ΟΔΗΓΟΥΜΕ το νέο Ford EcoSport
Ενέσεις κομψότητας, δυναμισμού, εκσυγχρονισμού και συνολική αναβάθμιση που το τοποθετεί στην πρώτη γραμμή των crossover/SUV
- -
- -
με μια ματιά
Ένα ολοκληρωτικά σύγχρονο κόμπακτ Crossover που τώρα προσφέρεται και σε τετρακίνητη έκδοση για όσους αναζητούν τον ιδανικό συνδυασμό. Το νέο EcoSport έρχεται αναβαθμισμένο παντού.
Σε ένα Estoril που μας υποδέχτηκε μουσκεμένο, η ανανεωμένη σειρά
του EcoSport έκανε την εμφάνισή της, επαναφέρoντας δυναμικά την
Ford στον εμπορικό στίβο των κόμπακτ crossover/SUV. Ένα αυτοκίνητο
που ονειρεύεται καριέρα ανάμεσα σε πρωτοκλασάτους ανταγωνιστές με
ταμπέλα «αστικό crossover» και για να πετύχει συνδυάζει το σπορ DNA
της Ford παντρεμένο με εκδρομικά στοιχεία και προσθήκη
πρακτικότητας. Κόμπακτ διαστάσεις που ξεπερνούν μόλις τα 4 μέτρα
(4.096 mm) και ικανό πλάτος (1.765 mm) και ύψος (1.653 mm) για να
εξυπηρετήσουν την πρακτικότητα και κάπως έτσι το EcoSport κουμπώνει
στις ανάγκες του ενδιαφερόμενου που δεν θέλει να ξεφύγει πολύ από
supermini μέγεθος, αλλά ζητάει ταυτόχρονα και το κάτι παραπάνω.
Αναβαθμισμένο παντού
Από το 2014 που εμφανίστηκε το EcoSport έχει πουλήσει πάνω από 166.000 αυτοκίνητα στην Ευρώπη, όμως χρειαζόταν ένα reset για να σεταριστεί με τα σύγχρονα δεδομένα και να ακολουθήσει το τρένο της εξέλιξης, τόσο της ίδιας της γκάμας Ford όσο και της κατηγορίας. Αν κάτι έλειπε για να σε κερδίσει με την πρώτη ματιά ήταν το sex appeal που τώρα βελτίωσε υιοθετώντας το δυναμικό στιλ του μεσαίου Kuga και του μεγάλου Edge. Ταυτόχρονα ευθυγραμμίζεται στην κοινή εικόνα των μεγαλύτερων SUV της εταιρείας, με την τραπεζοειδή μάσκα να είναι περισσότερο εξωστρεφής και να πλαισιώνεται από πολυεστιακούς προβολείς που τώρα προσφέρονται με σύστημα φωτισμού High Intensity Discharge, και ενσωματώνουν φώτα ημέρας LED. Οι προφυλακτήρες έχουν δεχτεί τις ανάλογες αλλαγές για να συμβαδίσουν στην νέα εικόνα ενώ και τα πίσω φώτα έχουν τις τροποποιήσεις που χρειάζονται για να δικαιολογούν τη νέα εμφάνιση.
Αν προσθέσουμε τους νέους, σε ποικιλία αποχρώσεων και σχεδίων, τροχούς 18’’ (standard οι 17’’) και τα σπορ μασπιέ που συναντάμε στις εκδόσεις ST-Line, ο δυναμισμός του EcoSport τονώνεται αρκετά. Παρόλα αυτά διατηρεί το ψηλό ανάστημα της κεντρικής σχεδιαστικής ιδέας, τη στιγμή που ο ανταγωνισμός χαμηλώνει και φαρδαίνει σε στιλ. Εξακολουθεί να υπάρχει η δυνατότητα επιλογής κανονικής ρεζέρβας στην πίσω πόρτα, κάτι που συνηθίζεται σε πιο extreme 4x4. Από την άλλη το γεγονός ότι η πόρτα του χώρου αποσκευών ανοίγει στο πλάι αποτελεί πρακτικό μειονέκτημα, δυσκολεύοντας τη φόρτωση αποσκευών όταν το αυτοκίνητο είναι παρκαρισμένο με άλλο όχημα πίσω του. Οι 12 εξωτερικές αποχρώσεις προσθέτουν στη δυνατότητα εξατομίκευσης αντίθετες χρωματικές προτάσεις για την οροφή, ώστε να είναι μέσα στον μοντέρνα νεανικό τόνο, ενώ και στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι ευεργετικές.
Σχεδιαστικά υιοθετεί τη λογική του επίκαιρου Fiesta και λογικά ωφελείται σε κάθε επίπεδο. Ποιοτική αναβάθμιση που γίνεται αντιληπτή από τα μαλακότερα και πιο προσεγμένα υλικά, προσφέρουν την αύρα που του έλειπε, ενώ νέα χειριστήρια και κεντρική κονσόλα λένε αντίο στους διάσπαρτους διακόπτες του προηγούμενου EcoSport και ωφελούν την εργονομία. Ο πίνακας οργάνων μιμείται πιστά το supermini της εταιρείας, αλλά και η έγχρωμη οθόνη αφής 8’’, τοποθετημένη α λα Fiesta ψηλά στην κεντρική κονσόλα, αναβαθμίζει το επίπεδο συνδεσιμότητας, ψυχαγωγίας και ενημέρωσης (SYNC 3). Το νέο ηχοσύστημα B&O PLAY υπόσχεται ανώτερο ήχο και περιλαμβάνει δέκα ηχεία μαζί με το subwoofer.
Φυσικά δεν λείπουν οι τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού ενώ παραδοσιακά και το επίπεδο εξοπλισμού είναι ιδιαιτέρως πλούσιο. Θα βρείτε από Cruise Control με Adjustable Speed Limiter, Rear View Camera, μέχρι θερμαινόμενο τιμόνι ως δείγμα μερικών από τις πολλές παροχές στις εν λόγω λίστες. Οι επιβάτες απολαμβάνουν ένα ευχάριστο περιβάλλον ενώ οι χώροι που έχουν για να διευθετήσουν τα κορμιά τους δεν θα δημιουργήσουν αφορμή για παράπονα. Έξυπνες λύσεις αποθήκευσης υπάρχουν γενικά στο εσωτερικό και τα 356 lt του χώρου αποσκευών υποστηρίζουν τις εκδρομικές του απαιτήσεις. Με αναδίπλωση των καθισμάτων μάλιστα, δημιουργούνται 1.238 lt αποθηκευτικού χώρου.
Ανέκαθεν ζωηρό, τώρα και τετρακίνητο
Από πλευράς κινητήρων το EcoSport θα είναι άμεσα διαθέσιμο με τον βραβευμένο χιλιάρη EcoBoost σε εκδόσεις 125 και 140 ίππων και με τον turbodiesel των 1.5 lt και 100 ίππων. Στα μέσα της χρονιάς θα προστεθεί ο νέος turbodiesel EcoBlue (1,5 lt, 125PS, 300 Nm ροπή, κατανάλωση 4,5 lt/100 km) και οι εκδόσεις με τετρακίνηση. Το Intelligent All Wheel Drive που θα είναι διαθέσιμο μόνο με τον δυνατό πετρελαιοκινητήρα και αποκλειστικά με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, αξιολογεί το επίπεδο πρόσφυσης των τροχών στο δρόμο και μπορεί να προσαρμόσει την κατανομή ροπής έως 50:50 εμπρός / πίσω, σε λιγότερο από 20 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Στη σύντομη γνωριμία που είχαμε με το αυτοκίνητο στο βρεγμένο πορτογαλικό τερέν, μπορεί να μην σχηματίσαμε άποψη για τις εκτός δρόμου δυνατότητες, όμως έδειχνε να μην σπαταλά δύναμη σε σπινάρισμα, στην προσπάθεια για κάτι τέτοιο - με το traction control απενεργοποιημένο.
Τετρακίνηση, απόσταση από το έδαφος και βελτιωμένες γωνίες στους προβόλους δίνουν στο EcoSport τουλάχιστον θεωρητικά τη δυνατότητα να κινηθεί και εκτός, χωρίς το άγχος ότι θα κολλήσει. Με τον 3κύλινδρο 1.000άρη EcoBoost στην έκδοση με τους 140 ίππους, το EcoSport έδειχνε ιδιαιτέρως ζωηρό για τα δεδομένα της κατηγορίας του. Καλοστημένο για οδήγηση με ροή, όπως άλλωστε επιβάλλουν και οι βρεγμένοι δρόμοι, ταξίδευε ευχάριστα χωρίς να μεταφέρει τον ήχο από το δρόμο, ενώ πρόσφερε σωστές πληροφορίες στον οδηγό για τα τεκταινόμενα. Ειδικά στην έκδοση ST-Line, μια πιο δεμένη αίσθηση φτάνει στα αισθητήρια του οδηγού, που διαπιστώνει ότι τα επανασεταρισμένα στοιχεία της δυναμικής οδήγησης (ανάρτηση, τιμόνι και ESP), έχουν φέρει την συμπεριφορά σε πιο Ford επίπεδα. Η έλευση του νέου Ford EcoSport στην Ελλάδα αναμένεται στα τέλη Ιανουαρίου με τιμές που δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα.
συμπέρασμα
Το EcoSport βάζει το ευρωπαϊκό του κοστούμι και αναβαθμίζει την εικόνα του, τα δυναμικά του χαρακτηριστικά, την τεχνολογία και τις δυνατότητές του συνολικά. Μετα τα Edge και Kuga που καλύπτουν τη μεγάλη και μεσαία εκπροσώπηση στην δημοφιλή κατηγορία έρχεται η σειρά του μικρότερου μέλους για να μπει με αξιώσεις στον εμπορικότερο τομέα της κατηγορίας. Μιας κατηγορίας που διαρκώς ανανεώνεται και ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και αξιόλογος. Το σπορ πνεύμα της Ford σε κόμπακτ crossover/SUV μορφή έρχεται πλήρες και φιλόδοξο να πετύχει.