Πρώτη οδήγηση: Hyundai i30N
Πρώτη βολή της Hyundai στον κόσμο των σπορ αυτοκινήτων και ήδη βρίσκεται σε θέση ισχύος
- -
- -
με μια ματιά
Νέο μέλος στην σπορ κοινότητα και πρώτη προσπάθεια της Hyundai στα γρήγορα hatchback. To i30N έρχεται διαβασμένο και με τιμή πρόκληση!
Πρώτη απόπειρα για εισαγωγή στον μαγικό κόσμο των επιδόσεων για
την Hyundai και στο πρόσωπο του i30 N παίζει τα ρέστα της, σε ένα
παιχνίδι με καλό χαρτί στα χέρια της. Από την μια η εμμονή και
επιμονή των Κορεατών μέχρι να σερβίρουν το αποτέλεσμα της υψηλής
πλέον προσδοκίας τους. Από την άλλη η πετυχημένη εμπλοκή στο WRC με
τα i20, που φορτώνει το πρεστίζ της εταιρείας, είναι δείγμα από τα
σημάδια που δείχνουν το timing που δεν έπρεπε να πάει χαμένο. Ο
στόχος δεδομένος και εστιασμένος να προσφέρει μέγιστη οδηγική
απόλαυση στην καθημερινότητα, τόσο στο δρόμο όσο και στην πίστα.
Και φυσικά να μην περιοριστεί στον μικρόκοσμό του, αλλά να
ταρακουνήσει τους αντιπάλους του με τα κατορθώματα και την
αρτιότητα του.
Κάπως έτσι λοιπόν βρεθήκαμε στο αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων, στην
πρώτη επίσημη παρουσίαση του αυτοκινήτου για μια οδηγική γεύση,
μέχρι το κυρίως γεύμα που θα ακολουθήσει τις προσεχείς μέρες σε
πλήρη δοκιμή.
Τα τρία Ν
Γεννήθηκε λοιπόν στο Namyang, το παγκόσμιο κέντρο έρευνας &
τεχνολογίας της Hyundai Motor στην Κορέα. Εξελίχθηκε στο
Nürburgring, μια από τις πιο απαιτητικές πίστες στον κόσμο, ενώ το
λογότυπο N εμπνεύστηκε από το σχήμα ενός αγωνιστικού σικέιν όπου το
i30 N έχει το χάρισμα να αντιμετωπίζει όπως του αρμόζει. Ταυτόχρονα
αποτυπώνει την εμπειρία της Hyundai Motorsport στο WRC (από το
2014) και προσφέρει στο κοινό ένα αυτοκίνητο παραγωγής για να
απολαμβάνει ταχύτητα και οδήγηση. Φυσικά το Κορεατικό εργοστάσιο
επίλεξε και την εμπειρία του Γερμανού Albert Biermann που επι
τριάντα χρόνια είχε συνδέσει το όνομα του με τις επιτυχίες της M
division της BMW, φέρνοντας τον στο στρατηγείο της ως επικεφαλής
εξέλιξης του νεοσύστατου τμήματος N. Οπτικά το χρώμα λανσαρίσματος
(Performance Blue) παραπέμπει στα αγωνιστικά των Thierry Neuville
και Andreas Mikkelsen, είναι ξεχωριστό χωρίς να κραυγάζει κάτι που
ακολουθεί στο σύνολο άλλωστε το i30N. Υπάρχουν όμως άλλα 5
διαθέσιμα χρώματα για όσους το θεωρούν υπερβολικό. Η αγριεμένη
εμφάνιση προκύπτει από τις εισαγωγές αέρα που αναλαμβάνουν την ψύξη
τόσο του κινητήρα όσο και των φρένων, ενώ το διακριτικό Ν στη μάσκα
και το κόκκινο σιρίτι στο κάτω χείλος του προφυλακτήρα είναι σημάδι
αναγνώρισης της έκδοσης. Το ίδιο υπάρχει και πίσω ανάμεσα στις δυο
απολήξεις των εξατμίσεων, ενώ την αεροδυναμική φροντίδα και την
αρνητική άντωση φροντίζουν το επίπεδο πάτωμα, το diffuser και η
διακριτικά κομψή πτέρυγα σε μαύρο χρώμα στο τελείωμα της οροφής.
Στο προφίλ αναγνωρίζεις τις κόκκινες δαγκάνες με το διακριτικό Ν
πίσω από τους τροχούς των 19’’ (18’’ στην βασική 250ρα έκδοση), ενώ
τα ελαστικά από την Michelin και την Pirelli έχουν εξελιχθεί
αποκλειστικά για το γρήγορο Hyundai.
Στο εσωτερικό η premium φινέτσα δεν διστάζει να εκδηλωθεί χωρίς να
αποτελεί αποκλειστικό στόχο. Τα μπάκετ καθίσματα αναπαυτικά και
εύστοχα στον σκοπό της πλευρικής στήριξης, οι επίκαιρες
τεχνολογικές παροχές γενναιόδωρες τόσο για την εξυπηρέτηση της σπορ
αποστολής, όσο και για την ασφάλεια, τις ανέσεις, την ψυχαγωγία,
την πλοήγηση και διασύνδεση. Το ενδιαφέρον βέβαια εστιάζεται στο
τριάκτινο ολοστρόγγυλο τιμόνι που δεν πέφτει στην παγίδα των flat
bottom, που εκτός από την πολυλειτουργικότητα του, περιλαμβάνει και
δυο εμφανείς διακόπτες για τα προγράμματα οδήγησης. Στην αριστερή
πλευρά του τιμονιού, μπορείς να επιλέξεις τις τρεις βασικές
λειτουργίες οδήγησης (Normal, Sport και Eco). Στη δεξιά, ο οδηγός
ενεργοποιεί το κουμπί με την καρό σημαία και επιλέγει την
λειτουργία N ή Ν custom όπου σε αυτήν μπορεί να παραμετροποιήσει
όποιο πεδίο θέλει στα μέτρα του. Μπορεί επίσης να ενεργοποιήσει τη
λειτουργία Rev matching που συγχρονίζει τις στροφές του κινητήρα
αυτόματα στο κατέβασμα, ώστε να μένει πάντα στο ωφέλιμο της
απόδοσης. Όλοι αυτοί οι διαφορετικοί τρόποι μεταβάλλουν τον
χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ρυθμίζοντας τις παραμέτρους του
κινητήρα, τις αποσβέσεις της ανάρτησης, τον ηλεκτρονικό έλεγχο
ευστάθειας (ESC), το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης
(E-LSD), τον ήχο του κινητήρα, το σύστημα διεύθυνσης και τη
λειτουργία Rev. Οι λειτουργίες οδήγησης του i30 N μπορούν να
εμφανιστούν στην οθόνη 5’’ ή στην προαιρετική των 8’’ και
περιλαμβάνει πληροφορίες σχετικά με την ισχύ, τη ροπή
στρέψης, το turbo boost καθώς και έναν χρονοδιακόπτη lap και
επιτάχυνσης.
Βγαίνεις!
Με τους οδηγούς να εναλλάσσονται ανά τρεις γύρους πίστας, φτάνει
η στιγμή που κουμπώνω τη ζώνη στο αριστερό κάθισμα και βγαίνω για
μια γρήγορη βόλτα εντυπώσεων στο πηδάλιο του i30N Performance Pack.
Και τα δυο αυτοκίνητα που γυρνούσαν στην πίστα ήταν ίδιων
προδιαγραφών, με τη βασική έκδοση να απουσιάζει. Κανένας δεν
στεναχωρήθηκε γι’ αυτό, άλλωστε οι 275 ίπποι είναι καλύτεροι από
τους 250, ενώ το επιπλέον ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό
προσφέρει καλύτερη επιμέλεια στη διαχείριση της δύναμης μέσα στη
στροφή, οι θολόμπαρες στα πίσω σημεία στήριξης της ανάρτησης
τονώνουν την ακαμψία και η variable exhaust valve προσφέρει ήχο που
προσομοιώνει το αγωνιστικό πνεύμα. Στην Normal επιλογή προγράμματος
το i30N προσφέρει αυτό που αναζητά ο καθημερινός οδηγός και είναι η
ευκολία στην χρήση και οδήγηση. Καλή απόσβεση που δεν κοπανάει,
φιλικές πληροφορίες από τα χειριστήρια και απλοποίηση της σπορ
οδήγησης που δεν είναι αναγκαίο να είναι πάντα ακραία. Όταν
επιλέξεις επιθετικότερες παροχές από το κουμπί Ν τότε η κατάσταση
σοβαρεύει και απευθύνεται στον γνώστη της οδήγησης. Ο ήχος γίνεται
πιο ζωηρός και τα σκασίματα στο άσε του γκαζιού προσομοιώνουν λίγο
από την αίγλη των αγώνων, η ανάρτηση σφίγγει και αποβάλει
οποιαδήποτε υποψία κλίσεων στην πίεση των στροφών και το τιμόνι
αποκτά βάρος και αμεσότητα για να σημαδεύεις και να ακολουθεί τις
εντολές σου.
Το ηλεκτρονικό μπλοκέ σου επιτρέπει να μην σηκώσεις το πόδι από το
γκάζι και τα 353 Nm ροπής εκδηλώνονται από νωρίς χωρίς να σπινάρει
σπάταλα ο εσωτερικός τροχός. Τα 250 km/h της τελικής ταχύτητας
είναι ανέφικτο να τα διαπιστώσεις στο γύρω γύρω των Μεγάρων, όμως
τα 6,1’’ για τα 0-100 km/h (6,4’’ η απλή έκδοση), δεν απέχουν από
την πραγματικότητα. Οι αλλαγές στο σαφές και με σωστές διαδρομές
6άρι κιβώτιο γίνονται απολαυστικά, η δύναμη είναι παρούσα από
χαμηλά και προσφέρεται σε διάρκεια, όμως αυτό που σου μένει δεν
είναι τόσο οι καλπασμοί των αλόγων, αλλά το αρμονικά δεμένο σύνολο
που συνδυάζει στιβαρότητα και συμμετοχικότητα ώστε να απολαύσεις
οδήγηση. Ακόμα και τα in house φρένα ανταποκρίθηκαν στις
απαιτητικές συνθήκες της οριακής οδήγησης και ίσως η συνεχής
κούραση να ήταν ο λόγος που ζητούσαν λίγο παραπάνω πίεση στο
πεντάλ. Παρόλα αυτά δεν έχασαν το σημείο εισόδου και δεν χάλασαν το
συνολικά εξαιρετικό επίπεδο σπορ χαρακτήρα που πιστώνεται στην
πρώτη προσπάθεια της Hyundai στα hot hatch.
Τα € 26.990 για την βασική έκδοση των 250 ίππων και τα € 28.750 για την Performance Pack με τους 25 επιπλέον ίππους, είναι τιμές που κλειδώνουν τουλάχιστον μέχρι 31/12/2018 και η κινητικότητα στις εκθέσεις Hyundai προβλέπεται δυναμική. Τουλάχιστον για τους λίγους που μπορούν στις μέρες μας να αποκτήσουν ένα γρήγορο hatchback, το i30N δείχνει να συγκεντρώνει όλα τα χαρίσματα.
συμπέρασμα
Ισχυρό, καλοστημένο, πλήρες και ευχάριστο στην αποτύπωση της σπορ πραγματικότητας, το i30N δείχνει ότι ήρθε με σοβαρές προθέσεις ώστε να πάρει τη θέση που του ανήκει ανάμεσα στα γρήγορα hatchback. Τοποθετείται απέναντι σε διαχρονικά καταξιωμένους αντιπάλους και δεν είναι υπερβολή να πει κανείς ότι τους βλέπει στα μάτια, χωρίς να περιορίζεται στον ρόλο του κομπάρσου. Τεχνολογικά άρτιο, οδηγικά ενδιαφέρον και σε επίπεδο επιδόσεων επίκαιρο, το i30N σε πείθει να του βγάλεις το καπέλο. Και όλα αυτά, πριν καν ακούσεις την τιμή!