Πρώτη γνωριμία: SPEEDCAR & SUBARU

Γεύση από Dirt Games με kartcross Speedcar και με Subaru Forester

  • -
  • -
με μια ματιά

Η εμπειρία οδήγησης ενός kartcross στην πίστα μηχανοκίνητου αθλητισμού Χαλκίδας, σε μια εκδήλωση που διοργάνωσε η ΠΛΕΙΑΔΕΣ MOTORS AE, επίσημος εισαγωγέας της SUBARU και της SPEEDCAR, στην Ελλάδα. 

Λίγο πριν την έναρξη του 3ου Dirt Games, που έγινε στην Χαλκίδα, η ΠΛΕΙΑΔΕΣ MOTORS, γνωστή εταιρεία ως αντιπρόσωπος της Subaru στην Ελλάδα, συγκέντρωσε τους δημοσιογράφους για μια γνωριμία με τα νέα της χωμάτινα φορμουλάκια. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΠΛΕΙΑΔΕΣ MOTORS, Γιάννης Χεκιμιάν, προλόγισε την εκδήλωση και τις δραστηριότητες της νέας εταιρείας που θα πορεύεται μαζί με την SUBARU. Παράλληλα αποτελεί και προσωπική του ενασχόληση, μια και εκτός από πρεσβευτής της Speedcar είναι και άμεσα εμπλεκόμενος στα Dirt Games, ως αγωνιζόμενος. Η πίστα είχε διαμορφωθεί ειδικά για το σκοπό αυτό, φιλοξενώντας σε ένα μέρος τη διαδρομή για τα Forester και σε ένα άλλο, αυτήν για τα Speedcar. Μέχρι να έρθει η στιγμή για τα δύο Speedcar, τα Forester (αυτόματο CVT και 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο), επιδίδονταν σε ασκήσεις trail στην πίστα motocross και επιβεβαίωναν τις υψηλές εκτός δρόμου δυνατότητες των SUV της Subaru, ακόμα και με την απουσία κοντών διαφορικών. Χάρη στον σχεδιασμό του Symmetrical AWD, σε συνδυασμό με το χαμηλό κέντρο βάρους που εξασφαλίζουν οι επίπεδοι κινητήρες (βενζίνης ή πετρελαίου), η παρεχόμενη ισχύς καταλήγει πάντα στο τερέν μέσω των κινητήριων τροχών που ανακαλύπτουν πρόσφυση. Η έξυπνη τετρακίνηση με τα τρία διαφορικά και η κοντή πρώτη (στην περίπτωση του χειροκίνητου) αρκούσε για να ξεπεράσει τα πιο δύσκολα εμπόδια, ενώ η βοήθεια των ηλεκτρονικών βοηθημάτων ήταν ευεργετική σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης ή κρεμασμένου τροχού.  


H
ώρα των Speedcar

Η πρωτόγνωρη σε πολλούς εμπειρία οδήγησης ενός αγωνιστικού Kartcross ήταν περισσότερο από ενθουσιώδης. Για την ακρίβεια, περιγράφεται μονολεκτικά με χαρακτηρισμούς που θα τους φάει η λογοκρισία. Πρέπει να τη ζήσεις για να την καταλάβεις. Στον χώρο δράσης μας περίμεναν τα Speedcar που θα οδηγούσαμε, με το Speedcar2 και κινητήρα από CB600f Hornet (100 ίππων), να θεωρείται ο παππούς των σύγχρονων αδερφών. Μια βόλτα μαζί του όμως αρκεί για να καταλάβεις ότι όσα χρόνια και χωμάτινα χιλιόμετρα και αν έχει στην πλάτη του παραμένει μάχιμο και ανταγωνιστικό έως και σήμερα. Στο μικρό πιστάκι των 900 m είχαμε ευκαιρία για δυο γύρους με το καθένα και η αρχή έγινε με το ποιο πρόσφατο Speedcar XTREM με κινητήρα Suzuki GSXR 600 και εγκέφαλο Yoshimura που ανεβάζει την απόδοση κατά πέντε ίππους (130 ίπποι).



Διαδικασία συνήθης! Ένα μικρό ακροβατικό για να μπεις από το παράθυρο, κατόπιν κατρακυλάς στο μοναδικό μπάκετ και δένεσαι με τις ζώνες των 4 σημείων. Η όλη κατασκευή περιβάλλεται από σωληνωτό χρωμομολυβδένιο πλαίσιο με ηλεκτροστατική βαφή, με ό,τι πάει να πει αυτό για την ανθεκτικότητα, που εκτός από την ακαμψία λειτουργεί και σαν cage προστασίας του οδηγού. Παράθυρα δεν υπάρχουν παρα μόνο ένα παρμπρίζ από plexiglass, ενώ οι πλαϊνές σίτες αναλαμβάνουν μια στοιχειώδη προστασία από πέτρες και κλαδιά που ενδεχομένως βρεθούν στην διαδρομή. Στο ευάερο και ευήλιο κόκπιτ συναντάς τα απαραίτητα. Τιμόνι που αφαιρείται για εύκολη πρόσβαση, διακόπτης ασφάλειας και κατανομής φρένων, μπουτόν εκκίνησης, στροφόμετρο και δείκτης θερμοκρασίας που βγήκε κατευθείαν από τον κόσμο της μοτοσυκλέτας, όπως και το μοτέρ που λυσσάει στην πλάτη σου. Ένας 4κύλινδρος 600άρης από super sport μοτοσυκλέτα αναλαμβάνει να κινήσει τα 312 κιλά της κατασκευής, με την μετάδοση να γίνεται με αλυσίδα στον σταθερό πίσω άξονα κάτι που αυτομάτως σημαίνει ότι μιλάμε για 100% μπλοκέ. Στο δεξί χέρι, δίπλα στο τιμόνι, υπάρχει ο επιλογέας για το 6άρι σασμάν, με τις ταχύτητες να κουμπώνουν με σειριακό τρόπο, όπως ακριβώς συνηθίζεται στις μοτοσυκλέτες. Πατάει σε 10άρες ζάντες της Braid που φοράνε χωμάτινα ελαστικά της Goldspeed (165/70 μπροστά και 225/40 πίσω), φρενάρει με τρία δισκόφρενα (μονό πίσω) και η ανάρτηση στα σύγχρονα μοντέλα αποτελείται από διπλά ψαλίδια με αμορτισέρ πλήρως ρυθμιζόμενα της Ollé. Υπάρχουν και αντίστοιχα της Ohlins στον προαιρετικό κατάλογο για όσους αναζητούν την τελειότητα, ενώ όλα τα εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται είναι από εταιρείες επώνυμες όπως για παράδειγμα Brembo, Arrow, Akrapovic, Braid, κ.α..



Φυσικά απουσιάζει η όπισθεν και μετά από ένα σύντομο briefing για το φορμουλάκι, τη διαδρομή και τη διαδικασία, βρίσκομαι σε θέση μάχης να με σπρώχνουν προς τα πίσω με το τετρακύλινδρο μοτέρ να γουργουρίζει στην πλάτη μου. Πρώτη εμπρός, με το μονοθέσιο να τινάζεται με το που αφήνω συμπλέκτη και οι επόμενες διαδοχικά προς τα πίσω. Με ανάλαφρη και στιβαρή αίσθηση σκάβει τα χώματα και μεταφράζει το ουρλιαχτό του κινητήρα και την σκόνη, σε απίστευτη επιτάχυνση. Ροκανίζει τις μικρές ευθείες με ασύλληπτο ρυθμό και πριν προλάβεις να αλλάξεις σε μεγαλύτερη σχέση, σου ζητάει την επόμενη και πάει λέγοντας. Για καθαρά εγκυκλοπαιδικούς λόγους ο μικρός αυτός δαίμονας χρειάζεται 3,4’’ για τα 0-100 km/h και αναπτύσσει ταχύτητες έως 185 km/h. Το ανάγλυφο του τερέν δεν δείχνει να προβληματίζει την κατασκευή με την ανάρτηση να καταπίνει τα πάντα και να διατηρεί τη γραμμή που χαράζεις χωρίς να χάνει τα πατήματά του. Σου ζητάει να του φερθείς με το μαστίγιο για να σε αποζημιώσει με τα κατορθώματά του, να πιστέψεις σε αυτά που μπορεί να σου δώσει, όσο απόκοσμα και αν σου φαίνονται. Αν είσαι αμυντικός στο γκάζι στην πρώτη στροφή θα το πληρώσεις με μούτρα και αν σου επιβάλει κάτι είναι θάρρος στο γκάζι ώστε να νιώθεις την ουρά ζωηρή και πάντα σε πρωταγωνιστικό ρόλο. Τα kartcross στρίβουν με το γκάζι και οφείλεις να είσαι δραστήριος στα χέρια και γνώστης της πρωτοποθέτησης και της πλαγιολίσθησης για να κινηθείς γρήγορα. Το γρήγορο και σαφές μηχανικό τιμόνι δεν υπάρχει περίπτωση να σε προδώσει, τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν ασύλληπτα γρήγορα, με το μοτέρ να ουρλιάζει χαρούμενο στις 14.000 σ.α.λ.. Ούτε αυτό ζητάει λύπηση, αντιθέτως αναζητά το πενταψήφιο νούμερο για να αποδώσει. Μόλις προσαρμοστείς στην διαδικασία θα νιώσεις τη φαντασίωση της αίσθησης, της ταχύτητας και της οδήγησης που μπορεί να σου μεταφέρει ένα πρωτοκλασάτο αγωνιστικό αυτοκίνητο υπερπολλαπλάσιας αξίας. Χρειάζεται προπόνηση όμως για να δέσει η χημεία οδηγού και κατασκευής, αλλά ακόμα και η μικρή ολιγόλεπτη γεύση είναι αρκετή για να σε κάνει να ουρλιάζεις από ενθουσιασμό μέσα από το κράνος σου. Λίγο αργότερα οδηγώντας το Speedcar2 ένιωσα ακόμα πιο θαρραλέος να ανεβάσω ρυθμό, αρκετά πιο θρασύς για να κουμπώσω 4η, 5η …ίσως και 6η, στην μικρή ευθεία αλλά το μόνο που κατάφερα - εκτός από το να χάσω τη λαλιά μου από τα κατορθώματά της κατασκευής - είναι να επιταχύνω την έξοδό μου από το μπάκετ. Το αποχαιρέτησα παραδίδοντάς το στον επόμενο, με τη φαντασίωση κάποια στιγμή να ξαναβρεθούμε.

  

Ταμείο  

Το βασικό εμπορικό μοντέλο λοιπόν της Industrias Lahoz είναι το Speedcar XTREM, αυτό που την έχει κάνει γνωστή στον χώρο του Kartcross, αλλά και αυτό που έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τη χώρα μας. Η Speedcar Greece διαθέτει το XTREM σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις ανάλογα με τον κινητήρα που χρησιμοποιεί. Το XTREM Knight με κινητήρα Suzuki GSXR K8-K10 600cc και 125 ίππους, σε τιμή που ξεκινάει από τα € 23.560. Το XTREM King με κινητήρα Yamaha YZF R6R 600cc και 130 ίππους, αλλά και το XTREM Emperor με κινητήρα Suzuki GSXR K8-K10 750cc και 150 ίππους προσφέρονται στην ίδια τιμή (από € 25.060). Για περισσότερες πληροφορίες το site της εταιρείας Speedcar.gr είναι κατατοπιστικό για τον ενδιαφερόμενο. Για την ιστορία, η Speedcar διαθέτει άλλα δυο μοντέλα. Το Speedcar GTR, ένα μονοθέσιο αγωνιστικό, για αναβάσεις και πίστες με κινητήρα από GSXR 1000 (168 ίπποι) και τo Speedcar TTX, ένα 4κινητο μονοθέσιο χωμάτινο αγωνιστικό Buggy και αυτό με κινητήρα Suzuki, αλλά από Hayabusa 1300 με ιπποδύναμη που ξεπερνά τα 220 άλογα. Το όχημα αυτό τρέχει στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα Autocross. Είναι αυτονόητο ότι όλες οι κατασκευές που αναφέρθηκαν είναι αυστηρά αγωνιστικές, οπότε και απαγορεύεται η κυκλοφορία στον δρόμο. Τα Speedcar πωλούνται στην χώρα μας σε μορφή ΚΙΤ και παραδίδονται συναρμολογημένα, ενώ η υποστήριξη συνεχίζεται και μετα την αγορά. Η Speedcar-Motul Team Greece είναι η αγωνιστική ομάδα με την εποπτεία του Θοδωρή Λασκαρίδη, που θα υποστηρίζει όλους τους αγωνιζόμενους με Speedcar.

Ιστορία των kartcross

O Delfin Lahoz ήταν αυτός που το 1992 κατασκεύασε το πρώτο Speedcar, ένα μικρό φορμουλάκι για το χώμα με κινητήρα μοτοσυκλέτας και εκπληκτικές επιδόσεις. Κάνοντας συνεχείς βελτιώσεις στην κατασκευή του ο Delfin κατάφερε να κάνει το δικό του όνειρο πραγματικότητα, και το 2004 μετονόμασε την μικρή του τότε επιχείρηση σε Industrias Lahoz για να ενσωματώσει σε αυτήν την εμπορική εκμετάλλευση των κατασκευών του. Η επιμονή του στην ποιότητα και στην αξιοπιστία, έχουν κάνει την Industrias Lahoz τον πιο αναγνωρίσιμο κατασκευαστή kartcross παγκοσμίως, του οποίου τα οχήματα πρωταγωνιστούν σε όλους τους θεσμούς που λαμβάνουν μέρος.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...