ΠΡΩΤΗ ΟΔΗΓΗΣΗ: Ανανεωμένο Toyota Aygo (+vid)
Το Toyota Aygo φρεσκαρίστηκε έχοντας στην φαρέτρα του μια ακόμα πιο έντονη «Χ» σχεδίαση, πιο αποδοτικό κινητήρα και τεχνολογίες της σύγχρονης εποχής
- -
- -
Έχουν περάσει 13 χρόνια από την πρώτη γενιά του Toyota Aygo και ο αρχικός στόχος του ήταν να μαγνητίσει νέους ανθρώπους, καθώς και αυτούς που αναζητούν ένα μικρό ευέλικτο και οικονομικό αυτοκίνητο πόλης. Μετά από δύο ανανεώσεις (το 2008 και το 2012), το 2014 η Toyota λάνσαρε τη δεύτερη γενιά του Aygo, αφού πρώτα είχε σημειώσει στο ιστορικό του πάνω από 760.000 πωλήσεις. Το 2017, το Toyota Aygo βρέθηκε ανάμεσα στα Top Sellers της κατηγορίας Α με 85.000 μονάδες. Ακόμα πιο υψηλούς στόχους όμως έχει θέσει η ιαπωνική εταιρεία για την ανανεωμένη έκδοση της δεύτερης γενιάς του μικρού μοντέλου, που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και να πάρουμε μια πρώτη γεύση στην Κοπεγχάγη.
Αρχικά, το Toyota Aygo facelift έχει αναβαθμιστεί αισθητικά, κρατώντας την ιδιαίτερη σχεδιαστική πινελιά, που η εταιρεία ονομάζει «X» με τη διαφορά όμως ότι έχει γίνει πολύ πιο έντονη, λόγω εφαρμογής της 3D φιλοσοφίας. Τα LED φώτα ημέρας φιλοξενούνται πλέον στο εσωτερικό των ανασχεδιασμένων και πιο αιχμηρών εμπρόσθιων φωτιστικών σωμάτων, ενώ στο πίσω μέρος έχουν αλλάξει τα γραφικά των φαναριών και η σχεδίασή τους. Το μικρό μοντέλο πατάει επάνω σε νέα σχέδια ζαντών αλουμινίου 15 ιντσών και το εξωτερικό φρεσκάρισμα ολοκληρώνεται με οχτώ διαφορετικές αποχρώσεις, εκ των οποίων οι μπλε και μωβ (Rich Blue και Magenta Splash) να αποτελούν τις νέες προσθήκες στην παλέτα των χρωμάτων. Ενδιαφέρον έχουν και οι Bi-Tones επιλογές, που είναι διαθέσιμες πλέον και στο ανανεωμένο Aygo. Στο εσωτερικό συναντάμε νέες ταπετσαρίες και επενδύσεις στα καθίσματα. Ο οδηγός πλέον έχει στο πλάνο του έναν ανασχεδιασμένο πίνακα οργάνων, ο οποίος είναι πιο μοντέρνος και ευανάγνωστος. Ίσως η μεγαλύτερη αναβάθμιση στο ταμπλό είναι το infotainment, το οποίο εκσυγχρονίστηκε και φέρει την έμπειρη τεχνογνωσία της Pioneer. Η 7 ιντσών οθόνη αφής συνεργάζεται πλέον με τον καλύτερο τρόπο με συσκευές iOS και Android, μιας και λειτουργούν τα συστήματα Apple CarPlay και Android Auto*. Στον προαιρετικό κατάλογο υπάρχει η κάμερα οπισθοπορείας, η ανοιχτή οροφή και το χρωματικό «παιχνίδισμα» που μπορεί να επιλέξει ο κάθε ενδιαφερόμενος, προσαρμόζοντας την καμπίνα σύμφωνα με τα δικά του γούστα. Ωστόσο, χωροταξικά δεν άλλαξε τίποτα, προσφέροντας μία καλή θέση για 4 επιβάτες και έναν χώρο αποσκευών της τάξεως των 168 λίτρων.
Κάτω από το καπό του ανανεωμένου Aygo φωλιάζει ο γνώριμος 3κύλινδρος VVT-i κινητήρας των 998 cc, ο οποίος όμως αναβαθμίστηκε μηχανολογικά με αποτέλεσμα να αποδίδει 72 ίππους και 93 Nm ροπής. Επιπλέον, ο 1.000άρης κινητήρας πληροί τις περιβαλλοντικές προδιαγραφές Euro 6.2. Σύμφωνα με την εταιρεία η μέση κατανάλωση είναι 4,1 lt./100 km και οι εκπεμπόμενοι ρύποι φτάνουν τα 93 g/km CO2. Στην αξιοσημείωτη κατανάλωση βοηθούν τα χαμηλής αντίστασης ελαστικά, το σύστημα Start & Stop και οι νέες αεροδυναμικές επεμβάσεις. Το εν λόγω μοτέρ μπορεί να συνδυαστεί είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων είτε με αυτόματο κιβώτιο X-Shift. Στην τελευταία περίπτωση, η μέση κατανάλωση αυξάνεται κατά 0,1 lt./100 km και οι εκπομπές ρύπων φτάνουν τα 95 g/km CO2.
Οδηγώντας το ανανεωμένο Toyota Aygo στα περίχωρα, αλλά και στο κέντρο της Κοπεγχάγης ανακαλύψαμε ότι οι μηχανικοί έκαναν καλή δουλειά στην ηχομόνωση του μικρού μοντέλου. Όπως μας αποκάλυψαν, πολλοί ιδιοκτήτες των προηγούμενων μοντέλων, ήθελαν την… ησυχία τους. Έτσι, η ιαπωνική εταιρεία μείωσε τους κραδασμούς και τον θόρυβο που εισέρχεται στην καμπίνα, τοποθετώντας ειδικά μονωτικά υλικά στο ταμπλό, τις κολώνες, στο καπό, στις θύρες και στο πίσω μέρος. Παράλληλα, αναβαθμίστηκε μέσω λογισμικού το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης. Από τα πρώτα χιλιόμετρα, ο οδηγός δέχεται τη σωστή πληροφόρηση από τον δρόμο, ενώ το Aygo facelift χαρίζει περισσότερη άνεση και καλύτερα κρατήματα σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο χάρη στο επανασχεδιασμένο σύστημα ανάρτησης. Η ευελιξία παρέμεινε το σημαντικό ατού του μοντέλου (μήκος αμαξώματος: 3,46 μέτρα) , κάτι που παρατηρήσαμε έντονα μέσα στην πόλη της Δανίας. Εξίσου ξεκούραστα ταξίδευε σε ανοιχτό δρόμο με τη βελόνα του ταχύμετρου να δείχνει 120 km/h. Ο αναβαθμισμένος κινητήρας έχει μια πιο σπιρτόζικη συμπεριφορά από μόλις 1.500 rpm, κρατώντας πρακτικά τη μέση κατανάλωση κοντά στα 5 lt./100 km. H Toyota ανακοινώνει 0-100 km/h σε 13,8 sec, δηλαδή είναι 0,4 sec πιο γρήγορο από τον προκάτοχό του με τους 69 ίππους κάτι που είναι αισθητό, λόγω του χαμηλού βάρου, που ξεκινάει από τα 840 κιλά, ανάλογα το εξοπλιστικό πακέτο.
Το Toyota Aygo facelift διατίθεται ήδη στην ελληνική αγορά με την X-Cool έκδοση να προσφέρεται στα 9.790 ευρώ (χάρη στην ειδική έκπτωση 500 ευρώ για παραγγελίες έως 30 Ιουνίου). Η βασική έκδοση φέρει όλα τα απαραίτητα, όπως είναι το ESP, 6 αερόσακοι, Air Condition και ηχοσύστημα. Επιπλέον, η Toyota εξοπλίζει το μικρό της μοντέλο μεταξύ άλλων και με τη «σουίτα συστημάτων ασφάλειας», που την ονομάζει Toyota Safety Sense για την έκδοση X-Clusiv. Η τιμή του ξεκινάει από τα 13.240 ευρώ (με εφαρμογή της έκπτωσης των 500 ευρώ) αναβαθμίζοντας την ασφάλεια των επιβατών με τα συστήματα αποφυγής πρόσκρουσης και ειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας. Αναλυτικότερα για τις εκδόσεις και τις τιμές που προσφέρονται από την Toyota Hellas μπορείτε να δείτε ΕΔΩ.
Η Toyota έκρινε απαραίτητο να φρεσκάρει το μικρό της μοντέλο, τόσο για να ακολουθήσει την τεχνολογική τάση, όσο και να συμμορφωθεί με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς και να σταθεί άξια απέναντι στον ανταγωνισμό. Το νέο Aygo δείχνει πλέον καινούργιο, είναι πιο αθόρυβο, εφοδιάζεται με πιο αποδοτικό κινητήρα και εξοπλίζεται με όλους τους σύγχρονους τρόπους συνδεσιμότητας. Ουσιαστικά, είναι ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο πόλης με το κερασάκι στην τούρτα να είναι η τιμή του, που ξεκινάει με κάτω από 10.000 ευρώ.