κάνουμε με ένα καθόλα αξιόλογο μοντέλο που δίκαια στοχεύει στην κορυφή των αυτοκινήτων πόλης.


VIDEOS

Kia Picanto 2017 Promotional Video

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...