ΠΡΩΤΗ ΟΔΗΓΗΣΗ: Hyundai Kona και i20

Το μικρό SUV που φέρνει αέρα μεγαλύτερου μοντέλου είναι το σημαντικότερο νέο για τη Hyundai μέσα στο 2018

  • -
  • -

Σημαντικό αέρα ανανέωσης στη γκάμα της Hyundai φέρνει η έναρξη του καλοκαιριού. Το ανανεωμένο i20 και – κυρίως – το ολοκαίνουργιο Kona αποτελούν τις καυτές αφίξεις σε δύο κατεξοχήν δημοφιλείς κατηγορίες της ελληνικής αγοράς. Η σχεδίαση, οι σύγχρονοι κινητήρες, ο πλούσιος εξοπλισμός και οι άκρως ανταγωνιστικές τιμές συνθέτουν ένα «κοκτέιλ», δροσερό για τη Hyundai και εκρηκτικό για τους ανταγωνιστές της.

Hyundai Kona

Η σημασία την οποία δίνει στο μικρό της SUV η κορεάτικη μάρκα αποτυπώνεται από την καμπάνια που το συνοδεύει, με το σλόγκαν «Kona by Hyundai». Όπως δήλωσαν και τα στελέχη της εισαγωγικής εταιρείας κατά την πανελλαδική παρουσίαση στο Λαγονήσι, «το αυτοκίνητο είναι μπροστά από την μάρκα στη συγκεκριμένη περίπτωση». Η εξάγωνη μάσκα της Hyundai χαρίζει «αγριάδα» στο Kona και τα τριών επιπέδων φωτιστικά σώματα είναι το κύριο χαρακτηριστικό του εμπρός μέρους. Οι ποδιές όπως επίσης τα πλαστικά προστατευτικά στους προφυλακτήρες και τους θόλους των τροχών τονίζουν άμεσα τον εκδρομικό χαρακτήρα του μοντέλου.

Το Kona μπορεί να έχει μικρό μήκος (4,16 μέτρα), όμως τόσο το πλάτος του (1,8 μ.) όσο και το μεταξόνιο (2,6 μ) παραπέμπουν σε μικρομεσαίο αυτοκίνητο. Το ίδιο ισχύει και για την οδική του συμπεριφορά, καθώς δεν βασίζεται στο ίδιο πάτωμα με το… αδελφό Kia Stonic αλλά κάνει χρήση εξελιγμένης έκδοσης της πλατφόρμας του μικρομεσαίου Elantra. Μίας πλατφόρμας που φιλοξενεί και την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Kona.

Η καμπίνα των επιβατών προσφέρει ικανοποιητικούς χώρους για 4 επιβάτες, ενώ το ίδιο ισχύει και για το πορτμπαγκάζ. Έχει όγκο 361 lt. και όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα φθάνει τα 1.143 lt. Η εικόνα στο εσωτερικό αδικείται εν μέρει από τα σκληρά πλαστικά στο ταμπλό στις βασικές εκδόσεις, όμως υπάρχουν αρκετές δυνατότητες εξατομίκευσης τόσο του αμαξώματος όσο και της καμπίνας των επιβατών, που δημιουργούν μία νεανική εικόνα, αντίστοιχη της… φρεσκάδας του Kona.

Το μικρό SUV της Hyundai διαφέρει από την πλειονότητα των ανταγωνιστών του και όσον αφορά την παρουσία τετρακίνητης έκδοσης. Αυτή συνδυάζεται είτε με τον 1.6 turbo βενζίνης, απόδοσης 177 ίππων, είτε με την πιο ισχυρή έκδοση του 1.6 diesel με τα 136 PS. Τα Kona 4x4 συνοδεύονται από το 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT, ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα και λειτουργία κλειδώματος (Lock) του διαφορικού σε ταχύτητες έως 40 km/h. Το κιβώτιο DCT έχει τρία προγράμματα λειτουργίας, Eco, Normal και Sport. Πιο δημοφιλείς πάντως εκδόσεις αναμένεται να είναι η 1.0 turbo 120 ίππων (με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων) και η 1.6 diesel με 115 PS (επίσης με χειροκίνητο κιβώτιο).   

ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ ΤΩΝ HYUNDAI KONA ΚΑΙ i20

Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στην παραλιακή λεωφόρο μέχρι το Σούνιο το Kona με τον 1.0 Τ 120 PS και το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Από τα πρώτα χιλιόμετρα το νέο SUV της Hyundai «κερδίζει» τον οδηγό του με την ακαμψία του πλαισίου, την ποιότητα κύλισης, την πληροφόρηση από το τιμόνι και την εξαιρετική συνεργασία του τρικύλινδρου βενζινοκινητήρα με το σύστημα μετάδοσης. Συνολικά η αίσθηση που αποπνέει παραπέμπει σε μεγαλύτερο SUV και όχι σε ένα μικρό αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου. Η μικρή απόσταση από το έδαφος (17 cm) θέτει περιορισμούς στην κίνηση σε δύσβατα εδάφη, οπότε όσοι θελήσουν να αναζητήσουν μαζί του την περιπέτεια θα πρέπει να επιλέξουν την τετρακίνητη έκδοση (η απόσταση από το έδαφος αυξάνεται στα 17,8 cm).

Η πρώτη θετική εντύπωση για το Kona έρχεται με τη σχεδίασή του, επιβεβαιώνεται με την οδική του συμπεριφορά και η… σφραγίδα μπαίνει όταν ακούσεις τις τιμές του. Αρχίζουν από τα 16.590 ευρώ για το προσθιοκίνητο μοντέλο με τον 1.0 turbo και το βασικό επίπεδο εξοπλισμού Style και τα 21.990 ευρώ για το 1.6 Τ 177 PS 7-DCT 4WD. Στην πλευρά των diesel έναρξη αποτελούν τα 19.290 ευρώ, για το 1.6 115 PS.

Hyundai i20

Με τις εκτεταμένες επεμβάσεις (οι περισσότερες δεν γίνονται αντιληπτές με γυμνό μάτι καθώς αφορούν κινητήρες και εξοπλισμό) που περιλαμβάνει η ανανεωμένη έκδοσή του, το Hyundai i20 ενδυμανώνει κι άλλο τη θέση του στην ελληνική αγορά. Και αυτό διότι το απερχόμενο αυτοκίνητο κατέχει ήδη την 5η θέση στη λιανική στην κατηγορία Β.  

Το κορεάτικο σουπερμίνι έχει δεχτεί ένα σχεδιαστικό φρεσκάρισμα στη μάσκα, τα φώτα και τους προφυλακτήρες, προσφέρεται με διχρωμία αμαξώματος και φέρει αναβαθμισμένο εξοπλισμό ασφάλειας (την ομπρέλα συστημάτων SmartSense που περιλαμβάνει αυτόνομη πέδηση, ειδοποίηση για ακούσια αλλαγή λωρίδας, ανίχνευση κόπωσης οδηγού, αυτόματα φώτα κ.α.), άνεσης και συνδεσιμότητας. Στην – προαιρετική – οθόνη αφής των 7 ιντσών, ο οδηγός μπορεί να δει τους χάρτες πλοήγησης ή να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες του smartphone του, μέσω των πρωτοκόλλων Apple CarPlay και Android Auto.

Σημαντικό νέο είναι ότι όλοι οι κινητήρες βενζίνης (δε διατίθεται πλέον με diesel) πληρούν πλέον τις προδιαγραφές Euro 6d Temp. Στη διάθεσή μας είχαμε την έκδοση με τον ατμοσφαιρικό 1.2 απόδοσης 84 ίππων, η οποία εκτιμούν στη Hyundai ότι θα εξασφαλίσει το μεγαλύτερο μερίδιο στις πωλήσεις. Συνδυάζεται με 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και πωλείται προς 12.690 ευρώ στην έκδοση Exclusive. Οι τιμές αρχίζουν πάντως από μόλις 11.190 ευρώ για τον 1.2 με 75 ίππους και το βασικό επίπεδο εξοπλισμού Active. Οι τιμές για τις υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις αρχίζουν από τα 13.590 ευρώ (1.0 100 PS Exclusive).

Η γνώριμη εικόνα του i20 στο δρόμο διατηρείται και στο ανανεωμένο μοντέλο. Έμφαση έχει δοθεί στην άνεση από την ανάρτηση, διατηρώντας ταυτόχρονα ικανοποιητική οδική συμπεριφορά. Θα θέλαμε πάντως καλύτερη αίσθηση από το σύστημα διεύθυνσης και λιγότερους θορύβους στο εσωτερικό από την κύλιση σε τραχύ οδόστρωμα. Στα θετικά του ατμοσφαιρικού κινητήρα και η χαμηλή του κατανάλωση, καθώς σε μεικτή διαδρομή δεν ξεπέρασε τα 6 lt/100 km.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...