ΟΔΗΓΟΥΜΕ το νέο Subaru Impreza στην Ελλάδα

Από 22.700 €, με πλούσιο εξοπλισμό, κινητήρες 1.6 και 2.0 και στάνταρ αυτόματο κιβώτιο και τετρακίνηση

  • -
  • -

Μπορεί η Subaru να είναι μια ιδιαίτερη μάρκα που απευθύνεται σε ειδικό, niche κοινό, ωστόσο το Impreza χαίρει εκτίμησης από το σύνολο σχεδόν των petrolheads, και όχι μόνον! Ένα μοντέλο που έχει γράψει ιστορία στους αγώνες WRC, όπου έχει κατακτήσει 6 πρωταθλήματα (3 κατασκευαστών και άλλα 3 οδηγών) και κατέχει ακόμη το ρεκόρ των περισσότερων νικών (46, μαζί με τη Lancia Delta), αλλά και στους δρόμους – και δεν αναφέρομαι μόνο στις γρήγορες εκδόσεις WRX και STI.

Το ολοκαίνουριο Subaru Impreza 5ης γενιάς ξεκινά την εμπορική του σταδιοδρομία στην ελληνική αγορά με τρία ατού: κινητήρα στα 1.600 κυβικά εκατοστά, πλούσιο εξοπλισμό με στάνταρ αυτόματο κιβώτιο CVT και τετρακίνηση, και τη διάκριση του ασφαλέστερου μικρομεσαίου οικογενειακού στις δοκιμές του EURO NCAP για το 2017. Βασίζεται στη νέα παγκόσμια πλατφόρμα SGP της ιαπωνικής εταιρίας και είναι αποκλειστικά 5-θυρο (στην Ευρώπη) με μήκος στα 4,46 m. Μια πρώτη γεύση από τις δυνατότητές του είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε οδηγώντας το από τη λίμνη Στυμφαλία στην Αθήνα, στα πλαίσια της επίσημης παρουσίασής του στην Ελλάδα.



Η γκάμα περιλαμβάνει δύο ατμοσφαιρικούς κινητήρες βενζίνης, στα 1,6 και 2,0 λίτρα με απόδοση 114 και 156 ίππους αντίστοιχα. Αμφότεροι συνδυάζονται με το σύστημα τετρακίνησης Symmetrical All-Wheel Drive και το κιβώτιο CVT Lineartronic της Subaru. Οι πρώτες μας οδηγικές εντυπώσεις είναι με τον 1.600άρη μπόξερ που είναι ελαφρύτερος κατά 12 ολόκληρα κιλά και έχει αναβαθμιστεί σημαντικά για πιο πολιτισμένη συμπεριφορά και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Αποδίδει 114 ίππους στις 6.200 rpm και 150 Nm στις 3.600 rpm και χαρακτηρίζεται από τη γραμμική του λειτουργία και την προθυμία στη μεσαία κλίμακα των στροφών. Παρότι οι 114 ίπποι ακούγονται λίγοι, κινούν αξιοπρεπώς το ιαπωνικό χάτσμπακ χάρη και στο CVT που αξιοποιεί στο έπακρο τις δυνατότητες του κινητήρα. Το αντίτιμο είναι ο θόρυβος στις επιταχύνσεις και σε ανηφορικές διαδρομές, αφού το CVT κρατά σταθερά τον κινητήρα σε υψηλές στροφές, ειδικά αν έχεις επιλέξει το mode LOW για πιο γρήγορη οδήγηση. Από την άλλη, στο ταξίδι το Impreza είναι ήσυχο και το μόνο που παρατηρείς είναι ο αεροδυναμικός θόρυβος μετά τα 140 km/h.

Σε επαρχιακό δίκτυο το πλαίσιο είναι ο πρωταγωνιστής. Είναι πολύ στιβαρό και σε συνδυασμό με την άριστη ρύθμιση της ανάρτησης προσφέρει ασφάλεια και απόλαυση. Οι κλίσεις είναι περιορισμένες, η πρόσφυση σχεδόν ανεξάντλητη (χάρη και στην τετρακίνηση) και ο έλεγχος άριστος, δίνοντάς σου εμπιστοσύνη να διατηρείς υψηλή ταχύτητα μέσα στη στροφή. Παράλληλα, η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, με την ανάρτηση να απορροφά αποτελεσματικά τις όποιες ανωμαλίες του δρόμου.



Σε κάθε περίπτωση έχεις σύμμαχό σου το σύστημα EyeSight, που μέσω δύο καμερών σκανάρει το δρόμο σε εύρος 30 μοιρών και απόσταση έως 110 μέτρων και αναγνωρίζει αυτοκίνητα, πεζούς, μοτοσυκλέτες και ποδήλατα, βοηθώντας σε να αποφύγεις ένα ενδεχόμενο ατύχημα, ειδοποιώντας αρχικά και φρενάροντας αυτόματα το αυτοκίνητο σε δεύτερο στάδιο. Το σύστημα συνοδεύεται από προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής και διατήρησης λωρίδας.

Το EyeSight είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, όπως άλλωστε οι 7 αερόσακοι (μετωπικοί, πλευρικοί, οροφής και γονάτων οδηγού) και το σύστημα ελέγχου ευστάθειας VDC (ESC). Πλούσιος είναι και ο εξοπλισμός άνεσης με στάνταρ στοιχεία όπως ο αυτόματος κλιματισμός, το ηχοσύστημα με οθόνη 6,5’’ και συνδεσιμότητα Bluetooth, Apple CarPlay και Android Auto, το προσαρμοζόμενο cruise control, οι αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες και οι ζάντες αλουμινίου 16’’. Όλα αυτά περιλαμβάνονται στάνταρ μαζί με το αυτόματο κιβώτιο CVT και την τετρακίνηση, στη βασική έκδοση των 22.700 ευρώ!



Στα θετικά του νέου Impreza και η καμπίνα, που χαρακτηρίζεται από την αναβαθμισμένη αισθητική και την προσεγμένη ποιότητα υλικών και κατασκευής. Το ταμπλό έχει κλασικό layout με σωστή εργονομία, ευχάριστο φωτισμό και κυρίαρχο στοιχείο το σύστημα infotainment στο κέντρο, που στις ακριβότερες εκδόσεις έχει οθόνη αφής 8’’. Πιο πάνω υπάρχει μια ακόμη οθόνη 6,3’’ που παρέχει πληροφορίες για το αυτοκίνητο και τη διαδρομή. Οι χώροι επιβατών είναι μεγάλοι για τα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ και το πορτμπαγκάζ με το τετραγωνισμένο κι εύκολα εκμεταλλεύσιμο σχήμα του ικανοποιεί περισσότερο απ’ όσο προϊδεάζει η τιμή των 385 λίτρων.

συμπέρασμα

Τελικά, το Subaru Impreza στην 5η του γενιά συνεχίζει να είναι ένα ψαγμένο μικρομεσαίο που όμως τώρα απευθύνεται σε ευρύτερο κοινό, χάρη κυρίως στη δελεαστική τιμή της βασικής έκδοσης που συνοδεύεται από πλούσιο εξοπλισμό και μπόλικη τεχνολογία ασφάλειας. Άλλωστε, μην ξεχνάμε και το ατού της τετρακίνησης.

VIDEOS

Subaru Impreza 2017 5-Door Promotional Video “Mind in Motion”

Subaru Impreza 2017 - Ground Up

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...