ΠΡΩΤΗ ΟΔΗΓΗΣΗ: BMW M5 & i8 Roadster

Από τη μία η πανίσχυρη λιμουζίνα και από την άλλη η Roadster έκδοση του plug-in υβριδικού i8

  • -
  • -

Ψηλά στην Αδριατική, στο θέρετρο Portoroz της Σλοβενίας βρίσκεται παραταγμένο ένα μπουκέτο από καλογυαλισμένα αυτοκίνητα της BMW και μάλιστα με σπορ ονοματεπώνυμο! Πέντε Μ5 και άλλα τόσα i8 Roadster μας περίμεναν στην είσοδο του ξενοδοχείου για μια πρώτη οδηγική γνωριμία μαζί τους στους στριφογυριστούς δρόμους της περιοχής. Από τη μια λοιπόν η Μ5. Μια πανίσχυρη λιμουζίνα εκ πρώτης όψεως, που όμως κάτω από το σεμνά σπορ look κρύβει ένα πραγματικά αφηνιασμένο λύκο έτοιμο να κατασπαράξει χιλιόμετρα και να εντυπωσιάσει με τα κατορθώματά του. Από την άλλη η Roadster έκδοση του plug-in υβριδικού i8, που μόνο με την προχωρημένη εμφάνιση κάνει το βλέμμα σου αιχμάλωτο της έμπνευσης των σχεδιαστών.

Στην πρώτη περίπτωση το καμουφλαρισμένο sport sedan προσφέρει στην πράξη ένα super car με …ηφαιστειακές επιδόσεις από τον διτούρμπινο V8 των 4.4 λίτρων, αλλά και ένα σύνολο που διαπρέπει σε νοημοσύνη δυναμικών χαρακτηριστικών. Στην δεύτερη περίπτωση το hi-tech υβριδικό coupe, αποκτά την Roadster εκδοχή του, για να σαγηνεύει ακόμα περισσότερο στο πέρασμά του και να δίνει άλλη διάσταση στο απόλυτα αντιφατικό χαρακτήρα που συνδυάζει καταιγιστικές επιδόσεις, καταπράσινη οικολογική συνείδηση και καύσιμο με το σταγονόμετρο.

 

Ώρα για Μ5

Η 6η γενιά M5 είναι τετρακίνητη! Ναι καλά διαβάσατε, όμως ταυτόχρονα δεν χάνει τον χαρακτηρισμό πισωκίνητη, έτσι όπως τη μάθαμε στις πέντε γενιές που προηγήθηκαν. Και για να ακριβολογούμε, η σοφιστικέ τετρακίνηση που χρησιμοποιεί με την ονομασία M xDrive ρυθμίζεται σύμφωνα με τις επιθυμίες του οδηγού, που μπορεί να επιλέξει από 3 διαφορετικά set up, από τα DSC modes (DSC on, M Dynamic Mode, DSC off) και άλλα τόσα από τα M xDrive modes (4WD, 4WD Sport, 2WD). Εν ολίγοις μπορείς να την απολαμβάνεις τόσο με τετρακίνηση, αλλά να μην ξεχνάς πως δοξάστηκε χρόνια τώρα, ως πισωκίνητη. Πριν όμως ζήσουμε όμως τη γρηγορότερη εκδοχή της σειράς F90, μας δείχνει ότι μόνο τυχαία δεν κατέκτησε τον τίτλο "World Performance Car 2018" (Παγκόσμιο Αυτοκίνητο Επιδόσεων της Χρονιάς 2018).



Σε μια γνωριμία με την εικόνα της νέας BMW M5, διαπιστώνει κανείς ότι η επιθετικότητα της βγαίνει σεμνά χωρίς να διαταράσσει το αριστοκρατικό στιλ του πληθωρικού sedan. Οι εισαγωγές αέρα εμπρός για καλύτερη ψύξη κινητήρα και φρένων έχουν την τιμητική τους, τα φαρδύτερα φτερά με βράγχια αποβολής θερμότητας που στολίζονται από αλουμίνιο και το λογότυπο του μοντέλου, είναι ένα ακόμα χαρακτηριστικό σημείο και πίσω ο διαχύτης με τις τέσσερις απολήξεις των εξατμίσεων είναι η εικόνα που θα βλέπουν συχνότερα όσοι προσπαθήσουν να την ακολουθήσουν. Πατάει σε τροχούς 19’’, ή σε 20’’ προαιρετικά που χαμηλώνουν το προφίλ των ελαστικών όπως είχαν τα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε (275/35 εμπρός, 285/35 πίσω), ενώ μέρος της προσπάθειας ελάφρυνσης εστιάζεται στο σύστημα εξαγωγής, το αλουμινένιο καπό και στην οροφή από CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastic) κάτι που συμβάλει και στο χαμηλά τοποθετημένο κέντρο βάρους.

Παρόλα αυτά στα σχεδόν 1.900 κιλά δεν τη λες ελαφριά αλλά δεν θα μπορούσε κάτι θεαματικότερο με βάση τις προδιαγραφές και τα χαρακτηριστικά της. Σημαντικό βέβαια είναι ότι εμφανίζεται ελαφρύτερη από την προηγούμενη παρά την τετρακίνηση κάτι που αποτυπώνει και σαν αίσθηση ευελιξίας μόλις φέρεις σε ζωή τα 600 άλογα. Σε συνδυασμό με τα 750 Nm ροπής και το 8άρι αυτόματο M Steptronic που από κουμπί επάνω στο λεβιέ, μπορείς να ρυθμίσεις την ταχύτητα των αλλαγών, η M5 απλά εξαφανίζεται μπροστά στο πάτημα του γκαζιού. Σε κολλάει κυριολεκτικά στο κάθισμα και δεν είναι τυχαίες οι επιδόσεις των 3,4’’ για τα πρώτα 100 km/h από στάση. Παράλληλα οι τέσσερις απολήξεις του συστήματος εξαγωγής παράγουν πλούσιο σπορ ήχο, που μπορείς με ένα μπουτόν να κοπάσεις ανάλογα με τη διάθεση. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h κάτι που με το προαιρετικό M Driver’s Package μπορεί να παρατείνει την απόλαυση μέχρι τα 305 km/h.



Στο βασικό σετάρισµα, με ενεργοποιημένο το DSC και 4WD, το σύστημα επιτρέπει ελαφρό γλίστρημα των πίσω τροχών κατά την επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών κάτι που συμβάλει στην σπορ ευελιξία. Στο M Dynamic mode (MDM, 4WD Sport), η ελεγχόμενη υπερστροφή ισχύος κάνει την εμφάνισή της ως πρόγευση του τι μπορεί να επακολουθήσει αν απενεργοποιήσεις το DSC και επιλέξεις το 2WD. Σε αυτή τη φάση η Μ5 θυμάται την ένδοξη ιστορία της και προσφέρει μια υπερδραστήρια ουρά που ζητάει γνώση από τον ενθουσιώδη οδηγό και ενδεχομένως πίστα για να απλώσει τα σχεδόν 5 μέτρα μήκους και το μεταξόνιο των 2.982 mm με το πλάι σε κάθε στροφή της. Ένα ακόμα συστατικό που πουσάρει τον σπορ χαρακτήρα είναι το Active M Differential στον πίσω άξονα, που επίσης λειτουργεί μεταβλητά και προσφέρει ποσοστό εμπλοκής από 0 έως 100%.

Φυσικά υπάρχουν και τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ με M ρύθμιση και επιλογές Comfort, Sport και Sport Plus, ενώ η ενδελεχής δουλειά στην ανάρτηση ύστερα από εξαντλητικές δοκιμές που πραγματοποίησαν έμπειροι οδηγοί αγώνων του team εξέλιξης της BMW, απέδωσε το ιδανικό αποτέλεσμα για κάθε είδους οδήγηση. Πρακτικά η νεα M5 κρύβει τον όγκο και τις διαστάσεις της ακόμα και όταν «ξεκλειδώσεις» τα ηλεκτρονικά δεσμά και αναζητήσεις την εξωστρέφεια της ουράς. Απόλυτος έλεγχος τόσο από τιμόνι και την ανάρτηση όσο και από ένα πλαίσιο στιβαρό για να οδηγείς στο μέγιστο των δυνατοτήτων της. Και μέσα σε όλα αυτά συμπληρώστε και τα φρένα με τις θηριώδης 6πίστονες δαγκάνες που στην περίπτωση μας πατούσαν σε κεραμικούς δίσκους. Εξοικονομούν 23 κιλά βάρους και γονατίζουν την M5 από όποια ταχύτητα ξανά και ξανά και με αναισθησία στην βαναυσότητα.

Κατά τα άλλα η πλούσια καμπίνα σε χώρους, εξοπλισμό, ποιότητα και ανέσεις τοποθετείται στην ανώτατη κλίμακα της κλάσης. Περιμένεις και εισπράττεις τον αέρα μιας limo, αλλά από τη θέση του οδηγού διαπιστώνεις τις μικρές λεπτομέρειες που σε έκαναν να προτιμήσεις το λογότυπο M για αυτή τη σειρά 5. M Sport καθίσματα, πίνακας οργάνων σε σπορ μοτίβο, paddles στο σπορ τιμόνι, στάνταρ επενδύσεις από ακριβό δέρμα Merino και κόκκινο Start button για την εκκίνηση του κινητήρα. Εκεί όμως που πέφτει το μάτι είναι στα δύο κόκκινα κουμπιά M στο τιμόνι με αρίθμηση 1 και 2, από τα οποία μπορείς να επιλέξεις τις δυο αγαπημένες ρυθμίσεις εξατομίκευσης του οδηγικού προφίλ (αφορούν το τιμόνι, τα αμορτισέρ, την απόκριση κινητήρα-κιβωτίου, την τετρακίνηση και τον έλεγχο της ευστάθειας). Τι άλλο να ζητήσει κανείς!

 

Dolce vita με i8 Roadster

Σε μια πιο απλωτή κυρίως παραθαλάσσια διαδρομή με λιγότερες στριφογυριστές κορδέλες δρόμου, το i8 Roadster εκδήλωσε την έκφραση ελευθερίας που προσφέρει ένα ανοιχτό αυτοκίνητο. Το σπορ αυτοκίνητο του μέλλοντος για την BMW, τώρα προσφέρεται σε δύο τύπους αμαξώματος. Δίπλα στο i8 Coupe, το i8 Roadster δείχνει ακόμα πιο σαγηνευτικό, ακόμα και αν έχει χάσει το 2+2 χαρακτήρα του πρώτου με όφελος ένα υψηλής ποιότητας soft-top με μοναδικό μηχανισμό που ανοιγοκλείνει σε 15’’ (και εν κινήσει με ταχύτητες έως 50 km/h). Ως αντιστάθμισμα των διακοσμητικών καθισμάτων, το soft-top αποθηκεύεται εργονομικά σε κάθετη θέση, δημιουργώντας περίπου 100 λίτρα πρόσθετου αποθηκευτικού χώρου πίσω από τα εμπρός καθίσματα.

Η αναπόφευκτη αύξηση βάρους για ενίσχυση στη δομή αμαξώματος του Roadster περιορίζεται σε περίπου 60 κιλά σε σχέση με το Coupe, κάτι που δεν αλλάζει την κεντρική ιδέα συμπεριφοράς και αποτελεσματικότητας στα δυναμικά χαρακτηριστικά του. Οι στροβιλισμοί του αέρα απομακρύνονται από την καμπίνα και η οδήγηση παραμένει απολαυστική με ανοιχτή την οροφή. Ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας με τεχνολογία TwinPower Turbo και κυβισμό στα 1.499 cc, διατηρεί την ισχύ στους 231 ίππους και τη ροπή στα 320 Nm, ενώ οι βελτιώσεις έχουν να κάνουν με την ακουστική του και τις εκπομπές ρύπων.



Και τα δύο plug-in υβριδικά μοντέλα (Coupe και Roadster) υιοθετούν εξελιγμένη τεχνολογία eDrive, που επιτρέπει μεγαλύτερη αυτονομία και περισσότερο χρόνο λειτουργίας αμιγώς στο ηλεκτρικό πρόγραμμα. Το Plug-in υβριδικό σύστημα προσφέρει αύξηση χωρητικότητας κυψελών μπαταρίας ιόντων λιθίου από τα 20 στα 34 Ah. Ο ηλεκτροκινητήρας εμφανίζεται με αυξημένη κατά 12 ίππους ισχύ, δηλαδή 143 στο σύνολό του. Η οδήγηση μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα είναι εφικτή για ταχύτητες έως 105 km/h (προηγουμένως 70 km/h). Πιέζοντας το μπουτόν eDrive, μπορεί να επιτευχθεί ταχύτητα έως 120 km/h αμιγώς με ηλεκτροκίνηση ανεβάζοντας και την ηλεκτρική αυτονομία στα 53 km. Παράλληλα το νέο BMW i8 Roadster έχει αναβαθμίσει το συνολικό σετάρισµα της ανάρτησης και του Dynamic Stability Control, ενώ οι στάνταρ νέες ζάντες αλουμινίου 20’’ εξοικονομούν ένα κιλό λιγότερο σε κάθε τροχό σε σχέση με την ελαφρύτερη ζάντα που υπήρχε σε i8.

Το πάτημα παραμένει ανάλαφρο και απολαυστικό, ενώ παρά τις πληθωρικές διαστάσεις εκδηλώνει απρόσμενη ευελιξία και στρίβει με εντυπωσιακή ευκολία για την ταχύτητα που εισβάλει στην στροφή. Για δυναμικές γωνίες οδήγησης επιλέγεις Sport Mode, απενεργοποιείς το DSC και οφείλεις να ξεγελάσεις την αρχική τάση υποστροφής που οφείλεται στην αμεσότητα της μετάδοσης στους εμπρός τροχούς καθώς και στα στενά ελαστικά. Η τετρακίνηση ως γνωστόν στο i8 είναι μοιρασμένη για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στους πίσω τροχούς και για τον ηλεκτροκινητήρα στους εμπρός και αυτή η συνεργασία προσφέρει ένα απόλυτα αποτελεσματικό σύνολο. Με βάση λοιπόν τα δεδομένα και οι επιδόσεις (0-100 km/h σε 4,6’’, τελική ταχύτητα: 250 km/h ) υποστηρίζουν την επόμενη οικολογική μέρα στην σπορ αυτοκίνηση με τον καλύτερο τρόπο.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...