ΟΔΗΓΟΥΜΕ στην Ελλάδα το νέο Honda Jazz 1.5 i-VTEC 130 PS
Το σουπερμίνι της ιαπωνικής μάρκας αποκτά μία πιο ισχυρή ατμοσφαιρική έκδοση, κόντρα στα 1.000άρια turbo του ανταγωνισμού
- -
- -
Η Honda δεν αλλάζει τη φιλοσοφία της στην κατηγορία των σουπερμίνι, όμως ενισχύει την παρουσία του Jazz με μία πιο ισχυρή βενζινοκίνητη έκδοση. Δίπλα λοιπόν στον 1.3 των 102 ίππων (θα συνεχίσει να διατίθεται στα επίπεδα εξοπλισμού Trend, Comfort, Elegance), προστίθεται ο μεγαλύτερος 1.5 i-VTEC. Πρόκειται για το γνωστό από το HR-V σύνολο, το οποίο εξοπλίζει την έκδοση Dynamic, την πιο σπορ αισθητικά και ουσιαστικά έκδοση του Jazz.
Ο 1.5 i-VTEC αποδίδει 130 ίππους και 155 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται τόσο με μηχανικό 6τάχυτο κιβώτιο (το οποίο έφερε το αυτοκίνητο της δοκιμής) όσο και με αυτόματο CVT. Στον κύκλο NEDC – που θα καταργηθεί σύντομα – η μέση κατανάλωση είναι αντίστοιχα 5,9 και 5,4 lt/100 km, ενώ οι εκπομπές CO2 στα επίπεδα των 133 και 124 g/km. Με το νέο και πιο ρεαλιστικό πρωτόκολλο WLTP, κατανάλωση και εκπομπές ρύπων αναμένεται να αυξηθούν, όχι όμως σε μεγάλο βαθμό.
Οπτικά, το Jazz 1.5 Dynamic ξεχωρίζει από τις
κόκκινες ρίγες στους προφυλακτήρες, τις μαύρες ζάντες αλουμινίου 16
ιντσών, τον πίσω διαχύτη και στην καμπίνα των επιβατών από τις
επενδύσεις μαύρο/πορτοκαλί στα καθίσματα και τις πορτοκαλί ραφές σε
τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων.
Σε συνδυασμό με το μηχανικό κιβώτιο με τις κοντές σχέσεις, ο κινητήρας δίνει επιπλέον ζωντάνια στο Jazz και μία σπορ χροιά. Το γεγονός όμως ότι και η 6η σχέση είναι κοντή δημιουργεί υψηλό θόρυβο στην καμπίνα κατά το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο. Είναι χαρακτηριστικό ότι με 130 km/h και 6η σχέση, οι στροφές λειτουργίας του κινητήρα αγγίζουν τις 3.800 rpm. Λιγότερο επηρεάζεται η κατανάλωση, καθώς ταξιδέψαμε από Αθήνα στο Λουτράκι και πίσω με ένδειξη στον υπολογιστή ταξιδίου κοντά στα 6,5 lt/100 km.
Κατά τα λοιπά, το Jazz είναι άνετο στο ταξίδι με καλή ποιότητα
κύλισης (ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω έχει νέα σχεδίαση), σβέλτο σε
στιγμές που ζητάς άμεση επιτάχυνση (η επιτάχυνση 0-100 km/h διαρκεί
8,7 sec και η τελική ανέρχεται σε 190 km/h), ασφαλές μέσα στην πόλη
χάρη στο σύστημα υποβοήθησης του οδηγού Honda
Sensing. Οι χώροι του και η δυνατότητα διαμόρφωσης του
εσωτερικού (χάρη στα πίσω magic seats) θέτουν τα στάνταρ στην
κατηγορία. Ο εξοπλισμός του είναι πλήρης στην έκδοση 1.5
Dynamic, όμως η τιμή του (20.250 ευρώ για το μηχανικό
κιβώτιο και 21.650 ευρώ για το CVT) παραπέμπει περισσότερο
σε μικρομεσαίο οικογενειακό. Κάτι όμως που ίσως δεν
αποθαρρύνει το πιστό κοινό της Honda στην Ελλάδα.