ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Hyundai Tucson 1.6 Diesel 2019

Το ανανεωμένο μεσαίο SUV της Hyundai έρχεται τον Οκτώβριο στην Ελλάδα με νέους κινητήρες, ανάμεσά τους και τον 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα των 136 ίππων

  • -
  • -

Το best seller της Hyundai στην Ευρώπη δεν είναι ούτε το i20, ούτε το i30. Είναι το Tucson! Το μεσαίο SUV της κορεατικής μάρκας, που σχεδιάστηκε και κατασκευάζεται στην Γηραιά Ήπειρο, δέχτηκε ένα γενναίο facelift, όχι μόνο σε εμφάνιση αλλά κυρίως σε μηχανικά μέρη και τεχνολογία, με νέους κινητήρες και κιβώτια, αλλά και μια mild hybrid έκδοση.

Οι σχεδιαστικές αλλαγές στο ανανεωμένο Tucson εντοπίζονται στην ελαφρώς διαφορετική μάσκα, τα φωτιστικά σώματα (full LED τα εμπρός), τους προφυλακτήρες, το πορτμπαγκάζ και τις ζάντες αλουμινίου (16’’ έως και 19’’). Συνολικά δείχνει ακόμη πιο κομψό από πριν και αναμφίβολα παραμένει ένα από τα ομορφότερα μοντέλα της κατηγορίας του.



Στο εσωτερικό υπάρχουν νέοι χρωματισμοί και η ήδη καλή ποιότητα κατασκευής έχει αναβαθμιστεί με περισσότερο μαλακό πλαστικό στο ταμπλό. Ξεχωρίζει η νέα οθόνη αφής που αιωρείται στο ταμπλό, έχει διάμετρο 7’’ και φροντίζει για ψυχαγωγία, ενημέρωση και συνδεσιμότητα μέσω Apple CarPlay και Android Auto. Η βασική έκδοση εξοπλίζεται με οθόνη 5’’, ενώ για τους πιο απαιτητικούς διατίθεται και οθόνη 8’’ με 3D πλοήγηση και δωρεάν 7-ετή συνδρομή στις υπηρεσίες LIVE, καθώς και ασύρματη φόρτιση για smartphones και hi-end ηχοσύστημα της Krell. Κατά τα λοιπά, οι χώροι παραμένουν ένα από τα δυνατά σημεία της καμπίνας όντας μεγάλοι για πέντε ενήλικες και τις αποσκευές τους (πορτμπαγκάζ 513 λίτρων - 459 στο mild hybrid).

Στον τομέα της ασφάλειας, το πλούσιο πακέτο Hyundai SmartSense εμπλουτίζεται με το σύστημα θέασης 360ο Surround View Monitor (SVM) και το Smart Cruise Control με Stop & Go (SCC w/ S&G). Τεχνολογίες που πλαισιώνουν συστήματα όπως το αυτόματο φρενάρισμα (Forward Collision-Avoidance Assist), τη διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Keeping Assist) και την αναγνώριση κόπωσης του οδηγού (Driver Attention Warning).



Πιο ουσιαστικές είναι οι αλλαγές στα μηχανικά μέρη. Η γκάμα κινητήρων απαρτίζεται από δύο βενζίνης GDI και τρεις diesel CRDi:

  • 1.6 GDI με 132 ίππους, που συνδυάζεται με κίνηση εμπρός (2WD) και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων (0-100 km/h σε 11,8’’, τελική 182 km/h και κατανάλωση 6,9-7,2 lt/100 km)
  • 1.6 Τ-GDI με 177 ίππους, που συνδυάζεται με κίνηση εμπρός (2WD) ή τετρακίνηση (4WD HTRAC) και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη (7DCT) (0-100 km/h σε 8,9-9,5’’, τελική 201-203 km/h και κατανάλωση 6,9-7,9 lt/100 km).
  • 1.6 CRDi Smartstream diesel με 115 ίππους, που συνδυάζεται με κίνηση εμπρός (2WD) και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων (0-100 km/h σε 11,8’’, τελική 175 km/h και κατανάλωση 4,8-5,0 lt/100 km).
  • 1.6 CRDi Smartstream diesel με 136 ίππους, που συνδυάζεται με κίνηση εμπρός (2WD) και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή με τετρακίνηση (4WD HTRAC) και 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη (7DCT) (0-100 km/h: - , τελική 180 km/h και κατανάλωση 4,7-5,2 lt/100 km).
  • 2.0 CRDi diesel με 186 ίππους, που συνδυάζεται με τετρακίνηση (4WD HTRAC) και 6άρι χειροκίνητο ή με νέο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων (0-100 km/h σε 9,5-9,9’’, τελική 201 km/h και κατανάλωση 5,7-6,0 lt/100 km).

 

Ο τελευταίος συνδυάζεται προαιρετικά και με το ήπιο 48βολτo υβριδικό σύστημα που απαρτίζεται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου και έναν ηλεκτροκινητήρα που παίζει και το ρόλο γεννήτριας-μίζας. Στην επιτάχυνση το σύστημα ενισχύει τον πετρελαιοκινητήρα, σε στιγμές χαμηλού φορτίου (όταν π.χ. το αυτοκίνητο ρολάρει) ο diesel απενεργοποιείται και στην επιβράδυνση το σύστημα φορτίζει την μπαταρία. Σύμφωνα με την Hyundai το όφελος σε κατανάλωση καυσίμου φτάνει το 7%. Το συγκεκριμένο ήπιο υβριδικό σύστημα θα συνδυαστεί και με τον 1.600άρη diesel μέχρι την άνοιξη του 2019.



Σύστημα τετρακίνησης

Το σύστημα HTRAC λειτουργεί με τους εμπρός τροχούς να λαμβάνουν 100% της ροπής του κινητήρα κατά τη διάρκεια οδήγησης σε νορμάλ συνθήκες και με έως 50% να αποστέλλεται στους πίσω τροχούς αυτόματα, όταν μειωθεί η πρόσφυση εμπρός. Υπάρχει και επιλογή Lock-Mode που μοιράζει σταθερά τη ροπή 50/50 εμπρός-πίσω, για αυξημένη σταθερότητα σε ταχύτητες μέχρι τα 40 km/h.

Τον νέο 1.6 CRDi, που έχει μεγάλο ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά, είχαμε την ευκαιρία να τον γνωρίσουμε στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου SUV της Hyundai στην Ισπανία. Αντικαθιστά τον γνωστό 1.700άρη diesel και ενσωματώνει την τεχνολογία Smartstream που μειώνει το βάρος και το μέγεθος του κινητήρα για καλύτερη αποδοτικότητα. Είναι τετρακύλινδρος, 16βάλβιδος και στην ισχυρότερη εκδοχή του αποδίδει 136 PS και 320 Nm ροπής. Στο Tucson που οδηγήσαμε συνδυαζόταν με το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και το σύστημα τετρακίνησης HTRAC. Μας εντυπωσίασε κυρίως με την ποιοτική του λειτουργία, καθώς γενικά είναι πολύ ήσυχος και ακούγεται ελαφρά μόνο στην πλήρη επιτάχυνση, με τη χροιά του να θυμίζει περισσότερο βενζινοκινητήρα παρά diesel. Έχει δύναμη την οποία απλώνει σε μεγάλο εύρος στροφών και συνεργάζεται αρμονικά με το κιβώτιο 7DCT. Το τελευταίο κάνει ιδιαίτερα ομαλές και αρκετά σβέλτες αλλαγές στη χειροκίνητη λειτουργία και το μόνο που θα θέλαμε είναι λίγο πιο άμεσο kickdown στο αυτόματο mode. Οδηγικά το Tucson διακρίνεται για την εξαιρετικά ποιοτική κύλιση, την αποτελεσματική ηχομόνωση και την πολύ στιβαρή αίσθηση που δίνει στον οδηγό του. Κρατά καλά, δεν γέρνει πολύ και αποδεικνύεται ιδανικό για μεγάλα ταξίδια. Στην πόλη η ανάρτηση απορροφά κάθε ανωμαλία προσφέροντας κορυφαίο επίπεδο άνεσης.

συμπέρασμα

Το νέο Tucson θα βρίσκεται στις ελληνικές εκθέσεις Hyundai τον Οκτώβριο, με ακόμη πιο κομψή εμφάνιση, πολύ πιο ενδιαφέροντες κινητήρες, αναβαθμισμένη ποιότητα και τεχνολογία και φυσικά την 5ετή εργοστασιακή εγγύηση χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων. Συνολικά συγκεντρώνει όλα όσα αναζητά ο υποψήφιος αγοραστής της κατηγορίας και αποπνέει μια πιο premium αύρα από τα περισσότερα μοντέλα του ανταγωνισμού.

VIDEOS

Hyundai Tucson 2019

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...