ΟΔΗΓΟΥΜΕ το νέο Subaru XV στην Ελλάδα

Made in Japan κόμπακτ SUV με κινητήρες στα 1,6 και 2,0 λίτρα και στάνταρ αυτόματο κιβώτιο και τετρακίνηση

  • -
  • -

Τα Subaru συνήθως δεν απευθύνονται στη μάζα. Η μακροχρόνια πίστη της ιαπωνικής μάρκας σε συγκεκριμένες αξίες καθιστά τα μοντέλα της πιο ειδικά, και τελικά τα επιλέγουν όσοι εκτιμούν την ψαγμένη τεχνολογία, την Made in Japan ποιότητα και την αξιοπιστία. Το XV είναι εξαίρεση. Όχι ότι δεν ακολουθεί τις ίδιες αξίες, ίσα ίσα τις ενστερνίζεται κατά γράμμα! Είναι όμως ένα κόμπακτ SUV ελκυστικό σε πιο ευρύ κοινό, με τετρακίνηση, κινητήρες στα 1,6 και 2,0 λίτρα και πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.

Είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε το νέο Subaru XV στην παρουσίαση της ελληνικής αντιπροσωπείας, στην περιοχή της Στυμφαλίας, μαζί με το Impreza. Έχει μήκος 4,47 m, βασίζεται στη νέα παγκόσμια πλατφόρμα SGP της ιαπωνικής εταιρίας και διατίθεται με στάνταρ κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT Lineartronic και τετρακίνηση Symmetrical All-Wheel Drive. Η γκάμα περιλαμβάνει δύο ατμοσφαιρικούς μπόξερ κινητήρες βενζίνης, τον 1.6 με 114 ίππους και τον 2λιτρο με 156 ίππους. Έμφαση έχει δοθεί στον τομέα της ασφάλειας, με το σύστημα EyeSight να είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Μέσω δύο καμερών, το EyeSight σκανάρει το δρόμο εμπρός σε εύρος 30 μοιρών και απόσταση έως 110 μέτρων και αναγνωρίζει αυτοκίνητα, πεζούς, μοτοσυκλέτες και ποδήλατα, βοηθώντας τον οδηγό να αποφύγει ένα ενδεχόμενο ατύχημα, ειδοποιώντας αρχικά και φρενάροντας αυτόματα το αυτοκίνητο σε δεύτερο στάδιο. Το σύστημα συνοδεύεται από προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής και διατήρησης λωρίδας.



Αναβαθμισμένη είναι και η καμπίνα του νέου XV, τόσο σχεδιαστικά όσο και σε ποιότητα κατασκευής. Κάθεσαι ψηλά και απολαμβάνεις σωστή εργονομία, περιμετρική ορατότητα και συνδεσιμότητα, ενημέρωση και ψυχαγωγία χάρη στο σύστημα infotainment που στις ακριβότερες εκδόσεις έχει οθόνη αφής 8’’. Πιο ψηλά στο ταμπλό υπάρχει μια ακόμη οθόνη 6,3’’ που παρέχει πληροφορίες για το αυτοκίνητο και τη διαδρομή. Στα θετικά και οι μεγάλοι χώροι για τους επιβάτες αλλά και το πορτμπαγκάζ που μπορεί να μην εντυπωσιάζει με την ονομαστική χωρητικότητα των 385 λίτρων αλλά έχει τετραγωνισμένο κι εύκολα εκμεταλλεύσιμο σχήμα και μπορεί να αυξηθεί στα 1.310 lt με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος.

ΠΗΡΕΣ ΜΕΡΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΓΙΑ ΤΑ 50 ΤΕΥΧΗ ΤΟΥ GOCAR MAGAZINE; ΨΗΦΙΣΕ ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΣΟΥ ΕΞΩΦΥΛΛΟ ΚΑΙ ΚΕΡΔΙΣΕ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ 3 SAMSUNG TABLETS

Οδηγικά, το XV εντυπωσιάζει με τη λειτουργία της ανάρτησής του και τις ικανότητές του σε κάθε είδους τερέν. Ακουμπά στο πολύ στιβαρό πλαίσιο και διαχειρίζεται με αποτελεσματικότητα ευθείες, στροφές και ανωμαλίες. Σε συνδυασμό με την τετρακίνηση, προσφέρει άριστο έλεγχο και ανεξάντλητη πρόσφυση και σε εμπνέει να ανεβάσεις ρυθμό και ταχύτητα. Παράλληλα, η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, ενώ στο ταξίδι το μόνο που παρατηρείς είναι ο αεροδυναμικός θόρυβος μετά τα 140 km/h.



ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ S-AWD

Η μόνιμη τετρακίνηση Symmetrical All-Wheel Drive της Subaru σε νορμάλ συνθήκες οδήγησης κατανέμει τη ροπή ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα σε αναλογία 60/40. Ολόκληρο το σύστημα, από τον κινητήρα με κυλίνδρους σε οριζόντια αντικριστή διάταξη (boxer) μέχρι το πίσω διαφορικό, διατάσσεται συμμετρικά γύρω από τον διαμήκη άξονα του αυτοκινήτου, σε τέλεια ευθεία και πολύ χαμηλά στο αυτοκίνητο, συμβάλλοντας στο χαμηλότερο κέντρο βάρους και στα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Για απαιτητικές συνθήκες οδήγησης υπάρχει το πρόγραμμα X-Mode που ενεργοποιείται μέσω μπουτόν στην κονσόλα και συντονίζει τη λειτουργία του κινητήρα, του κιβωτίου, των φρένων και της τετρακίνησης, ελέγχοντας π.χ. την κατάβαση απότομων πλαγιών (Hill Descent Control).

Εκτός δρόμου, η τετρακίνηση Symmetrical All-Wheel Drive της Subaru ξεδιπλώνει τις αρετές της. Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος (220 mm) και οι γωνίες ράμπας (21,5ο) και διαφυγής (29ο) είναι πολύτιμοι σύμμαχοι, αλλά σε δύσκολα off road εμπόδια θα πρέπει να προσέξεις το μεγάλο εμπρός πρόβολο που συνεπάγεται σε μέτρια γωνία προσέγγισης (18ο). Ακόμη κι έτσι όμως, το XV είναι από τα ικανότερα τετρακίνητα της κατηγορίας του.

Από τους δύο διαθέσιμους κινητήρες είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε τον 2λιτρο. Αποδίδει 156 ίππους στις 6.000 rpm και 196 Nm στις 4.000 rpm και ανεβάζει στροφές γραμμικά και πρόθυμα, δίνοντας αξιοπρεπείς επιδόσεις: 0-100 km/h σε 10,4 sec και τελική ταχύτητα 194 km/h. Σε ανηφορική διαδρομή όμως το εξαιρετικό πλαίσιο αναζητά περισσότερη δύναμη, ενώ εκεί βγαίνει στην επιφάνεια και το μειονέκτημα του κιβωτίου CVT που αναγκάζει το μοτέρ να δουλεύει συνεχώς σε υψηλές στροφές παράγοντας θόρυβο. Η κατάσταση βελτιώνεται ελαφρώς αν εκμεταλλευτείς το χειροκίνητο mode και αλλάζεις τις 7 προεπιλεγμένες σχέσεις μέσω των paddles στο τιμόνι. Σε κάθε άλλη περίπτωση, το CVT Lineartronic αξιοποιεί τις δυνατότητες του κινητήρα συμβάλλοντας σε λογική κατανάλωση, που σύμφωνα με τη Subaru κυμαίνεται κατά μέσο όρο στα 6,9 lt/100 km.



Στα θετικά του νέου XV συμπεριλαμβάνεται ο πλούσιος εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας. Εκτός από το EyeSight, το CVT και την τετρακίνηση, στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις είναι ακόμη οι 7 αερόσακοι (μετωπικοί, πλευρικοί, οροφής και γονάτων οδηγού), το σύστημα ελέγχου ευστάθειας VDC (ESC), ο αυτόματος κλιματισμός, το ηχοσύστημα με οθόνη 6,5’’ και συνδεσιμότητα Bluetooth, Apple CarPlay και Android Auto, τα θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, το προσαρμοζόμενο cruise control, οι αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες και οι ζάντες αλουμινίου. Με τιμή 25.980 € για το βασικό 1.6 Pure και 32.675 για την πλουσιότερη 2λιτρη έκδοση Style Navi, σίγουρα το Subaru XV δεν αποτελεί ευκαιρία, όσοι το επιλέξουν όμως ξέρουν τι παίρνουν.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Το νέο Subaru XV ενστερνίζεται πλήρως τις αρχές της μάρκας, βλέπε προηγμένη τεχνολογία, κορυφαία ασφάλεια, ιαπωνική αξιοπιστία και ψαγμένη τετρακίνηση και εμπλουτίζει τη φαρέτρα του με ποιοτικότερα οδικά χαρακτηριστικά και σύγχρονες ανέσεις. Τι θα θέλαμε; Παραπάνω δύναμη από τους κινητήρες και χαμηλότερη τιμή για το 1.6 – ας όψεται το ελληνικό φορολογικό σύστημα.


VIDEOS

Subaru XV Geneva 2017

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...