ΟΔΗΓΟΥΜΕ το Hyundai Kona

Μακριά από τα τετριμμένα η Hyundai με το Kona αποδεικνύει ότι είναι τολμηρή σχεδιαστικά και αποτελεσματική στους άλλους τομείς

  • -
  • -
με μια ματιά

Το νέο μικρό SUV της Hyundai με την ονομασία Kona που διακρίνεται για την τολμηρή του σχεδίαση, την ενδιαφέρουσα γκάμα κινητήρων και την τεχνολογία.


Η άνθιση της κατηγορίας των μικρών SUV δεν αφήνει αδιάφορο κανέναν κατασκευαστή και η Hyundai δεν μπορεί να αποτελέσει εξαίρεση. Μάλιστα μπαίνει δυναμικά στο παιχνίδι με ένα μοντέλο εμπνευσμένο δίχως άλλο σε σχεδίαση, που δείχνει να αδιαφορεί για τα τετριμμένα. Πέρα από τις μουντές προσεγγίσεις της κατηγορίας, το Hyundai Kona είναι διαθέσιμο σε 10 διαφορετικές, έντονες αποχρώσεις και σε συνδυασμό με διχρωμία που δημιουργεί με τρεις ακόμα επιλογές στην οροφή του. Οι έντονες ακμές συναντάνε τις γλυκιές καμπύλες και συνθέτουν ένα επιθετικό, μυώδες και παράλληλα αρμονικό σύνολο, που δείχνει ακόμα πιο όμορφο από κοντά.

Τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα αποτελούν το χαρακτηριστικό του γνώρισμα. Μικρά λεπτά ισχυρά LED στην άκρη του φουσκωμένου καπό, που συμπληρώνονται από τα μεγαλύτερα φώτα που είναι πιο χαμηλά στον προφυλακτήρα τοποθετημένα, σε συνδυασμό με την κυψελωτή μάσκα τραπεζοειδούς σχεδίασης συνθέτουν ένα σύνολο αρκετά φρέσκο και νεανικό. Τα άβαφα προστατευτικά πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος, πέρα της χρηστικής τους λειτουργίας, ενισχύουν και τον περιπετειώδη χαρακτήρα του μοντέλου, με τα πίσω λεπτά φωτιστικά σώματα να ολοκληρώνουν την εικόνα του αναμφίβολα ξεχωριστού SUV της Hyundai.

Στο εσωτερικό η προσέγγιση είναι περισσότερο συμβατική, με τις χρωματιστές λεπτομέρειες που συναντάμε στους αεραγωγούς και τις ζώνες ασφαλείας και τις ραφές σε επιλογέα και καθίσματα να δίνουν πιο νεανικό τόνο. Η εν γένει εικόνα είναι ευχάριστη, με τα πλαστικά να είναι ικανοποιούν τόσο σε αφή, όσο και στο… μάτι. Η μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών, που είναι τοποθετημένη ψηλά στη μέση του ταμπλό κυριαρχεί στο μάτι. Το σύστημα πολυμέσων που διακρίνεται για την ευκολία στο χειρισμό του, προσφέρει δυνατότητα σύνδεσης με Android Auto και Apple CarPlay, θύρες USB και AUX, δορυφορική πλοήγηση με τρισδιάστατη απεικόνιση, ενώ διαθέτει ως έξτρα και ηχοσύστημα υψηλής πιστότητας της αμερικάνικης εταιρείας Krell. Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα ασύρματης φόρτισης του smartphone σε ειδική βάση στην κονσόλα.

Όσον αφορά την τοποθέτησή του, το Kona έρχεται να συμπληρώσει προς τα κάτω τη γκάμα της Hyundai, προσφέροντας μάλιστα αξιόλογους χώρους για τέσσερις επιβάτες και αποσκευές όγκου 361 έως 1.143 λίτρων με τα καθίσματα αναδιπλωμένα. Το συνολικό μήκος του είναι 4,165 mm και του μεταξονίου 2.600 mm, διαστάσεις που το τοποθετούν στην μικρή κατηγορία των B SUV, ωστόσο το Kona δεν πατά σε μικρή βάση, όπως αποδεικνύουν τα μηχανικά του μέρη. Για την κατασκευή του έχει χρησιμοποιηθεί τροποποιημένη η πλατφόρμα του μεσαίου i40 ή αν θέλετε Elantra όπως ονομάζεται σε άλλες αγορές. Έτσι, στο Kona θα βρούμε στην τετρακίνητη έκδοση ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT επτά σχέσεων, ενώ η συγκεκριμένη πλατφόρμα επιτρέπει και τη δημιουργία μιας ηλεκτρικής έκδοσης, την οποία αναμένεται να δούμε μέσα στο 2019.

Επιπλέον, το Kona έχει να επιδείξει ένα πλήρες οπλοστάσιο ασφάλειας το οποίο ονομάζει Hyundai SmartSense, με συστήματα που συναντάμε σε μοντέλα ανώτερης κατηγορίας. Μεταξύ άλλων εφοδιάζεται με σύστημα διατήρησης της λωρίδας και αναγνώριση «τυφλών» σημείων στο πλάι του αυτοκινήτου, αποφυγή πρόσκρουσης, με αυτόματο φρενάρισμα, αναγνώριση κόπωσης οδηγού, ανίχνευση οχημάτων κατά τη διάρκεια οπισθοπορείας και ενισχυμένη καμπίνα που παρέχει υψηλό βαθμό παθητικής ασφάλειας. Όσον αφορά τα μηχανικά του μέρη, το Hyundai Kona εφοδιάζεται με νέους σύγχρονους τούρμπο βενζινοκινητήρες 1,0 και 1,6 λίτρων που συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων ή 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη, με τη μετάδοση να περνάει στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς αντίστοιχα. Η αρχιτεκτονική της ανάρτησης διαφοροποιείται ανάλογα με την έκδοση. Πιο συγκεκριμένα κοινή επιλογή είναι τα γόνατα McPherson που συναντάμε εμπρός, ενώ πίσω το «μικρό» φοράει ημιάκαμπτο άξονα, ενώ το 1.6 T-GDI με την τετρακίνηση έχει ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης βρεθήκαμε αρχικά πίσω από του 1.0 T-GDI, το οποίο μας άφησε, χωρίς περιστροφές, θετικές εντυπώσεις. Η απόδοση του μικρού τούρμπο κινητήρα είναι 120 ίπποι και 172 Nm ροπής τα οποία είναι διαθέσιμα από τις 1.500 rpm. Γεγονός που επιτρέπει στο βάρους 1.233 κιλών SUV να επιταχύνει με σθένος ανεξάρτητα με την ταχύτητα που έχεις επιλέξει στο θετικό σε αίσθηση και ακρίβεια 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ παράλληλα, αποδεικνύεται φειδωλό στις απαιτήσεις του σε καύσιμο, με τον υπολογιστή ταξιδίου να δείχνει 6,6 lt/100 km. Οι απόλυτες εργοστασιακές επιδόσεις δεν εντυπωσιάζουν θεωρητικά με τα 0-100 km/h να έρχονται σε 12 sec, ωστόσο η αίσθηση που λαμβάνεις ικανοποιεί και με το παραπάνω.

Η μεγαλύτερη έκδοση με τον 1.6 T-GDI αποδίδει 177 ίππους και 265 Nm ροπής με την τυπική επιτάχυνση 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε 7,9 sec και τη μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 205 km/h. Εδώ η μετάδοση της κίνησης περνάει με τη βοήθεια ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων και στους τέσσερις τροχούς. Η αίσθηση που λαμβάνεις δεν είναι ανάλογη των προδιαγραφών, με το μεγάλο Kona να είναι πιο ράθυμο από όσο υπόσχεται. Μια μικρή φυσική πίστα στο δάσος που είχαν δημιουργήσει οι άνθρωποι της Hyundai μας έδωσε την ευκαιρία να πάρουμε μια γεύση από τις εκτός δρόμου δυνατότητες της τετρακίνητης έκδοσης και μάλιστα σε σκληρές συνθήκες με αρκετή λάσπη από την ασταμάτητη βροχή, η οποία τελικά δεν αποτέλεσε εμπόδιο για το Kona.

Σε κάθε περίπτωση το Hyundai Kona ταξιδεύει ήσυχα, τόσο σε επίπεδο θορύβου, όσο και άνετα, με την ανάρτηση να σε κερδίζει με τη λειτουργία της. Ακόμα και σε συνδυασμό με τους μεγάλους τροχούς 18 ιντσών που εξοπλίζονταν το αυτοκίνητο της παρουσίασης, το Kona αποδείχθηκε αποτελεσματικό στον τομέα της άνεσης και με πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Το Hyundai Kona αναμένεται στην αγορά της χώρας μας στις αρχές Απριλίου, στις δύο εκδόσεις βενζίνης που σας παρουσιάσαμε, ενώ αργότερα θα προστεθεί στη γκάμα και diesel εκδοχή με 1.600άρη κινητήρα 115 ίππων με μετάδοση εμπρός και χειροκίνητο κιβώτιο και 136 ίππων με αυτόματο και τετρακίνηση. Αν τώρα η τιμή είναι… η σωστή, τότε σίγουρα το Hyundai Kona έχει τα φόντα να πρωταγωνιστήσει.

συμπέρασμα

Η Hyundai μπαίνει δυνατά στην κατηγορία των B-SUV με ένα μοντέλο που τολμά να ξεχωρίζει αισθητικά, αλλά δεν στέκεται μόνο εκεί. Σε κερδίζει με την τεχνολογία του και τα οδικά του χαρακτηριστικά, ενώ και ο μικρός τούρμπο 1.000άρης κινητήρας που του ταιριάζει γάντι το καθιστά μια άκρως ενδιαφέρουσα περίπτωση, με τον μόνο αστάθμητο παράγοντα να αποτελεί η τιμή.

VIDEOS

Hyundai KONA - A drive in Barcelona

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...