ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Skoda Octavia RS 2017
Το sport sedan της Skoda είναι μια κατηγορία από μόνο του!
- -
- -
με μια ματιά
Η κορυφαία έκδοση του ανανεωμένου οικογενειακού της Skoda διατίθεται με κινητήρες βενζίνης 2.0 TSI και diesel 2.0 TDI, σε προσθιοκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις και με 5θυρο notchback ή station wagon αμάξωμα.
Η Skoda μας αρέσει, γιατί είναι ένας κατασκευαστής που έχει βρει το δρόμο του. Ξέρει τι θέλει, ξέρει πως να το πετύχει, αλλά πάνω από όλα είναι αληθινή και δεν υποδύεται ρόλους. Είναι το αυτοκίνητο του μεσοαστού που πάνω από όλα βάζει την αξία των χρημάτων του και την πρακτικότητα, αδιαφορώντας για τα «φρου-φρου»! Ναι, η Skoda είναι όλα όσα υπόσχεται και αντιπροσωπεύει! Και το νέο Octavia RS είναι άλλη μια απόδειξη.
Επί-αισθητικής
Πρώτα από όλα και πριν πατήσεις το κουμπί που ζωντανεύει τον κινητήρα, αυτό που σε εκπλήσσει ευχάριστα στο εσωτερικό είναι η επιμονή των Τσέχων στις κλασικές, απλές φόρμες. Τίποτα το περίεργο, τίποτα το «ντιζαϊνάτο», αλλά αντίθετα κλασικές γραμμές, εύκολες στο μάτι που θα σου κάνουν παρέα για πολλά χρόνια. Το πλαστικό, μαλακό και σκληρό, παραμένει πολύ (ιδιαίτερα στις πόρτες) αν και έχει γίνει προσπάθεια να σπάσει με καθίσματα από Alcantara και πινελιές με λουκ από ανθρακονήματα. Όμως η ποιότητα είναι πολύ καλή, το αυτοκίνητο παραμένει καλά… βιδωμένο (όπως άλλωστε όλα τα Skoda των τελευταίων χρόνων) και δείχνει ότι θα παραμείνει έτσι για πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα.
Ο εξοπλισμός πλέον περιλαμβάνει οθόνη 9,2 ιντσών για το απαραίτητο infotainment (με Real Time Traffic, Google Earth και Care Connect, μαζί φυσικά με τα απαραίτητα πλέον safety systems) και αν σας ενδιαφέρει η ποιότητα του ήχου προσφέρεται σύστημα της Canton με δέκα ηχεία!
Επί-καθίσματος
Το δεύτερο που σε εντυπωσιάζει είναι οι χώροι του. Ειδικά πίσω
κάθεσαι μεγαλόπρεπα σταυροπόδι, με 73 cm (!) απόσταση για τα πόδια
σου χάρη και στο μεταξόνιο των 2.686 mm. Κάτι που ισχύει και για
τον χώρο αποσκευών που φτάνει τα πολύ εντυπωσιακά 590 λίτρα για την
έκδοση notchback και 610 λίτρα για την Combi, νούμερο που
εκτοξεύεται στα 1.740 όταν η πλάτη του πίσω καθίσματος
διπλώσει.
Μηχανικά τα πράγματα είναι ακόμα πιο πλούσια, μόνο που οι κινητήρες
περιορίζονται σε εκδόσεις των 2 λίτρων, βενζίνης και πετρελαίου οι
οποίες ουσιαστικά λόγω φορολογίας και τεκμηρίων, βγάζουν το
αυτοκίνητο από την ελληνική αγορά. Στο ένα άκρο ο βενζίνης 2.0 TSI,
με δέκα παραπάνω ίππους στους 230 και με 350 Nm ροπής από 1.500
rpm, δίνει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,7’’. Αργότερα θα προστεθεί
και η ακόμη πιο ισχυρή έκδοση με τους 245 ίππους. Στο άλλο άκρο ο
αντίστοιχος 2.0 diesel TDI αποδίδει 184 ίππους με 380 Nm ροπής και
απαιτεί 7,9’’ για τα πρώτα 100 km/h. Τους κινητήρες αυτούς
ακολουθούν εξατατάχυτα κιβώτια ταχυτήτων και DSG. Η τετρακίνητη
έκδοση συνδυάζεται αποκλειστικά με τον TDI και DSG και φορά
πολύδισκο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη για να μεταφέρει την
κίνηση και πίσω. Οι αναρτήσεις τέλος αποτελούνται από McPherson
εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω και έχουν προστεθεί τώρα
μεγαλύτερα δισκόφρενα.
Επί-δρόμου
Πως συμπεριφέρονται όμως όλα αυτά στο δρόμο; Όπως το περιμέναμε, όπως το ξέραμε. Πρώτα από όλα το Octavia RS είναι γρήγορο καθώς και οι δυο κινητήρες έχουν αρκετή δύναμη να σε κολλήσουν στο κάθισμα. Δεύτερον, παραμένει πάντα φιλικό ακόμα και οριακά, δίνοντας χρόνο στον οδηγό να αντιδράσει. Το μεγάλο μεταξόνιο το κάνει σταθερό στην ευθείες και οι σφιχτές αναρτήσεις δεν το αφήνουν να πλέει στις ανοιχτές καμπές. Τα κλειστά «S» δεν είναι το καλύτερο σημείο του καθώς «πέφτει» στο εσωτερικό ελαστικό, αλλά δεν χρειάζεται πάντα να το παρακάνετε, γιατί μπορείτε να εκμεταλλευτείτε την επιτάχυνσή του. Όπως και να έχει, το RS παραμένει ο γρήγορος δρομέας μεγάλων αποστάσεων που θα χωρέσει όλη την οικογένεια! Είπαν και συμφωνούμε, μια κατηγορία από μόνο του!
Τώρα που κάναμε τη βόλτα μας, τώρα που ιδρώσαμε στο τύπου μπάκετ κάθισμα, τώρα που το ευχαριστηθήκαμε, είναι καιρός πια να χαζέψουμε και περιφερειακά τη σχεδίασή του. Μίνιμαλ με καθαρές γραμμές, οι οποίες όμως το ξεχωρίζουν από τον υπερφορτωμένα αισθητικά αυτοκίνητα των τελευταίων χρόνων. Θα λέγαμε ότι αναδύει μια ήρεμη δύναμη. Είναι τέσσερα εκατοστά μακρύτερο και φορά νέους προφυλακτήρες με μεγάλες εισαγωγές και οριζόντιες γραμμές που τονίζουν το πλάτος. Νέα φωτιστικά σώματα και led πίσω σε σχήμα «C», τονίζουν την εμφάνιση και θα λέγαμε ότι είναι από τα λίγα αυτοκίνητα που η έκδοση Combi είναι πιο ισορροπημένη αισθητικά από την Hatchback.
Επι-μύθιο
Τι είναι τελικά; Όλα όσα υπόσχεται αλλά και αρκετά παραπάνω.
Είναι από τα λίγα αυτοκίνητα… δικαιολογία, όπου οι άγριες διαθέσεις
του μπαμπά μπορούν να βρουν ένα πιο οικογενειακό περιτύλιγμα το
οποίο δεν θα τρομάξει τη μαμά!
SKODA OCTAVIA RS
|
2.0 TSΙ |
2.0 TSI AUTO |
2.0 TDI |
2.0 TDI AUTO |
2.0 TDI AUTO 4×4 |
|
Κινητήρας |
[cm3] |
Βενζίνη / 1984 cm3 |
Diesel /1968 cm3 |
|||
Ισχύς / rpm |
[kW at rpm] |
230/4700–6200 |
184/3500–4000 |
|||
Ροπή / rpm |
[Nm at rpm] |
350/1500–4600 |
380/1750–3250 |
|||
Κιβώτιο |
|
Μηχανικό 6 σχέσεων |
Αυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG 6 σχέσεων |
Μηχανικό 6 σχέσεων |
Αυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG 6 σχέσεων |
|
Βάρος |
[kg] |
1420 |
1440 |
1445 |
1465 |
1550 |
Τελική ταχύτητα |
[km/h] |
250 |
249 |
232 |
230 |
228 |
0–100 km/h |
[s] |
6.7 |
6.8 |
7.9 |
7.9 |
7.6 |
Μέση κατανάλωση |
[l/100 km] |
6.5 |
6.6 |
4.5 |
4.9 |
5.1 |
Εκπομπές CO2 |
[g/km] |
149 |
149 |
119 |
129 |
134 |
Τροχοί |
|
225/45 R17 |
||||
Μήκος |
[mm] |
4689 |
||||
Πλάτος |
[mm] |
1814 |
||||
Ύψος |
[mm] |
1448 |
||||
Μεταξόνιο |
[mm] |
2680 |
||||
Χώρος αποσκευών |
[l] |
590 |
||||
Χώρος αποσκευών με αναδιπλωμένο πίσω κάθισμα |
[l] |
1580 |
SKODA OCTAVIA COMBI RS
Technical specifications |
|
2.0 TSI |
2.0 TSI AUTO) |
2.0 TDI/ |
2.0 TDI AUTO |
2.0 TDI AUTO 4×4 |
Κινητήρας |
[cm3] |
Βενζίνης / 1984 cm3 |
Diesel / 1968 cm3 |
|||
Ισχύς / rpm |
[PS at rpm] |
230/4700–6200 |
184/3500–4000 |
|||
Ροπή / rpm |
[Nm at rpm] |
350/1500–4600 |
380/1750–3250 |
|||
Κιβώτιο |
|
Μηχανικό 6 σχέσεων |
Αυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG 6 σχέσεων |
Μηχανικό 6 σχέσεων |
Αυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG 6 σχέσεων |
|
Βάρος |
[kg] |
1442 |
1462 |
1467 |
1487 |
1572 |
Τελική ταχύτητα |
[km/h] |
247 |
245 |
230 |
228 |
224 |
0–100 km/h |
[s] |
6.8 |
7.0 |
8.0 |
8.0 |
7.7 |
Μέση κατανάλωση |
[l/100 km] |
6.5 |
6.6 |
4.5 |
4.9 |
5.1 |
Εκπομπές CO2 |
[g/km] |
149 |
149 |
119 |
129 |
134 |
Τροχοί |
|
225/45 R17 |
||||
Μήκος |
[mm] |
4689 |
||||
Πλάτος |
[mm] |
1814 |
||||
Ύψος |
[mm] |
1452 |
||||
Μεταξόνιο |
[mm] |
2680 |
||||
Χώρος αποσκευών |
[l] |
610 |
||||
Χώρος αποσκευών με αναδιπλωμένο το πίσω κάθισμα |
[l] |
1740 |