Οδηγούμε το νέο Volkswagen Polo
Η 6η γενιά έρχεται με πιο νεανικό χαρακτήρα, την παραδοσιακή ποιότητα της VW και ενδιαφέρουσα γκάμα κινητήρων
- -
- -
Από το 1975 που πρωτοπαρουσιάστηκε, το Polo
ζούσε πάντα μια παράλληλη ζωή με το Golf. Ο χαρακτηρισμός mini-Golf άλλωστε, εκτός από
υπερβολικά κλισέ είναι και ο πιο εύστοχος από όσους συνοδεύουν το
σουπερμίνι της Volkswagen στην άκρως πετυχημένη καριέρα του,
που προσμετρά 5 γενιές και πάνω από 14 εκατομμύρια πωλήσεις
παγκοσμίως. Το ολοκαίνουριο μοντέλο 6ης γενιάς αλλάζει ελαφρώς
ρότα. Μεγάλωσε κι άλλο με το μήκος στα 4.053 mm (+ 81 mm), το
πλάτος στα 1.751 mm, το ύψος στα 1.461 mm και το μεταξόνιο στα
2.548 mm (+ 94 mm), ενώ είναι αποκλειστικά 5θυρο και σχεδιαστικά
δεν θυμίζει μικρογραφία του Golf ούτε ακολουθεί τη λιτή λογική των
προκατόχων του. Από την άλλη, δομικά έρχεται πιο κοντά στα υπόλοιπα
μοντέλα της VW χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα MQB που συναντάται και
στα Touran, Tiguan, Golf, Passat και Arteon. Κάνει βέβαια μπαμ από
μακριά ότι είναι Polo, αλλά είναι σαφώς πιο μοντέρνο και νεανικό με
στοιχεία όπως τα LED που ρέουν μέσα στα εμπρός φανάρια, η
τρισδιάστατη στενή φάσα που διατρέχει το πλαϊνό μέρος, αλλά και οι
ακμές στο καπό και το πορτμπαγκάζ. Εδώ να πούμε πως κάθε έκδοση
διαφοροποιείται ελαφρώς αισθητικά με λεπτομέρειες στη μάσκα, τα
φώτα και τους προφυλακτήρες.
Αντίστοιχα νεανική είναι η εικόνα στο εσωτερικό, χάρη κυρίως
στον διάκοσμο που εμπλουτίζεται με βαμμένα στοιχεία στο ταμπλό και
τις πόρτες. Το ταμπλό έχει έντονη κλίση προς τον οδηγό ενώ τα υλικά
του είναι μαλακά στο επάνω μέρος και σε συνδυασμό με την προσεγμένη
συναρμογή, εξασφαλίζουν την ποιοτική εικόνα που περιμένεις από ένα
Volkswagen. Στις πόρτες τα πλαστικά είναι σκληρά αλλά δεν χαλούν
την καλή γενική εντύπωση. Χωροταξικά, το σουπερμίνι της VW
εκμεταλλεύεται τις αρετές της πλατφόρμας MQB και προσφέρει μεγάλους
χώρους για επιβάτες και αποσκευές, με το πορτμπαγκάζ να φτάνει τα
351 λίτρα, έναντι 280 του προηγούμενου μοντέλου. Βελτιωμένη είναι
και η εργονομία, με τις περισσότερες ρυθμίσεις να γίνονται είτε από
διακόπτες στο τιμόνι είτε από την οθόνη του infotainment που
αναλόγως την έκδοση έχει διαγώνιο 6,5 ή 8 ίντσες. Ο οδηγός
απολαμβάνει μια άνετη και με σωστή στήριξη θέση οδήγησης, ενώ πίσω
από το τιμόνι για την πληροφόρησή του φροντίζει μια μεγάλη οθόνη
ανάμεσα στο στροφόμετρο και το ταχύμετρο. Προαιρετικά θα διατίθεται
ο εντυπωσιακός, μοναδικός στην κατηγορία ψηφιακός πίνακας οργάνων
11,7’’ που προσφέρει πολλές επιλογές, τόσο σε επίπεδο ενδείξεων και
πληροφοριών όσο και της απεικόνισής τους. Πρόκειται για τη δεύτερη
γενιά του Active Info Display που κάνει ντεμπούτο στο Polo!
Αξιοσημείωτη είναι και η θήκη χαμηλά στην κονσόλα με δυνατότητα
ασύρματης φόρτισης του κινητού. Διαθέσιμο τέλος είναι και το
Car-Net για online ενημέρωση και υπηρεσίες.
Το νέο Polo έχει μια ευρεία γκάμα κινητήρων βενζίνης, πετρελαίου, ακόμη και φυσικού αερίου – για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου. Στη βάση υπάρχει ο ατμοσφαιρικός 1.0 MPI σε εκδοχές των 65 και 75 ίππων, εκ των οποίων η πρώτη δεν θα εισαχθεί στην Ελλάδα. Μεγαλύτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνει ο υπερτροφοδοτούμενος 1.0 TSI με 95 ή 115 ίππους, ενώ κάτω από το καπό του γερμανικού σουπερμίνι παίρνει θέση και ο νέος 1.5 TSI με τους 150 ίππους. Στην κορυφή της γκάμας θα ακολουθήσει το πρώτο τρίμηνο του 2018 ο 2λιτρος TSI των 200 ίππων για το Polo GTI. Σε diesel οι επιλογές είναι δύο στα 1,6 λίτρα, με 80 ή 95 ίππους, ενώ τη γκάμα θα ολοκληρώσει το 2018 ο 1.0 TGI φυσικού αερίου με 90 ίππους. Οι κινητήρες με ισχύ 95 PS και πάνω μπορούν να συνδυαστούν και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG.
Στο Αμβούργο, όπου βρεθήκαμε στα πλαίσια της πανευρωπαϊκής
παρουσίασης του νέου Polo, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την
έκδοση 1.0 TSI 95 PS, ίσως την πιο ενδιαφέρουσα για την ελληνική
αγορά. Ο τρικύλυνδρος turbo συνεργάζεται με ένα καλό σε αίσθηση
κιβώτιο 5 σχέσεων και διακρίνεται για τη ροπάτη λειτουργία από
χαμηλά και την απόλυτα γραμμική ανάπτυξη της ισχύος του μέχρι τις
5.000 rpm, όπου δείχνει να πέφτει σε δύναμη. Αυτό δεν σημαίνει ότι
υστερεί σε επιδόσεις, με τη VW να ανακοινώνει 10,8 sec για το
κλασικό 0-100 km/h και 187 km/h τελικής ταχύτητας. Και αυτό χωρίς
να θυσιάζεται η οικονομία καυσίμου, με μέση εργοστασιακή κατανάλωση
στα 4,4 lt/100 km. Μια μικρή γεύση πήραμε και από το Polo 1.6 TDI
95 PS. Και εδώ η ροπή (250 Nm) έχει τον πρώτο λόγο προσφέροντας
ζωηρές επιταχύνσεις χωρίς να χρειάζεται να ανεβάζεις τις στροφές
και - μοιραία - την κατανάλωση.
Οδηγικά, αυτό που ξεχωρίζει από την πρώτη στιγμή είναι η εξαιρετική ποιότητα κύλισης που προσφέρει η καλορυθμισμένη ανάρτηση (γόνατα MacPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω). Σε συνδυασμό με την προσεγμένη ηχομόνωση, προσφέρουν άνετα και ξεκούραστα ταξίδια. Αν και η διαδρομή που κάναμε ήταν σε χαλαρό ρυθμό και οι συνεχείς στροφές απουσίαζαν, το πλαίσιο μας έδωσε την αίσθηση πως είναι ιδιαίτερα στιβαρό και η πρόσφυση σε υψηλό επίπεδο, συμβάλλοντας σε μια πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Στα συν το τιμόνι που έχει σωστό βάρος και τα δυνατά φρένα, αλλά και o εξοπλισμός ασφάλειας που περιλαμβάνει συστήματα όπως το αυτόνομο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών, η ανίχνευση οχημάτων στις «τυφλές» γωνίες των καθρεπτών, η υποβοήθηση παρκαρίσματος κλπ.
Το νέο Polo θα είναι διαθέσιμο σε πέντε εκδόσεις: Trendline, Comfortline, Highine, Beats και αργότερα το GTI, ενώ οι δυνατότητες εξατομίκευσης εκτοξεύονται με τη βοήθεια πέντε πακέτων: R-Line, Black, Style, Decor και Sport. Ειδικά η έκδοση Beats τονίζει το νεανικό χαρακτήρα του μοντέλου με ηχοσύστημα 300 watt από την εταιρεία του Dr. Dre. Στην Ελλάδα το περιμένουμε στα τέλη Οκτωβρίου με τιμή από 13.000 ευρώ περίπου.
συμπέρασμα
Το Polo ήταν ανέκαθεν ένα από τα πιο δυνατά ονόματα στα σουπερμίνι. Το νέο μοντέλο έρχεται πιο νεανικό, πιο ευρύχωρο και εξοπλισμένο με νέες τεχνολογίες για να ενισχύσει τη θέση του στην πιο σημαντική κατηγορία της ελληνικής αγοράς.