ΟΔΗΓΟΥΜΕ το νέο Volkswagen Touareg

Με τεχνολογία στο φουλ, αψεγάδιαστη ποιότητα και δυνατότητες που ξεπερνούν τις απαιτήσεις του πιο φιλόδοξου αγοραστή, έρχεται το νέο Volkswagen Touareg τρίτης γενιάς

  • -
  • -

«Δείχνει το δρόμο» διατείνεται η Volkswagen για το νέο Touareg, εστιάζοντας στο πλούσιο τεχνολογικό υπόβαθρο του κορυφαίου μοντέλου της γκάμας των SUV της. Η πλατφόρμα MLB evo που πατάει είναι κοινή με τα Audi Q7, Porsche Cayenne, Bentley Bentayga και Lamborghini Urus και μαρτυρά την «ποιότητα» του μοντέλου, ενώ παράλληλα το τοποθετεί στην κατηγορία.

Ψηλά όπως φαίνεται κοιτούν οι Γερμανοί με το νέο Touareg και σε αυτό το μήκος κύματος κινείται και η τιμή του που θα ξεκινάει λίγο πάνω από τα 80.000 ευρώ. Πολύ λογικά λοιπόν ταξιδέψαμε στην Αυστρία για να κάνουμε τα πρώτα αναγνωριστικά χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του. Μια χώρα η οποία μαζί με τις υπόλοιπες εύρωστες οικονομικά της κεντρικής Ευρώπης αναμένεται να «φιλοξενήσουν» τον μεγαλύτερο αριθμό των Touareg που θα κυκλοφορήσουν, από το καλοκαίρι, που ξεκινούν οι πωλήσεις του.

ΔΕΙΤΕ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ SUV

Το Volkswagen Touareg μετρά πλέον 15 χρόνια εμπορικής πορείας, με την πρεμιέρα του να γίνεται το 2003. Αισίως έφτασε στην τρίτη γενιά του, την πιο σύγχρονη και εξελιγμένη, που δίνει έμφαση στην τεχνολογία και την ποιότητα. Στη νέα γενιά του είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις κατά 77 mm σε μήκος (4.878 mm), 44 mm σε πλάτος (1.984 mm), αλλά 7 mm πιο χαμηλό. Η αύξηση αυτή λειτούργησε ευεργετικά και στις αναλογίες του μοντέλου, με το νέο Touareg να δείχνει πιο δυναμικό.

Επιβλητικό σε όψη, με τα φώτα LED, εμπρός και πίσω, σε συνδυασμό με τα στοιχεία χρωμίου της πλατιάς μάσκας με το μεγάλο καπό να αποτελούν τη νέα ταυτότητα του μοντέλου. Οι τροχοί είναι πλέον 18 ιντσών στη βασική έκδοση του μοντέλου, ενώ φτάνουν μέχρι τις 21 ίντσες. Τα λεπτά φωτιστικά σώματα πίσω και η πέμπτη πόρτα «κόβουν» από το όγκο του αυτοκινήτου, με τον προφυλακτήρα να ενσωματώνει στις δυο άκρες του τις ευμεγέθεις εξατμίσεις. Παρά την αύξηση των διαστάσεων όμως το νέο Touareg ζυγίζει 106 κιλά πιο λίγο, χάρη στη χρήση νέων υλικών με αναλογία 48% αλουμινίου και 52% χάλυβα.

Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον δίχως άλλο συγκεντρώνει το εσωτερικό. Innovation Cockpit το ονομάζει η Volkswagen και κάνει πρεμιέρα στο νέο Touareg. Διακρίνεται για πλήρη σχεδόν απουσία button, τα οποία έχουν αντικατασταθεί από δύο μεγάλες οθόνες, 15 ιντσών με ανάλυση 1.920 x 1.020 pixels στην κεντρική κονσόλα για το σύστημα πολυμέσων Discover Premium και 12 ιντσών στη θέση του πίνακα οργάνων - αντί των συμβατικών αναλογικών - με ανάλυση 1.920 x 720 pixels.

 Το multimedia σύστημα προσφέρει αμέτρητες δυνατότητες σύνδεσης, με πρωτόκολλα Apple CarPlay και Android Auto, προβάλει σε πλήρη οθόνη τους χάρτες πλοήγησης και διακρίνεται για την ευκολία χειρισμού του, ενώ παρέχει πολλές επιλογές εξατομίκευσης. Με μεγάλη ευκρίνεια προβάλλονται και πολλές πληροφορίες εμπρός από το βλέμμα του οδηγού στο Head-up Display, που αφορούν μεταξύ άλλων, την ταχύτητα, τα σήματα κυκλοφορίας και την πλοήγηση.

Αψεγάδιαστη είναι η ποιότητα, με υλικά υψηλής ποιότητας από δέρμα, ξύλο, αλουμίνιο και μαλακό πλαστικό. Τρία είναι τα στάνταρ πακέτα εσωτερικής διακόσμησης: Atmosphere, Elegance και R-Line, με το πρώτο να δίνει έμφαση στα φυσικά χρώματα με διακοσμητικά από ξύλο, το δεύτερο στην τεχνολογία με το αλουμίνιο να κυριαρχεί, ενώ το τρίτο δίνει έμφαση στη σπορ εικόνα, με τον ιδιοκτήτη επιπλέον να έχει τη δυνατότητα να επιλέξει μια από τις 30 αποχρώσεις φωτισμού του εσωτερικού. Σε κάθε περίπτωση κυριαρχεί η πολυτέλεια και η άνεση, τομέα τον οποίο ενισχύουν και τα εμπρός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα με λειτουργία μασάζ. Επιπλέον, οι πίσω επιβάτες έχουν τη δυνατότητα να ρυθμίσουν την κλίση της πλάτης κατά 21 μοίρες και σε τρεις θέσεις. Ο χώρος αποσκευών αυξήθηκε κατά 113 λίτρα φτάνοντας την εντυπωσιακή τιμή των 810 λίτρων χωρητικότητας. Προαιρετικά είναι διαθέσιμο και το ηχοσύστημα Dynadio ισχύος 730 Watt, με 14 ηχεία και υψηλής πιστότητας ήχο.

Πλούσιο είναι και η γκάμα τεχνολογιών υποστήριξης του οδηγού, η οποία περιλαμβάνει μεταξύ άλλων συστήματα, διατήρησης λωρίδας (Lane Assist), επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου (Front Assist) με λειτουργία αυτόματης πέδησης στην πόλη (City Emergency Braking) και λειτουργία αναγνώρισης πεζών (Pedestrian Monitoring). Σπουδαία δουλειά έγινε στον τομέα των φώτων, με ένα νέο σύστημα προβολέων LED matrix IQ.Light όπως το ονομάζει η Volkswagen και προέκυψε σε συνεργασία με τη γερμανική εταιρεία HELLA. Συνολικά 256 στοιχεία LED χρησιμοποιούνται στα δύο εμπρός φωτιστικά σώματα, που κάνουν τη νύχτα… μέρα.

Παράλληλα, διαθέτουν έξυπνη λειτουργία, «διαβάζοντας» μέσω της εμπρός κάμερας και του GPS το δρόμο προκειμένου να φωτίσουν με τον καλύτερο τρόπο. Το Dynamic Light Assist φροντίζει για την αυτόματη εναλλαγή της σκάλας, ενώ υπάρχει και η λειτουργία off-road που φωτίζει σε ακτίνα 180 μοιρών εμπρός.

Στον τομέα των κινητήρων, αρχικά το νέο Volkswagen Touareg είναι διαθέσιμο με τον V6 diesel 3.0 TDI με απόδοση 286 ίππων και 600 Nm ροπής. Αυτό ήταν και ο κινητήρας του αυτοκινήτου της παρουσίασης, που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων οκτώ σχέσεων. Η μετάδοση περνάει και στους τέσσερις τροχούς μέσω του συστήματος 4MOTION, με τα πρώτα 100 km/h από στάση να έρχονται σε 6,1 sec και τη μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 238 km/h. Άκρως εντυπωσιακές τιμές για ένα αυτοκίνητο δύο τόνων, που συνοδεύονται μάλιστα από γλυκιά λειτουργία και κατανάλωση 6,9 lt/100 km και εκπομπές CO2 182 gr/km σύμφωνα με τον κατασκευαστή.

Στο δρόμο το νέο Touareg παρουσιάζεται εξαιρετικά άνετο, με ανάλογη ποιότητα κύλισης παρά τους μεγάλους τροχούς 21 ιντσών που φόραγε το «αυτοκίνητο μας». Σε ανοιχτό δρόμο κρύβει τον όγκο του, παρουσιάζοντας αξιοσημείωτη για το μέγεθός του ευελιξία. Χαρακτηριστικά, σε συνδυασμό με το έξτρα σύστημα τετραδιεύθυνσης έχει κύκλο στροφής 11,19 m, δηλαδή σχεδόν όσο το μικρομεσαίο αδελφό Golf. Στις στροφές το Touareg καταφέρνει να περνάει χωρίς έντονες κλίσεις, χάρη στις ενεργές αντιστρεπτικές δοκούς που διαθέτει.

Το μεγάλο γερμανικό SUV διαθέτει στάνταρ πέντε προγράμματα για κίνηση «εντός δρόμου»: Eco που δίνει έμφαση στην οικονομία, Comfort στην άνεση για μεγάλα ταξίδια, Normal για καθημερινή χρήση, Sport για δυναμική οδήγηση και Individual όπου ο οδηγός ορίζει τις παραμέτρους σύμφωνα με τις προτιμήσεις του. Για εκτός δρόμου το Touareg προσφέρεται προαιρετικά με το πακέτο Off-road που περιλαμβάνει τα προγράμματα: Snow για ολισθηρό οδόστρωμα, Off-road Auto για γενική χρήση, Sand  για άμμο, Gravel για χώμα και Off-road expert, στο οποίο ο οδηγός ρυθμίζει τις παραμέτρους. Σε συνδυασμό με την αερανάρτηση το αυτοκίνητο ανυψώνεται κατά 25 mm στο πρόγραμμα Off-road και στο Special Off-road μέχρι 70 mm. Αντίθετα, όταν το αυτοκίνητο ξεπεράσει τα 120 km/h το αμάξωμα χαμηλώνει 15 έως 25 mm έτσι ώστε να μειωθεί η αεροδυναμική αντίσταση και να βελτιωθεί η οδική συμπεριφορά. Επιπλέον, προσφέρει και τη δυνατότητα χαμηλώματος κατά 40 mm για πιο εύκολη φόρτωση αντικειμένων στο χώρο αποσκευών.

Άμεσα θα ακολουθήσει και η λιγότερο ισχυρή έκδοση του V6 diesel με 231 ίππους, ενώ λίγο αργότερα η γκάμα των κινητήρων θα εμπλουτιστεί με ένα V6 βενζίνης 340 ίππων και 450 Nm ροπής και έναν πανίσχυρο V8 turbodiesel 421 ίππων και 900 Nm ροπής! Αργότερα, χωρίς ακόμα να έχει ανακοινωθεί η ακριβής ημερομηνία παρουσίασης, το Touareg θα διατίθεται και ως υβριδικό με απόδοση 367 ίππων, που θα κάνει πρεμιέρα στην Κίνα, με την αγορά της Ευρώπης να ακολουθεί πιο μετά.

συμπέρασμα

Απόλυτα ικανό, με κορυφαία τεχνολογία, επίπεδα ποιότητας και άνεσης, κοιτάζει ψηλά στην κατηγορία. Οι άνθρωποι της Volkswagen φαίνεται ότι δεν έκαναν κανένα συμβιβασμό με στόχο να δημιουργήσουν το καλύτερο μοντέλο τους. Κάτι που στην πρώτη επαφή μαζί πιστεύουμε ότι το κατάφεραν.

VIDEOS

Volkswagen Touareg 2018

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...