ΟΔΗΓΟΥΜΕ το νέο Hyundai Santa Fe
Το μεγάλο, 7θέσιο SUV έρχεται στην Ελλάδα αρχές του 2019
- -
- -
με μια ματιά
Η 4η γενιά του D-SUV της Hyundai είναι διαθέσιμη με 5 ή 7 θέσεις, κινητήρες βενζίνης και diesel και κίνηση 2WD ή 4WD HTRAC.
Το Santa Fe μετράει πολλά χρόνια στο... κουρμπέτι των SUV. Παρουσιάστηκε το 2001 και από τότε έχει ξεπεράσει τις 1,6 εκατομμύρια πωλήσεις. Το πρώτο SUV της Hyundai (εντάξει, προηγήθηκε το Galloper που όμως δεν ήταν τίποτα παραπάνω από ένα Pajero) μπαίνει στην 4η γενιά του με όπλα του τη εμφάνιση, την ποιότητα και την τεχνολογία. Το ολοκαίνουριο Santa Fe είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε στην πανευρωπαϊκή του παρουσίαση στην Ισπανία, μαζί με τα Kona diesel και Tucson facelift. Η είδηση μάλιστα είναι πως στις αρχές του 2019 επιστρέφει στην ελληνική αγορά, όπου στο παρελθόν ήταν αρκετά δημοφιλές και βοήθησε σημαντικά στην ενίσχυση της εικόνας της Hyundai.
Το νέο Santa Fe κάνει εξαρχής εντύπωση με τη δυναμική του
εμφάνιση και τη χρωματική του παλέτα που είναι εμπνευσμένη από τη
φύση. Εμπρός ξεχωρίζει η μάσκα Cascading Grille - όπως την ονομάζει
η Hyundai - που σε συνδυασμό με τα μακρόστενα φώτα LED προσδίδουν
στο μεγάλο SUV μια άκρως επιβλητική εμφάνιση. Στο πλάι και πίσω η
σχεδίαση κρύβει τον όγκο του αμαξώματος συντελώντας σε μια μυώδη
αλλά και κομψή συνάμα, αισθητική. Το νέο Santa Fe είναι αισθητά
μεγαλύτερο από το προηγούμενο φτάνοντας σε μήκος τα 4.770 mm (+ 70
mm), ωστόσο είναι ελαφρύτερο χάρη στο μεγάλο ποσοστό (57%) χρήσης
ατσαλιού υψηλής αντοχής.
Το μεγάλο μεταξόνιο (2.765 mm) βοήθησε στη δημιουργία επταθέσιας
έκδοσης, ενώ σε κάθε περίπτωση οι χώροι είναι ένα από τα ατού του
κορεατικού D-SUV. Είναι χαρακτηριστικό ότι στις δύο επιπλέον θέσεις
βολεύονται ακόμη και ενήλικες, ενώ το πορτμπαγκάζ φτάνει τα 625
λίτρα στην 5θέσια έκδοση και τα 547 lt στην 7θέσια (με 5θέσια
διάταξη). Έμφαση έχει δοθεί και στην ποιότητα κατασκευής, ενώ ο
εξοπλισμός είναι πλούσιος τόσο σε άνεση όσο και σε ασφάλεια.
Καινοτομία αποτελεί το σύστημα Rear Occupant Alert που ενημερώνει
για την παρουσία κάποιου επιβάτη (π.χ. παιδί ή σκύλο) στα πίσω
καθίσματα σε περίπτωση που ο οδηγός τον ξεχάσει και φύγει από το
όχημα! Μπορεί να ακούγεται… τρελό, αλλά δυστυχώς κάθε χρόνο δεκάδες
μικρά παιδιά πεθαίνουν σε όλο τον κόσμο (περίπου 50 στις ΗΠΑ μόνο)
ξεχασμένα στα πίσω καθίσματα, με τα παράθυρα κλειστά και τις πόρτες
κλειδωμένες. Ένα ακόμη νέο σύστημα είναι το Safety Exit Assist που
ανιχνεύει οχήματα που πλησιάζουν από πίσω και ενημερώνει τον οδηγό
όταν μία πόρτα ανοίγει. Σε περίπτωση που ο οδηγός επιχειρεί να
ξεκλειδώσει τις πίσω πόρτες μέσω του ειδικού διακόπτη, το σύστημα
διατηρεί κλειδωμένη την πόρτα και παράγει ηχητική ειδοποίηση.
Φυσικά το "παρών" δίνει τo γνωστό πακέτο Hyundai SmartSense με
τεχνολογίες όπως οι Forward Collision-Avoidance Assist με
pedestrian detection, Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance
Assist, Lane Keeping Assist και Blind-Spot Collision Warning.
Για ενημέρωση, ψυχαγωγία και συνδεσιμότητα μέσω Apple CarPlay και Android Auto φροντίζει η (προαιρετική) οθόνη αφής 7’’ στο ταμπλό. Στάνταρ είναι μια οθόνη TFT 5’’ με ράδιο, Bluetooth, θύρα AUX και USB, ενώ για τους απαιτητικούς διατίθεται σύστημα πλοήγησης 8’’ και ασύρματη φόρτιση smartphone. Στον premium χαρακτήρα του εσωτερικού συμβάλλει και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7" που κυριαρχεί πίσω από το τιμόνι και συνυπάρχει αρμονικά με τα αναλογικά όργανα εκατέρωθεν, ενώ υπάρχει διαθέσιμο και Full head-up display.
- 2.0 CRDi diesel με 150 ίππους και 400 Nm, που συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο (2WD ή 4WD) ή 8άρι αυτόματο κιβώτιο (4WD).
- 2.0 CRDi diesel με 185 ίππους και 400 Nm, που συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο (2WD ή 4WD) ή 8άρι αυτόματο κιβώτιο (4WD).
- 2.2 CRDi diesel με 200 ίππους και 440 Nm, που συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο (2WD ή 4WD) ή 8άρι αυτόματο κιβώτιο (2WD ή 4WD).
- 2.4 Theta II βενζίνης με 185 ίππους και 241 Nm, που συνδυάζεται με 6άρι αυτόματο κιβώτιο και τετρακίνηση (4WD).
Σύντομα οι επιλογές θα εμπλουτιστούν με μία υβριδική και μία
plug-in υβριδική έκδοση.
Στο δρόμο το Santa Fe κινείται… αρχοντικά! Το πλαίσιό του είναι
πολύ στιβαρό και η συμπεριφορά της ανάρτησης τόσο άψογη που θα τη
ζήλευαν premium SUV με γερμανική καταγωγή. Το μεγάλο Hyundai
προσφέρει εξαιρετική κύλιση, απορροφά αποτελεσματικά ανωμαλίες και
σαμαράκια και ταξιδεύει με περίσσεια άνεση, χάρη και στην άριστη
ηχομόνωση της καμπίνας.
Δεν είναι το σπορ SUV που θα απολαύσεις σε στριφτερή διαδρομή, αλλά
εμπνέει ασφάλεια και εμπιστοσύνη για να κινηθείς γρήγορα και να
καλύψεις ξεκούραστα μεγάλες αποστάσεις σε ελάχιστο χρόνο. Οδηγήσαμε
την ισχυρότερη έκδοση με τον 2.2 diesel που έχει δύναμη και
συνεργάζεται αρμονικά με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο που πραγματοποιεί
σβέλτες και ομαλές αλλαγές, είτε αυτόματα είτε χειροκίνητα μέσω των
paddles στο τιμόνι. Τόσο αρμονικά που οι 200 ίπποι δεν φαίνονται
παρά μόνον αν παρατηρείς το κοντέρ και το ρυθμό που ανεβαίνει η
ταχύτητα. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει πρόγραμμα οδήγησης (Normal,
Eco, Sport), ενώ σύμφωνα με τη Hyundai το Sante Fe 2.2 CRDi
χρειάζεται 9,3 sec για τα 100 km/h από στάση και φτάνει τα 205 km/h
τελικής ταχύτητας. Αντίστοιχα, η μέση κατανάλωση είναι στα 6,1-6,3
lt/100 km.
Χάρη στην έξυπνη τετρακίνηση HTRAC που μοιράζει τη ροπή στους τέσσερις τροχούς αναλόγως της πρόσφυσης και της ταχύτητας του οχήματος, το Santa Fe προσφέρει αυξημένες δυνατότητες κίνησης σε ολισθηρά εδάφη, ενώ με 185 mm απόσταση από το έδαφος δεν θα πει όχι σε light off road διαδρομές. Προαιρετικά διατίθεται και σύστημα που διατηρεί σταθερό το ύψος της ανάρτησης ανεξαρτήτως του φορτίου.
συμπέρασμα
Με σημαία την ασφάλεια, την ποιότητα και την ευρυχωρία αλλά και με άκρως εντυπωσιακή αισθητική, το μεγάλο SUV της Hyundai θα γοητεύσει τους υποψήφιους αγοραστές της κατηγορίας. Όλα ωστόσο θα κριθούν από την τιμές του. Υπομονή μέχρι τις αρχές του 2019.