Πρώτη οδήγηση: Νέο Opel Insignia GSi

Η τοπ εκδοχή του μεσαίου Opel παντρεύει ένα ιστορικό λογότυπο, με πλουραλισμό τεχνολογίας και επιστρέφει στα γρήγορα μεσαία

  • -
  • -
με μια ματιά

Ελαφρύτερο από ένα OPC και ταχύτερο σε ουσία το νέο insignia GSi υπόσχεται και πραγματοποιεί χαμηλές πτήσεις. Διαθέσιμο σε εκδόσεις Grand Sport και Sports Tourer καλύπτει το φάσμα των γρήγορων αναγκών.

Στα πέριξ της Μασσαλίας ο καιρός δεν αστειεύεται. Η βροχή πέφτει με το τσουβάλι και το επαρχιακό δίκτυο με την ποικιλία στροφών ανάμεσα σε μικρές ευθείες, πασχίζει να αποβάλει το παραπανίσιο νερό από το οδόστρωμα. Πίσω από το τιμόνι ενός επίκαιρου Insignia τουλάχιστον νιώθεις ασφαλής και προστατευμένος από τις παρεχόμενες τεχνολογίες και τη συνολική οδηγική αίσθηση που σου μεταφέρει ακόμα και υπό τέτοιες συνθήκες. Αν μάλιστα οδηγείς και το παντεσπάνι της γκάμας με το χαρακτηριστικό λογότυπο GSi, ανακαλύπτεις πόσο επιπλέον απογειώνει την μεσαία πρόταση της Opel σε επίπεδο ταχύτητας, αλλά κυρίως πρόσφυσης.

 

GSi σε ρόλο OPC

Η ισχυρότερη και πιο στοχοπροσηλωμένη στις επιδόσεις έκφανση του Insignia, πλέον αντιπροσωπεύεται από ένα ιστορικό αρκτικόλεξο που πρωτοεμφανίστηκε εν έτει 1984 στα Opel Manta και Kadett. Την ίδια χρονολογία ο Volker Strycek, υπεύθυνος για την εξέλιξη του Insignia GSi, κατακτούσε το πρωτάθλημα DTM και η συνολική του εμπειρία για το τμήμα Opel Performance που ηγείται, αποδείχτηκε καθοριστική. Στόχος του νέου Insignia GSi είναι να αναλάβει τον ρόλο του ταχύτερου στην γκάμα, με την απουσία του OPC πλέον σε αυτή, και να προσφέρει οδηγική απόλαυση σε όλα τα είδη δρόμων σερβίροντας σπορ συμπεριφορά και επιδόσεις, χωρίς όμως εκπτώσεις σε ανέσεις και τεχνολογικές παροχές.


Σε επίπεδο εμφάνισης η κομψότητα του δυναμισμού της σχεδίασης του μεσαίου Opel παραμένει υψηλή και διανθίζεται με σπορ σεμνές λεπτομέρειες που θα του δώσουν ταυτότητα. Τροποποιήσεις στις εισαγωγές αέρα στον προφυλακτήρα που περιβάλλονται με χρωμιωμένες επενδύσεις εμπρός και αντιστοίχου λογικής τραπεζοειδής διακόσμηση στις δυο απολήξεις των εξατμίσεων πίσω, δίνουν μια πρώτη δυσδιάκριτη πινελιά της έκδοσης. Η διακριτική πτέρυγα για αυξημένο downforce στην πόρτα του χώρου αποσκευών (στο Grand Sport) και τα πιο τονισμένα μαρσπιέ συμπληρώνουν με την σειρά τους. Μια προσεκτικότερη ματιά θα διαπιστώσει ότι οι τροχοί των 20’’ που πατάνε σε μαλακές γόμες Michelin Pilot Sport 4 S διαστάσεων 245/35, κρύβουν (εμπρός) δίσκους των 345 mm και 4πίστονες δαγκάνες της Brembo στο εσωτερικό τους. Αν δεν έχεις δει λοιπόν το σήμα GSi, αυτά είναι τα στοιχεία που το διαχωρίζουν εξωτερικά από τα απλά Insignia, συν το γεγονός ότι είναι χαμηλότερο από αυτά κατά 10 mm. Οπτικές αλλαγές που δεν κραυγάζουν αλλά δίνουν το στίγμα της σπορ λογικής που διαθέτει η κομψά δυναμική σιλουέτα του μεσαίου Opel.

Ουσιαστικότερες αλλαγές αποκαλύπτονται στα χαρακτηριστικά του, με τη σημασία να έχει εστιαστεί στην αποτελεσματικότητα και στη δίαιτα, χωρίς φυσικά εκπτώσεις στιβαρότητας. Βάρος εξοικονομήθηκε από το πλαίσιο, τους τροχούς, τα καθίσματα και άλλα σημεία του αυτοκινήτου, ώστε να εμφανίζεται έως και 160 kg ελαφρύτερο από το πιο πρόσφατο OPC. Τα φωτιστικά σώματα είναι ένα ακόμα σχεδιαστικό και τεχνολογικό highlight κομμάτι με τους IntelliLux LED matrix προβολείς με 32 LED να κάνουν τα μαγικά τους όταν πέφτει το σκοτάδι, ξημερώνουν κυριολεκτικά τη νύχτα. Ταυτόχρονα όμως έχουν «νοημοσύνη» και ρίχνουν φως εκεί που πρέπει χωρίς να δημιουργούν πρόβλημα σε διερχόμενους, ενώ προσφέρουν εμβέλεια μεγάλης σκάλας έως 400 μέτρα.


Το τεχνολογικό πάρκο του Insignia GSi είναι φυσικά πλουσιότατο και ένα δείγμα όσων περιλαμβάνει είναι το ενεργό αλουμινένιο καπό για βελτιωμένη προστασία πεζών σε στιγμή ατυχήματος, αναβαθμισμένο προσαρμοζόμενο σύστημα πλαισίου FlexRide, Head up display, Adaptive Cruise Control - ACC, με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Keep Assist) με αυτοματοποιημένη διόρθωση, πανοραμική κάμερα 360 μοιρών και το τελευταίας γενιάς Navi 900 IntelliLink, συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto. Φυσικά το Hotspot του OnStar, επιτρέπει τη σύνδεση στο διαδίκτυο έως και 7 συσκευών, ενώ συνολικά το εσωτερικό, προσφέρει την premium ποιότητα, τα υλικά και τη συναρμολόγηση που περιμένεις από ένα αυτοκίνητο του είδους. Ο διάκοσμος είναι προσαρμοσμένος στα GSi δεδομένα, με τα πιστοποιημένα από το AGR μονοκόμματα ανατομικά μπάκετ καθίσματα της Opel Performance, να δεσπόζουν στο σαλόνι του. Διαθέτουν ηλεκτρικές ρυθμίσεις με μνήμες, θερμαινόμενη λειτουργία, εξαερισμό, λειτουργία μασάζ και ρυθμιζόμενα πλαϊνά ενώ το λογότυπο GSi κοσμεί τη ράχη τους.

 

GSi στα τέσσερα

Το φαρδύ τριάκτινο τιμόνι κάθεται όπως πρέπει στα χέρια σε ένα σπορ αυτοκίνητο, οι ρυθμίσεις από αυτό και από το κάθισμα δεν θα αφήσουν υποψία παραπόνου και το σύστημα τετρακίνησης Twinster με έλεγχο κατανομής ροπής (torque vectoring) συμπληρώνει άριστα το σπορ πλαίσιο. Εδώ το συμβατικό διαφορικό του πίσω άξονα αντικαθίσταται από δύο συμπλέκτες, που μπορούν να επιταχύνουν κάθε τροχό ανεξάρτητα σε κλάσματα δευτερολέπτου, κάτι που αποτρέπει την υποστροφή και κάνει το Insignia GSi ευέλικτο και πρόθυμο στις ορέξεις του οδηγού. Ταυτόχρονα τα υψηλά επίπεδα πρόσφυσης σε συνδυασμό με το FlexRide που προσαρμόζει τα αμορτισέρ, το σύστημα διεύθυνσης, την απόκριση στο γκάζι και τα σημεία αλλαγών στο 8άρι αυτόματο κιβώτιο, ανάλογα με την ρύθμιση (Standard, Tour και Sport), συνθέτουν το κατάλληλο περιβάλλον για να οδηγείς εύστοχα ανάλογα με τη διάθεση. Σεβόμενο τον έμπειρο και ψαγμένο οδηγό που αρέσκεται σε γωνίες, το GSi προσφέρει τη δυνατότητα Competition mode, που ενεργοποιείται με διπλό πάτημα στο μπουτόν του ESP και το αφήνει να γλιστρήσει μέχρι ένα ορισμένο σημείο. Έτσι η απόλαυση δεν κατακεραυνώνεται στον βωμό της ασφάλειας, αν όμως ο οδηγός το παρακάνει θα επέμβει προστατευτικά. Όσο έτοιμο δείχνει για πολεμική διάθεση άλλο τόσο ακολουθεί την καλή συμπεριφορά, όσον αφορά την κύλιση και τον καλοτάξιδο χαρακτήρα, όντας ένα εξπρές μεγάλων αποστάσεων.



Διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, 5θυρο Grand Sport και Sports Tourer, το GSi προσφέρεται με δύο κινητήρες. Ο ισχυρός υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 2.0 lt με 260 ίππους και 400 Nm ροπής αναλαμβάνει με την ευστροφία του να τονώσει τις επιδόσεις και να κερδίσει τον petrolhead, προσφέροντάς του 0-100 km/h σε 7,2’’ και τελική ταχύτητα 250 km/h. Υπάρχει φυσικά και ο επίσης 2λιτρος, BiTurbo diesel που με 210 ίππους και τη θηριώδη ροπή των 480 Nm (από τις 1.500 σ.α.λ.) συνδυάζει τις επιδόσεις με την αυτονομία που αναζητά ο ασυμβίβαστος σπορ ταξιδευτής (0-100 km/h: 7,9’’ , τελική ταχύτητα 233 km/h). Και οι δύο κινητήρες συνδυάζονται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων με δυνατότητα αλλαγών μέσω paddles και απόκριση που ανταποκρίνεται στην σπορ λογική.

Το επιστέγασμα των κατορθωμάτων του Insignia GSi σύμφωνα με τον Strycek απέδειξε ότι στη θρυλική πίστα του Nürburgring-Nordschleife έχει καταφέρει να γυρίζει έως και 12 δευτερόλεπτα ταχύτερα από το ισχυρότερο προηγούμενο μοντέλο OPC. Οι παραγγελίες έχουν ήδη ανοίξει για όσους ενδιαφέρονται με την τιμή για το ισχυρότερο βενζινοκίνητο να ξεκινά από € 44.350.

συμπέρασμα
Η επόμενη μέρα για το γρήγορο Insignia, αφήνει στην άκρη τα διακριτικά OPC ανασύρει τα ιστορικά λογότυπα GSi, αλλά νωρίτερα φορτώνει τις καλύτερες τεχνολογίες από τα ράφια της Opel και ελαφραίνει θεαματικά. Με προηγμένο σύστημα τετρακίνησης και προσεγμένο ενδελεχώς στην παραμικρή λεπτομέρεια κερδίζει το πουσάρισμα που χρειαζόταν για να αναβαθμίσει την ταχύτητα, την αίσθηση και την αποτελεσματικότητά του. Το Insignia GSi παραμένει κομψό, πλήρες και με αριστοκρατικές διαθέσεις, την ίδια στιγμή που βράζει ο δυναμισμός του.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...