Οδηγούμε το νέο Kia Stonic
H Kia ανοίγει την πύλη των Β-Crossover και βάζει υποψηφιότητα για επιτυχία στη δημοφιλή ανερχόμενη κλάση
- -
- -
με μια ματιά
H Kia ανοίγει την πύλη των Β-Crossover και βάζει υποψηφιότητα για επιτυχία στη δημοφιλή ανερχόμενη κλάση.
Τα δεδομένα είναι λίγο πολύ γνωστά. Η κλάση των crossover είναι
ιδιαίτερα γοητευτική σε όσους αναζητούν το επόμενο αυτοκίνητο και η
ζήτηση το αποδεικνύει. Η προσφορά επίσης και κάθε κατασκευαστή
φροντίζει να τοποθετήσει την πρόταση του ώστε να κάνει check in στο
μερίδιο επιτυχίας. Τα στοιχεία μάλιστα δείχνουν ότι η ραγδαία
ανάπτυξη της κλάσης θα συνεχίσει ανηφορικά το δρόμο της ακόμα και
διπλασιάζοντας τις πωλήσεις την προσεχή τριετία, φυσικά κλέβοντας
από παράπλευρες, ακόμα και mainstream κατηγορίες, όπως τα supermini
και πολύ περισσότερο τα μικρομεσαία. Για την Kia, που βρίσκεται ήδη
σε δημιουργικότητα και έχει κάνει ένα δυναμικό 2017 με τα Rio και
Picanto, η είσοδος στη βάση της δημοφιλούς κατηγορίας σηματοδοτεί
το 3ο κατά σειρά μοντέλο που παρουσιάζεται την σεζόν που
διανύουμε.
Crossover/SUV κλάσης Β
Αν το Sportage εξυπηρετεί τις ανώτερες χωροταξικές απαιτήσεις που αντλούνται από την κλάση C, το Stonic προσγειώνεται σε ένα πιο ρεαλιστικό ρόλο κάπου αναμεσά στα σούπερμινι και στα μικρομεσαία. Με μήκος 4.140 mm, πλάτος 1.760 mm και ύψος 1.520 mm, κουμπώνει ακριβώς επάνω στα δεδομένα που ορίζει η κλάση και σε συνδυασμό με το μεταξόνιο των 2.580 mm, αντιλαμβάνεται κανείς ότι ούτε «μπόι» του λείπει ούτε χωροταξικές και δυναμικές προδιαγραφές. Βασίζεται στην πλατφόρμα του νέου Rio γι’ αυτό και θα προσφέρεται αποκλειστικά προσθιοκίνητο, ενώ το βασικό του όπλο για τις μποέμ αναζητήσεις εκτός ασφαλτοστρωμένου τάπητα, είναι η απόσταση από το έδαφος (165 mm με τροχούς 15’’ και 183 mm με 17’’).
Το σχεδιαστικό team της Kia έχει καταφέρει να κερδίσει τις εντυπώσεις καιρό τώρα και βέβαια το Stonic δεν μένει άσφαιρο στο κομμάτι των εντυπώσεων. Η χαρακτηριστική tiger nose μάσκα καλωσορίζει την όψη του Stonic, ενώ το έντονο ανάγλυφο σε μικρές και μεγάλες λεπτομέρειες στο αμάξωμα, προσθέτει πόντους δυναμισμού και μοντέρνας διάθεσης χωρίς να υπερβάλει. Τονισμένοι ώμοι, ποδιές και προστατευτικά άβαφα πλαστικά σε θόλους και μασπιέ δίνουν το σύνθημα της light περιπέτειας που οφείλει να υπόσχεται ένα crossover, ενώ τα φωτιστικά σώματα (LED ημέρας εμπρός και LED πίσω) δίνουν και αυτά την δική τους παράσταση στο κομμάτι της εμφάνισης. Φυσικά η δυνατότητα εξατομίκευσης είναι διαθέσιμη τόσο έξω (εννέα χρώματα αμαξώματος που συνδυάζονται με πέντε για οροφή, καθρέφτες) όσο και μέσα (λεπτομέρειες σε τέσσερις χρωματικές επιλογές), ώστε να βάλει την προσωπική του πινελιά ο ενδιαφερόμενος, ενώ οι ταπετσαρίες και ο συνδυασμός δέρμα-ύφασμα στα καθίσματα τονώνει την premium αίσθηση.
Νεανικό και τολμηρό σε εμφάνιση το Stonic σε κερδίζει και με την σχεδιαστική γλώσσα του εσωτερικού του. Προσομοιώνει το σχεδιασμό από το επίκαιρο supermini της εταιρείας χαρακτηριζόμενο μοντέρνο και χωροταξικά, εκτός της εικόνας. Θα ικανοποιήσει ενήλικες επιβάτες ευρωπαϊκού σωματότυπου, ενώ και τα 352 λίτρα για τις αποσκευές δείχνουν ικανοποιητικά, με το διπλό πάτωμα (η επιλογή ρεζέρβας είναι προαιρετική) να προσφέρει πόντους πρακτικότητας. Αν πάλι δεν αρκούν η ανάκληση των καθισμάτων και ο επίπεδος χώρος φόρτωσης προσθέτουν μεταφορική δυνατότητα, συνολικής χωρητικότητας 1.155 λίτρων. Μπορεί στο σύνολό τους τα υλικά να χαρακτηρίζονται σκληρά, όμως δείχνουν ποιοτικά και καλοσυναρμολογημένα με σωστό φινίρισμα από το εργοστάσιο που σημειωτέων είναι στην N. Κορέα. Η εργονομία είναι εξαιρετική και οι αποθηκευτικοί χώροι στο εσωτερικό είναι αρκετοί για να βολέψουν μικροαντικείμενα, ενώ το τεχνολογικό καλάθι και ο εξοπλισμός για το Stonic μόνο ταπεινά δεν χαρακτηρίζονται.
Ο πίνακας οργάνων συνδυάζει αναλογικές με ψηφιακές ενδείξεις και η ψυχαγωγία, ενημέρωση, πλοήγηση συμπληρώνεται από την έγχρωμη οθόνη 7’’ που μέσω των Apple CarPlay και Android Auto εξυπηρετούν τη σύνδεση με smartphones. Θύρες συνδεσιμότητας και φόρτισης υπάρχουν εμπρός και πίσω (στην πλουσιότερη έκδοση). Η ηλεκτρονική προίκα του Stonic εκτός από όλες τις σύγχρονες ανέσεις που αφορούν τον οδηγό και τους επιβάτες (π.χ. cruise control, θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι) περιλαμβάνει φυσικά σύστημα ευστάθειας ESC που συνδυάζεται με μια σειρά συστημάτων που προάγουν την ενεργητική και παθητική ασφάλεια, όπως τα: Vehicle Stability Management (VSM), Lane Departure Warning System (LDWS), Autonomous Emergency Braking (AEB), Forward Collision Alert (FCA), Blind Spot Detection (BSD).
Αποδοτικό και εύστοχο
Από πλευράς κινητήρων το Stonic θα είναι διαθέσιμο με δυο ατμοσφαιρικούς βενζινοκινητήρες 1,2 και 1,4 λίτρων, έναν υπερτροφοδοτούμενο χιλιάρι και τον turbodiesel των 1,6 λίτρων. Ο 1.2 MPI αποδίδει 84 ίππους και 122 Nm ροπής και επιταχύνει από 0-100 km/h σε 13,2’’, αναπτύσσοντας τελική ταχύτητα 165 km/h. Για τον 1.4 MPI οι αντίστοιχες τιμές εκπροσωπούνται από νούμερα 100 ίππων και 133 Nm (0-100 km/h σε 12,6’’ και τελική ταχύτητα 172 km/h). Ο τρικύλινδρος τούρμπο κινητήρας του λίτρου 1.0 T-GDi αποδίδει 120 ίππους και 172 Nm ροπής από τις 1.500 έως τις 4.000 σ.α.λ., ενώ τα επίσημα στοιχεία για τη μέση κατανάλωση αναφέρουν 5 lt/100 km. Επιταχύνει από 0-100 km/h σε 10,3’’ και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 184 km/h. Ο μοναδικός πετρελαιοκινητήρας 1.6 CRDi με 110 ίππους και 260 Nm ροπής καταφέρνει να συνδυάζει την απόδοση με την οικονομία κάτι που προκύπτει από τα 4,2 lt/100 km μέσης κατανάλωσης τα 11,3’’ για τα 0-100 km/h και τα 175 km/h τελικής ταχύτητας. Όλοι οι κινητήρες προσφέρονται με 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο, εκτός του 1.2 (5άρι) και μέσα στο 2018 θα προστεθεί ένα 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη για τις δυο υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις.
Φέρνοντας σε ζωή τον 1.6 CRDi διαπιστώνεις με το καλημέρα την ποιοτική και ήσυχη λειτουργία, αλλά και την προθυμία του να ανταποκριθεί από χαμηλά στο στροφόμετρο χωρίς ιδιοτροπίες. Τα 4,5 lt/100 km που αποτύπωσε το trip computer στην σύντομη μικτή διαδρομή αποδεικνύουν τους ισχυρισμούς της Kia, ενώ η μεστή απόδοση στις μεσαίες τονώνουν τις επιδόσεις όπως ακριβώς περιμένεις από ένα crossover. Το συνολικά σφιχτό στήσιμο επιτρέπει την οδήγηση με ροή εκμεταλλευόμενος τη ροπή του κινητήρα και το Stonic δείχνει απολαυστικό και εύστοχο στις εντολές που του δίνεις. Ο μικρός υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας με τον άμεσο ψεκασμό βέβαια είναι αυτός που γοητεύει το ενδιαφέρον. Οι 120 ίπποι είναι παρόντες με το καλημέρα και η επιτάχυνση έρχεται σχεδόν από το ρελαντί. Αποδοτικότατος δίχως ίχνος σκορτσαρίσματος και με ζωηρή διάθεση από χαμηλά καταφέρνει να σε πείσει τόσο με τα χαρακτηριστικά λειτουργείας του όσο και με την φιλότιμη διάθεση για επιδόσεις.
Το κοντέρ εύκολα σημαδεύει την τελική ταχύτητα, ενώ οφείλει την απόδοσή του και στην βελτιωμένη κλιμάκωση του σωστού σε αίσθηση κιβωτίου των 6 σχέσεων. Παράλληλα η κατανάλωση γυροφέρνει στα 6 με 6,5 lt/100 km χωρίς εστιασμένη προσπάθεια οικονομικής οδήγησης. Στο δρόμο το Stonic διατηρεί την καλή και άμεση συμπεριφορά, τονίζει τον σπορτιφ χαρακτήρα με ανάλαφρη διάθεση και δεν ξεχνά φυσικά τον τομέα της ασφάλειας προκρίνοντας προοδευτικές αντιδράσεις ακόμα και αν το παρακάνεις. Όλα αυτά βέβαια διατηρώντας πάντα στη σκέψη ότι οδηγείς ένα crossover, όμως το ελαφρύ αμάξωμα και το εξαιρετικό στήσιμο πουσάρει τις ευέλικτες και σπορ στιγμές επιβραβεύοντας τον οδηγό με εύστοχες αντιδράσεις από τιμόνι, ανάρτηση και φρένα. Μια σύντομη γεύση και από τον ατμοσφαιρικό 1.4 MPI απέδειξε ότι διαπρέπει σε ελαστικότητα και ευστροφία, δεν υστερεί σε επιδόσεις και οικονομία και αποτελεί έξυπνη αγορά με βάση και την τιμή που προσφέρεται. Η έλευση του Kia Stonic στην Ελλάδα αναμένεται μέσα στον Οκτώβριο με άκρως δελεαστικές τιμές που βάζουν το Κορεατικό crossover σε ρόλο υποψηφίου best seller.
συμπέρασμα
Το Stonic βάζει την Kia στο παιχνίδι των κόμπακτ Crossover για να συμπληρώσει το έργο του μεγαλύτερου Sportage. Μια μοντέρνα σε στιλ άποψη με σύγχρονο τεχνολογικό καλάθι σε επίπεδο ανέσεων, ασφάλειας, ψυχαγωγίας, αποδοτικούς κινητήρες και δραστήρια συμπεριφορά με βάση το σπορ στήσιμο. Οι εξαιρετικά δελεαστικές τιμές είναι το επόμενο ισχυρό πλεονέκτημα για να επικεντρώσει το ενδιαφέρον προς τις εκθέσεις Kia. Διαθέσιμο σε δυο εκδόσεις εξοπλισμού από € 13.990 για το 1.2 MPI, από € 15.490 το 1.4 MPI και ένα χιλιάρικο παραπάνω (€ 16.490) για το 1.0 T-GDi. Ο 1.6 CRDi ξεκινά από € 17.660.