ΟΔΗΓΟΥΜΕ το νέο Volkswagen T-Roc στην Ελλάδα
Κάνουμε μία ημερήσια απόδραση μέχρι τα Τρίκαλα Κορινθίας με το νέο στιλάτο SUV
- -
- -
με μια ματιά
Η Volkswagen ήθελε ένα SUV μικρότερο από το Tiguan, πιο μοντέρνο μέσα-έξω, με τη γνωστή γερμανική ποιότητα και έμφαση στους τομείς της εξατομίκευσης και συνδεσιμότητας. Ιδού λοιπόν το T-Roc.
Λίγο πριν τα ημερολόγια του 2017 δώσουν τη θέση τους σε αυτά του
2018, η Kosmocar-Volkswagen έφερε στην Ελλάδα τα πρώτα T-Roc. Ένα
αυτοκίνητο που καλείται να βρει τη θέση του στο… συνωστισμό των
SUV. Πού το κατατάσσουμε; Από πλευράς διαστάσεων (το μήκος του
ξεπερνά ελάχιστα τα 4,2 μέτρα) στα μίνι-SUV, όμως αν αναλογιστούμε
ότι βασίζεται στην πλατφόρμα MQB του Tiguan και ρίξουμε μια ματιά
στον υπερπλήρη εξοπλισμό του, τότε (όπως πράττει και η Volkswagen)
θα το «ρίξουμε» στην αρένα των μικρομεσαίων οχημάτων ελεύθερου
χρόνου.
Μετά το Polo, το T-Roc είναι το δεύτερο νέο μοντέλο της μάρκας από το Wolfsburg που στοχεύει σε νεανικότερο κοινό από αυτό που συνήθως είναι οι πελάτες της. Οι προσδοκίες για την εμπορική του πορεία είναι υψηλές, τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ελλάδα ειδικότερα. Ποια είναι τα δυνατά του όπλα; Πέραν από το όνομα Volkswagen, η σχεδίαση με τη φαρδιά μάσκα, τα εντυπωσιακά φώτα ημέρας LED, το χαρούμενο και νεανικό εσωτερικό, ο στάνταρ εξοπλισμός, η μακριά λίστα κινητήρων και η προαιρετική τετρακίνηση. Τα σκληρά πλαστικά στο ταμπλό και οι μέτριοι χώροι για τους πίσω επιβάτες δύσκολο θα αποθαρρύνουν τους ενδιαφερόμενους.
Η ελληνική συνταγή
Καθώς στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση στην Πορτογαλία ήταν διαθέσιμοι προς οδήγηση μόνο οι 2λιτροι TSI και TDI, δεν μπορούσαν να εξαχθούν ολοκληρωμένα αποτελέσματα για τις εκδόσεις που θα απασχολήσουν το ελληνικό κοινό. Η πιο δημοφιλής από αυτές είναι με τον τρικύλινδρο 1.0 TSI, ισχύος 115 ίππων. Συνδυάζεται με το εξαιρετικό σε αίσθηση και λειτουργία 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, καθώς και κίνηση στους μπροστινούς τροχούς.
Σύμφωνα με τα στελέχη της Kosmocar-Volkswagen, το μερίδιο αυτού του T-Roc θα φθάσει το 60-70% των συνολικών πωλήσεων του μοντέλου στην Ελλάδα. Η τιμή του ορίζεται στα 19.650 ευρώ με το επίπεδο εξοπλισμού Discover, που μπορεί να είναι το βασικό όμως δεν κάνει «τσιγκουνιές» στην άνεση και την ασφάλεια: ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής 6,5 ιντσών, αυτόνομη πέδηση, προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας, σύστημα επαγρύπνησης οδηγού και άλλα πολλά. Στα παραπάνω μπορείτε με επιπλέον κόστος 1.090 ευρώ να προσθέσετε το design pack, με διχρωμία του αμαξώματος και 17άρες ζάντες. Ένα κόστος λογικό, αν θέλετε να κάνετε το T-Roc σας να ξεχωρίζει ακόμη περισσότερο.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΤΙΜΟΚΑΤΑΛΟΓΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΤΟΥ T-ROC
Οι τροχοί πατούν σε ελαστικά 215/55, διαστάσεις που εξασφαλίζουν υψηλά περιθώρια άνεσης και σε συνδυασμό με τη ρύθμιση της ανάρτησης του compact SUV προσφέρουν ποιοτική κύλιση ακόμη και σε… ταλαιπωρημένο οδικό δίκτυο, όπως αυτό της ορεινής Κορινθίας. Χωρίς να είναι Golf στο στήσιμο και τις αντιδράσεις του, το T-Roc ανταποκρίνεται μια χαρά στις εντολές του οδηγού και είναι σε κάθε περίπτωση ασφαλές.
Μικρός μα ψυχωμένος
Ο κινητήρας των 999 cc ικανοποιεί τόσο με την μέγιστη ισχύ (115 PS) όσο και τη ροπή του (200 Nm από τις 2.000 rpm) και για όσους έχουν απορία αν μπορεί ένα τρικύλινδρο σύνολο να αντεπεξέλθει κάτω από το καπό ενός SUV η απάντησή μας είναι ξεκάθαρη: το T-Roc επιταχύνει αλλά και διατηρεί με άνεση πολύ υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο (0-100 km/h σε 10,1 sec και τελική 187 km/h), ενώ και σε επαρχιακή σφιχτή διαδρομή – όπως αυτή μέχρι τα Τρίκαλα Κορινθίας – το γερμανικό SUV γεμίζει τον οδηγό του με αυτοπεποίθηση.
Ο μόνος θόρυβος που θα περάσει στην καμπίνα των επιβατών είναι από την αεροδυναμική αντίσταση όταν ο δείκτης στο ταχύμετρο έχει ανέβει πολύ, χωρίς όμως και πάλι να γίνεται κουραστικός. Η Volkswagen ανακοινώνει μέση κατανάλωση 5,1 lt/100 km (117 g/km), σε ρεαλιστικές όμως συνθήκες και σε πραγματικά μεικτή διαδρομή (πόλη, Εθνική Οδό και επαρχιακό δίκτυο) καταγράψαμε περίπου 7 lt/100 km, τιμή άκρως ικανοποιητική.
Όσοι επιθυμούν να συνδυάσουν βενζινοκινητήρα με τετρακίνηση
4MOTION (χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη)
θα πρέπει να περιμένουν έως το δεύτερο εξάμηνο του 2018, για τον
1.5 TSI EVO με 150 ίππους και τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων
(από 23.950 ευρώ). Νωρίτερα, το δεύτερο τρίμηνο του νέου έτους, θα
είναι διαθέσιμος ο γνωστός 1.6 TDI 115 ίππων, για χαμηλότερη
κατανάλωση. Υπάρχουν βέβαια και οι μεγάλοι 2.0 TSI 190 PS και TDI
150/190 PS, όμως ο κυβισμός τους δεν είναι συμβατός με το χαρακτήρα
του T-Roc και κυρίως με την ελληνική πραγματικότητα.
συμπέρασμα
Το T-Roc που δοκιμάσαμε είναι η ιδανική πρόταση για την ελληνική πραγματικότητα: λίγα κυβικά χωρίς υποχωρήσεις σε ισχύ/ροπή, ανάρτηση και ελαστικά που σβήνουν τις κακοτεχνίες των δρόμων, καλός εξοπλισμός σε άνεση, ασφάλεια, συνδεσιμότητα. Αν κάνει και «κλικ» στο κοινό, τότε θα λάμψει στο πεδίο των πωλήσεων.