ΟΔΗΓΟΥΜΕ την υβριδική BMW 530e
Όταν η πολυτέλεια της 5άρας ταιριάζει με την οικολογική συνείδηση ενός υβριδικού sedan
- -
- -
με μια ματιά
Στην έβδομη γενιά της η Σειρά 5 αποκτά plug-in υβριδική παραλλαγή, στο πνεύμα της εποχής και των απαιτήσεων για «πράσινες» μετακινήσεις ακόμη και στην κατηγορία των μεγάλων, πολυτελών sedan. Πάντα με την οδηγική εμπειρία για την οποία φημίζεται η BMW.
Πώς μπορείς να είσαι πάντα επίκαιρος χωρίς να χάσεις τα στοιχεία
που σε χαρακτηρίζουν παραδοσιακά; Η BMW δίνει τη
δική της απάντηση, όχι στη θεωρία σε κάποιο αμφιθέατρο, αλλά στην
πράξη, στους δρόμους και τις πίστες. Ταξιδέψαμε στο ανατολικό άκρο
της Αυστρίας, λίγο έξω από τη Βιέννη για να διαπιστώσουμε αν το
«Driving Pleasure» που διαφημίζει η μάρκα από το Μόναχο
παραμένει... αμόλυντο από την είσοδο των νέων τεχνολογιών.
Στους δρόμους γύρω από το Driving Camp Pachfurth είχαμε την πρώτη, σύντομη, επαφή με την 530e, το έκτο μέλος της οικογένειας iPerformance. Έτσι ονομάζει η BMW όλα τα plug-in υβριδικά μοντέλα της, θέλοντας να τονίσει ότι οι μπαταρίες και τα ηλεκτρικά μοτέρ δεν απομονώνουν τον οδηγό από την επαφή του αυτοκινήτου με το δρόμο.
Η 530e iPerformance είναι άμεσα διαθέσιμη προς παραγγελία στη χώρα μας, έναντι 65.500 ευρώ. Το υβριδικό της σύστημα περιλαμβάνει το γνωστό τετρακύλινδρο TwinPower Turbo των 1.998 cc, 184 ίππων και 290 Nm ροπής. Η BMW συνδυάζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης με ηλεκτρικό μοτέρ 113 ίππων, το οποίο είναι ενσωματωμένο στο 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο Steptronic. Η συνδυαστική ισχύς των δύο κινητήρων ανέρχεται στους 252 ίππους και η ροπή στα 420 Nm.
Τοποθετημένες κάτω από τα πίσω καθίσματα βρίσκονται οι
μπαταρίες ιόντων λιθίου 9,2 kWh. Η χωρητικότητά
τους επαρκεί για ηλεκτρική αυτονομία 50 km, αρκεί
ο οδηγός να μην πατήσει απότομα το γκάζι και η τελική ταχύτητα να
μην ξεπεράσει τα 140 km/h. Για τη φόρτισή τους απαιτούνται περίπου
5 ώρες σε κοινή οικιακή παροχή ρεύματος και 3 ώρες με το
προαιρετικό i Wallbox της BMW (το κόστος του είναι περίπου 1.000
ευρώ).
Στο δρόμο... κλασσική 5άρα
Τα λίγα χιλιόμετρα που περάσαμε πίσω από το τιμόνι της 530e ήταν αρκετά για να επιβεβαιωθεί η υποψία μας ότι οδηγικά δε διαφέρει από τις συμβατικές εκδόσεις της νέας Σειράς 5. Με εξαίρεση βέβαια την αθόρυβη εκκίνηση και κίνηση σε χαμηλές ταχύτητες που εξασφαλίζει η λειτουργία αποκλειστικά του ηλεκτρικού μοτέρ.
Όταν πατήσεις έντονα το γκάζι νιώθεις το «κλότσημα» από την
είσοδο του 4κύλινδρου turbo στο… παιχνίδι. Η 530e επιταχύνει
αστραπιαία (0-100 km/h σε 6,2 sec) και διατηρεί εκνευριστικά εύκολα
υψηλές ταχύτητες. Όπως και οι υπόλοιπες εκδόσεις της 5 Series, η
530e σε γοητεύει με την ποιότητα κύλισης, την απομόνωση από όσα
συμβαίνουν στον.. έξω κόσμο, την άνεση της ανάρτησης, τον κορυφαίο
εξοπλισμό σε συστήματα υποβοήθησης και την συμπεριφορά του
πισωκίνητου sedan σε κάθε διαδρομή.
BMW Electric Now Tour 2017
Στο πλαίσιο της περιοδείας της BMW ανά την Ευρώπη για να επιδείξει την... κεκτημένη ταχύτητα που έχει αναπτύξει στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, είχαμε την ευκαιρία να ξαναθυμηθούμε (οδηγώντας στην πίστα) τα δύο πρώτα μέλη της οικογένειας i: το υβριδικό supercar i8 των 362 ίππων και το ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης i3, το οποίο χάρη στις μεγαλύτερες μπαταρίες εξασφαλίζει πραγματική αυτονομία 200 km.
Στην τσέπη... αυτοκίνητο πόλης
Σε όλα τα παραπάνω η BMW προσθέτει την οικολογική παράμετρο. Το μεγάλο υβριδικό sedan προσφέρει μετακινήσεις μηδενικών ρύπων μέσα στην πόλη, έστω κι αν η αυτονομία των 50 km είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθεί υπό ρεαλιστικές συνθήκες. Όπως η συνδυαστική κατανάλωση του 1,9 lt/100 km, που αντιστοιχεί σε εκπομπές CO2 μόλις 44 g/km. Σε κάθε περίπτωση, είναι στη διακριτική ευχέρεια του οδηγού να επιλέξει το πώς θα κινηθεί.
Όπως και στα υπόλοιπα plug-in υβριδικά μοντέλα της BMW, έτσι και
η 530e έχει τρεις λειτουργίες οδήγησης: AUTO
eDrive για την ιδανική συνεργασία του ηλεκτρικού μοτέρ και
του κινητήρα εσωτερικής καύσης, MAX eDrive για
οδήγηση μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα και SAVE
Battery με χρήση μόνο του θερμικού κινητήρα, ώστε να
εξοικονομηθεί ενέργεια από τις μπαταρίες για τη συνέχεια (π.χ. για
κίνηση μέσα στην πόλη).
συμπέρασμα
Στην έκδοση 530e, η οδηγική εμπειρία με μία 5άρα ενισχύεται κι άλλο. Αθόρυβη λειτουργία, εξαιρετική ποιότητα κύλισης, επιδόσεις όταν το ζητήσεις, συν την περιβαλλοντική συνείδηση. Όσοι δεν αποθαρρυνθούν από την τιμή της (65.500 ευρώ) ή τον περιορισμένο χώρο αποσκευών (410 lt) σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις, έχουν αρκετούς λόγους για να την επιλέξουν.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Γ. & Χ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ